Mateusz Uchmanowicz Opublikowano 28 Stycznia 2020 Opublikowano 28 Stycznia 2020 (edytowane) Witam, Panowie mam ostatnio ciekawy problem, mianowicie z samego rana po odpaleniu auta wrzucając jedynkę i dwójkę, chcąc dać gaz czuję że auto zaczyna się dławić. Dzieje się to tylko po rozruchu silnika. Jeśli docisnę więcej gazu to wyłącza jeden baniak, chodzi nierówno i kopci na biało. Jeśli z wyczuciem dodam gazu, to po chwili jakby następuje odblokowanie i auto jedzie już normalnie. Dodam poza tym, że ewidentnie czy zimny czy rozgrzany brakuje mu mocy. Co ostatnio wymieniałem: - wtryski na używki (ze sprawdzonego źródła) - chwilowo problem ustąpił - uszczelki na pompkach już z dwa razy wymieniałem - zaślepiony EGR - wężyki podciśnienia są wszystkie nowe - czujnik ciśnienia doladowania - kat out Wczoraj wymieniony: - czujnik temperatury bo trochę oszukiwał - nie pomogło Pomóżcie zdiagnozować problem, jakie logi mam zrobić żeby wiedzieć na czym stoję. Mam już dość tego że ciągle coś się w tym aucie psuje.. Silnik 1.9 TDi AWX Edytowane 1 Lutego 2020 przez Mateusz Uchmanowicz
maniekaudia4 Opublikowano 28 Stycznia 2020 Opublikowano 28 Stycznia 2020 Powodem jest przebieg auta możliwe, że sprężyny zaworowe już są tak wyklepane, że nie dają rady podnosić. Zimny silnik gęsty olej i większe ciśnienie niż na rozgrzanym dlatego tak się zachowuje. Tutaj masz link do tematu z forum kolega opisuje taki przypadek w b5. Sprawdź też wskazania przepływomierza czy nie wariuje z wartościami, synchronizacje wałka rozrządu, czy nie ubywa płynu chłodniczego.
Mateusz Uchmanowicz Opublikowano 28 Stycznia 2020 Autor Opublikowano 28 Stycznia 2020 Tylko tutaj jest różnica, widziałem ten post. U mnie dusi się tylko przez chwilkę dosłownie, zaraz po ruszeniu. Po chwili jak nim przejadę, nie daję dużo gazu to wraca wszystko do normy. Nie potrzebuje nagrzania tak jak w przypadku tego postu u kolegi. Przepływomierz podmieniałem, nie zmieniło to nic. Płyn chłodniczy stoi cały czas w tym samym miejscu, synchronizacji wałka nie sprawdzałem
greg2505 Opublikowano 28 Stycznia 2020 Opublikowano 28 Stycznia 2020 w gniazdach pompek nie było ostrych krawędzi, bo możliwe że przy montażu nowych oringów od razu je przecinasz
Mateusz Uchmanowicz Opublikowano 28 Stycznia 2020 Autor Opublikowano 28 Stycznia 2020 Nie było ostro, sprawdzone. Jakie logi panowie wykonać ? Ktoś ma jakieś pomysły inne ?
kamil-vag Opublikowano 28 Stycznia 2020 Opublikowano 28 Stycznia 2020 Zacznij od stycznych po odapleniu 007 - ten przed odpaleniem może być sam screen 013+018+023 - ustawić log i dopiero odpalic 001+003+004
szalonyharry Opublikowano 29 Stycznia 2020 Opublikowano 29 Stycznia 2020 (edytowane) Kolego mam ten sam problem, identyczny ? dodam że jak auto zgaśnie to odpala bez żadnego problemu. Takie odczucie jak by wydech zapchana i dusi auto. Jak się minie ten moment duszenia to za kopci przez chwilę i już jest wszystko wpozatku. Informuj jak Ci się uda rozwiązać ten problem. Przeczytałem cały tamten wątek, czy to możliwe że zawory się podwieszaja? Dodam że zaczęło mi się to dziać jak zmieniłem turbo na urzywke od 130 km. Stare turbo regenerowana nie miało wg dołu, za to używane ciągnie fajnie. Sprubuj wydłużyć trochę sztangę. A co do tych zaworów to powiedzcie mi bo tam jest opcja wsadzić podladki, albo można wymienić sprężyny, a żeby je wymienić to trzeba głowice ściągać?. Edytowane 29 Stycznia 2020 przez szalonyharry
Mateusz Uchmanowicz Opublikowano 30 Stycznia 2020 Autor Opublikowano 30 Stycznia 2020 Cześć przesyłam logi: 007 - przed odpaleniem 013+018+023 - http://vaglogger.apphb.com/log/5e32c481e9473f2b5ca3bd68 001+003+004 - przy drugim odpaleniu - http://vaglogger.apphb.com/log/5e32c481e9473f2b5ca3bd69 Dodatkowo wrzucam błedy ktore mi pokazało, nic wspolnego z engine bledy.docx
Mateusz Uchmanowicz Opublikowano 30 Stycznia 2020 Autor Opublikowano 30 Stycznia 2020 Ktoś coś podpowie?
kamil-vag Opublikowano 30 Stycznia 2020 Opublikowano 30 Stycznia 2020 Mi się nie podoba tylko korekcja na tym 4 cylindrze, zaraz po odpaleniu... Ale wtryski już zmieniałeś, sam robisz czy ktoś Ci to robi? Krawędzie były odpowiednio wygładzone i dobrze wyczyszczona przylgnie tam gdzie leżakuje miedziana podkładka wtryskiwacza? To bardzo ważne
Mateusz Uchmanowicz Opublikowano 30 Stycznia 2020 Autor Opublikowano 30 Stycznia 2020 Robi to znajomy, ale byłem przy tym i wszystko było elegancko wyczyszczone, nie bylo ostrych krawedzi itp. Ta korekcja na 4tym cylindrze może powodowac to że auto nie ma mocy i dusi się podczas pierwszego dodania gazu gdy jadę? moze na coś innego zwrocić uwagę? logi dynamiczne ?
kamil-vag Opublikowano 30 Stycznia 2020 Opublikowano 30 Stycznia 2020 Jakby Ci się udało złapać ten moment to spróbuj 003 + 011 013 + 023 Możesz też zrobić 003+011 dynamiczny
Mateusz Uchmanowicz Opublikowano 30 Stycznia 2020 Autor Opublikowano 30 Stycznia 2020 Złapię ten moment, tylko dzieje się to raz więc wykonam te pierwsze dwa, a następnego dnia kolejne dwa. Jutro w kontakcie
kamil-vag Opublikowano 30 Stycznia 2020 Opublikowano 30 Stycznia 2020 Nie te pierwsze dwa zrób a potem rozgrzej motor i normalny dynamiczny 003+011 czyli 3 bieg pedał w podloge...
Mechanikkosmita Opublikowano 30 Stycznia 2020 Opublikowano 30 Stycznia 2020 Problem nie tkwi w sprężynkach zaworowych jak przeczytałem wyżej, jakie masz parametry w bloku pomiarowym pompy? skoro wymiana wtrysków pomogła to może idź w tą stronę, sprawdź czujnik temperatury pompy, filtr paliwa, zapowietrzający się układ, parametry pompy na w parametrach rzeczywistych ?
kamil-vag Opublikowano 30 Stycznia 2020 Opublikowano 30 Stycznia 2020 8 minut temu, Mechanikkosmita napisał: Problem nie tkwi w sprężynkach zaworowych jak przeczytałem wyżej, jakie masz parametry w bloku pomiarowym pompy? skoro wymiana wtrysków pomogła to może idź w tą stronę, sprawdź czujnik temperatury pompy, filtr paliwa, zapowietrzający się układ, parametry pompy na w parametrach rzeczywistych ? Kolega ma silnik na PD a nie VP
Mechanikkosmita Opublikowano 31 Stycznia 2020 Opublikowano 31 Stycznia 2020 21 godzin temu, kamil-vag napisał: Kolega ma silnik na PD a nie VP Tak racja, zmylił mnie jego opis z wtryskami awx, avf, avb to ten sam układ wtryskowy na tdi PD sprawdź Ciśnienie tłoczenia głównej pompy paliwowej 3,5/1500 VACUM
piotrsob1 Opublikowano 31 Stycznia 2020 Opublikowano 31 Stycznia 2020 (edytowane) Godzinę temu, Mechanikkosmita napisał: sprawdź Ciśnienie tłoczenia głównej pompy paliwowej 3,5/1500 VACUM Patrząc na objawy to właśnie instalacja podciśnieniowa i pompa podciśnienia do sprawdzenia. Załóż trójnik na odejściu cienkiego wężyka przy pompie i podłącz wakuometr, obserwuj rano jak szybko pojawia się podcisnienie o odpowiedniej wartości, pojeździj obserwując wskazania, powinny być ok. 0,8 bara na minusie. W czasie jazdy mogą być wyższe w momencie puszczania pedału hamulca, ale tylko przez chwilę . Edytowane 31 Stycznia 2020 przez piotrsob1
Mateusz Uchmanowicz Opublikowano 31 Stycznia 2020 Autor Opublikowano 31 Stycznia 2020 (edytowane) Panowie wrzucam dynamiczne: 003, 011 - http://vaglogi.pl/log-003_011_7h4aU.html 013, 023 - ten log z późniejszej godziny jest ok czyli ten na dole 19:46:25 - http://vaglogi.pl/log-013_023_3089Wu.html Jeśli chodzi o pompe Vacum, umylem ostatnio cały silnik bo nie wiedziałem skąd leci mi olej i zauważyłem wyciek z tej pompy właśnie. Może być to tym spowodowane ?? Edytowane 31 Stycznia 2020 przez Mateusz Uchmanowicz
szalonyharry Opublikowano 1 Lutego 2020 Opublikowano 1 Lutego 2020 (edytowane) Powiem Ci tak, mam ten sam problem, albo to zbieg okoliczności albo wina jest w turbine. Bo po jej wymianie zaczęło mi się tak dziać, turbo zabardzo pompuje, więc szukam w ta stronę. No i wypatrzylem że mi się ciegno na gruszcze poluzowalo. Badam wakuometrem to przy 0.4 ciegno było już podciagniete na Maxa przy ograniczkiku, ustawiłem na 0. 55 czyli wydluzylem ciegno. Zimny silnik, start i wszystko było ok. Tylko temperatura była +8 stopni, w ostatnim czasie jak mi się to pojawiało to było - 2-6, więc, może to być jeszcze winny jakiś czujnik, może ciśnienia doładowania bo on chyba ma parę zadan i mierzy ciśnienie, temperaturę i dawkowanie paliwa. I zapewne auto ci dusi przy 2 tys obrotów i gaśnie, w logu dynamicznym w tym momencie turbo Ci przeladowywuje. Edytowane 1 Lutego 2020 przez szalonyharry
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się