Dajmon Opublikowano 24 Lipca 2013 Opublikowano 24 Lipca 2013 No to Ci powiem, że przemilcze ten stan rzeczy. Dziękuję jednak za zdjęcie z pękniętą rurą.
kiko79 Opublikowano 24 Lipca 2013 Opublikowano 24 Lipca 2013 Dokladnie tak jak piszesz, stary silnik olej 10w40 kontrolka zapalala sie tylko gdy nie bylo oleju. Nowy silnik olej 5W40 po przejechaniu 600km zapalila sie pierwszy raz i tak przez pierwszy miesiac co srdnio 100km. Zmienilem wiec czujnik na tez ze starego silnika. Nic to nie zmienilo kontrolka zapalala sie mimo iz olej byl w normie. Zrobilem wiec plukanie, wymienilem olej filtr zalalem nowy olej. Przejechalem 270km kontrolka znow sie zapalila i teraz srednio co 100km sie zapala. Olej na bagnecie w normie kolor jak swierzo wlany. Szkoda mi kasy i oleju ktory pozostal na dolewki , ale przy nastepnej wymianie napewno przejde na polsynetyk. tak sobie czytam te posty i wszystko układa mi się w logiczną całość. Swój olejowy przypadek już też opisywałem na tym forum, tyle że nie w negatywnym ale raczej pozytywnym świetle. Kiedy 6 lat temu znalazłem swój samochód w jednym z salonów Audi w Niemczech to się napaliłem i nie miał znaczenia fakt że gdzieś w sieci znalazłem jakieś informacje, że silniki ALT biorą olej. Jednak mój niepokój wzbudził fakt, że silnik w 5 letnim wówczas aucie z przebiegiem 50tyś km (przebieg autentyczny potwierdzony) zalany był Motulem 6100 10w40. Zapytałem wtedy dlaczego, to mi niemiecki serwis odpowiedział że wszystko jest ok (mimo że specyfikacja mówi: lej 5w30) i że półsyntetyk będzie nawet zdrowszy w przypadku tego silnika. Jeżdżę tym autem już szósty rok, olej zmieniam co 12tyś. km, leję tego samego motula (z pewnego źródła) i nigdy nie miałem jakiegoś olejowego problemu - czy to w postaci ubywania oleju, czy też zapalającej się kontrolki. Co prawda niektórzy użytkownicy komentują fakt lania półsyntetyku wymownym emotikonem , ale cóż...w polskim ASO VW też mi powiedzieli - jeśli na tym oleju silnik nie wariuje to nic nie ruszać. Temat odmy też przerabiałem - niedawno odkryłem że rurka przy trójniku pękła wzdłuż i w poprzek jedna jakoś to się jeszcze trzymało. Wymieniłem i mam spokój chociaż nie wiem na jak długo bo ta nowa to też plastik (niby poprawiony według ASO), a koszt nie mały bo część prawie 180PLN + robota.
risones Opublikowano 24 Lipca 2013 Opublikowano 24 Lipca 2013 odma to pierwsza rzecz którą robiłem po zakupie auta, niestety nie pocieszę was nic nie pomogło potem, wariator i check engine ten problem udało się juz usunąc reszta dalej kuleje kiedys wspominałem o zdjęciu miski olejowej i przeczyszczenia jej + smoka pompy gdzieś czytałem że niezłe tam koles miał bagno, myślę że od tego by trzeba zacząc przy problemie olejowym, niestety u mnie brak wiedzy jak ugryść temat "w zdjęciu miski przeszkadza belka"
benyA4 Opublikowano 24 Lipca 2013 Opublikowano 24 Lipca 2013 to co masz w misce mozna zobaczyc przy pomocy kamery wziernikowej na allegro dostepne za okolo 100zl , spuszczasz olej, odkrecasz czujnik poziomu oleju , i tam wkladasz kamerke .
MaciekW. Opublikowano 24 Lipca 2013 Opublikowano 24 Lipca 2013 Koledzy pytanko: czy 10W40 nie będzie zbyt "gęsty" do naszych 20-sto zaworowych głowic? ---------- Post dopisany at 10:40 ---------- Poprzedni post napisany at 10:37 ---------- Gdzieś spotkałem się z opinią, że 10W40 jest zbyt "gęsty" do tego silnika i że będzie to powolny początek końca. Teraz próbuję sobie przypomnieć gdzie ja to stwierdzenie znalazłem i czy to nie jest wymysł jakiegoś "magika"
kiko79 Opublikowano 24 Lipca 2013 Opublikowano 24 Lipca 2013 a 5W30 nie wydaje ci się zbyt rzadki skoro ucieka niewiadomo którędy? ---------- Post dopisany at 12:53 ---------- Poprzedni post napisany at 12:48 ---------- motul 6100 Synergie + zrobiony w technologii syntetyczne w specyfikacji ma napisane że jest przeznaczony do silników również wielozaworowych...
MaciekW. Opublikowano 24 Lipca 2013 Opublikowano 24 Lipca 2013 a 5W30 nie wydaje ci się zbyt rzadki skoro ucieka niewiadomo którędy?---------- Post dopisany at 12:53 ---------- Poprzedni post napisany at 12:48 ---------- motul 6100 Synergie + zrobiony w technologii syntetyczne w specyfikacji ma napisane że jest przeznaczony do silników również wielozaworowych... Tak tylko głośno myślę ---------- Post dopisany at 21:19 ---------- Poprzedni post napisany at 21:17 ---------- Myślę i kombinuję głośno bo silnik niby normalny i prosty, żaden wymysł z NASA a zagadek z nim w cholerę
kiko79 Opublikowano 25 Lipca 2013 Opublikowano 25 Lipca 2013 a 5W30 nie wydaje ci się zbyt rzadki skoro ucieka niewiadomo którędy?---------- Post dopisany at 12:53 ---------- Poprzedni post napisany at 12:48 ---------- motul 6100 Synergie + zrobiony w technologii syntetyczne w specyfikacji ma napisane że jest przeznaczony do silników również wielozaworowych... Tak tylko głośno myślę ---------- Post dopisany at 21:19 ---------- Poprzedni post napisany at 21:17 ---------- Myślę i kombinuję głośno bo silnik niby normalny i prosty, żaden wymysł z NASA a zagadek z nim w cholerę proste...konstruktorzy przekombinowali. Chcieli udoskonalić istniejącą jednostkę i wyszło jak wyszło. Zresztą chyba od silnika ALT zaczyna się era "przekombinowanych" silników VW/Audi. Niby wszystko ok, ale...
benyA4 Opublikowano 25 Lipca 2013 Opublikowano 25 Lipca 2013 z tymi silnikami jak z wszystkim innym w dzisiejszych czasach wszystko OK do póki jest gwarancja, a pozniej to juz martwi sie nabywca.
MaciekW. Opublikowano 25 Lipca 2013 Opublikowano 25 Lipca 2013 a 5W30 nie wydaje ci się zbyt rzadki skoro ucieka niewiadomo którędy?---------- Post dopisany at 12:53 ---------- Poprzedni post napisany at 12:48 ---------- motul 6100 Synergie + zrobiony w technologii syntetyczne w specyfikacji ma napisane że jest przeznaczony do silników również wielozaworowych... Tak tylko głośno myślę ---------- Post dopisany at 21:19 ---------- Poprzedni post napisany at 21:17 ---------- Myślę i kombinuję głośno bo silnik niby normalny i prosty, żaden wymysł z NASA a zagadek z nim w cholerę proste...konstruktorzy przekombinowali. Chcieli udoskonalić istniejącą jednostkę i wyszło jak wyszło. Zresztą chyba od silnika ALT zaczyna się era "przekombinowanych" silników VW/Audi. Niby wszystko ok, ale... Coś w tym jest, bo jak popatrzysz na silniki z wcześniejszego modelu czyli B5 to 1.8 (czy to wolnossący czy turbo) zbierają dobre recenzje, tak samo 1.9TDI; natomiast właśnie od ALT robią się krzaki. Wychodzi tak jak piszesz, że niby jest OK ale każdy ma jakąś bolączkę: ALT olej, 2.0FSI też jedni chwalą inni narzekają, 1.8TFSI ma jakieś problemy z rozrządem, 2.0TFSI olejowa powtórka z rozrywki, 2.0TDI w zależności od wersji też ma swoje przypadłości itd. Jest pewnie tak jak pisze wyżej Michał benyA4- ma wytrzymać ileś tam a potem niech kolejni właściciele się martwią. Niestety smutny koniec ery 80B3/B4, BMW 5 e34, Mercedesa W124 i Golfa II
Marioo78 Opublikowano 29 Lipca 2013 Opublikowano 29 Lipca 2013 Witam koledzy mam małe pytanko gdzie się znajduje czujnik poziomu oleju
edekxp Opublikowano 29 Lipca 2013 Opublikowano 29 Lipca 2013 Witam koledzy mam małe pytanko gdzie się znajduje czujnik poziomu oleju wkręcony od spodu miski olejowej
graba29 Opublikowano 30 Lipca 2013 Opublikowano 30 Lipca 2013 Posiadam 2.0 i mam tą samą przypadłośc. Muszę zalewac olej pod max bo jak tylko spadnie do połowy bagnetu ( a te silniki sa olejo żerne) zapala się kontrolka oleju. Tak więc zalewam pod max czekam aż spadnie do połowy bagnetu i gdy zapali się min to dolewam 250 (akurat tyle jest pod max). Kombinue co zrobic by ograniczyc to przepalanie oleju, jest tu kilka metod na tym forum. Dodam jeszcze że auto sprowadzałem osobiście z niemiec i po przejechaniu 700km oraz jeszcze pewnie drugie tyle w PL nie miałem problemu z olejem. Niestety nie wiem jaki był lany w neimczech... Problem pojawił się od czasu wymiany oleju w PL. Zalałem Castrol Edge 5W30. 3.08 czeka mnei serwis olejowy, spróbuję zalac może tego chwalonego tu Motula i opiszę skutki.
edekxp Opublikowano 30 Lipca 2013 Opublikowano 30 Lipca 2013 Ja jak kupiłem auto (krajowe serwisowane) zalane było Castrolem. Aby nie mieszać również na taki zmieniłem. Pojechałem w dalszą trasę Chorwacja i już po 1000km zapaliła się kontrolka min oleju, na bagnecie sucho. Oczywiście miałem z sobą i dolałem.W drodze powrotnej podobnie. Robiąc 3800 km zjadł mi litrę tego castrola. Teraz mam olej Motul 8100, i niedawno wróciłem z podobnej trasy 3500km, oczywiście 1l w bagażniku. Przed wyjazdem miałem połowę na bagnecie. Nie dolałem nic, poziom oleju spadł może 3mm na bagnecie Silnik 1.8T nic nie remontowane Potwierdzam Castrol to lipa
enrike2 Opublikowano 31 Lipca 2013 Opublikowano 31 Lipca 2013 ja mam castrola i potwierzam ze lipa skonczy mi sie termin i wymieniam na volvoline 5w50 ;-) szwagier zalal i spadl mu pobor oleju zobacze jak to u mnie sie sprawdzi ;d
graba29 Opublikowano 6 Sierpnia 2013 Opublikowano 6 Sierpnia 2013 Hmm a co myślicie jakby zalac mineralny? Dostałem taką sugestię od kogoś komu bardzo ufam jeśli chodzi o motoryzacje. Najprawdopodobniej mój samochód przed sprowadzeniem miał mineralny i może dlatego wcześniej nie było problemu z tym spalaniem
Kixon Opublikowano 7 Sierpnia 2013 Opublikowano 7 Sierpnia 2013 Mnie tam valvoline 5w50 + płukanka nie pomogło nic . Fakt auto latało pod czerwone pole codzień kilkanaście razy . Dolewka 300ml średnio na 500km. Ciekawostką jest mimo takiej samej jazdy zdarzało się , że oil min zaświecił sie kilka razy już przy niecałych 200km a czasami szło 1000 km walnąć. Nie wiem od czego to zależne było.
benyA4 Opublikowano 7 Sierpnia 2013 Opublikowano 7 Sierpnia 2013 Pojawianie sie komunikatu OIL MIN to czarna magia , czujnik jest przekabinowany i kazda anomalie odczytu sygnalizuje jako OIL MIN.
fido920 Opublikowano 8 Sierpnia 2013 Opublikowano 8 Sierpnia 2013 lać 5W30 LM albo Motul Specific 504/507
benyA4 Opublikowano 9 Sierpnia 2013 Opublikowano 9 Sierpnia 2013 Panowie a co myslicie o takiej wlasciwosci oleju jak pienienie, kazdy olej ma jakies dodatki ktora maja zapobiegac powstawaniu piany olejowej . Cos takiego podpowiedzial mi mechanik by sprawdzac olej na bagnecie podczas pracy silnika czy nie ma tam pecherzykow powietrza (piany) , troche wydalo mi sie to dziwne ale jak pojawilo sie OIL MIN natychmiast zatrzymalem auto i sprawdzilem bagnet , okazala sie ze sa pecherzyki powietrza. Gdy takie pecherzyki wpłyna do czujnika obstawiam ze czujnik wykrywa to jako kiepska jakosc oleju, lub tez wypychaja one olej z czujnika i pojawia sie OIL MIN . Po zgaszeniu silnik olej sie spokaja , pecherzyki znikaja a kontrolka gasnie. Co o tym myslicie ??
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się