enrike2 Opublikowano 16 Listopada 2013 Opublikowano 16 Listopada 2013 Mi się zapaliła wczoraj ale zrobione ponad 1000 i faktycznie było min
Dajmon Opublikowano 17 Listopada 2013 Opublikowano 17 Listopada 2013 Pozostaje temperatura ! Tylko gdzie ? W ecu silnika ? W oleju ? Teraz w czasie zimowym wszystkim wszystko hula, tak jak trzeba. Teraz rzeczywiście jest czas do mniej więcej do końca marca na sprzedaż samochodów. Wówczas jest wszystko ok. Po tym czasie nastają większe temp. średnie w ciągu dnia co wpływa na oil min. Hm. Wyczytałem ze swojej wlepki ciekawą informację: 8Z5 = Not hot country = nie gorący kraj Nie wiem czy ma to jakiś związek z naszym problemem ale dziwne, że coś takiego Producent napisał: "Not hot country".
enrike2 Opublikowano 19 Listopada 2013 Opublikowano 19 Listopada 2013 oil min zniknal po przejechaniu 70 km ;-) i powiem ze temp oleju ma znaczenie na starym oleju mialem temperature kolo 110 stopni a teraz kolo 100 stopni ---------- Post dopisany 19-11-2013 at 12:42 ---------- Poprzedni post napisany 17-11-2013 at 19:59 ---------- I to temperatura oleju ma znaczenie akurat w moim przypadku takie moje zdanie
Dajmon Opublikowano 19 Listopada 2013 Opublikowano 19 Listopada 2013 Na początku, gdy oleju jest prawidłowy stan (zrobiono, np. wymianę oleju w silniku na nowy), to olej prawidłowo chłodzi silnik, nie dopuszczając do nadmiernego wzrostu temperatury. Obecnie w porze zimowej jest jeszcze dodatkowo obniżona temp. zewnętrzna, średnia poniżej +10st.C, która pomaga w schładzaniu silnika/schładzaniu oleju. Jak silnik zjada olej, bo ALT to robią, to pozostała część oleju jeszcze nie zjedzona przez silnik ale w mniejszej już ilości niż na początku zaczyna zwiększać swoją temperaturę, powodując wzrost temp. silnika. Więc ilość oleju w silniku ma wpływ na temperaturę oleju/silnika. Najlepiej, gdyby oleju silnik nie pożerał/przepalał. Wówczas olej prawidłowo odbierałby ciepło z silnika, wychładzając go. Sprawność wystudzania byłaby wówczas w 100%. Jak oleju jest mało to sprawność ta obniża się. Jako, że ALT pożera olej, to standardowy olej będzie się nagrzewał. Można by zastosować jakiś olej o super właściwościach termicznych, tzn. taki, którego mała ilość w silniku, zapewni wystarczające chłodzenie. ---------- Post dopisany at 18:52 ---------- Poprzedni post napisany at 18:50 ---------- Albo jeździć z lodówką
krzysiekgro Opublikowano 22 Listopada 2013 Opublikowano 22 Listopada 2013 Witam wszystkich. Ja również mam problem z "OIL MIN" w moim ALT. Zapala(chciałbym powiedzieć zapalaŁO) co około 100 km. 2 tygodnie temu przeczyściłem sprężonym powietrzem czujnik poziomu oleju i wymieniłem olej na Triple QX 5w/40 pełny syntetyk. Cieszyłem się niezapalającą się kontrolką poziomu oleju przez...500 km. po czym znów rozczarowanie... Po jej zapaleniu sprawdziłem stan oleju (oczywiście w normie) i kolejne 200 km zrobiłem i póki co nie zapaliła się do tej pory. Dodam ,że temperatury na zewnątrz wahają się w granicach -2 do +10 st.©
Hanni Opublikowano 5 Grudnia 2013 Opublikowano 5 Grudnia 2013 Zapaliła mi się kontrolka min oil. otwieranie i zamykanie maski nic nie daje ... jutro sprawdzę ten czujnik u mechanika + czujnik otwarcia maski. Mam jeszcze pytanie odnośnie oleju w skrzyni biegów. ponieważ posiadam skrzynie multitronic .. czy jeżeli by było za mało oleju w skrzyni zapaliła by się ta sama kontrolka ? Do tego jeszcze, jak przekraczałem 70km/h, na przemian pojawiała mi się kontrolka o ograniczeniu prędkości z oznaczeniem "1" w lewym górnym rogu.
edekxp Opublikowano 5 Grudnia 2013 Opublikowano 5 Grudnia 2013 Olej w skrzyni nie ma nic do tego.Jakby go nie było to też nic nie bedzie świecić. Zmień sobie prędkość max w fisie.Opisu poszukaj na forum Tapatalk
Dajmon Opublikowano 6 Grudnia 2013 Opublikowano 6 Grudnia 2013 Aktualnie od ponad półtora miesiąca, czyli od kiedy spadła temp. zewnętrzna - spokój z OIL MIN. Wszystko w porządku. Przejechałem jakieś trzy baki gazu, więc z 1200km. Spokój. Dzisiaj pojawił mi się tylko błąd na fisie - engine. Po zwagowaniu - błąd katalizatora, poniżej progu, więc nic nowego, poza tym, że zrobiłem 1200km.
benyA4 Opublikowano 6 Grudnia 2013 Opublikowano 6 Grudnia 2013 U mnie podobnie jak u kolegi po spadku temperatury OIL MIN co 100km sie nie pojawia . Przy nastepnej wymianie oleju zmienie olej , zobaczymy czy na wiosne zabieg ten rozwiaze problem.
MaciekW. Opublikowano 7 Grudnia 2013 Opublikowano 7 Grudnia 2013 U mnie podobnie jak u kolegi po spadku temperatury OIL MIN co 100km sie nie pojawia . Przy nastepnej wymianie oleju zmienie olej , zobaczymy czy na wiosne zabieg ten rozwiaze problem. Co będziesz zalewał teraz?
enrike2 Opublikowano 7 Grudnia 2013 Opublikowano 7 Grudnia 2013 a ja teraz leje volwoline 5w50 czy jest sens zmieniac na motula 5w40??
benyA4 Opublikowano 7 Grudnia 2013 Opublikowano 7 Grudnia 2013 Ja teraz leje motula 5W40 i mimo ze wszyscy go zachwalaja ja nie mam przekonania. Prawdopodobnie zmienie na volwoline
Gawel90 Opublikowano 7 Grudnia 2013 Opublikowano 7 Grudnia 2013 Ja jakieś 1500km temu zmieniłem właśnie olej na valvoline max life 5W40, poprzedziłem płukanką molly i zmieniłem filtr na mann... niestety co 100km ciągle zapala sie oil min nawet niskie temperatury nic tu nie zmieniaja..
benyA4 Opublikowano 7 Grudnia 2013 Opublikowano 7 Grudnia 2013 o kurcze to jestes chyba jedynym przypadkiem ze przy niskich temp. pojawia ci sie ten komunikat sprawdz vagiem wartosci
enrike2 Opublikowano 8 Grudnia 2013 Opublikowano 8 Grudnia 2013 Zzgadzam się z benym nam się polepszlo a na wiosnę zakładamy temat od Nowa hehe chociaż beny4 temp nie ma nic wspólnego tylko jakość oleju u siebie to zauważyłem ale przyjdzie wiosną się zobaczy he
Dajmon Opublikowano 9 Grudnia 2013 Opublikowano 9 Grudnia 2013 Wczoraj w domu, tuż po przyjeździe z wekendu górskiego, odczytałem z VAG'a poziom oleju w grupie 06, komórce drugiej (maksymalny zanotowany poziom oleju) +14mm. Rodzaj drogi: autostrada, średnia prędkość 140km/h. Dodam, że w piątek przed wyjazdem uzupełniłem olej do poziomu prawie max. na bagnecie. Ilość zrobionych km: ok. 500.
MaciekW. Opublikowano 10 Grudnia 2013 Opublikowano 10 Grudnia 2013 Ja jakieś 1500km temu zmieniłem właśnie olej na valvoline max life 5W40, poprzedziłem płukanką molly i zmieniłem filtr na mann... niestety co 100km ciągle zapala sie oil min nawet niskie temperatury nic tu nie zmieniaja.. Jak miałem wcześniej zalanego Elfa i filtr ori z ASO to mi czujnik tak różnie świrował, a po zmianie filtru na Knechta i zalaniu Valvoline Max Life 5W40 wyskakuje mi OIL MIN rzeczywiście wtedy kiedy na bagnecie mam niewiele ponad minimum. Chyba Koledzy do końca nie odszyfrujemy tego ALT bo albo wcześniej pooddajemy nasze sprzęty na żyletki albo zabaknie nam żywota żeby rozgryźć stopień skomplikowania tego "Star Treka"
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się