Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B6 ALT] Zapalająca się kontrolka poziomu oleju


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Ja przejechałem 6000 tys. km, ale miałem rozszczelniony ezektor, i tamtędy mi większość oleju uciekła.

---------- Post dopisany at 20:00 ---------- Poprzedni post napisany at 19:59 ----------

Mój olej to LM synthoil high tech 5w-40, filtr obecnie KNECHT-a

---------- Post dopisany at 20:02 ---------- Poprzedni post napisany at 20:00 ----------

może raczej zapytać, ile km przejechałeś od ostatnio zamkniętej maski?

Maskę kolego otwieram bardzo rzadko, jakieś 3 tyg. temu jak wymieniałem ezektor, a kilometrów zrobiłem zdecydowanie ponad 500km

Opublikowano
Witam Panowie. chciałem się podzielić moimi spostrzeżeniami odnośnie oil min. Otóż od przeszło roku jeździłem na oleju Mobil1 5W/50 i niestety miałem komunikat oil min co 100km. W moim przypadku jak się okazało przy wymianie teraz w marcu oleju miałem popękana odmę. Przypuszczając takią sytuację wcześniej zakupiłem nową odmę i dlatego ją od razu wymieniłem. 10 marca zalałem go olejem Valvoline 5W/40 + MANN filter oleju. Zrobiłem od tamtej pory około 550km i jak na razie nie pojawił się komunikat oil min...czekam teraz na moment kiedy się pojawi aby obliczyć sobie ile mi bierze oleju bo wiem że na pewno coś bierze...dam znać jak juz będe to wiedział:wink:

LUCAS no i jak tam? daj nam znać bo ja po niedzieli wykonuję ten sam manewr co Ty...ciekaw jestem bardzo efektów... bo jeśli zrobiłeś już ponad 1000 i nie dolałeś to dla mnie będzie to uzdrowieniem cudownym... ;)

Opublikowano

dajmon i jak tam na tym valvoline bo u mnie po 2tys. km zapaliła sie oli min

Opublikowano

Na razie jest ok. Przejechałem do tej pory bez otwierania maski 280km. Do tej pory nic mi się nie zapaliło. Ani kontrolka oil min, ani kontrolka motor elektronik, pod którym zawsze wisiał błąd katalizatora. Dodam, że wlałem tylko, tylko, tylko dokładnie jedną całą bańkę oleju tego 5W/40 Valvolina - czyli tylko 4liitry. Nie dolewałem z litrówki pozostałych 200 mililitrów na stan książkowy 4.2litra.

Nie wiem ile mam oleju na bagnecie, bo nie podnoszę na razie maski. Nie sprawdzałem również na VAG'u jakie są tam stany są oleju w Instrumentach, blokach pomiarowych, grupa 6 i 7. Gdy pojawi się kontrolka oil min na fisie, wówczas sprawdzę jaki jest stan. Analizuję jednak działanie silnika na słuch. Na oleju półsyntetycznym 10W/40, jak zaczynało go być mało, to silnik pracował jakby ciężej i głośniej. Teraz na oleju syntetycznym 5W/40 silnik pracuje jednakowo.

Dotychczas, po wymianie starego oleju półsyntetycznego 10W/40 (na takim jeździłem od zakupu samochodu przez 2 lata) na nowy olej półsyntetyczny 10W/40, to w czasie ciepłych dni (nie zima, w okresie zimy było ok ), to oil min wyskakiwał już po przejechaniu pierwszych 100km od wymiany oleju. Później już z górki, oil min co kolejne 100km.

Teraz jak pisałem wyżej, przejechałem już prawie 300km (jeżdżę tylko do roboty) i nic się nie dzieje za wyjątkiem hałasowania zaworu wysokiego ciśnienia, gdy olej się zagrzeje do stanu rzadkiego jak woda - na wolnych obrotach. Więc zawór do wymiany mam i jego dni są już policzone - zbieram kasę.

Na razie spokój więc. Nie chwalę się tym za bardzo, bo mało jeszcze przejechałem km, nie zrobiłem porządnej trasy, np. z 400km jednorazowo, jednak w porównaniu z dotychczasowym półsyntetykiem, który lałem jest różnica.

Opublikowano

przejechałem prawie 2tys. bez kontrolki wczoraj sie zapaliła (maski tez starałem sie nie otwierac) dzis na zimnym sprawdzałem olej 3/4 moze nawet wiecej na bagnecie.na zdrowy rozum (jestem mechanikem z wykształcenia i pracowałem 3lata w zawodzie) to czujnik do wymiany.tyle ze u ciebeie Dajmon nie pomógł??u mnie asz tak duzo nie ubywa tego oleju.

---------- Post dopisany at 08:26 ---------- Poprzedni post napisany at 08:21 ----------

wczoraj byłem ze szfagrem kupic audi a4 b7 1,8t 163km 2007r. załozony juz gaz princa niemiecki i kupiliśmy 32 tyś. dał.i wcale nie ma jakiegos wielkiego szału na 1 i 2 moze troche lepiej odchodził a potem juz go doganiałem swoją a4.

Opublikowano

Witam. Tak jak w temacie panowie. Kupiłem autko miesiąc temu i wszystko było ok. Zaczeło się kiedy wymieniłem rozrząd i wszystkie filtry wraz z olejem. Wcześniej prawdopodobnie był zalany olejem 10w40 przynajmniej widniała kartka przy silniku. Teraz jest zalany pełnym syntetykiem. A kontrolka pojawia sie po dłuższej jeździe tzn po dłuższym nagrzaniu silnika. I moje pytanie czy to może być od oleju że jest za rzadki czy jest coś czujnikiem ciśnienia. Dodam że po od paleniu silnika na zimnym komputer pokazuje OK. Proszę o pomoc może ktoś miał taki przypadek?

Opublikowano

czy na pewno jest to "kontrolka ciśnienia oleju" czy "kontrolka poziomu oleju"(żółta konewka OIL MIN) ?

Opublikowano

he dobre pytanie dajmon znowu sei zaczyna oil min ;p

Opublikowano

Czerwona konewka z kropelka i pisze oil. A tamta kontrolka swiecila a jak wymienilem olej i jest git nie swieci

Panowie doradzicie cosik?

Opublikowano

NO to ciśnienia oleju. Jeśli ciśnienia oleju, to po pierwsze czujnik. Jeśli czujnik źle odczytuje ciśnienie oleju, które na niego pcha (p=F/s, siła na powierzchnię), to czujnik będzie źle analizował informacje dla komputera. Komputer wykaże na fisie niskie ciśnienie. Może gdy wtyczka ściągnięta z czujnika ciśnienia, to również pokaże się ten komunikat. Nie wiem jak działa czujnik ciśnienia oleju, tzn. nie wiem w jaki sposób przetwarza dane dla komputera.

Kolejna rzecz to pompa oleju, która nie pcha oleju do góry, stąd niskie /słabe ciśnienie oleju. Słabe ciśnienie oleju, to ciśnienie które występuje zapewne ale jest ono poniżej przyjętego progu przez inżynierów.

Opublikowano

A olej ma znaczenie jakieś? Tak jak pisalem wczesniej jak byl zalany 10w40 i jezdzilem na nim troche i wrocilem do domu 100 km to olej porzadnie sie rozgrzał i kontrolka sie nie pojawiała a jak tylko wymienilem na pełny syntententyk to jak temperatura osiagnie 90 C to tak po 10 minutach jazdy wyskakuje kontrolka. A jakie cisnienie powinno byc na rozgrzanym silniku a jakie na zimnym?

Opublikowano

Panowie wróciłem od mechanika dziś, pierwsze co zrobił to przeglądnął tam wszystko. Powiedział, że membranka w tym separatorze cała rozwalona była, do tego poczyścił tylko węże i wszelkie inne ustrojstwa odpowiedzialne co prawidłowe separowanie oleju od powietrza. mębrane wstawił jakąś zupełnie inną i po swojemu i kazał potestować nim wymienie odme. Także za dwa dni już będę wiedział czy pomogło coś bo nie miałem jeszcze 300 km, żeby się oil min nie zapalił, a dziennie robię ponad 200 także szybko się dowiem.

Opublikowano

Wczoraj, wracając do domu z roboty, wlekąc się w korku, zapalił się lampka "check engine". Lampka zapaliła się po 450km od momentu zalania nowego oleju.

Dzisiaj rano przed odpaleniem samochodu, podłączyłem VAG'a. Błąd standardowy, katalizator poniżej wydajności. Błąd oczywiście skasowałem.

Wszedłem następnie w instrumenty, bloki pomiarowe, aby odczytać wskazania oleju w grupie nr 6. Wskazania oleju jak najbardziej prawidłowe. Ja mam w VAG'u dołożoną/dopiętą "labelkę" niemiecką, w której zamienione są komórki nr 1 z nr 2: komórka maximaler olstand z minimaler olstand. W każdym razie po przejechaniu łącznego dystansu 450km od wymiany oleju na pełny syntetyk typu 5W/40 Valvoline (z półsyntetyka 10W/40), to maksymalny poziom oleju jaki został odnotowany przez czujnik poziomu oleju z komputerem, to: 5mm. Minimalny poziom oleju jaki został odnotowany to 4mm. Ostatnie wskazanie poziomu oleju w komórce nr 3 za ostatni dystans 100k, to: 4mm.

poziom_oleju_5_W40_Valvoline_po_450km.jpg

Z ciekawości i niedowierzania tak świetnych informacji (dotąd miałem 2mm, 1mm, 0mm, -3mm), podniosłem maskę, żeby sprawdzić poziom oleju na bagnecie.

Poziom oleju na bagnecie (stan oleju po nocy), to: pełny, ponad wskazanie max. Dodam, że wlana była tylko bańka 4litry oleju. Nic więcej.

Opublikowano

ja musze sprawdzic na vagu poziom oleju.malo jeszcze km przejechales zeby zobaczyc co z tym oli min bedzie.tez mi ten blad kata wywala na vagu a kontrolka check zapala sie po okolo 400km.zamowilem juz emulator 2 sondy.

Opublikowano

No i u nas ten sam problem. Silnik odpali i jak się pojedzie na "tipach" (Multitronik) z gazem w podłodze (sam zmienia biegi pod czerwonym polem) To na pierwszym biegu nic, na drugim przy 6,5k rpm zapala się. Czasem nawet przy delikatnym przyspieszaniu (2k rpm). W VAG mam błędy 17552 i coś jeszcze. Po wykasowaniu all mam tylko błąd, który był od zawsze (Boost Vacuum System), którym się nie przejmuje. Ciśnieine oleju się pali (pełny, kolorowy FIS). Ostatnio trasa 500 metrów i się nie zapaliło. Ciepły silnik.

Dodam, że od 2k km pali się Service (wymiana oleju się zgłasza). Poprzednia wymiana była przy 150 000 km, a teraz jest 157 000 (Service był ustawiany przy 140k na 155k).

Opublikowano

a jak ma sie np za dużo oleju w silniku to też będzie ta kontrolka wyskakiwać pytam z ciekawości. Myśląc tak że jak jest za mało oleju to i ciśnienie będzie małe, a czy też może być w drugą stronę? Że jest za duże ciśnienie?

Opublikowano

Sciągaj michę olejową wyczyść smoka sprawdź napęd pompy-napinacz łańcucha bo zatrzesz motor:facepalm:

Niewiem jakie powinno być cinienie w 2,0 więc Ci nie podpowiem.Dowiedz się zakładaj zegar i trzeba mierzyć.Olej i czujnik mało prawdobodobne ale tez sprawdz:decayed:

Opublikowano

Sciagniecie miski i czyszczenie smoka w 2.0 rowna sie wyciagnieciu calego silnika. Zwrociles uwage na stary olej przy wymianie, nie bylo jakiegos brudu, opilkow ??

Opublikowano

Z tego co patrzalem przy zakupie olej byl calkiem wporzadku a przy wymianie nie bylem bo macher mi wymienial wszystko, a mechanika mam zaufanego bo to nie pierwszy samochod mi robil. Jak by cos bylo to by mi o tym powiedzial.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...