jarek39 Opublikowano 30 Kwietnia 2014 Opublikowano 30 Kwietnia 2014 pierwsze słysze o adaptacji czunika poziomu oleju (te czujniki jeżdzą juz w WV-Audi od jakiegos 96 roku i są sprawdzone tak wiec w nich wina oil min raczej nie lezy).Tez mi sie wydaje ze w alt olej za wolno spływa do miski w innych silnikach jest duzo szybciej (wiem bo kiedys pracowałem tylko i wyłocznie na wymianie oleji 20-30 aut dziennie) i tam stan szybko sie sprawdzało stan a w Alt to najlepiej czekac pare godzin zeby spłynoł cały do miski.Dajmon a jak u ciebie z oi min ile przejechałeś?dolewałeś cos? ---------- Post dopisany at 21:50 ---------- Poprzedni post napisany at 21:29 ---------- według ASO 3,2l to juz min?jeśli tak to by sie zgadzało bo jak u mnie oil min zaświeca sie jak jest 3/4 na bagnecie czyli własnie około 3,2l.bo jak miałem 1/2 na bagnecie to spuściłem jakies 2,7l. czyli wskazania na bagnecie są do dupyyy. bo przeciesz jest miarka od max do min i w tym zakresie nie powinno oil min sie zapalać (bynajmniej tak jest w innych autach mam a6 c5 2,8 i tez ubywa oleju ale tam to miarka musi być sucha zeby sie oil min zaswieciło)moze ten próg oleju w komputerze jest za wysoko ustawiony, ciekawe czy mozna go przestawić?
Dajmon Opublikowano 30 Kwietnia 2014 Opublikowano 30 Kwietnia 2014 Hm. Zauważcie więc, że bagnet ma przedział roboczy kratki, jak się nie mylę, to: 8mm. Jeśli by przyjąć 3/4 na bagnecie, to wysokość słupka oleju przyjmował by poziom 6mm. Jeśliby 3/4 na bagnecie to "oil min", to gdzie tu sens sprawdzania oleju na bagnecie. Przecież między 3/4 a max na bagnecie pozostawałby odległość = 8mm-6mm=2mm. Czyli co? Czyżby dystans 2mm na bagnecie (między 3/4, a max) miał mówić właścicielowi ile ma ubytku oleju? Chyba przez mikroskop!! Jak 2mm podzielić na w przybliżeniu 1litr leju? No można. Przecież wszystko można. Mianowicie 0.2mm odpowiadałoby 100ml oleju. Więc jak ktoś będzie w stanie odczytać wskazanie oleju na bagnecie 3/4 (6mm) + wytęży wzrok i zauważy kolejne 0.4mm, to znaczyłoby, że ma 3.2litra (6mm) + 200ml (0.4mm) = 3.4litra, czyli mając na bagnecie 6.4mm oleju (8mm to max), to powinien dolać różnicę, czyli 4.2-3.4=800ml. Ciekawe.
jarek39 Opublikowano 30 Kwietnia 2014 Opublikowano 30 Kwietnia 2014 wkur.... mnie to ale mam nadzieje ze kiedys sie rozwiaże ta dziwna sytuacja z tym oil min. ---------- Post dopisany at 22:24 ---------- Poprzedni post napisany at 22:18 ---------- w normalnych silnikach zeby oil min sie zaswieciło to oleju musi być naprawde mało napewno mniej niz połowa.
enrike2 Opublikowano 1 Maja 2014 Opublikowano 1 Maja 2014 u mnie sie zapala jak jest minimum po zmianie oleju i przeczyszczeniu stykow i zaizolowaniu przewodow ustapilo i zapala sie jak jest faktycznie minimum i ajk pisal dajmon i z tym sie zgodze jak jest minimum to trzeba wlac 1l oleju
Lucas1984 Opublikowano 2 Maja 2014 Opublikowano 2 Maja 2014 Wczoraj pojawił się u mnie panowie komunikat Oil min...przejechałem po wymianie oleju na Vavoline 5W40 - dokładnie 1030 km i dziś rano miałem oleju "przed tym kratkowanym miejscem na miarce olejowej"... wlałem 0,7l i mam teraz max. wiec wyzerowałem licznik i zobaczymy ile teraz kilosów zrobię.
martikawka Opublikowano 2 Maja 2014 Opublikowano 2 Maja 2014 Wczoraj pojawił się u mnie panowie komunikat Oil min...przejechałem po wymianie oleju na Vavoline 5W40 - dokładnie 1030 km i dziś rano miałem oleju "przed tym kratkowanym miejscem na miarce olejowej"... wlałem 0,7l i mam teraz max. wiec wyzerowałem licznik i zobaczymy ile teraz kilosów zrobię. kolego a na jakim wczesniej oleju latałeś i co ile ci sie OIL MIN zapalał
Dajmon Opublikowano 2 Maja 2014 Opublikowano 2 Maja 2014 Wczoraj pojawił się u mnie panowie komunikat Oil min...przejechałem po wymianie oleju na Vavoline 5W40 - dokładnie 1030 km i dziś rano miałem oleju "przed tym kratkowanym miejscem na miarce olejowej"... wlałem 0,7l i mam teraz max. wiec wyzerowałem licznik i zobaczymy ile teraz kilosów zrobię. Powiedz, tylko szczerze. Ile wlałeś oleju nowego na wymianę. Weszły Ci 4litry lub tylko cztery litry wlałeś czy wlałeś 4.2litra? Hm? ---------- Post dopisany at 15:06 ---------- Poprzedni post napisany at 15:00 ---------- Trzeba będzie wprowadzić tabelkę i zaznaczać w niej wartości i wskazania oleju. Tylko, że kolega "jarek39" miał oil min gdy wartość na bagnecie miał prawie 3/4 Należałoby więc rozbudować tą tabelkę o każdego użytkownika, który chciałby się podzielić swoją wartością ma bagnecie i fisie "oil min" oraz przez podanie typu zastosowanego oleju
jarek39 Opublikowano 2 Maja 2014 Opublikowano 2 Maja 2014 czyli jak jest 3,2l w misce to powinien sie zapalić oil min?tak? mi sie wydaje ze to za duzo oleju zeby juz wyskakiwało oli min.
benyA4 Opublikowano 2 Maja 2014 Opublikowano 2 Maja 2014 wydaje ci sie bo masz doswiadczenie , gdzies przeczytales a moze to tylko przeczucie ?? to jest 1/4 mniej oleju, czyli wolniej odprowadzana jest temperatura, slabsze jest smarowanie, oraz moze pojawic sie problem z cisnieniem. Mi sie wydaje ze oil min powinno sie duzo szybciej pojawiac , wole stanac i dolac oleju niz katowac silnik.
jarek39 Opublikowano 2 Maja 2014 Opublikowano 2 Maja 2014 wymieniałem olej w setkach aut z racji zawodu i pracy i nie pamietam zeby w jakims aucie pokazywał sie oil min jak na bagnecie jest 1/2 stanu czy 1 litr mniej niż maximum.ciekawe ze niektórym oil min zapala sie jak jest poniżej min na baggnecie a niektórym jak jest 3/4.mi sie zapala jak jest 3/4 i własnie tak mniej wiecej jest z 3,2l wtedy w misce a inni mają ponizej 2l jak im sie min oli zapala jesli bagnet pokazuje poniżej kreskowanej podziałki (min).
martikawka Opublikowano 3 Maja 2014 Opublikowano 3 Maja 2014 koledzy czy ktoś by mógł podac jaką ma długośc miarki bo ja jak mam poniżej tej kratkowanej części to leje 300ml i jest max a tu kolega wyżej pisze ż mu 0,7l wchodzi i ma max
staszek_kolasa Opublikowano 4 Maja 2014 Opublikowano 4 Maja 2014 U mnie od min do max na mairce jest 0.5 litra. Zgadza się to także ze specyfikacją podaną przez producenta oraz w książce "Sam naprawiam Audi A4 B6/B7".
Dajmon Opublikowano 4 Maja 2014 Opublikowano 4 Maja 2014 .......rzeczywiście, w instrukcji jest 0.5litra ---------- Post dopisany at 15:33 ---------- Poprzedni post napisany at 15:23 ----------
Dajmon Opublikowano 7 Maja 2014 Opublikowano 7 Maja 2014 Podsumowanie moich odczytów. 04.04.2014 w warsztacie samochodowym (nie ważne w jakim), mechanik wlał mi zakupiony przeze mnie olej Valvoline 5W/40 MaxLife "pachnący" (nie śmierdzący). Wlał do silnika bańkę 4litrową oleju po spuszczeniu korkiem w misie olejowej uprzednio starego oleju Valvoline 10W/40 DuraBlend. Piszę, że spuścił korkiem w misie, a nie odessał korkiem wlewu oleju "odkurzaczem". Wymieniony został również filtr oleju marki Mann. Silnik zalany został więc czterema (4) litrami oleju. Po wlaniu tych 4-rech litrów oleju przez mechanika, tak na pałę (widziałem jak wlewał - albo mechanikowi nie chciało się już wymieniać oleju bo był zmęczony, tylko nie wiem czym, albo wiedział ile oleju wchodzi do tego mojego silnika), mechanik zamknął maskę i kazał wyjechać z budynku warsztatu. Po odjechaniu na parking warsztatu i udaniu się do kasy celem zapłaty za wymianę oleju z filtra oleju, mechanik powiedział mi, żebym po przyjechaniu do domu sprawdził sobie stan oleju na bagnecie i w razie czego uzupełnił dolewką, którą kupiłem jako litrówkę (1litr). Po powrocie do domu, raptem dwa kilometry od warsztatu, sprawdziłem stan oleju na bagnecie. Miałem powyżej kratkowanego pola, wg mnie stan oleju był powyżej obszaru "a", który jest przedstawiony w książce "sam naprawiam Audi A4". Ponieważ poziom oleju na bagnecie mnie zaskoczył swoją wysokością, ponad max, to stwierdziłem, że nie będę dolewał oleju i pozostanę na wlanych do silnika czterech litrach. Od tego momentu jeździłem samochodem i nie otwierałem maski. Kontrolka oil min się mi nie zapalała. 16.04.2014 czyli po dwunastu (12) dniach od wymiany oleju, miałem przejechane 450km i kontrolka sięs nie pojawiała. Podłączyłem więc VAG'a po tych 450km i maksymalny poziom oleju jaki został odnotowany przez komputer z czujnika poziomu w misie, to: 5mm. Minimalny poziom oleju jaki został odnotowany przez komputer z czujnika poziomu oleju w misie, to: 4mm. Ostatnie wskazanie poziomu oleju w komórce nr 3 za ostatni dystans 100k, to: 4mm. Z ciekawości i niedowierzania tak świetnych informacji, podniosłem maskę, żeby sprawdzić poziom oleju na bagnecie. Poziom oleju na bagnecie (stan oleju po nocy), to: pełny, ponad wskazanie max. Dodam, że wlana była tylko bańka 4litry oleju. Nic więcej. Nie dolewając ani "grama" oleju do silnika, zamknąłem maskę i stwierdziłem, że będę dalej jeździł. 18.04.2014 Przejechałem kolejne 250km czyli łącznie dystans 700km. Sprawdziłem stan olejuna bagnecie. Stan oleju prawie 3/4. Uzupełniłem więc oleju, dolewjąc 300ml. 20.04.2014 Łącznie zrobiłem już 932km od momentu wymiany oleju (4litry) + ostatnio dolewka 300ml przy 700km. Na fisie brak oil min. Dzisiaj ciąłem na autostradzie A4 160km/h. Obroty 4tys. i więcej. Nadal brak komunikatu oil min. Po dojechaniu do celu, z ciekawości podłączyłem VAG'a i sprawdziłem stan oleju w grupie 06, bloków pomiarowych, instrumentów. Wynik oleju przyjął wartość "0mm". Zaskoczenie. Czyżby zjadło nagle 300ml lub i więcej na autostardzie? Hm. Ten wynik, czyli 0mm, obniżył się z dotychczas odnotowanej przeze mnie wartości 4mm po pierwszych 450km oraz 3mm po kolejnych ok. 250km, czyli już 700km (3/4 na bagnecie) do w/w 0mm po kolejnych dzisiejszych 230km na autostradzie. Jako, że na Vag'u obecnie (20.04.2014) mam 0mm oleju, to nie będę czekał na komunikat oil min, bo ten lada moment się pojawi, tylko jutro przed trasą powrotną do domu, dokonam czynności uzupełniającej stan oleju. 21.04.2014 Rano przed wyjazdem do kościoła podniosłem maskę samochodu i sprawdziłem stan oleju na bagnecie. Miałem poziom ponad max. Zamknąłem maskę bez dolewki. Po przyjeździe z kościoła, sprawdziłem ponownie na podwórku poziom oleju na bagnecie (silnik z drogi rozgrzany, 10km-15km trasy), stan poziomu oleju na bagnecie prawie 3/4, tzn. więcej niż 1/2, mniej niż 3/4. Odczekałem z zegarkiem na ręce czas 15 minut, po czym ponownie skontrolowałem stan oleju na bagnecie. Stan dokładnie 3/4. Nie dolewając oleju ani kropli, zamknąłem maskę. I już w domu. Zrobiłem dodatkowo jeszcze 220km, również autostradą. Oil min brak. Sprawdzałem na VAG'u najpierw pierwsze przejechane 100km autostradą i wartość była 0mm. Teraz, będąc w domu, sprawdzałem przed momentem stan oleju również na VAG'u i również wartość była 0mm. Podniosłem maskę zaraz po wyłączeniu silnika i na bagnecie był stan 1/4. Dodam, że tym razem, wracając z autostrady, starałem się nie przekraczać 130kmm/h oraz dla obrotów nie większych niż 3500obr./min. Po godzinie od przyjazdu, uzupełniłem oleju. Dolałem 200ml i na podziałce bagnetu miałem z przymrużeniem oka stan max. Dolałem więc jeszcze 100ml. Razem wlałem 300ml. Przejechałem więc dotychczas dystans: start, 0km - 4lity oleju w silniku po wymianie po 700km - dolane 300ml z litrówki z uwagi, że trasa przede mną dalsza po 1162km - dolane kolejne 300ml z litrówki z uwagi na 0mm na VAG'u 07.05.2014 Wracając z pracy, zaczepiłem tu i tam (sklep) i zapaliła się kontrolka oil min. Na szczęście zapaliła się ok. jednego (1) kilometra przed chalpą, więc dojechałem już do domu. Przyjechalem, poszedłem się przebrać, itd. Minęło z 10 minut. Zszedłem do samochodu, podłączyłem VAG'a i na VAG'u stan oleju: -1mm. Podniosłem maskę. Po 30sek. komunikat oil min zgasł. Sprawdziłem stan oleju na bagnecie. Stan: pełne, całe 1/2. Stan na liczniku od wymiany oleju, to: 1997km. Za ostatnia dolewkę (300ml) zrobiłem odległość: 1997km-1162=835km. Przejechałem więc dotychczas dystans: start, 0km - 4lity oleju w silniku po wymianie po 700km - dolane 300ml z litrówki z uwagi, że trasa przede mną dalsza po 1162km - dolane kolejne 300ml z litrówki z uwagi na 0mm na VAG'u po 1997km - dolane kolejne 300ml z litrówki (komunikat na fisie: oil min, na VAG'u: -1mm) Zrobiłem zdjęcia z poziomem oleju na bagnecie po pojawieniu się tej kontrolki oil min, po w/w 15minutach czasu od zgaszenia samochodu. Zrobiłem zdjęcia również temu bagnetowi, wraz z umieszczoną za bagnetem miarką (zwijaną) aby określić/oszacować jej długość, itp. Dolałem oleju do silnika, kolejne 300ml. Stan aktualny na bagnecie, to: połowa obszaru "a", czyli powyżej obszaru kratkowanego bagnetu. ---------- Post dopisany at 22:01 ---------- Poprzedni post napisany at 21:39 ---------- Podsumowując mój przypadek, to po wymianie oleju na nowy, typu: Valvoline 5W/40 MaxLife, przejechałem aktualnie 1997km (2tys.) i za ten dystans wlałem 600ml oleju. Dzisiaj wlałem 300ml na kolejny dystans, Na jaki? To się okaże do przysłowiowej kontrolki oil min lub do 0mm na VAG'u. Na razie średnia spalania oleju u mnie, to: 2tys.km/0.6litra (0.3litra na 1tys.) czy 2tys.km/0.9litra (0.45litra na 1tys.) ?
staszek_kolasa Opublikowano 8 Maja 2014 Opublikowano 8 Maja 2014 Nie zainteresował Cię fakt, że pomimo tego, że masz pół miarki oleju -> olej w stanie, zapala Ci się kontrolka OIL MIN? Wg mnie jej zadanie jest inne, ona powinna się zapalić jak jest prawie minimalny poziom oleju. Prowadze swoją inwestygację w tej sprawie, dam znać co ustalę. Pozdro
yarosyaros Opublikowano 8 Maja 2014 Opublikowano 8 Maja 2014 Koledzy o jakim symbolu miarkę macie w swoim ALT??
Kary Opublikowano 8 Maja 2014 Opublikowano 8 Maja 2014 To teraz ja od siebie: Po wymianie wężyków, membrany itp. głupot nastąpiła poprawa z: 0,9/1000 na 0,5/1000 ale to było na krótkich odcinkach. Na długim dystansie w sumie po 300 km zapalił się OILMIN więc d*pa nie poprawa ale ale... jest jeden wniosek w moim przypadku było tak: po zapaleniu kontrolki nie dolałem oleju - auto stało chyba z 3 dni nie ruszane, sprawdziłem po tym czasie stan i nie mogłem uwierzyć - stan 0.7 kratkowanego obszaru na bagnecie. Nasuwa mi się plan zmiany filtru oleju na Mann bo podobno szybciej puszcza olej w obrót i zmianę oleju z semi na pełny syntetyk (wiem, że istnieje pewne ryzyko ale..) co myślicie Panowie?
Dajmon Opublikowano 8 Maja 2014 Opublikowano 8 Maja 2014 Nie zainteresował Cię fakt, że pomimo tego, że masz pół miarki oleju -> olej w stanie, zapala Ci się kontrolka OIL MIN?Wg mnie jej zadanie jest inne, ona powinna się zapalić jak jest prawie minimalny poziom oleju. Prowadze swoją inwestygację w tej sprawie, dam znać co ustalę. Pozdro Jest to dla mnie zagadka jak dla wszystkich, którym zapala się kontrolka oil min na bagnecie na poziomie rzędu 3/4. Dla mnie jest jednak i tak poprawa o 180st., bo oil min nie zapala mi się co 100km. "Kary" - Jak byś czytał, to byś się dowiedział, że ja tak właśnie zrobiłem. Zmieniłem olej na pełny syntetyk (dotąd lałem półsyntetyk). Filtr oleju jaki stosuję, to: Mann lub w najgorszym wypadku Knecht ale Knechta założyłem może ze dwa razy. Olej wymieniałem 4x w ciągu roku.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się