miro_as Opublikowano 23 Marca 2009 Opublikowano 23 Marca 2009 Witam - od 2 tygodni mam problem z falującymi obrotami ( nierówna praca silnika )na biegu jałowym. Przeważnie 700-1000obr. Po podłączeniu do Vag wywaliło błąd 515 Czujnik położenia paska rozrządu. Po wymianie czujnika, przeczyszczeniu przepustnicy, sprawdzeniu odmy - brak błędów Vag, ale na biegu jałowym obroty dalej falują między 800-900obr ( czasami na chwilkę 1100 ). Mechanik po 7 godz się poddał Vag nie wyświetla błędów a obroty falują. O co chodzi? [br]Dopisany: 24 Marzec 2009, 00:01_________________________________________________Dodam że Audik pali ostatnio jak T-34
Ronin Opublikowano 24 Marca 2009 Opublikowano 24 Marca 2009 1. W książce obsługi pisze, że nierówna praca silnika może być uzależniona od czujnika temperatury, ja się z tym w praktyce nie spotkałem, ale podobno tak. 2. czyszczenie przepustnicy nie zawsze daje pozytywne efekty, czasami ten układ elektroniczny w przepustnicy jest zużyty i nie do końca pracuje poprawnie. Podmień przepustnice na chwile na inną, jak się ustabilizuje to kup, może byc używana, ale oryginalna. Tam gdzie kupujesz używaną przepustnice powinni Ci pójść na rękę i pozwolić na taką podmianę ... pogadaj wiesz o czym mówię. Po założeniu przepustnicy musi nastąpić jej adaptacja. w innym wypadku falowanie nie ustąpi. 3. Typowym uszkodzeniem po tylu latach eksploatacji jest przetarcie się takiej cienkiej rureczki dochodzącej do przepustnicy od góry. Albo jej zbyt luźne położenie na metalowym króćcu. Tam nie ma opasek. Wymień tą rurke na nową, ale wężyk musi być o grubej ściance. 4. Przeczytaj ten wątek: http://www.a4-klub.pl/smf/b5_aeb_falujace_obroty_po_ponownym_podlaczeniu_akumulatora-t71469.0.html Zdrówka [br]Dopisany: 24 Marzec 2009, 12:38_________________________________________________A co do palenia to opisz objawy jak zrobisz całkowity serwis auta, zgodnie z książką obsługi.
miro_as Opublikowano 24 Marca 2009 Autor Opublikowano 24 Marca 2009 Dzięki za podpowiedź. Jak narazie koszt naprawy 640zł ( wymieniłem czujnik, olej i wszystkie filtry ) Mechanik kazał pojeździć z 3dni - osobiście wątpię że falowanie ustanie. Jestem ciekaw czy trzeba było wymieniać ten czujnik? W czwartek podjadę do mechanika i sprawdzimy na innej przepustnicy, ( tą rurkę " odma" mówił że sprawdzał i skracał ) powiem żeby sprawdził jeszcze raz. Sprawdzę jeszcze akumulator i ten czujnik temperatury. Po wymianie tego czujnika hala - obroty falują w mniejszym zakresie Samochodzik trochę za bardzo dymi z rury i sporo więcej spala. Jak dojeżdżam do skrzyżowania staję to obroty na chwilkę spadają do 400 jakby miał zgasnąć a potem 850 ~ 950 i czasami na chwilkę 1100 Napiszę za kilka dni jaki efekt. Narazie wielkie dzięki [br]Dopisany: 24 Marzec 2009, 19:25_________________________________________________Mam jeszcze małe pytanko jak sprawdzić model silnika? Wiem że mam benzynkę 1.8 bez turbo 125km - nie wiem jaką dokładnie wersję A.. coś tam
Paul09 Opublikowano 24 Marca 2009 Opublikowano 24 Marca 2009 witam, numer silnika i kod literowy jest wybity na bloku nad filtrem oleju
Sadek_WLG Opublikowano 24 Marca 2009 Opublikowano 24 Marca 2009 hmm mialem tez cos takiego (ale nie w audi tylko w starym volvie) sprawdzielem swiece i okazalo sie ze na jedna nie pracuje wymienilem ja i bylo po sprawie wiem ze volvo to nie audi ale mozesz miec taka sama przyczyne
_Solar_ Opublikowano 24 Marca 2009 Opublikowano 24 Marca 2009 Mam jeszcze małe pytanko jak sprawdzić model silnika?Wiem że mam benzynkę 1.8 bez turbo 125km - nie wiem jaką dokładnie wersję A.. coś tam w bagazniku we wnece gdzie masz koło zapasowe tam znajdziesz wlepe z wszystkimi danymi na temat Twojego wozidła co do obrotów to dobrze bym sie przyjrzał odmie brejdakowi też falowały mocno obroty,podczas wymiany rozrządu coś nie tak było z odma (zagięta czy cos takiego - nie pamietam dokładnie jak to było ) po doprowadzeniu odmy do porządku obroty juz mu nie faluja
Paul09 Opublikowano 24 Marca 2009 Opublikowano 24 Marca 2009 Mam również problem z falującymi obrotami po niewielkim rozgrzaniu silnika aż do uzyskania optymallnej temperatury. Vag pokazywał błąd na przepływomierzu. Jeden z klubowiczów poradził mi odpięcie przepływki aby wyeliminować lub potwierdzić jej nieprawidłowe działanie
Sadek_WLG Opublikowano 24 Marca 2009 Opublikowano 24 Marca 2009 Solarek4 z ta odma to moze byc to przypomnialo mi sie jak mojemu kumplowi w VW golf III przeskoczyl na rozrzadzie o jeden zabek tez mu obroty skakaly i slabo ale nie tylko na luzie na innych biegach tez wiec to chyba nie to
_Solar_ Opublikowano 24 Marca 2009 Opublikowano 24 Marca 2009 Sadek_WLG na biegach nie falowały obroty tylko na lauzie,myślę ze warto by też zajrzeć do tej odmy.Brejdakowi ustały obroty,co okazało sie że przyczyną była odma
sparki Opublikowano 24 Marca 2009 Opublikowano 24 Marca 2009 Kolego a jak się mają swiece, kable i aparat zapłonowy, ja też borykałem się z problemem falowania obrotów z tym że u mnie czasem powodowało to nawet gaśniecie na luzie (powód- naderwany kabel WN na 4 garze i brak adaptacji przepustnicy). Jeśli przepustnica zaadaptowana przepływka sprawna to ja sprawdził bym własnie cały układ zapłonowy i sonde lambda ona też może powodować falowanie obrotów. A silnik to prawie na pewno masz ADR-a
jankes82 Opublikowano 24 Marca 2009 Opublikowano 24 Marca 2009 Po wymianie tego czujnika hala - obroty falują w mniejszym zakresie Samochodzik trochę za bardzo dymi z rury i sporo więcej spala. Jak dojeżdżam do skrzyżowania staję to obroty na chwilkę spadają do 400 jakby miał zgasnąć a potem 850 ~ 950 i czasami na chwilkę 1100 Miałem identyczne objawy z tym falowaniem przy rzy hamowaniu i wciśnieciu sprzęgła, też zakres od 400 do 1000. Wyczyściłem, zaadoptowałem przepustnicę i jest git. Ten link wyżej to mój wątek. Jak masz możliwość to spróbuj podmienić
miro_as Opublikowano 2 Kwietnia 2009 Autor Opublikowano 2 Kwietnia 2009 Wielkie dzięki - na pewno sprawdzę wszystkie podpowiedzi. Mam tylko nadzieję że w miarę szybko znajdę przyczynę - bo z nadmiarem gotówki ostatnio krucho A usuwanie falowania to kosztowna zabawa. A numeru silnika to się naszukałem ( oblukałem nalepy przy drzwiach i tabliczki pod maską ) A tu w bagażniku koło koła hehe - sprawdzę Mam nadzieję że ADR to bobrze :> Trochę lipa że jakieś 5V na osłonie silnika - to w Bravie z 1999r miałem 16V Napiszę w czwartek / piątek jak sprawdzę Pozdrawiam wszystkich [br]Dopisany: 24 Marzec 2009, 22:40_________________________________________________A co do świec, aparatu zapłonowego i kabli. Hmm przyznam szczerze że nie wiem :myśli: Guru samochodowym to nie jestem - nawet nie wiem gdzie ten aparat jest Dbam o dobre paliwko sprawdzanie oleju i płynów, wymienię żarówę i to wszystko Poproszę mechanika żeby sprawdził - raczej wątpię że przy mojej wiedzy podołam [br]Dopisany: 24 Marzec 2009, 22:49_________________________________________________Samochodzik kupiłem w bardzo dobrym stanie technicznym i wizualnym od rodziny. Przed zakupem miał wymieniany rozrząd w lipcu " zestaw naprawczy " Dziłał jak ta lala miodzio. Szkoda że tak krótko. Pozdro[br]Dopisany: 24 Marzec 2009, 22:55_________________________________________________Aha mechanik coś wspomniał że rozrzad nie jest ustawiony na punktach fabrycznych. Wymiana rozrzadu była w Eltrans w Opolu - oni przed wymianą zaznaczyli sobie te punkty i nowy ustawili tak samo. Mechanik sprawdzał i na fabrtcznych dziła jeszcze gorzej - więc ustawił te co były. [br]Dopisany: 24 Marzec 2009, 23:58_________________________________________________Witam - po 2 dniach samochodzik wrócił z warsztatu. Ostatrcznie przyczyną falowania była sonda lambda Po wymianie sondy działa rewelacyjnie ( jak szwajcarski zegarek ) Koszt spory bo 1600zł poszło się ...... ale z drugiej strony delikatny równomierny pomruk silnika bezcenny Brak falowania i już nie kopci jak T-34. W sumie to przeczyszczona została przepustnica, wymieniłem ojej + wszystkie filtry , czujnik hala , sondę lambda i dolny przedni wahacz z lewej. ( dokładnie w twj kolejności ) Pozdro dla wszystkich.
wampir Opublikowano 3 Kwietnia 2009 Opublikowano 3 Kwietnia 2009 TO jednak nie jest chyba to samo co u mnie, bo ja mam skoki obrotów do 3000/min. No i mam powracający bład 00561 Kontrola dodawania mieszanki (Regulacja składu mieszanki)
Gość krzychuzzz Opublikowano 3 Kwietnia 2009 Opublikowano 3 Kwietnia 2009 Witam U mnie po czyszczeniu i adaptacji przepustnicy "falowanie" troszkę się zmniejszyło Wymieniłem świece na Bosch super4 i silnik zaczął pracować równiutko http://motoplatforma.com/index.php?p599,swieca-zaplonowa-bosch-super-4-fr-78-x
wampir Opublikowano 7 Kwietnia 2009 Opublikowano 7 Kwietnia 2009 Panowie, czy taka sonda do mojej ADRki bedzie OK ? http://www.allegro.pl/item583676634_sonda_lambda_bosch_4_przewodowa_uniwersalna_ls_05.html W Opolu mają ją po 298pln ...
veyron79 Opublikowano 7 Kwietnia 2009 Opublikowano 7 Kwietnia 2009 Na 100% masz ADR, jest to napisane pod plastikami osłaniającymi silnik od góry (świece). Co do falujących obrotów - też przez to przechodziłem i jak ręką odiął. Czyściłem przepływomierz(ostrożnie aby nie uszkodzić), następnie czyszczenie przepustnicy, wymiana odmy. Po tych zabiegach mechanik zaaplikował preparat (nie pamiętam nazwy) do czyszczenia całego układu wprowadzony przez przepustnicę przy zapalonym silniku. Jak ręką odiął. Do dzisiaj nie mam problemu z obrotami a zabieg wykonałem w zeszłym roku. Życzę dużo wytrwałości i powodzenia...
peresik20071 Opublikowano 7 Kwietnia 2009 Opublikowano 7 Kwietnia 2009 Ta co do tych obrotow to temat rzeka...tez przez to przechodze wszystko wyczyszczone i nic dalej to samo ale tu kolega zakrecil z ta sanda chyba i ja musze ja wymienic :gwizdanie:
HarryH Opublikowano 7 Kwietnia 2009 Opublikowano 7 Kwietnia 2009 TO jednak nie jest chyba to samo co u mnie, bo ja mam skoki obrotów do 3000/min. No i mam powracający bład 00561 Kontrola dodawania mieszanki (Regulacja składu mieszanki) kolego miałem ten sam błąd u mnie przyczyną była pęknięta odma ok.100zł w aso
wampir Opublikowano 8 Kwietnia 2009 Opublikowano 8 Kwietnia 2009 Mialem wymieniany ten plastik kilka miesięcy temu, ale niestety faluje cały czas. Na jeden wyjazd do miasta (8km) potrafi 1-2 razy falować, a czasami w ogóle. Planuje wyczyścić ponownie przepływomierz i przepustnice choć była już czyszczona a dodatkowo wymienić świece i sonde lambda. Czy Bosh który podałem wyżej będzie dobry ? http://www.allegro.pl/item583676634_sonda_lambda_bosch_4_przewodowa_uniwersalna_ls_05.html Zobaczcie na obrazek, co to są za dodatkowe elementy ? Czyżby należało odciąć orginalną sondę i uzyć tych elemntów do zaciskania kabli? Oglądałem wczoraj silnik i przewody, które biegną od sondy wchodzą razem z innymi przewodami w większą koszulkę i biegną gdzieś za silnik, gdzie znajduje się wtyczka sondy ?
HarryH Opublikowano 8 Kwietnia 2009 Opublikowano 8 Kwietnia 2009 Wtyczka sondy jest pod zbiorniczkiem płynu chłodniczego najszersza z nich, ja bym ci polecił kupić oryginalną sondę nie zamienniki, mi zamiennik posłużył 3 miesiące. pozdro
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się