Skocz do zawartości
IGNOROWANY

A4 B7 1.8 T Quattro Sedan 2006 rok by pelonek1


pelonek1

Rekomendowane odpowiedzi

Po ilu km je zmieniłeś?

Ja ostatnio wymieniłem ten mały filterek po 15 tys. km i mechanik się zdziwił, że jest on taki czysty ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minuty temu, kamil-vag napisał:

Miałem 2 auta kiedyś z LPG i w żadnym nigdy nie były tak za***ane filtry ? wymieniałem co 10 tys... 

Dziękuję za info, także skrócę interwał wymiany i będę zmieniał filtry gazu razem z wymianą oleju przy około 10tkm.

 

3 minuty temu, Gremlin0209 napisał:

Po ilu km je zmieniłeś?

Ja ostatnio wymieniłem ten mały filterek po 15 tys. km i mechanik się zdziwił, że jest on taki czysty ?

Też 15 tkm. A drugi co ile zmieniasz, bo widzisz jak mój wygląda po takim przebiegu?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Być może że była to pierwsza wymiana i w zbiorniku było troche syfu. Czytałem gdzieś, że w zbiornikach Bormech tak może być, a u mnie jest taki zbiornik niestety.

Edytowane przez pelonek1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zalezy tez moze, gdzie gaz tankujesz. Ja drugi wymieniam co 30 tys, ale drugi kosztuje około stówy i jest on zabudowany plastikiem i musze calosc kupowac, bo sam ten duzy filtr nie jest wymienny...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 minuty temu, Gremlin0209 napisał:

Zalezy tez moze, gdzie gaz tankujesz. Ja drugi wymieniam co 30 tys, ale drugi kosztuje około stówy i jest on zabudowany plastikiem i musze calosc kupowac, bo sam ten duzy filtr nie jest wymienny...

Tankowałem praktycznie na jednym Shellu blisko mojego miejsca zamieszkania bo mi po drodze.

Tak czy inaczej po wymianie filtrów nic się nie zmieniło w pracy silnia, jak chodził dobrze tak chodzi, także chyba nie było z nimi jeszcze tak źle. Oglądałem też zdjęcia brudnych filtrów i moje w porównaniu do nich były "czyste" ... .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przecież te filtry wyglądają bdb jak na taki przebieg i spalanie jakie ma 1,8T w Q.

  • Pomoc techniczna 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 godzin temu, ulisses napisał:

Przecież te filtry wyglądają bdb jak na taki przebieg i spalanie jakie ma 1,8T w Q.

Zmieniać częściej czy zostać przy tych 15tkm? Wiem, że są to groszowe sprawy jeśli robi się to jeszcze samemu, jednak po co coś robić jak nie ma potrzeby. Rozumiem, że na stacji na której tankuję pozostać, bo mogę trafić gorzej?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

15kkm jest ok przy takim zabrudzeniu, pamiętaj tylko żeby stosować dobre wkłady ffl (włókno szklane). 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Potwierdzam,  że to dobry stan filtrów.
Ja w sumie zmieniam nieregularnie. Wiadome, że jak cięższa noga, większa moc to auto więcej tego gazu przepala i filtr wygląda gorzej więc wymaga aby go częściej wymieniać. W jednym aucie można po 20 tys. w innym po 8tys. jest syf. Ja nie raz miewałem tak, że po tych 8 tys. był mocno zalepiony, ale wtedy to już czuć, że instalacja trochę niedomaga i warto tam zajrzeć.
FFL na pewno częściej niż ciekłej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Trochę brakuje mocy także na starym roku zakupiłem wtryski 320cc, kabel do zgrania oraz wgrania softu, kabel do diagnostyki oraz kalibracji LPG. Po nowym roku będziemy modzić  :banan:.

Wszystkiego dobrego w nowym 2021 roku.

IMG_20201231_151133.jpgIMG_20201231_151217.jpgIMG_20201231_150934.jpgIMG_20201231_150955.jpg

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wczoraj włożyłem wtryski 320cc, wieczorem program od @Łukasz13 (polecam z czystym sumieniem), około północy ostatnie logi i wyszło bardzo dobrze wg mnie oraz Łukasza. Powiem tak - na Pb 98 to już teraz jakoś jedzie i byle co mnie nie objeżdża, no i przy wyprzedzaniu jest bezpieczniej, co chciałem uzyskać jako priorytet. Pozostaje wystroić gaz i jeździć po taniości bo po dzisiejszych przejechanych 350km spalanie przy normalnej jeździe nawet jest mniejsze (tak wyszło z tankowania). Poniżej logi jak to teraz jedzie.

http://vaglogi.pl/log-002_033_0I44v8d.html

http://vaglogi.pl/log-003_020_Hm99x65.html

http://vaglogi.pl/log-115_118_R09T29m.html

 

  • Pomoc techniczna 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiem, że nuda u mnie z modami dlatego nawet nikt nic nie komentuje, jednak to mój daily car i za dużo nie będzie się tutaj działo, kresek po programie i zmianie wtrysków też raczej nie będzie. Wystarczy mi, że teraz auto jakoś jedzie bynajmniej dla mnie.

Jeszcze wczoraj wieczorem zostało wykonane strojenie LPG, instalacja działa idealnie pod maksymalnym obciążeniem, nie zauważyłem też spadku mocy na LPG. Jak pojeżdżę trochę więcej na LPG to sprawdzę korekty i coś tam jeszcze dostroję jak będzie taka potrzeba.

Po wskazaniach przepływomierza widać, że okolice 200 KM powinno teraz być :banan:.

Edytowane przez pelonek1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mnie się podoba, że sam chciałeś się pobawić, tak samo kupiłem mpps'a i też robiłem u siebie program na podstawie logów ;)

Czegoś się nauczyłeś, liznąłeś trochę chiptuningu hehe

Graty za chęci i postępy !

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

48 minut temu, kamil-vag napisał:

Mnie się podoba, że sam chciałeś się pobawić, tak samo kupiłem mpps'a i też robiłem u siebie program na podstawie logów ;)

Czegoś się nauczyłeś, liznąłeś trochę chiptuningu hehe

Graty za chęci i postępy !

Program robił @Łukasz13, ja tylko zgrałem oraz wgrałem wsad no i porobiłem logi. Pierwszą kalibrację LPG po programie też robił Łukasz zdalnie z wykorzystaniem TeamViewer. Tak czy inaczej, nie ukrywam, że czegoś się nauczyłem, logi już tam trochę czytać umiem, wiem już na co patrzeć żeby ocenić czy LPG jest dobrze skalibrowane, no i po wczorajszym wykładzie przez Łukasza następną kalibrację LPG zrobię już sam, nie ma tam nic skomplikowanego, bynajmniej tak mi się wydaje :wink:, i wg mnie nie będzie wcale gorzej jakby zrobił to przeciętny gazownik. Także mod jak i zdobyta wiedza na duży plus. Przy okazji programu został wyłączony SAI bo czasem sypał błędem, jak zrobi się cieplej to wyrzucę to fizycznie i nie będę woził zbędnego balastu.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Posmarowałem przekładnię oraz wyczyściłem potencjometr od klapki zamkniętego obiegu powietrza V113. Po montaży myślałem że nie będzie działać, na szczęście adaptacja pomogła i wszystko działa jak należy. Bez demontażu i porządnej konserwacji nie udało się zrobić adaptacji i skasować błędu który był na stałe.

IMG_20210121_200921.jpg

Zabrałem się też za wymianę drgającej oraz hałasującej dmuchawy nawiewu, niestety poddałem się bo dostęp do tej trzeciej śrubki po prawej stronie z przodu to jakiś obłęd. Zdemontowałem plastik przy progu, odgiąłem trochę wykładzinę i dalej brak dostępu. Macie jakiś pomysł na tą śrubkę?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wg mnie przeszkadza tam osłona dźwiękoszczelna, tylko jak ją odgiąć, próbowałem i nie da rady.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 22.01.2021 o 16:44, pelonek1 napisał:

Zabrałem się też za wymianę drgającej oraz hałasującej dmuchawy nawiewu, niestety poddałem się bo dostęp do tej trzeciej śrubki po prawej stronie z przodu to jakiś obłęd. Zdemontowałem plastik przy progu, odgiąłem trochę wykładzinę i dalej brak dostępu. Macie jakiś pomysł na tą śrubkę?

Dzisiaj w aucie trochę porobiłem:

- wymiana uszczelki pod pokrywą wałków rozrządu,

- wymiana oleju wraz z filtrami,

- naprawa uszkodzonej wiązki w przelotce między klapą a karoserią,

- wymiana żarówki światła postojowego - tutaj Nobel dla kogoś kto wymyślił taki dostęp,

- na drugie podejście z ww. wymianą dmuchawy zabrakło już czasu.

Po zdjęciu pokrywy wałków rozrządu taki oto widok jak na poniższych zdjęciach. Wg mnie silnik czysty (tutaj pochwała dla Ravenola VST bo wg mnie to on tu robi największą robotę), nie widać zużycia na kołach zębatych rozrządu, ślizg napinacza jak nowy (żadnego zużyciu od łańcucha), być może ktoś go wymieniał jednak nie wydaje mi się (przebieg aktualny 156 kkm, w moich rękach 28 kkm). W końcu świeże powietrze w aucie na postoju :banan:

IMG_20210206_092209.jpgIMG_20210206_092257.jpgIMG_20210206_092303.jpgIMG_20210206_102750.jpgIMG_20210206_102827.jpg

 

  • Pomoc techniczna 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 minut temu, kamil-vag napisał:

Ładnie podziałane ?

Powiem Ci że ładnie i co najważniejsze koszt roboty = 0 zł :).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...