Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B6 AVF] Co i jak wyczyścić przed montażem Oil Catch Tank ?


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Zabieram sie powoli za montaz oil catch tanka bo juz mam dosc zabrudzonego EGRa.

Wiem jednak ze przed jego zalozeniem bardzo wazne a wrecz obowiazkowe jest wyczyszczenie dolotu,samego EGRa i wymiana uszczelek.Z racj tego ze nie znalazlem nigdzie foto porady albo podobnego tematu,prosze o wypowiadanie sie osob ktore wiedza jakie elementy dolotu trzeba wyczyscic i jakie nowe uszczelki mam zakupic zeby je wymienic.

Osoby ktore sa zainteresowane montazem oil catch tanka moga sie wpisywac zeby temat nie umarl juz na starcie.

Opublikowano

Ja jestem zainteresowany zakupem i montażem. W przyszlym tygodniu kupuje cos z allegro i zakladam(jak pogoda dopisze) :good: Montaz nie jest trudny, i nawet nie wydaje mi sie zeby potrzebne bylo czyszczenie dolotu. Skąd ten pomysł?

Opublikowano

Ja jestem zainteresowany zakupem i montażem. W przyszlym tygodniu kupuje cos z allegro i zakladam(jak pogoda dopisze) :good: Montaz nie jest trudny, i nawet nie wydaje mi sie zeby potrzebne bylo czyszczenie dolotu. Skąd ten pomysł?

skad? co tu wiele tlumaczyc- jak rozbierzesz to zobaczysz co tam sie znajduje-masa syfu twardego nagaru i szlamu.Widzialem na zywo co sie znajduje w kanalach dolotu.Jak juz mam to montowac zeby nie brudzilo dalej dolotu to chce zrobic tak zeby to mialo rece i nogi.Raz a dobrze a nie tylko zadowolic sie zalozenem oil catch tank

Opublikowano

Ja jestem zainteresowany zakupem i montażem. W przyszlym tygodniu kupuje cos z allegro i zakladam(jak pogoda dopisze) :good: Montaz nie jest trudny, i nawet nie wydaje mi sie zeby potrzebne bylo czyszczenie dolotu. Skąd ten pomysł?

skad? co tu wiele tlumaczyc- jak rozbierzesz to zobaczysz co tam sie znajduje-masa syfu twardego nagaru i szlamu.Widzialem na zywo co sie znajduje w kanalach dolotu.Jak juz mam to montowac zeby nie brudzilo dalej dolotu to chce zrobic tak zeby to mialo rece i nogi.Raz a dobrze a nie tylko zadowolic sie zalozenem oil catch tank

W sumie masz racje. Jesli dolot jest w takim stanie, to wydaje się to rzeczywiście wskazane. Natomiast nie jest to zalecenie producenta przed montażem, right?

Opublikowano

Ja jestem zainteresowany zakupem i montażem. W przyszlym tygodniu kupuje cos z allegro i zakladam(jak pogoda dopisze) :good: Montaz nie jest trudny, i nawet nie wydaje mi sie zeby potrzebne bylo czyszczenie dolotu. Skąd ten pomysł?

skad? co tu wiele tlumaczyc- jak rozbierzesz to zobaczysz co tam sie znajduje-masa syfu twardego nagaru i szlamu.Widzialem na zywo co sie znajduje w kanalach dolotu.Jak juz mam to montowac zeby nie brudzilo dalej dolotu to chce zrobic tak zeby to mialo rece i nogi.Raz a dobrze a nie tylko zadowolic sie zalozenem oil catch tank

W sumie masz racje. Jesli dolot jest w takim stanie, to wydaje się to rzeczywiście wskazane. Natomiast nie jest to zalecenie producenta przed montażem, right?

nie ogladalem opakowania ale watpie zeby to bylo przez niego wskazane

Opublikowano

Ktoś z BAT klubu Pozka ma już to zamontowane, może podpowie :mysli:

_________________________________________________

znalazłem - MRoger

Opublikowano

Jest instrukcja w wątku o zakupie grupowym COT. Trzeba tylko się tam udać, ale mi się niechce :gwizdanie:

Opublikowano

Jest instrukcja w wątku o zakupie grupowym COT. Trzeba tylko się tam udać, ale mi się niechce :gwizdanie:

jesli widzisz taka instrukcje to pokarz nam ja,przyda sie :wink4:

Opublikowano

:hi: Ja dziś zakupiłem uszczelki i oring do EGR... w ASO w Katowicach zaśpiewali sobie następujące ceny... oring pomiędzy EGR a rurkę dolotu 8 zł, uszczelka pod EGR 14 zł i uszczelka (a raczej dwie blaski) pomiędzy rurkę a bodajże kolektor 15 zł.

W sobotę mam zamiar zabrać się za czyszczenie całego dolotu od intercoolera poprzez EGR az do kolektora włącznie, a następnie założenie oil catch tanka który sam wyrezalem. Tylko jest jedno ale... gdzie się z tym ustrojstwem wpiąć?

Hmm wyjście z odpowietrzenia pokrywy zaworów do puchy OCT a z tego gdzie dalej??

Podejrzewam ze wiem... ale wydaje mi się to zbyt banalne i moim zdaniem nie sprawi ze w rurkach od EGR do coolera nie popłynie rzeka oliwy :mysli:

Mój silnik to AWX 1,9 TDI, poniżej zapodaje zdjęcie silnika, jeśli ktoś mógłby strzałkami zaznaczyć co gdzie i jak, albo zapodać zdjęcie swojego AWX bądź AVF z zamontowanym OCT byłbym bardzo wdzięczny

0f86eb766d26c329m.jpg

KLIKNIJ ABY POWIĘKSZYĆ

Opublikowano

:hi: Ja dziś zakupiłem uszczelki i oring do EGR... w ASO w Katowicach zaśpiewali sobie następujące ceny... oring pomiędzy EGR a rurkę dolotu 8 zł, uszczelka pod EGR 14 zł i uszczelka (a raczej dwie blaski) pomiędzy rurkę a bodajże kolektor 15 zł.

W sobotę mam zamiar zabrać się za czyszczenie całego dolotu od intercoolera poprzez EGR az do kolektora włącznie, a następnie założenie oil catch tanka który sam wyrezalem. Tylko jest jedno ale... gdzie się z tym ustrojstwem wpiąć?

Hmm wyjście z odpowietrzenia pokrywy zaworów do puchy OCT a z tego gdzie dalej??

Podejrzewam ze wiem... ale wydaje mi się to zbyt banalne i moim zdaniem nie sprawi ze w rurkach od EGR do coolera nie popłynie rzeka oliwy :mysli:

Mój silnik to AWX 1,9 TDI, poniżej zapodaje zdjęcie silnika, jeśli ktoś mógłby strzałkami zaznaczyć co gdzie i jak, albo zapodać zdjęcie swojego AWX bądź AVF z zamontowanym OCT byłbym bardzo wdzięczny

0f86eb766d26c329m.jpg

KLIKNIJ ABY POWIĘKSZYĆ

zrob fotki elementow ktore wykrecisz.Podpiecie jest dosc proste o ile twoj catch tank jest zbudowany zgodnie z zasada jego dzialania.Powinien on miec dwa krocce-jeden to wlot zabrudzonego oleju z pokrywy zaworow a drugim wychodzi samo powietrze i podpinamy go do miejsca gdzie wczesniej byl podlaczoy przewod odpowietrzajacy z pokrywy zaworow

Opublikowano

Dziś zacząłem rozbierać całą odme, dolot itp, w międzyczasie klikam foty które później zamieszczę w dziale warsztat. Puki co wszystko rozebrane, a jutro po pracy poczyszczę to i poskładam to spowrotem od razu zakładając OCT. Na chwilę obecną powiem jedno... w życiu bym nie przypuszczał ze w odmie i na dnie intercoolera może być tyle syfu i oleju (a oleju mi nie ubywa), a w zaworze EGR tyle sadzy :shocked: i pomimo tego auto może śmigać bez najmniejszego problemu bez spadku mocy itp.

Więcej info oraz zdjęcia zamieszczę jak już to wszystko gryfne.

PS: z tego syfu to rąk przez tydzień nie domyje, chyba będę to składał w gumowych rękawiczkach :mysli::polew:

Opublikowano

nie jeden już się zdziwił... czekamy na foty i opis

Opublikowano

nie jeden już się zdziwił... czekamy na foty i opis

fotki nowych uszczelek tez sie przydadza :good:

Opublikowano

Zamieść koniecznie, ja po 15 kwietnia wyciągam z auta cały silnik łącznie ze skrzynią do generalnego czyszczenia, wymiany całego uszczelnienia i sprzęgła, i też chciałbym się przyjrzec jak się zabrać za EGR i reszte. Daj tez linka gdzie kupiłeś OCT, bo mnie to zaciekawiło...pierwsze o tym słyszę :)

Opublikowano

Zamieść koniecznie, ja po 15 kwietnia wyciągam z auta cały silnik łącznie ze skrzynią do generalnego czyszczenia, wymiany całego uszczelnienia i sprzęgła, i też chciałbym się przyjrzec jak się zabrać za EGR i reszte. Daj tez linka gdzie kupiłeś OCT, bo mnie to zaciekawiło...pierwsze o tym słyszę :)

kolega tego nie kupil tylko jak sam napisal-wyrezal

a tak wyglada oil catch tank,kosztowal mnie 140 zl na aaaalledrogo i ma 17 cm wysokosci.Jest tez 14,5 cm tanszy o 20 zl.Sa dostepne trzy kolory:niebieski.czerwony,srebrny.

e29ec89372dc6be2med.jpg

Opublikowano

Zamieść koniecznie, ja po 15 kwietnia wyciągam z auta cały silnik łącznie ze skrzynią do generalnego czyszczenia, wymiany całego uszczelnienia i sprzęgła, i też chciałbym się przyjrzec jak się zabrać za EGR i reszte. Daj tez linka gdzie kupiłeś OCT, bo mnie to zaciekawiło...pierwsze o tym słyszę :)

http://moto.allegro.pl/item572522474_catch_oil_tank_miazdzymy_cena_granatowy_duzy.html

Opublikowano

Przed chwilą wróciłem z garażu wyczyściłem EGR, kolektor dolotowy, odmę itp wszystkie grubsze węże.

Niesamowite ilości syfu a także oleju tam były. Od EGR'a wyprowadziłem wężyki aby mi nie chlapało po silniku i gaszaku (w którym jest tylko sprężynka i cieniutka gumka która pod wpływem oleju mięknie i się rwie- a nowy kosztuje 150 zł)

Poskładałem wszystko w całość i założyłem OCT, robiłem szczegółowe foty, które wraz z opisem w poniedziałek wrzucę do działu warsztat.

Jest z tym trochę dłubania, jak ktoś chce to zrobić bardzo dokładnie to całość zajmuje praktycznie cały dzień.

Przed rozpoczęciem rozbierania i składania proponuje zaopatrzyć się w duże ilości gumowych rękawiczek takich z apteki... poważnie dobrą pastą BHP, szczoteczką i pumeksem rąk i paznokci nie idzie domyć. Tak wrednego brudu i mazi to jeszcze nie widziałem :polew:

Opublikowano

gaszaku

nie ma jak to wlasciwa nomenklatura :cool1:

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...