Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B6 AVF] Co i jak wyczyścić przed montażem Oil Catch Tank ?


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Dokladnie o tym samym myslalem, tylko nie wiedzialem czy bedzie to bezpieczne :> wyprobuje taki patent i jak sie sprawdzi to kupie taka profesjonalna puszeczke

Opublikowano

HiRide powiedz jak tam teraz wyglada okolica EGRu. Czy w OCT widzisz ile zebrało się oleju od założenia.

A ostatnio ostro poddałem czyszczeniu pokrywę zaworów zobaczę na ile to pomoże.

tam gdzie egr ma otwory po dwoch stronach sa dwie male struzki po oleju i nic wiecej

w porownaniu do tego co bylo wczesniej teraz jest lux

na oct jest rurka przezroczysta w ktorej juz widac szlam wiec zebralo sie go okolo 1 cm od zalozenia

ogolnie mniej pali ropy na setke o jakies 0,4L i nie kopci na niebiesko na zimnym silniku

Czyli jeszcze coś leci ... mniemam że z tubo uczelnienia są już wypracowane i mają powiększone luzy.

Ja pojeżdżę jeszcze trochę i zobaczę na ile mycie pokrywy zaworów pomogło.

Opublikowano

HiRide powiedz jak tam teraz wyglada okolica EGRu. Czy w OCT widzisz ile zebrało się oleju od założenia.

A ostatnio ostro poddałem czyszczeniu pokrywę zaworów zobaczę na ile to pomoże.

tam gdzie egr ma otwory po dwoch stronach sa dwie male struzki po oleju i nic wiecej

w porownaniu do tego co bylo wczesniej teraz jest lux

na oct jest rurka przezroczysta w ktorej juz widac szlam wiec zebralo sie go okolo 1 cm od zalozenia

ogolnie mniej pali ropy na setke o jakies 0,4L i nie kopci na niebiesko na zimnym silniku

Czyli jeszcze coś leci ... mniemam że z tubo uczelnienia są już wypracowane i mają powiększone luzy.

Ja pojeżdżę jeszcze trochę i zobaczę na ile mycie pokrywy zaworów pomogło.

to co teraz leci to sladowe ilosci ale juz nie z odmy a prawdopodobnie z turbo no chyba ze jakies minimalne opary z oct dostaja sie do EGRa

Opublikowano

Adaś pokrywę zaworów czyściłeś?

Opublikowano

Adaś pokrywę zaworów czyściłeś?

Dokładnie. Nie ma z tym najmniejszych problemów. Rozkręcasz i skręcasz uszczelka jest "gumowa" wielokrawędziowa i jak nie jest uszkodzona to nie ma potrzeby wymieniać - no musze za jakiś czas zerknąć ale nie powinno ciec.

Co do samego czyszczenia to potrzebne sprężone powietrze, pistolet do malowania tylko zamiast farbki do zbiorniczka wędruje benzynka i jazda. Ładnie pod nie małym ciśnieniem benzynka wymywa. Samej benzynki niewiele sie zużywa.

To był krok 1, jak nie podziąła to krok 2 - rozepnę odmę i zapodam butelkę by faktycznie zobaczyć ile tego oleju z niej chlipie. Przy tym wymyję EGR zewnętrznie i też będę obserwował - tu ile z turbiny wydmuc**je. Potem będe wiedział z jakim kierunku iść czy OCT czy regeneracja uszczelnień w turbo.

Opublikowano

Jak już pisałem zamontowałem butelkę po coca-coli, przejechałem ok. 2000 km, skutki mniejsze spalanie, brak kopcenia na zimnym silniku, wczoraj zdemontowałem i chcę to zrobić bardziej profesjonalnie. Przed montażem EGR czyściłem zewnętrznie, były dwie małe strużki oleju z otworów, obecnie suchy,przeźroczysty wąż do butelki na około 20 cm zrobił się czarny, w środku śladowe ilości oleju na początku węża, żółtawej mazi przy wylocie do butelki, w butelce ok. 2cm wodnistej cieczy,u mnie wąż był w miarę krótki (ok. 80 cm) i na całej długości do butelki był spadek, ale jeśli ktoś ma długie węże do OCT, i idą na dół i do góry to faktycznie tak jak napisał kolega MRoger trzeba pilnować czy są drożne bo zimą może pojawić się problem z przytkaniem.

Zdemontowałem bo moim błędem było że umieściłem butelkę pod prawą lampą, pasowała idealnie ale jak silnik się rozgrzał to przy mocniejszym dodaniu gazu i jak pracował na postoju zaciągało "zapach" do środka.

Opublikowano

Czy kupiłeś nową uszczelkę pod kolektor ssący (miedzy głowice a kolektor), bo w opisie albo się nie doczytałem albo przeoczyłem ? Bo sam kolektor również wypadało by przeczyścić, co do tego czym czyścić polecam benzynę ekstrakcyjną bądź wszelkiego rodzaju płyny do mycia silnika (czyli detergenty usuwające olej, sadze, smołę itp).

Opublikowano

Czy kupiłeś nową uszczelkę pod kolektor ssący (miedzy głowice a kolektor), bo w opisie albo się nie doczytałem albo przeoczyłem ? Bo sam kolektor również wypadało by przeczyścić, co do tego czym czyścić polecam benzynę ekstrakcyjną bądź wszelkiego rodzaju płyny do mycia silnika (czyli detergenty usuwające olej, sadze, smołę itp).

nie wiem kogo pytasz ale jesli mnie to kupilem uszczelke pod kolektor i ja wymienilem co mozna przeczytac w opisie podczas montazu oct

Opublikowano

Czy kupiłeś nową uszczelkę pod kolektor ssący (miedzy głowice a kolektor), bo w opisie albo się nie doczytałem albo przeoczyłem ? Bo sam kolektor również wypadało by przeczyścić, co do tego czym czyścić polecam benzynę ekstrakcyjną bądź wszelkiego rodzaju płyny do mycia silnika (czyli detergenty usuwające olej, sadze, smołę itp).

nie wiem kogo pytasz ale jesli mnie to kupilem uszczelke pod kolektor i ja wymienilem co mozna przeczytac w opisie podczas montazu oct

Sorry nie zawuazyłem że wątek ma 4 strony i palem w tym wypadku bzdurę :embarrassed:
Opublikowano

Adaś pokrywę zaworów czyściłeś?

Dokładnie. Nie ma z tym najmniejszych problemów. Rozkręcasz i skręcasz uszczelka jest "gumowa" wielokrawędziowa i jak nie jest uszkodzona to nie ma potrzeby wymieniać - no musze za jakiś czas zerknąć ale nie powinno ciec.

Co do samego czyszczenia to potrzebne sprężone powietrze, pistolet do malowania tylko zamiast farbki do zbiorniczka wędruje benzynka i jazda. Ładnie pod nie małym ciśnieniem benzynka wymywa. Samej benzynki niewiele sie zużywa.

To był krok 1, jak nie podziąła to krok 2 - rozepnę odmę i zapodam butelkę by faktycznie zobaczyć ile tego oleju z niej chlipie. Przy tym wymyję EGR zewnętrznie i też będę obserwował - tu ile z turbiny wydmuc**je. Potem będe wiedział z jakim kierunku iść czy OCT czy regeneracja uszczelnień w turbo.

no to ja u siebie raczej w ogole na całość pójde bo nowy EGR i OCT leżą już dosyć długo... do tego dojdzie czyszczenie pokrywy zaworów + wydechu i będzie cacy...tylko kiedy się za to zabiorę? :mysli:

Opublikowano

Witam,

Ze tak zapytam czy w b7 BLB tez przydało by sie założyć OCT ?

mozesz zalozyc ale to nie jest tak istotne jak stan imbusa napedzajacy pompe oleju

Opublikowano

no i zamontowane :decayed:

wrzucam foty może komuś się przydadzą :wink4:

redukcja

19346619417fe442med.jpg

w B6 AVF

dcd942c884036d48med.jpg

1f3eb95c3da77f2dmed.jpg

045da6bc4e6aabb6med.jpg

w B5 AFN

95537356e8063c09med.jpg

7de4e0675a3a67camed.jpg

63f6b93cf885162emed.jpg

e5681d7fe62ea179med.jpg

Opublikowano

Kurde nie można tego gdzieś bliżęj filtra umieścić bo ciągnięcie tych węży na drugą stronę silnika jakoś mało elegancko wygląda

Opublikowano

wystarczy pociagnac weze jak najblizej chlodnicy i potem odbic do oct - wtedy wyglada to lepiej tzn nie ma balaganu :tongue4:

Opublikowano

wystarczy pociagnac weze jak najblizej chlodnicy i potem odbic do oct - wtedy wyglada to lepiej tzn nie ma balaganu :tongue4:

Ale wtedy będą dużo dłuższe i nad chłodnica będą biegły w poziomie co zwiastuje przy tak małym przekroju kłopoty zwłaszcza zimą.
Opublikowano

Czy ktoś już może podać jakieś wymierzone wartości? Ile oleju po jakim przebiegu zebrał OCT??

Opublikowano

Czy ktoś już może podać jakieś wymierzone wartości? Ile oleju po jakim przebiegu zebrał OCT??

no właśnie chłopy... aparat w rękę i pokażcie ile się nazbierało :naughty:

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...