kaj82 Opublikowano 27 Marca 2007 Opublikowano 27 Marca 2007 No mnie też ciekawią te wałki u mnie narazie 108 tys.km(33tys.km zrobilem ja) i chodzi elegancko, silnik się nie poci jak to było w modelach przed 2001 roku, na razie delektuje sie dzwiekiem V6-ki :biggrin: i myśle że nie bede zalowal ze kupilem V6-kę. A i jeszcze jedno czy znacie kogos komu w B6-ce powycierały się wałki???, bo w silnikach przed 2001 rokiem zgadza sie, ale po 2001 roku to ja nie slyszalem.
spanky Opublikowano 28 Marca 2007 Opublikowano 28 Marca 2007 Miałem w rodzinie A6 99 rok 2.5 TDi kupiony w salonie serwis zawsze ASO po 140 tyś przy wymianie oleju z miski wyleciały części rozrządu , może to przypadek no ale tak było widac ze dobry ten serwis ASO ...
Norbi Opublikowano 28 Marca 2007 Opublikowano 28 Marca 2007 A i jeszcze jedno czy znacie kogos komu w B6-ce powycierały się wałki???, bo w silnikach przed 2001 rokiem zgadza sie, ale po 2001 roku to ja nie slyszalem.Po 2001 przestały się wycierać, zrobili z lżejszych stopów wydrążone w środku i teraz pekają kaszana na całej linii,a i tak ta motorownia chodzi mi po głowie(wymiana wałków w poprzednim nic mnie nie nauczyła ) [ Dodano: 28-03-2007, 15:56 ] Można powiedzieć że twój silnik jest jeszcze na dotarciu , a Ty chcesz już go remontować.Zrób jeszcze z 500,000 km a później zadaj to pytanie jeszcze raz. Po 500 to już by byłó w najlepszym wypadku po dwóch regeneracjach , bądż wymianach wałków. Wczesniejszy AKN i pózniejszy AKE niczym sie mechanicznie nie różniły. Wałki max. 250tys, a w polskich warunkach dużo mniej :confused: [ Dodano: 28-03-2007, 15:58 ] No to fajowo.A jak sie to odnosi do wtryskiwaczy?Wtryskiwacze padają w dowolnie wybranym przez siebie momencie, nie masz na to wpływu
pre_pl Opublikowano 1 Kwietnia 2007 Opublikowano 1 Kwietnia 2007 tu jest dobry tekst o tym problemie : http://www.audiklub.org/phpBB2/viewtopic.php?p=993196#993196
rav Opublikowano 31 Lipca 2008 Opublikowano 31 Lipca 2008 Witam Byłem dzisiaj(tj. 31 lipca 2008) na kontroli wałków rozrządu bo tak wiele tu piszecie, że w motorze AKE V6 padają wałki rozraądu. Ku mojemu zdziwieniu mechanik nie zauważył praktycznie żadnego zużycia wałków (krzywka z największym zużyciem miała zagłębienia nie większe niż 0,09milimetra od oryginału - wartość zmierzona). Nadmienić muszę tu, iż w książce serisowej auta była informacja, że przy przebiegu 130 000 km były wymieniane hydropopychacze. Mechanik orzekł, że ten zabieg uchronił wałki przed ich zużyciem, gdyż były prawidłowo smarowane. Miały tu podobno dość duży wpływ regularne wymiany oleju (co 10-13tys.km) tak wynikało z książki serwisowej. Tak więc chyba dobrą praktyką jest wymiana w odpowiednim czasie hydropopychaczy :> :> Chyba mnie uchroniło to przed kosztowną wymianą wałków. Moje auto przejechało około 190 tys km - udokumentowane książką i w serwisie ASO AUDI. Tetaz czeka mnie wymiana rozrządy i chyba też wymienienię hydropopychacze by uchronić się przed wycieranim się wałków rozrządu. PS. Jednak juz wcześniej VAG wykazał uszkodzenia czujnika wzniosu iglicy wtryskiwacza na trzecim cylindrze - koszt ok 1300 zł - smuteczek No trudno ale wymienię dla dobra "motorowni" w mojej V6
Musashi Opublikowano 31 Lipca 2008 Opublikowano 31 Lipca 2008 z tymi V6 to sa problemy gdy: auto bylo sluzbowe a jego uzytkownik mial w "pompie" eksploatacje auta ( wymiany i jakosc olejow, przeglady, palowanie auta) na blacie mamy 170.000 km a w rzeczywistosci hmmm nikt tego nie wie, ale dajmy na to 500.000 km. znam ludzi ktorzy maja a6 i a4 z tymi silnikami od nowosci, przebiegi 250.000 km i ASO odwiedzaja tylko w celu przegladow terminowych. na ten temat jest juz rzeka postow.... tutaj i na AKP...
spanky Opublikowano 1 Sierpnia 2008 Opublikowano 1 Sierpnia 2008 z tymi V6 to sa problemy gdy: auto bylo sluzbowe a jego uzytkownik mial w "pompie" eksploatacje auta ( wymiany i jakosc olejow, przeglady, palowanie auta) na blacie mamy 170.000 km a w rzeczywistosci hmmm nikt tego nie wie, ale dajmy na to 500.000 km. znam ludzi ktorzy maja a6 i a4 z tymi silnikami od nowosci, przebiegi 250.000 km i ASO odwiedzaja tylko w celu przegladow terminowych. na ten temat jest juz rzeka postow.... tutaj i na AKP... byl a moze jeszcze jest uzytkownik na forum z 2.5 V6 pod maska z oryginalnym przebiegiem ponad 500kkm ... z tego co pamaietm to nie narzekal .... [ale serwis robiony zgodnie z pismem świetym]
Flyer Opublikowano 1 Sierpnia 2008 Opublikowano 1 Sierpnia 2008 Ostatnio robilem rozrzad w moim AKE, podniesione zostaly pokrywy zaworow i auto przy przebiegu 240.000 ma idealne wałki, hydraulika rowniez jest na swoim miejscu. Dodam tez, ze auto latalo 200.000km na LL.
artur28 Opublikowano 3 Sierpnia 2008 Opublikowano 3 Sierpnia 2008 byl a moze jeszcze jest uzytkownik na forum z 2.5 V6 pod maska z oryginalnym przebiegiem ponad 500kkm ... z tego co pamaietm to nie narzekal .... [ale serwis robiony zgodnie z pismem świetym] czy to o mnie mowa :> dokładnie 588 ale wszystko na serwisie(służbowe ) ale już go nie ma 01.09.2008 odbiót z salonu A6 3.0 tdi quattro zobaczymy jak to ile polata
rav Opublikowano 3 Sierpnia 2008 Opublikowano 3 Sierpnia 2008 czy to o mnie mowa :> dokładnie 588 ale wszystko na serwisie(służbowe ) Jestem pełen podziwu nielada wyczyn jak na auto firmowe :oklaski:
wowo Opublikowano 4 Sierpnia 2008 Opublikowano 4 Sierpnia 2008 200-u konne AFB 330tys.km. przebiegu i brak problemu z wałkami :>
rav Opublikowano 4 Sierpnia 2008 Opublikowano 4 Sierpnia 2008 200-u konne AFB 330tys.km. przebiegu i brak problemu z wałkami :> :gwizdanie: Temat wątku wskazuje, że rozmawiamy tu o problemie w silniku AKE
marcin1978 Opublikowano 19 Października 2008 Opublikowano 19 Października 2008 witam, jeśli chodzi o wałki to nowy typ wałków tzn. poprawionych pojawił się dopiero w 2004 r. są to wałki z dwóch stron drążone, krzywki są na pewno conajmniej o połowę cieńsze na szerokości niż w starej wersji, inne są też dzwigienki, jak rozbiorę to będę wiedział czy popychacze są te same jak w starej wersji czy nie, generalnie mając głowice nowego typu czyli z 2004 r. można ją zamontować do silnika np. z 1998 r. i wszystko będzie grało, jak rozkręcę i zobaczę to dokończe temat, pozdrawiam
Flyer Opublikowano 19 Października 2008 Opublikowano 19 Października 2008 witam, jeśli chodzi o wałki to nowy typ wałków tzn. poprawionych pojawił się dopiero w 2004 r. są to wałki z dwóch stron drążone, krzywki są na pewno conajmniej o połowę cieńsze na szerokości niż w starej wersji, inne są też dzwigienki, jak rozbiorę to będę wiedział czy popychacze są te same jak w starej wersji czy nie, generalnie mając głowice nowego typu czyli z 2004 r. można ją zamontować do silnika np. z 1998 r. i wszystko będzie grało, jak rozkręcę i zobaczę to dokończe temat, pozdrawiam Nie musisz sprawdzac - zmieniajac glowice podejda nowe walki i hydraulika.
Piotruś Opublikowano 20 Października 2008 Opublikowano 20 Października 2008 Marcin1978 - nie możesz założyć głowicy z 2004 roku do AFB/AKN - ponieważ nie wyrobi się system olejowy (ten starszy ma połowę wydajności niezbędnej dla wałków nowego typu)
Pandzior Opublikowano 16 Sierpnia 2009 Opublikowano 16 Sierpnia 2009 Troszkę odświerzę temat. Słyszałem ostatnio, że można wyelimonować problem wycierających sie wałków, zakładając nieorginalny wałek który ma dodatkowy otwór, przezco jest lepsze smarowanie. Czy wie ktoś coś na ten temat?
pio109 Opublikowano 9 Września 2009 Opublikowano 9 Września 2009 A ja sobie w tamtym tygodniu kupiłem a4 b5 2,5 w dobrej wierze, odprowadziłem do mechanika żeby mi sprawdził co i jak, no i sprawdził - że wałki do wymiany a przebieg niby pewny 190tyś
rav Opublikowano 9 Września 2009 Opublikowano 9 Września 2009 No to czeka cię nie mały wydatek - wałki, elementy hydrauliki ... U mnie na szczęście są jeszcze w dość znośnym stanie
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się