Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Turbo stan awaryjny


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam.Mam taki problem ze jak depne mocniej to turbo wchodzi w stan awaryjny po wylaczeniu samochodu i ponownym zapaleniu jest okej az do czasu kolejnego depnięcia i pytanie jak najlepiej zdiagnozowac co to moze byc bo slyszalem ze to moze byc n75 przeplywka itd itp. Chodzi o to ze nie chce sie dac zrobić w balona ze od razu turbo do regeneracji

Opublikowano

Rozbierz dolot powietrza i obadaj jakie luzy ma wirnik turbiny, będziesz wiedział od razu czy to mechaniczne zużycie powoduje ten błąd czy coś innego.

Opublikowano

Czyli rozumiem że on nie moze mieć żadnych luzów? 

Opublikowano

Wzdłużne są akceptowalne, poprzeczne już nie..

Opublikowano

Jeśli już to na odwrót. Luz poprzeczny, czyli na boki albo góra dół jak kto woli, jest dopuszczalny i się kasuje pod ciśnieniem oleju. 

Jak masz zmienną geometrię to jest pewnie zapieczona. Porób logi moze coś wyjdzie.

Opublikowano
10 godzin temu, przem8 napisał:

Jeśli już to na odwrót. Luz poprzeczny, czyli na boki albo góra dół jak kto woli, jest dopuszczalny i się kasuje pod ciśnieniem oleju. 

Jak masz zmienną geometrię to jest pewnie zapieczona. Porób logi moze coś wyjdzie.

No ja zaś z tego co wiem to ogólnie żadnego luzu wyczuwalnego ma nie być ale jak już jest to lepiej ten osiowy, jak na boki, tak samo mój mechanik gada.. bo jak na boki luz ma to zaczyna olej brać..

Opublikowano

Witam wszystkich :)

Odgrzeje trochę temat. 

Pacjent: A4 B6, silnik: AVF 

Rok temu przy mocniejszym depnięciu, silnik przełączył się na tryb awaryjny. 

Po zgaszeniu i ponownym zapaleniu silnika problem ustał, do momentu kolejego mocniejszego przygazowania. 

Samochód niezwłocznie zostawiłem u mechanika, który zdiagnozował problem z czujnikiem doładowania turbiny.

Czujnik wymienił,

Po miesiącu ponownie problem się pojawił i po telefonie do mechanika dowiedziałem się, że powodem jest to, że powinno się oprócz tego ustawić geometrię turbiny, 

Trochę mnie to zaszkowało, że od razu tego nie zrobił ale ok... Ja się nie znam...

Nic z tym nie robiłem niestety przez konieczość wykonania innych pilniejszych napraw, ale do dziś bo dziś znów i to dwukronie pod rząd włączył się tryb awaryjny, ale dodatkowo zapaliła się kotrolka "Check engine". 

Co według was jest przyczyną i czy skończy się na wymianie całej turbiny, czy jest to jakoś do uratowania. 

Z góry dziękuje za podpowiedzi :)

Pozdrawiam serdecznie ! 

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...