Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Opiłki w nowym płynie...


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Salut majstry. Mam problem. Mój stary magiel ciekł i wyła pompa. Wymieniłem na inny magiel (servotronic) i pompę, też delikatnie wyła a magiel miał luzy... więc musiałem kupić drugi servotronic bez luzów, zalałem i przepłukałem (dwa razy) układ nowym swieżym ORI płynem (kupiony w ASO) no i co, pompa dalej wyje a w zbiorniczku są mikro opiłki metalu, które widać w słońcu. Pytanie, czy te opiłki są z pompy, czy może za mało razy wypłukany układ wspomagania? Jeżeli pompa, to jakiej firmy zamiennik?

Edytowane przez szpakuziom
Opublikowano

Obstawiał bym pompę, zwłaszcza, gdy ilość opiłków się zwiększa i najważniejsze, jak pompa wyje... to raczej jej ostatnie dni. Nie wiem czy nie dało by rady, jej zregenerować, tylko w dobrym warsztacie, na porządnych bebechach. Czujesz opory nie kierowniczy przy skręcaniu?

 

Opublikowano

Dla twojego silnika jest regeneracja pompy, niektórych nie regenerują Bo nie ma części zamiennych, np. dla pompy z ASN. Z własnego doświadczenia powiem, że lepiej oryginał zregenerować jak używkę kupić.

Opublikowano (edytowane)
20 minut temu, Talpa napisał:

Obstawiał bym pompę, zwłaszcza, gdy ilość opiłków się zwiększa i najważniejsze, jak pompa wyje... to raczej jej ostatnie dni. Nie wiem czy nie dało by rady, jej zregenerować, tylko w dobrym warsztacie, na porządnych bebechach. Czujesz opory nie kierowniczy przy skręcaniu?

 

No właśnie, wydaje mi się, że pierwszy raz kiedy ruszyłem po włożeniu przekaźnika servo, to kierownica ładnie chodziła, a kiedy przejechałem się, to wydaje mi się, że zaczęła jakby ciężej chodzić, no i pojawiły się te opiłki... (To jest używana pompa, kupiłem ją za parę zł, niby miała być okey) Mam poprzestawiane kąty, bo wymieniałem tylne sanki i robiłem konserwację, z przodu wymieniałem drążki i końcówki, trzeba jechać na zbieżność pewnie dlatego też może chodzić ciężej wydaje mi się...

12 minut temu, Langista napisał:

Dla twojego silnika jest regeneracja pompy, niektórych nie regenerują Bo nie ma części zamiennych, np. dla pompy z ASN. Z własnego doświadczenia powiem, że lepiej oryginał zregenerować jak używkę kupić.

No właśnie kupiłem używkę i żałuję, bo zmarnowałem 150zeta i czasu i roboty Czyli trzeba warsztatu szukać, który zregeneruję pompkę...

Edytowane przez szpakuziom
Opublikowano

Wiesz, to w sumie żadna wielka sztuka, wymieniasz na nowe, łopatki w pompie, uszczelnienia, i "cylinder", to w zasadzie są klocki LEGO, nie da się spier... popsuć

 

Opublikowano
21 minut temu, Talpa napisał:

Wiesz, to w sumie żadna wielka sztuka, wymieniasz na nowe, łopatki w pompie, uszczelnienia, i "cylinder", to w zasadzie są klocki LEGO, nie da się spier... popsuć

 

Właśnie dodzwoniłem się do gościa, który regeneruje pompy we Wrocku i ma ZF'a za 400zł zregenerowanego z tej aukcji 

ALLEGRO.PL

Kup teraz na Allegro.pl za 400 zł - POMPA WSPOMAGANIA AUDI A4 A6 VW PASSAT B5 B6 ZF ! (8308752853). Allegro.pl - Radość zakupów i bezpieczeństwo dzięki Programowi Ochrony Kupujących!

 

Opublikowano

Ciekawa opcja, zapytam tak pompy ABS też ma? Rozumiem że to 400 zł z kaucją, odsyłasz swoją i coś zwraca?

 

Opublikowano (edytowane)

Tak, dzwoniłem do gościa i przysyła swojego kuriera po starą pompę na swój koszt po montażu nowej pompy Siana już nie zwraca :) Podjąłem dość szybką decyzję i juz kupiłem, autko stoi już miesiąc, bo miałem problemy z tym servotronic, szkoda, aby stało dłużej..

Edytowane przez szpakuziom
Opublikowano

Coś mnie ruszyło, aby sprawdzić swoją starą pompę i doszedłem do wniosku, że ta pompa z aukcji chyba nie będzie pasować, bo tutaj jest na 3 śruby, a z b6 koła są wprasowane... Trzeba szukać KYB'a pompy jak juz coś.

Opublikowano

Jak zamiennik za 150 kupiłeś, to nie mogłeś racjonalnie myśleć o dobrej jakości..

Opublikowano (edytowane)
14 minut temu, Langista napisał:

Jak zamiennik za 150 kupiłeś, to nie mogłeś racjonalnie myśleć o dobrej jakości..

Nie kupiłem zamiennika, A pompę ZF'a po regeneracji. Oczywiście zadzwoniłem i Gość ma mi wysłać KYB'a, tylko sprawdzi, czy będzie miał, jak nie, to będzie trzeba kombinować dalej.

Edytowane przez szpakuziom
Opublikowano
15 godzin temu, szpakuziom napisał:

Coś mnie ruszyło, aby sprawdzić swoją starą pompę i doszedłem do wniosku, że ta pompa z aukcji chyba nie będzie pasować, bo tutaj jest na 3 śruby, a z b6 koła są wprasowane... Trzeba szukać KYB'a pompy jak juz coś.

Zf były w dieslu a kyb w benzynach 4cyl.

Ja mieniajac magiel na servo od razu zmieniłem pompę na nową, pewnie się ktoś złapie za głowę, ale mam spokój i nie zastanawiam się kiedy padnie pompa czy magiel bo wszystko nowe Ori.

Opublikowano
Teraz, MaTeo85 napisał:

Zf były w dieslu a kyb w benzynach 4cyl.

Ja mieniajac magiel na servo od razu zmieniłem pompę na nową, pewnie się ktoś złapie za głowę, ale mam spokój i nie zastanawiam się kiedy padnie pompa czy magiel bo wszystko nowe Ori.

No właśnie też chce mieć już ten temat z głowy i też chciałbym oryginalną pompę. A jaką pompę kupiłeś i za ile i gdzie?

Opublikowano

Jak pisałem wyżej, kupiłem Ori pompę w ASO tak samo jak i magiel tyle że z numerem or z exeo (to samo a 2x taniej niż z audi) a pompa to coś ok. 1600 bez zniżek jak dobrze pamiętam.

Opublikowano
17 minut temu, MaTeo85 napisał:

Jak pisałem wyżej, kupiłem Ori pompę w ASO tak samo jak i magiel tyle że z numerem or z exeo (to samo a 2x taniej niż z audi) a pompa to coś ok. 1600 bez zniżek jak dobrze pamiętam.

Sorki, nie doczytałem. No to grubo, masz pewność, że pochodzi... Ja Zadzwoniłem dziś do gościa, i ma mi pompę ZF'a z B5 przerobić na koło wprasowane, powiedział, że będzie działać normalnie w silniku 1.8T a4 b6 Cieszę się, bo pompy ZF z tego co mi wiadomo są zdecydowanie solidniejsze niż KYB'a.

Opublikowano
39 minut temu, MaTeo85 napisał:

Jak pisałem wyżej, kupiłem Ori pompę w ASO tak samo jak i magiel tyle że z numerem or z exeo (to samo a 2x taniej niż z audi) a pompa to coś ok. 1600 bez zniżek jak dobrze pamiętam.

Już ich nie ma, sam szukałem i koleś w ASO ze skody nie widział ich dostępnych w Europie podał mi jedynie ceny, w audi 7000 zł a w Seacie za 3500 czy nawet mniej. Obydwa niedostępne. Ja nawet jakbym chciał nowy magiel z ASO do b6 to nie znajdę bo ich już nie ma na stanie, tylko regeneracja wchodzi w grę.

Co do pompy nie doczytałem, że używka. Po regeneracji za 150 zł? To co ona miała pompować, wodę ze studni? Pełna regeneracja zaczyna się od 300 zł w renomowanych firmach. Zregeneruj to, co miałeś na samym początku a nie baw się w dorabianie czegoś z B5, tamte maglownice nie są pod wagę b6 skonstruowane.

Opublikowano (edytowane)
49 minut temu, Langista napisał:

Już ich nie ma, sam szukałem i koleś w ASO ze skody nie widział ich dostępnych w Europie podał mi jedynie ceny, w audi 7000 zł a w Seacie za 3500 czy nawet mniej. Obydwa niedostępne. Ja nawet jakbym chciał nowy magiel z ASO do b6 to nie znajdę bo ich już nie ma na stanie, tylko regeneracja wchodzi w grę.

Co do pompy nie doczytałem, że używka. Po regeneracji za 150 zł? To co ona miała pompować, wodę ze studni? Pełna regeneracja zaczyna się od 300 zł w renomowanych firmach. Zregeneruj to, co miałeś na samym początku a nie baw się w dorabianie czegoś z B5, tamte maglownice nie są pod wagę b6 skonstruowane.

Źle mnie zrozumiałeś, kupiłem tutaj od kolegi z forum pompkę za 50zł używaną, która okazała się jednak wadliwa i do tego dokupiłem jeszcze 2 l płynu ori z ASO, stąd ta cena 150zł... Koleś nie ma na stanie KYB'a i powiedział, że tych pomp nie regeneruje, a inne firmy tutaj we Wrocku do mnie nie przemawiają.

 

Dodam jeszcze, że pompa ZF montowana była w a4 b5, b6 (1.9tdi), w audi A6 w wersjach silnikowych 2.5tdi, więc myślę, że ogarnie 1.8T b6 spokojnie, jeżeli chodzi o wagę samochodu. W linku jest lista modeli aut z różnego rodzajami silników.

ALLEGRO.PL

Kup teraz na Allegro.pl za 400 zł - POMPA WSPOMAGANIA AUDI A4 A6 VW PASSAT B5 B6 ZF ! (8308752853). Allegro.pl - Radość zakupów i bezpieczeństwo dzięki Programowi Ochrony Kupujących!

Do tego np. pompy TRW sprzedawane są do b6 i b5 i mają takie samo ciśnienie robocze. W b6 trzeba jedynie koło pasowe przerobić, co gościu sam zaporponował, a to wydaje się być jeden z najlepszych firm regenerujących pompy we Wrocławiu. No zobaczymy... mam nadzieję, że będzie ok :) 

Edytowane przez szpakuziom
Opublikowano

A to ciekawe co z tym maglem piszesz? Kupiłem w zeszłym roku w ASO Seata i włożyłem do B6 wszystko pasuje i jeździ. Numer oe 3r1 422 072 A (bez literki wersja bez servotronica)

Sprawdziłem w Polsce nie ma ale niby sprowadzają z niemcowni

Screenshot_2020-09-14-20-03-31-178_com.android.chrome.jpg

Opublikowano
1 godzinę temu, MaTeo85 napisał:

A to ciekawe co z tym maglem piszesz? Kupiłem w zeszłym roku w ASO Seata i włożyłem do B6 wszystko pasuje i jeździ. Numer oe 3r1 422 072 A (bez literki wersja bez servotronica)

Sprawdziłem w Polsce nie ma ale niby sprowadzają z niemcowni

Screenshot_2020-09-14-20-03-31-178_com.android.chrome.jpg

No właśnie w zeszłym roku pytałem i koleś mówił, że dosłownie dwa tygodnie wcześniej widzieli jeszcze 3 sztuki na Europę, z czego 2 z Niemiec ktoś sprowadzał ale już półki puste..

1 godzinę temu, szpakuziom napisał:

Źle mnie zrozumiałeś, kupiłem tutaj od kolegi z forum pompkę za 50zł używaną, która okazała się jednak wadliwa i do tego dokupiłem jeszcze 2 l płynu ori z ASO, stąd ta cena 150zł... Koleś nie ma na stanie KYB'a i powiedział, że tych pomp nie regeneruje, a inne firmy tutaj we Wrocku do mnie nie przemawiają.

 

Dodam jeszcze, że pompa ZF montowana była w a4 b5, b6 (1.9tdi), w audi A6 w wersjach silnikowych 2.5tdi, więc myślę, że ogarnie 1.8T b6 spokojnie, jeżeli chodzi o wagę samochodu. W linku jest lista modeli aut z różnego rodzajami silników.

ALLEGRO.PL

Kup teraz na Allegro.pl za 400 zł - POMPA WSPOMAGANIA AUDI A4 A6 VW PASSAT B5 B6 ZF ! (8308752853). Allegro.pl - Radość zakupów i bezpieczeństwo dzięki Programowi Ochrony Kupujących!

Do tego np. pompy TRW sprzedawane są do b6 i b5 i mają takie samo ciśnienie robocze. W b6 trzeba jedynie koło pasowe przerobić, co gościu sam zaporponował, a to wydaje się być jeden z najlepszych firm regenerujących pompy we Wrocławiu. No zobaczymy... mam nadzieję, że będzie ok :) 

Firma firmą, jest jeszcze sam model, który definiuje gdzie dana pompa powinna być. Jednak jak masz już gostka co ma niby firmę to nie zapomnij rachunków od niego brać, żeby w razie jakby pompa zaczęła wyć po pół roku, zrobić reklamację. Przed poskładaniem wyczyść bardzo dokładnie zbiorniczek na płyn i sitko.

Opublikowano
7 godzin temu, Langista napisał:

No właśnie w zeszłym roku pytałem i koleś mówił, że dosłownie dwa tygodnie wcześniej widzieli jeszcze 3 sztuki na Europę, z czego 2 z Niemiec ktoś sprowadzał ale już półki puste..

Firma firmą, jest jeszcze sam model, który definiuje gdzie dana pompa powinna być. Jednak jak masz już gostka co ma niby firmę to nie zapomnij rachunków od niego brać, żeby w razie jakby pompa zaczęła wyć po pół roku, zrobić reklamację. Przed poskładaniem wyczyść bardzo dokładnie zbiorniczek na płyn i sitko.

Dzięki za wskazówkę, dam znać jak już ją zamontuję. Muszę podjechać do Aso po płyn jeszcze...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...