michalutp Opublikowano 2 Kwietnia 2009 Opublikowano 2 Kwietnia 2009 Proszę o poradę w którym miejscu odkręcić kolektor wydechowy przy demontażu.... wywaliło mi uszczelkę....zmienić uszczelke czy koniecznie dać do planowania głowicę....... ile to może kosztować, co jeszcze wypadałoby zrobić ? Jakieś inne uszczelniacze? pasek rozrządu zmieniany był w niemczech i wygląda dobrze. Pozdrawiam i przepraszam że się nie przedstawiłem ale siedzę w garażu i narazie klnę moment w którym zachciało mi się zmieniac samochód z całkowicie bezawaryjnej Hondy.
krzysiek23 Opublikowano 2 Kwietnia 2009 Opublikowano 2 Kwietnia 2009 na upartego to mozesz zrobic wszystko wymiana uszczelniaczy zaworow,uszczelki z zabieleniem glowicy,jezeli zachodzi koniecznosc to planowanie -choc sie w dieslach nie poleca ale robia ludzie no i szlif gniazd i zaworow + wym.uszczelek pod kolektorami o ile zachodzi koniecznosc i juz chcesz to na cacy miec...a kolektor do wym.samej uszczelki lepiej sciagnac i dac glowice do spr.czy jest prosta i zabielic....
michalutp Opublikowano 2 Kwietnia 2009 Autor Opublikowano 2 Kwietnia 2009 ale chodzi mi o to że nie wiem gdzie najlepiej rozkręcić kolektor czy jak przy głowicy jak rozkręcę to wyjdzie mi głowica?? czy na tyle ją odchylę? czy rozkręcić przed czy za Turbo( chociaż te śruby to za Chiny chyba nie puszczą) bo narazie chodzi o to żeby w ogóle wydostać głowicę na wierzch a trzymają ją tylko szpilki i ten kolektor którego nie wiem gdzie odkręcić od reszty?? Może znacie jakiego fachowca od głowic....czy może tylko starczy wymiana uszczelki? Zna ktoś takiego fachowca od głowic w okolicach grudziądza lub w kujawsko-pomorskim?[br]Dopisany: 02 Kwiecień 2009, 18:53_________________________________________________jeszcze jedno pytanko....na czym polega to bielenie i ile może kosztować owo bielenie i sprawdzenie? Orientujesz się krzysiek23 i dzięki za szybką odp Pozdr
krzysiek23 Opublikowano 2 Kwietnia 2009 Opublikowano 2 Kwietnia 2009 ty a jakie ty masz auto diesla czy benzyne?turbo jest czy nie ma?jak turbo jest to ciezko odkrecic kolektor bez demontazu turbiny...najpierw odkrec turbine od kolektora wydechowego,odkrec kolektor ssacy i odkrec glowice powinna wyjsc razem z kolektorem ssacym jak nie wyjdzie to odkrecasz turbine od kolektora chyba 3 sruby jesli chodzi o diesla i srube od podstawy oraz zasil.oleju turbo i ddchylasz je wtedy odkrecasz glowice i wyciagasz....ale najpierw okresl o jakie auto chodzi...jak wydmuchalo uszczelke to powod jakis musial byc moze glowica sie skrzywila...zawiez do fachowcow niech zmieza czy sie nie wypaczyla(czy jest prosta) ja za planowanie ze spawaniem w zachodniopom.placilem 100zl 2 lata temu,czyli ceny za zabielenie beda od 50-200zl w zaleznosci co trzeba bedzie zrobic...kazdy zakl.ma inne ceny
michalutp Opublikowano 2 Kwietnia 2009 Autor Opublikowano 2 Kwietnia 2009 mam tdi afn 110 km a4 avant te śruby są tak zardzewiałe i zapieczone....masz na to jakiś sposób żeby ich nie ukręcić, może rozgrzać...? śruby do głowicy też nowe wsadzałeś? Ps widze że mamy to samo auto....też mam 97 rok[br]Dopisany: 02 Kwiecień 2009, 19:40_________________________________________________aai jeszcze jedno widzę że koło z wałku rozrządu trzeba też zdjąć? bo hamuje je ta blacha osłaniająca
krzysiek23 Opublikowano 2 Kwietnia 2009 Opublikowano 2 Kwietnia 2009 sruby do glowicy powinno sie zmieniac za kazdym razem demontazu glowicy,sruby od kolektora sa pordzewiale fakt u mnie jak czyscilem kolektor odkrecilem wszystkie ale przy wkrecaniu szpilka sie ukrecila przy glowicy,rozwiercalem i gwintowalem na nowo z tym trzeba naprawde uwazac,nakretki najlepiej odrazu kup nowe,szpilki odkrecac jest bardzo ryzykowne w aso koszt to 32 zl za 8szt..najlepiej jakis dobry srodek ja uzywalem wd 40 ale nie jest on idealny...kolo jak najbardziej odkrec jak rozepniesz rozrzad jakbys wyciagnal kol.z glowica mozesz probowac ciac je cienka tarcza tzn nakretki(z boku)bo i tak musisz wym.na nowe,nakretki sa specj.z samozabezpieczeniem dlatego tak ciezko ida
golob Opublikowano 8 Kwietnia 2009 Opublikowano 8 Kwietnia 2009 witam. michalutp pytales o jakiegos fachowca w bydgoszczy od diesli. jest taki jeden, ale nie bede mu robil reklamy na forum. jak chcesz to napisze Ci w prywatnej wiadomosci. tani to on nie jest , bo za naprawe tzn. moze tylko wymiane uszczelki pod glowica, albo w najgorszym wypadku peknietego tloka (tego jeszcze nikt nie wie) bez rozkrecania zaspiewal mi na dzien dobry "ze 1500zl na to nie wystarczy" wiec sam widzisz. za 2 tyg ja tez bede zdejmowal glowice w swoim. masz jakiegos manuala do AFNa lub 1Z ? tez slyszalem ze nie powinno sie planowac glowicy jesli to nie jest konieczne (tzn. jesli nie ma wzerow na przyldze) koszty planowania ok. 100zl.
gandziar Opublikowano 26 Kwietnia 2009 Opublikowano 26 Kwietnia 2009 glowica planowana nie przeszkadza szlfowanie gniazd samochod traci moc sprawdzone!!
krzysiek23 Opublikowano 26 Kwietnia 2009 Opublikowano 26 Kwietnia 2009 glowica planowana nie przeszkadza szlfowanie gniazd samochod traci moc sprawdzone!! zastanawiam sie skad ty to wzioles :mysli:
RiCoTriCo Opublikowano 26 Kwietnia 2009 Opublikowano 26 Kwietnia 2009 http://www.sendspace.pl/file/ze1pmdbk/ Masz tu link z instrukcjami schematami Audi A4 1996-2000 r. + Avant .pdf Na 28 stronie masz opis odnośnie głowicy .
ALBINEK Opublikowano 26 Kwietnia 2009 Opublikowano 26 Kwietnia 2009 glowica planowana nie przeszkadza szlfowanie gniazd samochod traci moc sprawdzone!! Po frezowaniu gniazd musisz dotrzeć zawory.Pózniej sprawdzić ich szczelność.Możesz je dla sprawdzenia szczelności zalać np.benzyną .Dzięki temu powinieneś zyskać na mocy a nie stracić,chyba że to zrobiłeś byle jak.
golob Opublikowano 28 Kwietnia 2009 Opublikowano 28 Kwietnia 2009 glowica planowana nie przeszkadza szlfowanie gniazd samochod traci moc sprawdzone!! w manualu jest wyraznie napisane ze "glowicy cylindrow silnika wysokopreznego nie wolno obrabiac. moze byc naprawiana i ponownie montowana bez ograniczenia zywotnosci" wiec jak to jest naprawde ??? jedni mowia ze planujemy inni ze nie... jest ktos kto planowal glowice od diesla ? i z jakim skutkiem? niech sie wypowiedza fachowcy z praktyka ktorzy juz to robili ne jeden raz. lub moze jest ktos kto zalozyl bez planowania i silnik trzyma kompresje. rozwiejmy raz na zawsze ten mit
michalutp Opublikowano 28 Kwietnia 2009 Autor Opublikowano 28 Kwietnia 2009 Ja wyczyściłem papierem ściernym, założyłem o nr grubszą uszczelkę i jest oki dziś na A1 sprawdzałem max....prawie 210 z lekkiej górki...narazie jest oki:) pojutrze Holandia:)
golob Opublikowano 28 Kwietnia 2009 Opublikowano 28 Kwietnia 2009 no to git, tylko czy zalozenie grubszej uszczelki jest rzecza wskazana? przeciez w ten sposob zmniejszamy cisnienie w komorach. ale ok jednemu koledze udalo sie bez planowania. kto jeszcze mial podobne doswiadczenia?
michalutp Opublikowano 29 Kwietnia 2009 Autor Opublikowano 29 Kwietnia 2009 Jeśli chodzi o planowanie głowicy w silniku diesla, to nie zaleca się, chyba że silnik był przegrzany i się wygięła, a uszczelkę zaleca się założyć taką samą tyle tylko że znajomy który robił takie rzeczy przy golfie 1 powiedział że ta grubsza uszczelni większe nierówności...a kompresja wg mnie może spadnie nieznacznie. Mam takie pytanko....czy ja wymieniłem tą uszczelkę i by coś nie wyszło....to byłoby widać odrazu, czy coś moze mi wyskoczyć np za tydzień?
golob Opublikowano 29 Kwietnia 2009 Opublikowano 29 Kwietnia 2009 i wlasnie caly bajer na tym polega ! zeby naprawe uznac za skuteczna i przeprowadzona fachowo potrzeba czasu. w tej chwili jestes zadowolony, ale jesli wydmucha Ci ja za np. 500km to wniosek jest tylko jeden- cos bylo zrobione nie tak!!! (oby Ci hulal jaknajdluzej )
RiCoTriCo Opublikowano 29 Kwietnia 2009 Opublikowano 29 Kwietnia 2009 W moim dieslu planowałem głowice i autko lata jak szalone Nie mam żadnego spadku mocy a silnik pracuje równo i w miare cicho ... Na a4 grzałem 2 złote i jest ok
dawidgorka Opublikowano 29 Kwietnia 2009 Opublikowano 29 Kwietnia 2009 ja w mojej audiczce wymienialem uszczelki i było git, a jak by ci sie okazało tobie ze wymiana jest niewystarczajaca to po krótkim czasie to zobaczysz, w zbiorniczku wyruwnawczym chłodnicy pojawi ci sie tak jak by olej tylko ze wymieszane z płynem róznie to wygloda, moze to byc taka jak by galaretka, mi nawet az wyciskało płyn ze zbiorniczka, zacznie ci ubywac płynu. ale mysle ze wymiana uszczelki powina wystarczyc tylko zeby ja odpowiednie zamontowac a potem skrecic głowice.a jezeli chodzi o gniazda zaworów to ja zadnej róznicy nie czuje a robiłem to nawwet w samochodach ciezarowych i osobowych
golob Opublikowano 29 Kwietnia 2009 Opublikowano 29 Kwietnia 2009 chodzi o to zeby po naprawie takiego widoku w zbiorniczku wyrownawczym nie zobaczyc ! ale skoro mowisz ze robiles to juz kilka razy i w ciezarowkach tez, i we wlasnym nie planowales glowicy, to jednak swiadczy o tym ze planowanie w dieslu nie jest konieczne. prosze niech sie jeszcze na ten temat wypowiedza inni specjalisci z praktyka.
damianek33 Opublikowano 18 Kwietnia 2010 Opublikowano 18 Kwietnia 2010 Witam. Jeśli chodzi o wymianę uszczelki pod głowicą to jakiej firmy polecacie uszczelke
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się