Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B6 AVB] Ropa w oleju


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Cześć, 

Mam problem z przedostającą się ropą do oleju. 

Walka z tematem trwa już trochę

W pierwszej kolejności zostały wymienione uszczelniacze pompek, niestety to nie pomogło.

Kolejnym krokiem miała być wymiana uszczelnienia pompy vacum - popma była w kiepskim stanie to została wymieniona na inną (używaną) Niestety to też nie pomogło.

Ostatecznie zdecydowałem się na tulejowanie głowicy. Przy okazji zregenerowana została cała głowica i wymienione wszystkie możliwe uszczelki.

Niestety.... po tych wszystkich akcjach dalej jest ten sam problem.

Są jeszcze jakieś inne możliwości? Czy raczej mechanik coś zrobił nie tak....

 

Opublikowano

Lejące wtryski, walnięta pompa podciśnienia.

Opublikowano

OK, dzięki za podpowiedź, 

już kiedyś robiłem wtryski bo lały, ale nie objawiało się to w taki sposób, w sensie ropa nie lała się do oleju. 

Sprawdzę temat z wtryskami i dam znać czy pomogło.

 

Opublikowano

Jeżeli wtryski i czapka (gniazda) oraz uszczelnienia są ok, to przejrzenia wymaga vacuum. PS. Czy zauważyłeś na niskich obrotach spadek skuteczności hamulców?

Opublikowano

Vacum już wymienione, przed wymianą było tak że na niskich obrotach hamulec twardniał bardzo, teraz po wymianie już jest wszystko ok.

 

Opublikowano

Niestety niewiele w temacie pomogę, bo mam ten sam problem i planuję tulejowanie gniazd.
Możesz mi powiedzieć gdzie i za ile robiłeś regenerację?

Widzę, że też Wrocław więc super się składa.

Opublikowano (edytowane)

Polecam zakład w Głogowie na ulicy Mikołaja Reja 15a Motor-Szlif-Części Justkowiak s.c. regenerujemy tam głowice od maszyn rolniczych. Nie było jeszcze problemów.

Edytowane przez Talpa
Opublikowano
47 minut temu, pabblo napisał:

Niestety niewiele w temacie pomogę, bo mam ten sam problem i planuję tulejowanie gniazd.
Możesz mi powiedzieć gdzie i za ile robiłeś regenerację?

Widzę, że też Wrocław więc super się składa.

Musze zapytać mechanika. W poniedziałek zostawiam mu z powrotem auto to wezmę namiary. Samo tulejowanie to koszt ok 500 zł. 

Opublikowano
16 godzin temu, wosia1500 napisał:

Cześć, 

Mam problem z przedostającą się ropą do oleju. 

Walka z tematem trwa już trochę

W pierwszej kolejności zostały wymienione uszczelniacze pompek, niestety to nie pomogło.

Kolejnym krokiem miała być wymiana uszczelnienia pompy vacum - popma była w kiepskim stanie to została wymieniona na inną (używaną) Niestety to też nie pomogło.

Ostatecznie zdecydowałem się na tulejowanie głowicy. Przy okazji zregenerowana została cała głowica i wymienione wszystkie możliwe uszczelki.

Niestety.... po tych wszystkich akcjach dalej jest ten sam problem.

Są jeszcze jakieś inne możliwości? Czy raczej mechanik coś zrobił nie tak....

 

Jeżeli wyżej wymienione czynności i zostały wykonane starannie i z użyciem sprawnych części na wymianę to pozostaje tylko pęknięcie głowicy pomiędzy szyną paliwową a kanałem olejowym .

Żeby lejące pompowtryski miały coś do tego to silnik musiał by nie pracować na którymś z cylindrów :decayed:

Jakoś nie wyobrażam sobie by paliwo nie ulegało spaleniu w silniku pracującym w miarę normalnie ( kolega nic nie pisze o bardzo nierównej pracy ani o ponadnormatywnym kopceniu na czarno).:whistling:

Opublikowano
10 godzin temu, piotrsob1 napisał:

Jeżeli wyżej wymienione czynności i zostały wykonane starannie i z użyciem sprawnych części na wymianę to pozostaje tylko pęknięcie głowicy pomiędzy szyną paliwową a kanałem olejowym .

Żeby lejące pompowtryski miały coś do tego to silnik musiał by nie pracować na którymś z cylindrów :decayed:

Jakoś nie wyobrażam sobie by paliwo nie ulegało spaleniu w silniku pracującym w miarę normalnie ( kolega nic nie pisze o bardzo nierównej pracy ani o ponadnormatywnym kopceniu na czarno).:whistling:

Mechanik będzie w poniedziałek sprawdzał czy wszystko jest dobrze poskładane. 

Co do pękniętej głowicy to była robiona pełna regeneracja. Mam nadzieje że jak by była pęknięta to by ktoś to zauważył...

Silnik pracuje normalnie, na wszystkie gary, kopcić też nie kopci ...

Opublikowano

tak się zapytam, gdzie w PD jest szyna paliwowa? O ile pamiętam, jest rura doprowadzająca paliwo i to wszystko. I ona może teoretycznie pęknąć i może lać na głowicę, ale nie słyszałem o takim przypadku. Masz na myśli to 038 130 085?

11 godzin temu, piotrsob1 napisał:

pęknięcie głowicy pomiędzy szyną paliwową a kanałem olejowym .

 

Opublikowano
2 minuty temu, Talpa napisał:

tak się zapytam, gdzie w PD jest szyna paliwowa?

Są nawet dwie :)

To kanały doprowadzające i odprowadzające paliwo do pompowtrysków , w głowicy ....:P

Opublikowano
3 minuty temu, piotrsob1 napisał:

Są nawet dwie

To nie jest to?

 

123.jpg

Opublikowano

To co pokazałeś to plastikowa rurka ktora wchodzi w jeden z dwóch kanałów paliwowych w głowicy a dokładnie w kanał zasilający.

Opublikowano

Dzięki, to już wiem o co chodzi.

Opublikowano

Proponuję sprawdzić cewki w pompowtryskiwaczach - próbował ktoś już ?

Opublikowano (edytowane)
1 godzinę temu, pite napisał:

Proponuję sprawdzić cewki w pompowtryskiwaczach - próbował ktoś już ?

Hej, właśnie dostałem odpowiedz od mechanika.

Leje z cewek...

Zaś wydatki na zrobienie wtrysków...

Edytowane przez wosia1500
Opublikowano
21 godzin temu, wosia1500 napisał:

Hej, właśnie dostałem odpowiedz od mechanika.

Leje z cewek...

Zaś wydatki na zrobienie wtrysków...

Witaj, a jaki koszt uszczelnienia cewek ?

 

Opublikowano
9 godzin temu, pite napisał:

Witaj, a jaki koszt uszczelnienia cewek ?

 

Samo uszczelnienie ok 300 zł 

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...