Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Zdarte opony od wewnątrz


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Cześć, zmieniałem koła na zimowe i się okazało, że zjadło lewą przednią oponę od wewnątrz aż wyszły druty, a na prawej też widać że ja bierze. Czy może mieć to związek z wymiana łączników stabilizatorów? W lecie wpadły także terzyki z b5 zamiast ori po czym przód siadł prawie 2cm (sanki nie były ruszane) może to być przyczyną? Dziś byłem na ustawianiu zbieżności i powiedzieli mi, że nie było tragedii.. Może ktoś mądry rzucić okiem na wyniki przed i po? Jak się mają kąty pochylenia koła? Sprawdzili stan zawiechy na trzepakach i nie mieli żadnych zastrzeżeń. Dodam że auta nie ściągało w żadna strone, nie było żadnych wibracji itp. 

IMG_20201104_140716.jpg

IMG_20201104_141200.jpg

Opublikowano

Ta jasne nie było tragedii

Sprawdź sobie jakie powinny być prawidłowe nastawy dla B6 B7 i porównaj to będziesz coś więcej wiedział czy nie było tragedi..

Opublikowano
2 minuty temu, Robero321 napisał:

Ta jasne nie było tragedii

Sprawdź sobie jakie powinny być prawidłowe nastawy dla B6 B7 i porównaj to będziesz coś więcej wiedział czy nie było tragedi..

Pytanie czy w takim razie teraz jest ok? Czy ich regulacja coś pomogła i nie będzie już drzeć opon? 

Opublikowano (edytowane)
28 minut temu, rafiki5 napisał:

Pytanie czy w takim razie teraz jest ok? Czy ich regulacja coś pomogła i nie będzie już drzeć opon? 

Przecież za dużo Ci nie regulowali z tego co widać po wydruku. Po regulacji wartości nie mieszczą się w dopuszczalnych. Chyba nie do końca Panowie się popisali...

Edytowane przez pelonek1
Opublikowano
9 minut temu, pelonek1 napisał:

Przecież za dużo Ci nie regulowali z tego co widać po wydruku. Nawet po regulacji nie mieszczą się w wartościach dopuszczalnych. W ogóle to zapłaciłeś za tą regulację bo ja bym nie odebrał tak auta z takim wydrukiem.

A co więcej regulować jeśli pewnie zlecił sam przód (albo w ogóle samą zbieżność),  gdzie kąta pochylenia koła nie regulujesz?

 

Tą opone ze zdjęcia zjadł kąt pochylenia i/albo zła zbieżność- która była dosyć mocno rozjechana. Drugiej strony z przodu nie wycięło na boku w jakimś stopniu przypadkiem?

 

 

Opublikowano
20 minut temu, pelonek1 napisał:

Przecież za dużo Ci nie regulowali z tego co widać po wydruku. Po regulacji wartości nie mieszczą się w dopuszczalnych. Chyba nie do końca Panowie się popisali...

W takim razie jutro jadę na reklamację. Rzeczywiscie nie wszystkie parametry mieszczą się w normie.. 

Opublikowano
7 minut temu, wojtek_lbn napisał:

A co więcej regulować jeśli pewnie zlecił sam przód (albo w ogóle samą zbieżność),  gdzie kąta pochylenia koła nie regulujesz?

 

Tą opone ze zdjęcia zjadł kąt pochylenia i/albo zła zbieżność- która była dosyć mocno rozjechana. Drugiej strony z przodu nie wycięło na boku w jakimś stopniu przypadkiem?

 

 

Z tego co widać po wydruku to z tyłu też było regulowane i tutaj właśnie są duże odchyłki po regulacji od wartości dopuszczalnych.

Opublikowano
10 minut temu, wojtek_lbn napisał:

A co więcej regulować jeśli pewnie zlecił sam przód (albo w ogóle samą zbieżność),  gdzie kąta pochylenia koła nie regulujesz?

 

Tą opone ze zdjęcia zjadł kąt pochylenia i/albo zła zbieżność- która była dosyć mocno rozjechana. Drugiej strony z przodu nie wycięło na boku w jakimś stopniu przypadkiem?

 

 

Warsztat, który zmieniał koła zalecił sprawdzenie zbieżności i oni ją ustawiali. Byłem pewien że hasło ustawienie zbieżności to sprawdzenie/ustawienie wszystkich możliwych parametrów z tym związanych włącznie z kątami kół. Co do drugiej opony widać jedynie że od wewnątrz jest lekko zjechany bieżnik ale w o wiele mniejszym stopniu niż ta lewa co wyszły druty 

Opublikowano
4 godziny temu, pelonek1 napisał:

Z tego co widać po wydruku to z tyłu też było regulowane i tutaj właśnie są duże odchyłki po regulacji od wartości dopuszczalnych.

Nie widzę żeby cokolwiek było ruszane, 2 minuty w zbieżności tyłu to może być kwestia ruszenia samochodem przy skręcaniu drążków z przodu. Chyba że jestem ślepy i coś przeoczyłem to popraw mnie proszę :D

 

4 godziny temu, rafiki5 napisał:

W takim razie jutro jadę na reklamację. Rzeczywiscie nie wszystkie parametry mieszczą się w normie.. 

 

4 godziny temu, rafiki5 napisał:

Warsztat, który zmieniał koła zalecił sprawdzenie zbieżności i oni ją ustawiali. Byłem pewien że hasło ustawienie zbieżności to sprawdzenie/ustawienie wszystkich możliwych parametrów z tym związanych włącznie z kątami kół. Co do drugiej opony widać jedynie że od wewnątrz jest lekko zjechany bieżnik ale w o wiele mniejszym stopniu niż ta lewa co wyszły druty 

Pamiętaj że obniżenie zawieszenia o 2cm może uniemożliwić uzyskanie niektórych kątów fabrycznych bo po prostu nie będzie regulacji. Ewentualnie jak masz 1BA to można spróbować użyć ustawień 1BE bo tam jest koło 2cm niżej. Oczywiście możesz próbować reklamować usługę, ale niekoniecznie coś w ten sposób ugrasz, nawet mimo chęci warsztatu. 

Btw, takie zniszczenie opony to jest kwestia kilku tysięcy kilometrów, nawet przy mocno rozjechanej geometrii. Podejrzewam że już dawno opony miałeś ruszone od wewnętrznej, nikt nie zwrócił na to uwagi, no i w końcu jedna się poddała. Jeśli nie ma luzów, geometria jest poprawiona, to pozostaje jeździć i kontrolować dokładnie czy problem nie wraca.

Opublikowano
17 minut temu, wojtek_lbn napisał:

Nie widzę żeby cokolwiek było ruszane, 2 minuty w zbieżności tyłu to może być kwestia ruszenia samochodem przy skręcaniu drążków z przodu. Chyba że jestem ślepy i coś przeoczyłem to popraw mnie proszę

Tak, to może być tak jak piszesz, chociaż od początku myślałem że kolega miał ustawiany komplet co na wydruku i zdziwiłem się że oddali mu tak auto.

Kiedyś nie zapłaciłem za ustawienie kompletnego zawieszenia bo facet oddając mi wydruk dał mi z polami wydrukowanymi na czerwono. Mówił, że lepiej nie może ustawić, patrzę na wydruk a tam zawieszenie 1BA a ja miałem 1BE. Stwierdziłem, że jak już taki z niego fachowiec to nie dostanie kasy i tyle. Pojechałem do innego warsztatu i o dziwo udało się wszystko poprawić.

Opublikowano
9 godzin temu, pelonek1 napisał:

Tak, to może być tak jak piszesz, chociaż od początku myślałem że kolega miał ustawiany komplet co na wydruku i zdziwiłem się że oddali mu tak auto.

Kiedyś nie zapłaciłem za ustawienie kompletnego zawieszenia bo facet oddając mi wydruk dał mi z polami wydrukowanymi na czerwono. Mówił, że lepiej nie może ustawić, patrzę na wydruk a tam zawieszenie 1BA a ja miałem 1BE. Stwierdziłem, że jak już taki z niego fachowiec to nie dostanie kasy i tyle. Pojechałem do innego warsztatu i o dziwo udało się wszystko poprawić.

Byłem wczoraj jeszcze raz w warsztacie na analizę wydruku z badania. Ustawiany był tylko przód bo tam wystąpił problem, powiedziano że tyłu niema sensu ruszać jak nic się z nim nie dzieje. Parametry z przodu wdłg nich zostały ustawione prawidłowo- mieszczą się teraz w normie powinno być dobrze. Mam jeździć obserwować, zaproponowali zrobic z 1000km i przyjechać by rzucili okiem na koła. Jak kolega wyżej pisał mogło je brać delikatnie już wcześniej, ogumienie było już mega słabe i miało iść na śmietnik po założeniu zimy. Z tymi nastawami 1be nie głupi pomysł ale z kolei tył po montażu lpg siadł mi spokojnie ponad 2cm, jeżdżę tak 3 lata i z tyłem nic się nie dzieje ?

 

 

Opublikowano
2 godziny temu, rafiki5 napisał:

Byłem wczoraj jeszcze raz w warsztacie na analizę wydruku z badania. Ustawiany był tylko przód bo tam wystąpił problem, powiedziano że tyłu niema sensu ruszać jak nic się z nim nie dzieje. Parametry z przodu wdłg nich zostały ustawione prawidłowo- mieszczą się teraz w normie powinno być dobrze. Mam jeździć obserwować, zaproponowali zrobic z 1000km i przyjechać by rzucili okiem na koła. Jak kolega wyżej pisał mogło je brać delikatnie już wcześniej, ogumienie było już mega słabe i miało iść na śmietnik po założeniu zimy. Z tymi nastawami 1be nie głupi pomysł ale z kolei tył po montażu lpg siadł mi spokojnie ponad 2cm, jeżdżę tak 3 lata i z tyłem nic się nie dzieje ?

 

 

Miałem tak samo ,geometria ok,a 3letnie opony zjadało od środka niezależnie gdzie były przód czy tył,kupowałem 4szt nowe dunlop i nie wiem czy były jakieś wadliwe czy co,później przejeździłem zimę na zimówkach bez ruszania geometrii i wszystko ok,dunlopy miały ok 4-5mm,wg mnie u ciebie to może być wina starych opon ,dodam jeszcze że u mnie w ciągu ok 2 tygodni  druty wylazły,wcześniej nawet śladu nie było ,że coś takiego się dzieje

Opublikowano
14 godzin temu, pelonek1 napisał:

Tak, to może być tak jak piszesz, chociaż od początku myślałem że kolega miał ustawiany komplet co na wydruku i zdziwiłem się że oddali mu tak auto.

Kiedyś nie zapłaciłem za ustawienie kompletnego zawieszenia bo facet oddając mi wydruk dał mi z polami wydrukowanymi na czerwono. Mówił, że lepiej nie może ustawić, patrzę na wydruk a tam zawieszenie 1BA a ja miałem 1BE. Stwierdziłem, że jak już taki z niego fachowiec to nie dostanie kasy i tyle. Pojechałem do innego warsztatu i o dziwo udało się wszystko poprawić.

Byłem wczoraj jeszcze raz w warsztacie na analizę wydruku z badania. Ustawiany był tylko przód bo tam wystąpił problem, powiedziano że tyłu niema sensu ruszać jak nic się z nim nie dzieje. Parametry z przodu wdłg nich zostały ustawione prawidłowo- mieszczą się teraz w normie powinno być dobrze. Mam jeździć obserwować, zaproponowali zrobic z 1000km i przyjechać by rzucili okiem na koła. Jak kolega wyżej pisał mogło je brać delikatnie już wcześniej, ogumienie było już mega słabe i miało iść na śmietnik po założeniu zimy. Z tymi nastawami 1be nie głupi pomysł ale z kolei tył po montażu lpg siadł mi spokojnie ponad 2cm, jeżdżę tak 3 lata i z tyłem nic się nie dzieje ?

 

Zdjąłem dziś koła przednie by się przyjrzeć stanu zawiechy samemu od środka i odrazu zauważyłem że amor jest mokry, puścił olej. I to ta strona co rozcięło oponę. Czy to może być winowajca całego zamieszania? 

Opublikowano

Amorki do wymiany.

Potem załóż dobre opony.

I NAJWAŻNIEJSZE znajdź takich fachowców od geometrii co prawidłowo potrafią ustawić KRZYWĄ ZBIEŻNOŚCI.

W przeciwnym razie wyrzucasz kasę w błoto.

Opublikowano

Powinieneś zacząć od przeglądu wszystkich elementów zawieszenia.

Opublikowano

@rafiki5 jedź na geometrię do gościa na Rejmonta. Ja robiłem u niego i u mnie zaczynał od tyły i do niego ustawiał przód. Ci w Zawidowie nadają się tylko do regulacji lamp. 

Opublikowano
W dniu 5.11.2020 o 16:32, wojtek_lbn napisał:

Tą opone ze zdjęcia zjadł kąt pochylenia

Nie inaczej.

Opublikowano (edytowane)

U siebie walczyłem z tym dość długo dopiero chyba 4 czy 5 warsztat potrafił to prawidłowo ustawić.

Edytowane przez Robero321
Opublikowano
W dniu 7.11.2020 o 09:28, Rob@k napisał:

@rafiki5 jedź na geometrię do gościa na Rejmonta. Ja robiłem u niego i u mnie zaczynał od tyły i do niego ustawiał przód. Ci w Zawidowie nadają się tylko do regulacji lamp. 

I tak będzie trzeba zrobić. Już się na nich poznałem wcześniej z żony autem ale myślałem że chociaż zbieżność dobrze ogarną bo sprzęt do tego mają dobry ?

Opublikowano
W dniu 9.11.2020 o 18:38, rafiki5 napisał:

I tak będzie trzeba zrobić. Już się na nich poznałem wcześniej z żony autem ale myślałem że chociaż zbieżność dobrze ogarną bo sprzęt do tego mają dobry ?

Co z tego że sprzęt mają jak go obsługiwać nie potrafią. 

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...