95osaosa Opublikowano 9 Listopada 2020 Opublikowano 9 Listopada 2020 Witam, borykam się z wypadaniem zapłonów w audi a4 b6 1.8t bfb ~300km @1.5bar Podczas przyspieszania czuć wypadanie zapłonów co potwierdza vcdsw blokach 015 i 016 kiedy przyspieszam WOT na 3 biegu około 5tys obr i co bieg liniowo w dół aż do 6 biegu na którym wypadanie zaczyna się od 4 tys obr na LPG głównie wypadają cylindry 1 i 2 rzadziej 3 i 4 Na PB głównie 1 i 4 cylinder rzadziej 2 i 3 Testowane świece NGK pfr7q na różnych przerwach 1mm 0.7mm i 0.6mm co nic nie zmieniło Testowane świece NGK bkr7e na różnych przerwach 1mm 0.7mm i 0.6mm co nic nie zmieniło cewki beru zse043 zamieniane miejscami nic nie zmieniło wsadzone nowe cewki eldor 06e 905 115e stosowane w m.in w audi r8 4.2 (zostawiłem seryjny dwell testowo w nadziei na rozwiązanie problemu - ?powinna być mocniejsza iskra z dłuższym czasem dwell? nadal bez efektu. przewody wtyczek za gumkami cewek zapłonowych wyglądają na całe. ale nie jestem pewien czy reszta kabla jest cała (pod otuliną), czy tu szukać przyczyny? Prosze o sugestie gdzie może leżeć przyczyna. Dodam że parametry życiowe w standardowych logach są poprawne. Wygląda mi to na zbyt słaby prąd w cewkach przez co "zdmuc**je" iskrę na świecy i nie dochodzi do zapłonu, 1.5 bar to nie kosmiczna wartość ale przy niskim prądzie to może być przyczyną czy doszukiwać się problemu w mechanice? np w kompresjii ? W pozostałych zakresach lub nawet 3/4 gazu kiedy to nie ma maksymalnego ciśnienia doładowania silnik pracuje znakomicie.
ulisses Opublikowano 10 Listopada 2020 Opublikowano 10 Listopada 2020 No właśnie a jaka kompresja na poszczególnych cylindrach (zimny i gorący silnik)?
95osaosa Opublikowano 10 Listopada 2020 Autor Opublikowano 10 Listopada 2020 1,4 - 11bar 2,3 - 11.5bar Pomiary na zimnym silniku. Czy może mieć na to wpływ źle ustawiony rozrząd?
ulisses Opublikowano 10 Listopada 2020 Opublikowano 10 Listopada 2020 To dobre ciśnienie sprężania, sprawdź jeszcze dla pewności na gorącym silniku. Wiązkę do cewek sprawdzałeś? Szczelność kolektora (oringi wtrysków pb, uszczelka kolektora, podciśnienia)?
galabaku Opublikowano 10 Listopada 2020 Opublikowano 10 Listopada 2020 Tak jak pisał ulisses sprawdź szczelność. Wyczyść też wtryskiwacze benzynowe, wyłącz gaz i pojeździ na PB.
95osaosa Opublikowano 10 Listopada 2020 Autor Opublikowano 10 Listopada 2020 Wtryskiwacze pb zamienione miejscami, wtryskiLPG również, największy problem nadal na pierwszym cylindrze dziś po ww zmianie podczas przyspieszania na 3im biegu do odcięcia 1 cylinder wypadł 37razy na pb i 52 razy na LPG, reszta o dziwo zero Testy szczelności robiłem na początku drogi w poszukiwania rozwiązania, wszystko sprawdzone poza elektryką i rozrządem, nie chce ruszać wiązki ze względu na jej wiek aż wyklucze pozostałe możliwości. Jakie są prawidłowe wskazania grupy pomiarowej 93? U mnie jest -4cf i -1cf na 91.
przem8 Opublikowano 10 Listopada 2020 Opublikowano 10 Listopada 2020 Teoretycznie -3 do +6 ale u Ciebie jest jeszcze ok. A szczelne masz te gniazda wtryskiwaczy w kolektorze? Jeśli tak to raczej głowica pęknięta. Wrzuć te logi z ciekawości.
95osaosa Opublikowano 11 Listopada 2020 Autor Opublikowano 11 Listopada 2020 Kiedy zmniejsze dawkę gazu aż przestaną wypadać zapłony korekty idą na plus 5-10% i w trosce o afr wolę dać więcej paliwa i rozwiązać problem. Teoretycznie cewki od r8 są wystarczająco mocne dla zestawów pod 700km tu jest mniej niż połowa tego i nie zapala mieszanki więc problem tkwi ewidentnie w elektryce. Mechanicy rozkładają ręce, płynów nie ubywa, nie dymi z wydechu, ciśnienie doładowania jest względnie wysokie @1.5bar i wygląda mi na to że cewka nie daje wystarczająco dużo energii dla świecy żeby przeskoczyła iskra (szczególnie w warunkach pracy LPG które wymaga mocniejszej iskry). Jak mogę sprawdzić bez rozbierania przewodów że są w dobrym/złym stanie?
95osaosa Opublikowano 11 Listopada 2020 Autor Opublikowano 11 Listopada 2020 VAG/VCSD Log VAGLOGGER.APPHB.COM grupy 115+118 jakie grupy jeszcze dodać?
kakamber1 Opublikowano 11 Listopada 2020 Opublikowano 11 Listopada 2020 U mnie takie objawy powodował przepływomierz. Oszukiwał dziad. Odepnij od niego wtyczke i przejedz sie wtedy. Jesli bedzie dobrze to masz winowajcę.
przem8 Opublikowano 11 Listopada 2020 Opublikowano 11 Listopada 2020 (edytowane) 2+33 i 3+20 zapodaj tylko wszystko na pb. Edytowane 11 Listopada 2020 przez przem8
95osaosa Opublikowano 11 Listopada 2020 Autor Opublikowano 11 Listopada 2020 Po odpięciu przepływki zmiana na plus, wydaje się że jest więcej mocy ale wypadanie zapłonu nadal występuje.
95osaosa Opublikowano 13 Listopada 2020 Autor Opublikowano 13 Listopada 2020 Znalezłem kilka problemów, rozszczelniony ezektor przecięty przewód gumowy podciśnienia. zawork jednokierunkowe sprawdzone i sprawne. Zawór PCV (grzybek) zamyka się dopiero przy ciśnieniu 1.8bar więc raczej jest uszkodzony (czy powinien się zamykać już przy np 0.5 bar?) Części zamówione, założę zrobię logi i dam znać.
hopek03 Opublikowano 13 Listopada 2020 Opublikowano 13 Listopada 2020 ile ma silnik przejechanie ? ile ma na lpg ?
95osaosa Opublikowano 13 Listopada 2020 Autor Opublikowano 13 Listopada 2020 Licznikowo jest 230tys rok 2002 ale jak w to wierzyć kiedy w zeszłym roku przejechałem ponad 70tys km jednym autem nie będąc kierowcą zawodowym. Wątpie by 1% właścicieli aut używanych mógł z pewnością podać swój przebieg, cyferki na liczniku nic nie mówią w tych czasach. Na LPG 30tys km zrobione, lpg wyregulowane na niższy afr niż benzyna więc bezpieczniej.
morelo Opublikowano 14 Listopada 2020 Opublikowano 14 Listopada 2020 W dniu 10.11.2020 o 10:58, 95osaosa napisał: 1,4 - 11bar 2,3 - 11.5bar Pomiary na zimnym silniku. Czy może mieć na to wpływ źle ustawiony rozrząd? Zrób pomiar na ciepłym silniku rozgrzanym do 90 stopni w takich warunkach jak normalnie pracuje I zrób komplet logów.
hopek03 Opublikowano 14 Listopada 2020 Opublikowano 14 Listopada 2020 ja uważam że przyczyna leży w głowicy wywalone prowadnice zaworowe częsta przypadłość w 1.8T. Bo cewki świece już podmieniałeś
95osaosa Opublikowano 14 Listopada 2020 Autor Opublikowano 14 Listopada 2020 Problem rozwiązany w stu procentach fura śmiga na LPG egt max 840st korekty długie -0.78% krótkie pracują w zakresie -5+5% (będę dostrajać) na odcięciu afr 10.8. Wymienione wszystkie węże na nowe, nowe zaworki jednokierunkowe, nowy ezektor i zawór (grzybek) pcv oraz separator oleju, przerwa na świecy zostawiona na 0.7mm. Dziękuję wszystkim za pomoc również tym którzy straszą uszkodzonym silnikiem, nadzieja umiera ostatnia. Wykonane czynności: -ciagla kontrola pracy silnika w vagcom -wymiana świec -wymiana cewek -sprawdzone ciśnienie na listwie wtryskowej benzyny -sprawdzone elementy LPG (reduktor wtryskiwacze) -zamiana wtryskiwaczy BENZYNOWYCH miejscami -sprawdzanie szczelności dolotu -wymiana elementów dolotu (zaworki, wężyki, separator oleju) - POWÓD PROBLEMU. Temat do zamknięcia.
hopek03 Opublikowano 14 Listopada 2020 Opublikowano 14 Listopada 2020 dobrze że jest ok i nie trzeba było czapki rwać oby zawsze tak się kończyło
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się