Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B6 AWX] Telepanie silnikiem na ciepłym.


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Jako że logi zdążyły się skasować zrobię raz jeszcze w najbliższych dniach. Niemniej korekcje przy dzisiejszym podglądzie na postoju były w okolicach +- 0,2 a bipy max ok 25 na jednym. Rozrząd ustawiony na -1,0 . Zmiana kąta na 0,0 jak również bardziej na minus nic nie zmienia w uruchamianiu i pracy silnika. Chociaż ta hydraulika na logach raczej nie wyjdzie (przynajmniej we wrześniu jak tu wrzucałem logi nic nie pokazało). Czy ktoś ma doświadczenia z problemami hydrauliki?

Edytowane przez bobikos
Opublikowano

jeszcze jedno pytanie, czy da się odróżnić na oko szklanki do PD i VP?

Opublikowano (edytowane)

Do PD powinny być czarne/ciemne.

Te do VP o ile się nie mylę są jasne/w kolorze stali/metalu. Mają taki sam kolor jak szklanki z pierwszego montażu do PD.

 

Edytowane przez staniek
Opublikowano

Kolor w zamienniku jest chyba zależny od producenta... przepatrzcie zdjęcia, ale ori:

038109309C 35mm popychacz do TDI PD, ori jest jednak cały czarny:

038109309C.bmp

034109309AD popychacz do TDI VP, ori ma kolor stalowy... 

 

Opublikowano
W dniu 17.01.2021 o 11:01, bobikos napisał:

Teraz pytanie czy to kwestia wałka i szklanek czy zepsutej głowicy w trakcie naprawy (ponoć zakład który ją planował wymienił uszczelnienia na 4 zaworach i docierał gniazda).

Takie podpieranie zaworów to raczej zmęczone sprężyny zaworowe , jak już są słabe to ciśnienie oleju w hydropopychaczach potrafi otworzyć zawory, szczególnie na zimnym silniku, wtedy ciśnienie oleju jest najwyższe :hi:

Opublikowano

W piątek oddaję auto do mechanika na kolejne sprawdzenie. Ponoć zamontowali srebne szklanki czyli chyba od VP. Zaczniemy od tego i mam nadzieję że to pomoże, czytałem na innym forum że własnie w przypadku szklanek od VP auto ciężko zapala a do tego bardzo szybko niszczy się wałek. Gdyby to były sprężyny to zakładam że miałbym już jakieś objawy przed wymianą szklanem i wałka. Dam znać jakie są wyniki.

Znalazłem informację serwisową iny co do zamienności szklanek.

ina_0038_pl.pdf

Opublikowano (edytowane)

Po wymianie szklanek ze srebrnych na czarne auto zaczęło normalnie zapalać i odzyskało moc od dołu.

Srebrne szklanki o oznaczeniu 038 109 309 A, 038 109 309 B podpierały zawory. Dlatego aby oszczędzić problemów i dodatkowych kosztów pilnujcie by montować czarne szklanki o oznaczeniu 038 109 309 C.

W powyższym poście zamieściłem notę techniczną INA, która wyjaśnia szczegóły.

Ponoć błąd popełniła hurtownia dobierająca towar po VIN.

Edytowane przez bobikos
Opublikowano

Niestety od jakiegoś czasu jest problem z uruchamianiem auta na ciepłym silniku.

W załączniu logi. Z tych dzisiejszych wynika że pierwsza pompka robi cyrki. Widoczne szczególnie na logu grup 13 + 23 + 4 - to jest log wykonany na rozruchu ciepłego silnika. Auto zaczyna utykać tuż po odpaleniu i dopiero chili jazdy zaczyna pracować bez utykania. Do tego nieraz trzeba dłużej kręcić na ciepłym silniki i trzymać aż zacznie łapać obroty ok 800. Logi z opisem stanu w nazwie pliku.

Czy to zapowietrzanie pierwszej pompki czy jeszcze którąś sprawdzić?

LOG-01-013-023-004-rozruch cieply.CSV LOG-01-013-023-xxx-cieply.CSV LOG-01-013-023-xxx-jazda.CSV LOG-01-013-023-xxx-popostoju.CSV LOG-01-013-023-xxx-zimny.CSV

Opublikowano

Wrzuć te logi na jakiś serwer...

Czasami jestem na forum na tel i mógłbym zerknąć, a tak to omijam, bo na kompie nie siedzę prawie wcale

Opublikowano (edytowane)

13 + 23 + 18 - uruchomienienie zimnego auta, za chwilę wyłączenie i ponowny rozruch

LOG.TUNEZILLA.COM

13 + 23 - praca po niedługim postoju, silnik ciepły

LOG.TUNEZILLA.COM

13 + 23 - w trakcie jazdy

LOG.TUNEZILLA.COM

13 + 23 + 4 - rozruch ciepłego silnika

LOG.TUNEZILLA.COM

 

Edytowane przez bobikos
Opublikowano

Z jakiegoś powodu na ciepłym silniku jest problem z wydajnością pierwszej pompki, po korekcjach widać że sterownik silnika robi co może by zwiększyć dawkę wtryskiwanego paliwa na pierwszym cylindrze przy ciepłym silniku, szczególnie podczas odpalania i zaraz po nim.

Gdyby ten objaw występował na zimnym i ustępował po rozgrzaniu to obstawiał bym zapowietrzanie się magistrali paliwowej w głowicy spowodowane uszczelniaczami pompki na pierwszym cylindrze.

Ale w tym przypadku nie jest to typowe, niemniej jednak od wymiany uszczelnienia pierwszej pompki i jej śruby mocującej  bym zaczął, a najlepiej jakbyś to zrobił na pompkach 1 i 2 w połączeniu z zamianą ich miejscami. Wtedy gdyby wszystko nie wróciło do normy to przynajmniej obserwując korekcje było by wiadomo czy to wina pompki czy warunków panujących na pierwszym garku :hi:

Opublikowano

Dzięki za odpowiedź. Wymienię uszczelnienia i śruby na 1 i 2. Rozumiem że na 1 należałoby też sprawdzić kompresję? Do 3 i 4 nie muszę się dotykać? 

Opublikowano

Ja do 3 i 4 bym się nie dotykał , nie widać tam nic niepokojącego.

Jak zrobisz tylko 1 i 2 to łatwiej wyciągnąć konkretne wnioski jakby się okazało że nie ma poprawy ( jak zrobisz wszystkie na raz to nie będziesz pewny czy na pewno się na 3 i 4 coś nie pozmieniało na niekorzyść podczas roboty ).

Jak masz czym to oczywiście kompresje możesz zmierzyć, zawsze więcej konkretnych informacji  ułatwia dojście do sedna problemu :hi:

  • Pomoc techniczna 1
Opublikowano

uszczelnienia wymienione na pierwszej i drugiej pompce, do tego pompki zamienione miejscami. Jest poprawa, bo na pierwszym cylindrze jest ok. Podwyższony BIP z drugiej pompki poszedł za nią na pierwszy cylinder ale auto pracuje poprawnie. Będę dalej obserwował zachowanie.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...