Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Czysczenie wtryskiwaczy


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Mam prośbę o podpowiedz :w silniku jaki posiadam CJDC 150 KM sa 3 przewody związane z paliwem.

Chciał bym przeprowadzić czyszczenie wtryskiwaczy poprzez preparat Liq 2666 lub Tec 2000.

Prz silnikach przed liftem jest łatwiej wiele rzeczy ogarnąć.

Sa tam 3 przewody - niebieski, biały i żółty.

Dwa z nich muszę umieścić w preparacie tzn zasilanie oraz powrót  dodatkowy filterkiem  - które to są przewody?

C z trzecim?

Reasumując muszę zrobić obwód z którego to będzie pobierana i zatracany preparat ale muszę tez zrobić powrót paliwa do zbiornika

Jaka ma to wszystko podłączyć?

IMG CJDC.jpg

Opublikowano

Jak dla mnie to w Common Railu takie czyszczenie jest niezbyt bezpieczne .

Lepiej wymienić filtr paliwa i zalać odpowiednią ilość preparatu do zbiornika na zalecaną ilość paliwa.

Na opakowaniu środka jest instrukcja , jeżeli nie ma tam takiej opcji którą chcesz zastosować to jaką masz pewność że sam preparat ma odpowiednie właściwości smarne i inne potrzebne do prawidłowej i bezpiecznej pracy systemu wtryskowego ?:naughty:

Opublikowano

czemu chcesz czyścić? masz jakiś problem z wtryskami? profilaktycznie lej co jakiś czas LM2185 (czyści, smaruje i zabezpiecza dpf) Są też inne środki droższe polecane na forum.

Opublikowano

Problemów nie mam chodzi o profilaktykę.

Jaki powinny być korekty na postoju silnik CJDC po wgraniu nowego programu przez Audi (po akcji afery)

przebieg 170tk

Opublikowano (edytowane)
20 godzin temu, jacek13 napisał:

Problemów nie mam chodzi o profilaktykę.

Jaki powinny być korekty na postoju silnik CJDC po wgraniu nowego programu przez Audi (po akcji afery)

przebieg 170tk

Tą profilaktyką możesz zabić pompę wysokiego ciśnienia, raczej te środki nie mają zbytnich właściwości smarnych.

Korekty pokazywane przez VCDS nie są wiarygodne ( w teorii +/- 2)

Nie masz żadnych problemów to nie szukaj ich na siłę, bo sam je sobie zrobisz ;)

Edytowane przez pitasss10
  • Pomoc techniczna 1
Opublikowano
W dniu 6.12.2020 o 12:16, jacek13 napisał:

Mam prośbę o podpowiedz :w silniku jaki posiadam CJDC 150 KM sa 3 przewody związane z paliwem.

Chciał bym przeprowadzić czyszczenie wtryskiwaczy poprzez preparat Liq 2666 lub Tec 2000.

Prz silnikach przed liftem jest łatwiej wiele rzeczy ogarnąć.

Sa tam 3 przewody - niebieski, biały i żółty.

Dwa z nich muszę umieścić w preparacie tzn zasilanie oraz powrót  dodatkowy filterkiem  - które to są przewody?

C z trzecim?

Reasumując muszę zrobić obwód z którego to będzie pobierana i zatracany preparat ale muszę tez zrobić powrót paliwa do zbiornika

Jaka ma to wszystko podłączyć?

IMG CJDC.jpg

Wiem że temat stary, ale nie ma co zakładać nowego.

Udało Ci się może ogarnąć, którymi przewodami należy przeprowadzić czyszczenie wtryskiwaczy ?

Opublikowano

Nie udało mi sie nie jest to proste ze względu na pompę wstępna. Słyszałem ze można to zrobić od strony zbiornika paliwa nie próbowałem.

Wtryski w tym modelu sa ,,słabszej konstrukcji nie tak trwałe'' tzn zaworek przelewowy jest koło cewki na górze nie jak w modelach przed liftem nad końcówką rozpylacza. Powodem tego jest słabsza trwałość. Końcówki rozpylacza bardzo rzadko sie wyrabiają tu siada zaworek przelewowy - objawy stuki wtryskiwacza duży przelew powrotny. Temat mocno przerabiałem. Wydziałem rozebrane tego rodzaju wtryski dzięki temu wiem o co chodzi. Swoje regenerowałem (końcówki samodzielnie myjka ultradźwiękowa)  a góra zaworek na stole u fachowca strojenie końcowe. Końcówki sa do ogarnięcia samodzielnie jak masz pojęcie o mechanice -zaworek trzeba mieć części i stół  aby to dobrze wyregulować.  Jak masz pytania pisz śmiało.

Napisz jaki masz problem z wtryskami ze chcesz je myć? 

Opublikowano

Większym problemów z wtryskami nie mam bo raczej mieszczą się w zakresie tolerancji, ale 3-ci jest w zakresie +0,4 ÷ +0, 8 , reszta wiadomo wtedy na - (minusie) żeby wyrównać do 0 całość. Mógłbym tak jeździć, ale wolę "zapobiegać niż leczyć", więc traktuje to jak profilaktykę. 

Od 3 tygodni borykam się z innym tematem, i chcę również wykluczyć nieprawidłową pracę wtryskiwaczy. 

Około 5000km temu uszczelnienie pokrywy przedniej wału korbowego (musiała być również zdjęta miska), wiadomo także nowy uszczelniacz wału, przy okazji cały nowy rozrząd (chociaż zostało do wymiany jeszcze około 30 tys. km) + pasek wieloklinowy, napinacz, rolka i wymiana oleju z Millers Trident Pro 5w30 na Millers XF Premium 5w30.

W tej chwili po odpaleniu zimnego silnika słychać cykliczne stuki metaliczne (coś jakby praca po uruchomieniu zimnego silnika w -15 st C, gdzie przez pierwsze sekundy klekocze, a jak już olej dojdzie tam gdzie trzeba to przestaje). Z tym że u mnie nasila się ten cykliczny stuk po około minucie po uruchomieniu i występuje do pełnego nagrzania silnika, potem jest OK. Jak uruchomię przy 40 - 70 st C płynu stuk metaliczny jest, przejadę się (podczas jazdy też słychać cykliczne stukanie) temperatura wzrośnie do optymalnej - jest OK. 

Ale się rozpisałem :facepalm: nikt tego w całości nie przeczyta :grin:

Reasumując, czyszczenie wtrysków jako profilaktyka i wykluczenie ich z objawów stuków

Z tego co przeanalizowałem to jeden przewód paliwowy jest zasilający a dwa powrotne (jeden z listwy, drugi łączy w sobie powrót z wtrysków i pompy wysokiego ciśnienia)

 

Opublikowano

Polecam zalanie 

ALLEGRO.PL

Kup taniej TUNAP 983 DODATEK DO DIESLA CZYŚCI I REGENERUJE z BIAŁA PODLASKA na Allegro.pl, za 18 zł w kategorii Płyny eksploatacyjne - Dodatki do olejów i paliw. Opinie i recenzje czy warto...

 

naprawdę daje efekty wlej dwa na zbiornik.

Ja co drugie tankowanie dolewa depresol Manoll wtryski miękko na nim pracują - mnie słychać klekotania.

W razie czego mam namiar na gościa co mi regulował wtryski jest naprawdę spoko i uczciwy

Obecnie eksperymentalnie cofnąłem oprogramowania do fabrycznego (z przed afery desal..) silnik zaczął bardziej miękko pracować i wyciszyły sie wtryskiwacze. Mam podobne korekty co Ty. . Jutro będę jeździł cały dzień wiec będę miał porównanie do wcześniejsze jazdy. Program zmieniłem w sobotę. Na vcd tak jakby korekty spadły w dół ale potwierdzę to po 400- 500 km czyli w niedzielę

Opublikowano
ALLEGRO.PL

Kup taniej Mannol Ester Diesel 1L Zmniejsza Spalanie do 10% z Gdańsk na Allegro.pl, za 31,29 zł w kategorii Płyny eksploatacyjne - Dodatki do olejów i paliw. Opinie i recenzje czy warto kupić ofertę id:...

 

Opublikowano

OK, dzięki bardzo za informację i pomoc. Wolałbym bezpośrednio przez przewody zasilająco-powrotne, ale przy tych 3 przewodach paliwowych :facepalm: ... nie chciałbym niepotrzebnie narobić dodatkowych kosztów. Co prawda wszystko jest do ogarnięcia, ale trzeba mieć techniczne możliwości a nie na chodniku pod domem

Dzisiaj 3-ci wtrysk przy włączonych paru urządzeniach obciążających silnik, jak np. klimie, światłach, ogrzewaniu tylnej szyby itp. , pokazywał +1.2, reszta nadrabiała na minus (bez obciążenia +0,7 do +0,9). Za to podczas jazdy jednostajnej (np. przy stałej prędkości obrotowej 2000 czy 3000) czy nawet przy przyspieszaniu - wszystkie wtryski pracują super w zakresie -0.3 do +0,3, więc wcale bym się nie zdziwił jak by ten 3-ci większość paliwa wyrzucał na przelew.

Na biegu jałowym:

IDE00021   Prędkość obrotowa silnika 878 /min
  IDE00025   Temperatura płynu chłodzącego 89 *C
  IDE00304   Poziom paliwa 9.00 l
  IDE00365   Różnica dawki wtrysku cylinder 1 -0.07 mg/stroke
  IDE00366   Różnica dawki wtrysku cylinder 2 -0.41 mg/stroke
  IDE00367   Różnica dawki wtrysku cylinder 3 0.92 mg/stroke
  IDE00368   Różnica dawki wtrysku cylinder 4 -0.44 mg/stroke
  IDE00371   Zużycie paliwa 0.68 l/h

Podczas jazdy:

IDE00021   Prędkość obrotowa silnika 1558 /min
  IDE00025   Temperatura płynu chłodzącego 91 *C
  IDE00085   Unormowana wartość obciążenia 25.9 %
  IDE00365   Różnica dawki wtrysku cylinder 1 0.06 mg/stroke
  IDE00366   Różnica dawki wtrysku cylinder 2 -0.01 mg/stroke
  IDE00367   Różnica dawki wtrysku cylinder 3 0.06 mg/stroke
  IDE00368   Różnica dawki wtrysku cylinder 4 -0.15 mg/stroke

Podczas jazdy:

IDE00021   Prędkość obrotowa silnika 2310 /min
  IDE00025   Temperatura płynu chłodzącego 92 *C
  IDE00085   Unormowana wartość obciążenia 58.0 %
  IDE00365   Różnica dawki wtrysku cylinder 1 0.36 mg/stroke
  IDE00366   Różnica dawki wtrysku cylinder 2 -0.02 mg/stroke
  IDE00367   Różnica dawki wtrysku cylinder 3 -0.06 mg/stroke
  IDE00368   Różnica dawki wtrysku cylinder 4 -0.27 mg/stroke
 

Jest jakiś "domowy" sposób na zrobienie testu przelewowego czy tylko wchodzi w grę zakup zestawu z menzurkami ?  

A powiedz mi jeszcze, czy ty wymieniałeś u siebie wtryskiwacze czy jednak próbowałeś je przywrócić do "młodzieńczej świetności" właśnie takimi preparatami ? Jeśli tak, to czy dało to jakiś skutek (pozytywny/negatywny) ?, sprawdzałeś potem np. VCDS ?

ps. mieszkam w niemczech, większość przy aucie robię sam, ale nie zawsze mam techniczne możliwości, a do tutejszych warsztatów mam odrazę (wymieniacze części a nie mechanicy, jak trzeba poszukać przyczyny to już nie mają czasu dzisiaj, w tym tygodniu, w tym miesiącu ...)

Opublikowano

do czyszczenia polecam 

ALLEGRO.PL

 

natomiast przelew można zrobić przewody + np strzykawki lub kubeczki z apteki na mocz. Aby to zrobić musisz porozłączać przewody i zaślepić polaczenia z następnym wtryskiwaczem, dodatkowo zaślepisz przewód powrotny.

Aby wyjąc końcówkę od przewodu powrotnego  z wtryskiwacza ciągniesz za biały plastyk do góry (kliknie- jest to blokada ) montujesz poprzez jej wciśnięcie. Zestawy do przelewy walizkowe nie każdy pasuje do grupy vag musisz na zwrócić uwagę. Co do preparatów wymieniłem je postach. 

 

 

Opublikowano
W dniu 17.10.2021 o 22:21, jacek13 napisał:

Polecam zalanie 

ALLEGRO.PL

Kup taniej TUNAP 983 DODATEK DO DIESLA CZYŚCI I REGENERUJE z BIAŁA...

 

naprawdę daje efekty wlej dwa na zbiornik.

Ja co drugie tankowanie dolewa depresol Manoll wtryski miękko na nim pracują - mnie słychać klekotania.

W razie czego mam namiar na gościa co mi regulował wtryski jest naprawdę spoko i uczciwy

Obecnie eksperymentalnie cofnąłem oprogramowania do fabrycznego (z przed afery desal..) silnik zaczął bardziej miękko pracować i wyciszyły sie wtryskiwacze. Mam podobne korekty co Ty. . Jutro będę jeździł cały dzień wiec będę miał porównanie do wcześniejsze jazdy. Program zmieniłem w sobotę. Na vcd tak jakby korekty spadły w dół ale potwierdzę to po 400- 500 km czyli w niedzielę

W jaki sposób udało Ci sie wgrać oryginalną wersje sprzed DG? Ja przed programem chciałem to zrobić ale Tuner nie mogł nigdzie znalesć do 2.0  CJCD 150 a troche kontaktów widziałem miał. Niektorzy w necie czytalem że znalezli że ten silnik jako jedyny nie musiał przechodzić tej akcji DG. Dziwne bo ja nam w papierach że akcja się odbyła.

Opublikowano (edytowane)
W dniu 17.10.2021 o 22:21, jacek13 napisał:

 cofnąłem oprogramowania do fabrycznego (z przed afery desal..) silnik zaczął bardziej miękko pracować i wyciszyły sie wtryskiwacze. Mam podobne korekty co Ty. . Jutro będę jeździł cały dzień wiec będę miał porównanie do wcześniejsze jazdy. Program zmieniłem w sobotę. Na vcd tak jakby korekty spadły w dół ale potwierdzę to po 400- 500 km czyli w niedzielę

 

Jakie wrażenia po powrocie do oprogramowania fabrycznego?

 

.

Edytowane przez Rabbi
Opublikowano (edytowane)

Skorzystałem z pomocy kolegi podaję nr tel 796102116

Edytowane przez jacek13
Opublikowano

zobacz sobie tutaj 

 

  • Pomoc techniczna 1
Opublikowano (edytowane)

W audi a4 b8 masz pompę wstępną. Każdy w reklamach pokazuje najprostsze metody czyszczenia na starszych pojazdach. Nikt nie pokaże jak to trzeba zrobić w naszym przypadku - nie pokazuje ponieważ nie każdy to ogrania.  Spraw nie bez nadziejna, można to ograć jest dużo więcej zachodu niż np przy a4 b7.  

Edytowane przez jacek13
Opublikowano

zgadza się

 

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...