Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Bierze olej po remoncie


wojtas_7

Rekomendowane odpowiedzi

Markerem oznacz śruby, które do rozebrania silnika są niezbędne, czujniki itp. tylko zrób to dyskretnie, żebyś tylko Ty się połapał o co chodzi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pytałeś mechanika co będzie jak kolejny raz go rozbierze? Obstawiam, że poniesiesz wszystkie koszta po raz kolejny (miałem ponad 10 lat temu b5 z 1.6 i brała olej oddałem do serwisu zrobili, przez chwile było ok i raptem zaczął brać olej po miesiącu, pojechałem do tego serwisu, oddałem robili drugi raz silnik na gwarancji, nie poniosłem kosztów, brak chorych akcji z tym że silnik sam się naprawi czy coś).

Jeśli mechanik będzie chciał abyś płacił 2x to takim wypadku szukał bym innego mechanika, prawdopodobnie zapłaciłeś 2500 za nowe pierścienie i kilka uszczelek, wątpię żeby zrobił wszystko co napisane wcześniej, jak on do tego tak podchodzi.

Jak będziesz tak go słuchał, że sam się naprawi i czekał aż coś klęknie to i z reklamacji nici, i powie, że z winy złego użytkowania padła motorownia, nie dopilnowałeś oleju.

Z zaznaczeniem dobry pomysł tylko tak, żeby nie było widoczne na pierwszy rzut oka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czytałem ten Twój temat nie udzielając się, ale trzeba przyznać,że mechanicy (nie wszyscy) potrafią odwalić niezłą manianę i na końcu zainteresowany właściciel auta ma problem, ale to niestety częsty w naszym kraju przypadek z "magikami".

Złoty środek to samemu sobie serwisować auto, choć wiadomo, że nie każdy ma warunki i wiedzę do wykonania takiej czy innej czynności, ale wtedy trzeba zlecić naprawę komuś zaufanemu/polecanemu.

Bądz czujny jak radzą koledzy powyżej i życzę pozytywnego zakończenia tej historii.

P.S. Już koszt naprawy powinien dać Ci do myślenia.....ale o tym też już tu wspomniano.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Więc Panowie sprawa ma się tak.

Dziś mechanik dzwonił że przyczyną szarpania auta były pogryzione kable przez jakiegoś gryzonia,no ok.

Ciśnienie na cylindrach 14.na pierwszym 13.8 reszta po 14 więc elegancko.

Mówi żeby jeszcze pojeździć trochę może się unormuje z tym pobieraniem oleju bo rozkręcić cały silnik można w każdym czasie.

Już sam nie wiem co mam myśleć o tym wszystkim

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, wojtas_7 napisał:

Więc Panowie sprawa ma się tak.

Dziś mechanik dzwonił że przyczyną szarpania auta były pogryzione kable przez jakiegoś gryzonia,no ok.

Ciśnienie na cylindrach 14.na pierwszym 13.8 reszta po 14 więc elegancko.

Mówi żeby jeszcze pojeździć trochę może się unormuje z tym pobieraniem oleju bo rozkręcić cały silnik można w każdym czasie.

Już sam nie wiem co mam myśleć o tym wszystkim

Dobry ten mechanik, skąd go masz? z kabaretu? Jak w każdym momencie może silnik rozebrać, to niech to już zrobi. Pobór oleju się nie unormuje, będzie rósł.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie to znowu ja. 

Szarpanie autem okazało się z kablami coś nie tak ale już jest ok. 

Mechanik był jeszcze na emisji spalin i jest w normie. 

Ciśnienie na cylindrach w normie. 

Jeżdżę narazie tak. Auto przyspiesza, wszystko działa tak jak ma być tylko ten pobór oleju mnie martwi. 

Więc co oddawać na gwarancje czy jeszcze chwile pojeździć? 

Auto od remontu już ma zrobione 4 tys km. 

Co mogli spier.... Że olej bierze? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bardzo dużo można zrobić źle, wystarczy źle zmierzyć owalność cylindrów, źle ocenić ich stan, dobrać tłoki pod kątem pasowania do cylindra, nie sprawdzić luzów pierścieni, źle zrobić głowicę  itp itd. Da się też w wielu z tych przypadków zidentyfikować problem bez rozbierania silnika, ale nie oczekiwałbym że ogarnie to ktoś kto za remont silnika bierze 2 czy 2,5tys zł. U mnie to jest koszt samej robocizny przy silniku z motocykla, 2 cylindrowym, wyjętym już z ramy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, wojtas_7 napisał:

Panowie to znowu ja. 

Szarpanie autem okazało się z kablami coś nie tak ale już jest ok. 

Mechanik był jeszcze na emisji spalin i jest w normie. 

Ciśnienie na cylindrach w normie. 

Jeżdżę narazie tak. Auto przyspiesza, wszystko działa tak jak ma być tylko ten pobór oleju mnie martwi. 

Więc co oddawać na gwarancje czy jeszcze chwile pojeździć? 

Auto od remontu już ma zrobione 4 tys km. 

Co mogli spier.... Że olej bierze? 

Przecież w tym silniku to normalne, że bierze olej, walka z tym to jak walka z wiatrakami, ale mam teraz ten sam problem co Ty, brak mocy i szarpanie plus meugajacy "czek" oddałem już 3 raz do mechanika z tym samym problemem, wymiana przewodów i świec nie pomogła, mam nadzieję, że teraz znajdzie problem. najgorszy silnik z jakim miałem do czynienia, dramat. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, Domino98 napisał:

Przecież w tym silniku to normalne, że bierze olej, walka z tym to jak walka z wiatrakami, ale mam teraz ten sam problem co Ty, brak mocy i szarpanie plus meugajacy "czek" oddałem już 3 raz do mechanika z tym samym problemem, wymiana przewodów i świec nie pomogła, mam nadzieję, że teraz znajdzie problem. najgorszy silnik z jakim miałem do czynienia, dramat. 

Nie, to nie jest normalne. Żaden silnik, który jest sprawny nie powinien brać więcej, jak 1-2l oleju między wymianami. 

Jak ten Check Ci wyskoczył, mechanik w ogóle przeskanował błędy w silniku? Chyba nie, bo widzę, że 3 razy już oddawałeś auto i na oślep są sprawne elementy wymieniane.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

25 minut temu, Langista napisał:

Nie, to nie jest normalne. Żaden silnik, który jest sprawny nie powinien brać więcej, jak 1-2l oleju między wymianami. 

Jak ten Check Ci wyskoczył, mechanik w ogóle przeskanował błędy w silniku? Chyba nie, bo widzę, że 3 razy już oddawałeś auto i na oślep są sprawne elementy wymieniane.

Dobre pytanie, dałem mu dzisiaj do zrozumienia, że chce mieć sprawne auto jak będę go odbierał. Może niekoniecznie sprawne, świece za pierwszym razem były już zdatne do wymiany, za drugim razem przewody do wtryskiwaczy, ale mogli się bardziej postarać, 3 raz wyskakuje ten sam błąd o niereguralnym spalaniu na 1 i 4 cylindrze

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 godzin temu, wojtas_7 napisał:

Więc co oddawać na gwarancje czy jeszcze chwile pojeździć? 

Auto od remontu już ma zrobione 4 tys km. 

Co mogli spier.... Że olej bierze? 

Dalsze ujeżdżanie pojazdu  nic nie wniesie.

Nich mechanik da Ci na piśmie jak długo masz to "docierać".

Co mogło im się nie udać to znak ? ale można obstawiać tłoki lub  pierścienie uszczelniające.

Kiedyś może nam napiszesz o ile prawdę mechanicy Ci powiedzą.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, Domino98 napisał:

1. Przecież w tym silniku to normalne, że bierze olej

 2. najgorszy silnik z jakim miałem do czynienia, dramat. 

1. Z wieloma tymi silnikami miałem do czynienia.

Pobór oleju w zależności od przebiegu i dbałości właściciela.

Były takie co brały 0,5 -0,7 litra na 10 -12 tys. km i takie co brakowało 2 - 2,5 litra bo właściciel oleju nie uzupełniał.

2. Jak dla mnie prosty silnik żadna rewelacja z małymi wymaganiami eksploatacyjnymi.

Przebiegi jakie widywałem były imponujące, ostatnio 370 tys. km a przy 240 tys. km był wymieniony rozrząd i pompa.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 godzin temu, wojtas_7 napisał:

Panowie to znowu ja. 

Szarpanie autem okazało się z kablami coś nie tak ale już jest ok. 

Mechanik był jeszcze na emisji spalin i jest w normie. 

Ciśnienie na cylindrach w normie. 

Jeżdżę narazie tak. Auto przyspiesza, wszystko działa tak jak ma być tylko ten pobór oleju mnie martwi. 

Więc co oddawać na gwarancje czy jeszcze chwile pojeździć? 

Auto od remontu już ma zrobione 4 tys km. 

Co mogli spier.... Że olej bierze? 

Oddawać! Sam się nie naprawi!

Nie wydaje mi się, aby silnik spalający dużo oleju miał emisje spalin w normie. On go spala czy gubi?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oddawać....dokładnie, tyle, że wykonujący "remont" jakoś dziwnie chce odsunąć w czasie realizację usługi gwarancyjnej....

A klient "papieru" żadnego na wykonane prace nie ma....przypadek?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wykrec swiece i zobacz na któym cylindrze jest ....ujnia

wg mnie to wina lezy po stronie głowicy, ciągnie olej z któregoś kanału olejowego do cylindra

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Możliwe że to coś z glowicą bo mechanik który robił remont zajmuje się na tym na codzien. Ostatnio robili silnik 1.8 T. 

Oni oddawali glowice komuś innemu to może on to spierd... 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 minut temu, wojtas_7 napisał:

Możliwe że to coś z glowicą bo mechanik który robił remont zajmuje się na tym na codzien. Ostatnio robili silnik 1.8 T. 

Oni oddawali glowice komuś innemu to może on to spierd... 

nie wyrównali bloku silnika i stąd problem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

47 minut temu, wojtas_7 napisał:

Możliwe że to coś z glowicą bo mechanik który robił remont zajmuje się na tym na codzien. Ostatnio robili silnik 1.8 T. 

Oni oddawali glowice komuś innemu to może on to spierd... 

Gdyby robił to na "co dzień", to nie miałbyś problemów, a raczej wiedziałby gdzie jest błąd i bez wymówek, i zbędnego kręcenia, poprawił swój błąd. Nie ma co się rozczulać, dał d*py i niech naprawi, nie dawaj się zbywać tekstami typu "jeździć, obswerować" bo to Twoje pieniądze weszły w ten 'remont', a to, że on podał tak niską cenę to już jego problem. Oddałeś mu auto w celu naprawy poboru oleju, nie naprawił. Żądaj zwrotu pieniędzy lub naprawy silnika, proste.

Edytowane przez Langista
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...