Luk Wasky Opublikowano 20 Grudnia 2020 Opublikowano 20 Grudnia 2020 Witam proszę o opinie na co zwracać uwage przy kupnie Audi z tym silnikiem 3.0TDI 233 km. Czy faktycznie auto jest drogie w utrzymaniu a rozrząd mało trwały i kosztowny? Jak zdiagnozować największe bolączki tego auta? Znalazłem na niemieckim ogloszeniu za 4000 eur . Czy to dobra cena ? Oto ten egzemplarz https://www.youtube.com/watch?v=NM1iIQWSiJQ proszę o opinie
Langista Opublikowano 21 Grudnia 2020 Opublikowano 21 Grudnia 2020 Napisz najpierw, do czego miał by służyć ten samochód, bo to wpłynie na koszta eksploatacji. Jak przyjdzie regenerować pompki, to masz ich 6, za jeden ok 1000 zł, to tak na początek.
Luk Wasky Opublikowano 21 Grudnia 2020 Autor Opublikowano 21 Grudnia 2020 Głównie do jazdy codziennej robię w ciągu roku około 15 tys km . Mieszkam w górach i zależy mi na napędzie 4x4 przesiadam się z 1.8t 190 km i "coś" mocniejszego mile widziane
Langista Opublikowano 21 Grudnia 2020 Opublikowano 21 Grudnia 2020 (edytowane) 22 minuty temu, Luk Wasky napisał: Głównie do jazdy codziennej robię w ciągu roku około 15 tys km . Mieszkam w górach i zależy mi na napędzie 4x4 przesiadam się z 1.8t 190 km i "coś" mocniejszego mile widziane To nie bierz auta z tym silnikiem. Chcesz coś nowszego na takie przebiegi to szukaj w 2.0 TFSI lub zainwestuj w remont tego silnika co masz teraz i dodaj mu 200 koni. Edytowane 21 Grudnia 2020 przez Langista
Unf Opublikowano 21 Grudnia 2020 Opublikowano 21 Grudnia 2020 (edytowane) W 2.0 TFSI, które w serii ma 200 koni robi się 260 samym downpipem + programem. A obsługa znacznie tańsza. Jak kolega napisał - 3.0 TDI = 6000 zł wtryski + 6000 zł rozrząd. To jest silnik - mina. Do wzięcia tylko z 100% pewnych rąk, które o niego dbały. A 2.0TFSI... poczytaj link w mojej sygnaturze, trochę o nim popisałem. Największa bolączka (w modelu B7) to "tylko" pompa oleju, koniecznie do inspekcji po zakupie. Edytowane 21 Grudnia 2020 przez Unf
pelonek1 Opublikowano 21 Grudnia 2020 Opublikowano 21 Grudnia 2020 Na 3.0 TDI to trochę mało km robisz i będzie się kręcił wkoło komina zapewne. Bierz jakąś benzynę i będziesz zadowolony. Chociaż powiem Ci, że po przesiadce z 1,8T w ośce na 3.0TDI w quattro na pewno byś poczuł że auto jest mocniejsze, na czym Ci zależy . Osobiście mam aktualnie dwa Audi jedno to A4 1,8T BFB seria drugie to A6 3,0 TDI CDYA też seria. A4 jeżdżę na co dzień, auto raczej bezawaryjne jednak jak przesiadam się do C6 to banan na twarzy jest i byle co mnie nie objeżdża bo tutaj akurat jest czym jechać. A6 zrobiłem 50tkm w tym około 10tkm z przyczepą kempingową i do silnika ani do skrzyni nie zaglądałem, no poza świecami żarowymi, to tyle. Aktualnie ma około 260tkm, raczej ORI.
Luk Wasky Opublikowano 21 Grudnia 2020 Autor Opublikowano 21 Grudnia 2020 No tak tfsi jest fajna opcja ale podobno wszystkie bez wyjątku piją olej . Jak to jest w rzeczywistości? Trzeba od razu szykować się na remont ?
Unf Opublikowano 22 Grudnia 2020 Opublikowano 22 Grudnia 2020 W B7 nie piją oleju, w B8 do 2011 roku - tak. Nie mniej jednak w B7 znane są przypadki, również tutaj na forum, rozsypywania się pomp oleju (zbudowana na jakichś zdymanych wałkach balansujących). Te wałki są chyba spięte łańcuszkiem, a jeśli tak to na pewno jest tam też napinacz - wszystko do kontroli po zakupie obowiązkowo imo. Reszta info tu:
Luk Wasky Opublikowano 25 Grudnia 2020 Autor Opublikowano 25 Grudnia 2020 Zacząłem grzebać szukać i zdecydowałem sie na TFSI Q silnik BWE. Na początek jedno pytanie, pewnie bedzie ich wiecej ale to z czasem narazie zauwazyłem ze jak chodzi na wolnych obrotach to zasysa korek wlewu oleju, trzeba uzyc sily zeby go wyjąć bagnet tez lekko zasysa...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się