Skocz do zawartości
IGNOROWANY

2.0 ALT - uszczelka pod głowicą?


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Hej, po ostatniej wymianie oleju standardowo od 4 lat MOTUL X-CESS 8100 5W40 (wymiany co 10tys/rok) zauważyłem że po przejechaniu 2tys kilometrów nie ubyło oleju, zawsze na 1tys dolewalem jakieś 100-200ml.

Do dnia dzisiejszego brak ubytków oleju co mnie zaciekawiło. Zajrzałem pod maskę, na bagnecie w normie bez żadnego masła. Zaglądam pod korek i masło... (załączone zdjęcia to pokazują). Dodatkowo ubyło sporo płynu chłodniczego - zmuszony byłem dolać jakieś 3 litry... Po kolejnych 400km znów ubytek w płynie chłodniczym z MAX na MIN. Masło dalej pod korkiem, wiec postanowiłem trochę go pocisnąć i zrobiłem na S-ce jakieś 40km obroty ok. 5-5,5tys. Na następny dzień sprawdzam korek czysty, ale za to na bagnecie te samo masło co było pod korkiem.

Zauwazylem tez podwyższone wskazania komputera pokładowego odnośnie spalania chwilowego - o jakieś 3-5litry, chociaż średnia wychodzi po mieście ok. 10-11 wg komputera. Chociaż nie jestem pewien czy to jest powiązane ze sobą. 
 

Czy kto z was miał podobny problem? Lub może nakierować co może być przyczyna? Trochę poczytałem i wg innych tematów podobne wskazania były na uszczelkę pod głowica.

 

Z góry dzięki za pomoc.

D6A37B53-064E-4A80-8E53-2FE2D67B2B97.jpeg

2128F687-1B76-44AF-A739-BF276C12038F.jpeg

2D695558-C996-48AE-850A-167979258441.jpeg

D0E5C0DF-8DCE-42E8-9105-BE9DE2C7EF79.jpeg

BCC25326-34EA-4EBD-AA76-2D9FBADECCBC.jpeg

05E0AB21-B3F8-40AD-9419-90D9D806CBC0.jpeg

DCA3E1FA-479F-482A-9740-4227D8B123A9.jpeg

Opublikowano

Skoro ubywa płynu, a nie ma wycieków to go spala albo miesza się z olejem silnikowym, ewentualnie jedno i drugie.

Opublikowano
1 minutę temu, przem8 napisał:

Skoro ubywa płynu, a nie ma wycieków to go spala albo miesza się z olejem silnikowym, ewentualnie jedno i drugie.

Jaka przyczyna może tego być?

Opublikowano

Jak masło zeszło do oleju to na bank miesza się płyn z olejem. Auto na warsztat i szukanie, będziesz jeździł z tym to zaraz panewki szlag trafi. 

Opublikowano (edytowane)
12 godzin temu, Turc napisał:

Jaka przyczyna może tego być?

Przyczyn może być dużo. Zaczynając od przedmuchanej uszczelki pod głowicą lub nawet pęknięta głowica, albo blok silnika. Polecam kupić tester spalin w układzie chłodzenia. To w jakimś stopniu pozwoli wyeliminować lub potwierdzić problem z uszczelką. 

PS

Spaliny wyglądają bez zmian?

Edytowane przez Rosomak91
Opublikowano

Czy przy wymianie uszczelki i planowaniu głowicy, trzeba wymieniać rozrząd?

Opublikowano

Zależy ile przejechane ale sam pasek można wymienić, bo koszt śmieszny. 

Opublikowano

Dzięki wsdzystkim za rady i podpowiedzi.

DIAGNOZA
Ubywający płyn - Cieknąca pompa wody (HEPU P545 - w sumie po ponad 3 latach i ok. 50tys km) oraz krucieć uwalony gdzieś od spodu bliżej ściany grodziowej.
Masło - prawdopodobnie przyczyna latania do okoła komina - nie rozgrzany olej. + ew wymiana/czyszcenie odmy

DO ZROBIENIA
- nowy rozrząd z pompą wody
- serwis olejowy
- kruciec do wymiany

Pozdrówki :) 

Opublikowano

Podrzucam info odnośnie osprzętu rozrządu jaki zakładam - z polecenia kilka lat temu od kolegi @Wandej(serdecznie polecam i dziękuję):

  • POMPA WODY: HEPU P572 (cena podobna co do P545, ale jest to wersja wzmocniona i pozbawiona problemów z wyciekami - ponoć wytrzymuje 80-100tys km :eusathink:)
  • PASEK ROZRZĄDU: CONTITECH CONTI CT909
  • ROLKA NAPINAJĄCA: SNR GT357.48
  • NAPINACZ: SNR GT357.43
  • USZCZELNIACZ WAŁKA ROZRZĄDU: ELRING 155.560
  • OLEJ: MOTUL X-CESS 8100 5W40
  • FILTR OLEJU: KNECHT OC264
    -----------------

    SUMA: ok. 850zł

Dodatkowo przy okazji prac wymieniam na ORI z ASO:

  • ODMA - ok.450zł wraz z krućcem - obecnie od zakupu auta, trójnik był oklejony taśmą izolacyjną i lekko nadpęknięta obudowa :doh:)
  • KRUCIEĆ OD OBIEGU CHŁODZIWA - ok. 120zł

Pozdrawiam.

Opublikowano

Na tym forum to co drugi UPG wymienia ?

Opublikowano
3 godziny temu, Turc napisał:

Podrzucam info odnośnie osprzętu rozrządu jaki zakładam - z polecenia kilka lat temu od kolegi @Wandej(serdecznie polecam i dziękuję):

  • POMPA WODY: HEPU P572 (cena podobna co do P545, ale jest to wersja wzmocniona i pozbawiona problemów z wyciekami - ponoć wytrzymuje 80-100tys km :eusathink:)
  • PASEK ROZRZĄDU: CONTITECH CONTI CT909
  • ROLKA NAPINAJĄCA: SNR GT357.48
  • NAPINACZ: SNR GT357.43
  • USZCZELNIACZ WAŁKA ROZRZĄDU: ELRING 155.560
  • OLEJ: MOTUL X-CESS 8100 5W40
  • FILTR OLEJU: KNECHT OC264

Odniosę się co u siebie zakładałem (osobiście) dla porównania:

Pompa wody u mnie Hepu P545 i jak na razie ok, choć słyszałem, że ta P572 jest lepsza, lecz awarii tej "słabszej" doszukałem się może....dwóch;

Pasek rozrządu zdecydowanie wolę Dayco (szedł na fabryczny montaż z całym zestawem NTN/SNR) i zakładam tej firmy do różnych aut od wielu lat - b/u.

Zresztą cały zestaw rozrządu kupiłem w komplecie NTN/SNR, gdzie napinacz/tłumik drgań oraz rolka była SNR, a pasek Dayco (z innym logo oczywiście);

Oleju Motula nie stosuję, uważam,że jest mocno przereklamowany i łatwo trafić na podróbę jak nie kupuje się z certyfikowanego sklepu;

Filtr oleju głównie stosuję taki jak Ty i czasami Manna - i jeden i drugi trzyma jakość.

Wszystko po operacji wymiany działa cicho i "miękko" - bez uwag.

 

Opublikowano
1 godzinę temu, AndrzejK. napisał:

Odniosę się co u siebie zakładałem (osobiście) dla porównania:

Pompa wody u mnie Hepu P545 i jak na razie ok, choć słyszałem, że ta P572 jest lepsza, lecz awarii tej "słabszej" doszukałem się może....dwóch;

Pasek rozrządu zdecydowanie wolę Dayco (szedł na fabryczny montaż z całym zestawem NTN/SNR) i zakładam tej firmy do różnych aut od wielu lat - b/u.

Zresztą cały zestaw rozrządu kupiłem w komplecie NTN/SNR, gdzie napinacz/tłumik drgań oraz rolka była SNR, a pasek Dayco (z innym logo oczywiście);

Oleju Motula nie stosuję, uważam,że jest mocno przereklamowany i łatwo trafić na podróbę jak nie kupuje się z certyfikowanego sklepu;

Filtr oleju głównie stosuję taki jak Ty i czasami Manna - i jeden i drugi trzyma jakość.

Wszystko po operacji wymiany działa cicho i "miękko" - bez uwag.

 

Dzięki za podzielenie się opinią :) 

Odnośnie paska rozrządu - coś więcej u Ciebie przemawia na plus za Dayco względem Contitecha?

Co do oleju to jaki u siebie lejesz?

Opublikowano (edytowane)
5 godzin temu, Turc napisał:

Odnośnie paska rozrządu - coś więcej u Ciebie przemawia na plus za Dayco względem Contitecha?

Tak jak wspomniałem powyżej Dayco w mojej i nie tylko ocenie to najlepsze paski rozrządu (sprawdzone u mnie od wielu lat), choć ludziska różne montują np. Conti, które nie jest jakieś "be", ale ja mam zaufanie do tego co zakładam....

No i ważna kwestia - były/są montowane na pierwszy montaż.

5 godzin temu, Turc napisał:

Co do oleju to jaki u siebie lejesz?

Napiszę inaczej, Motula na pewno bym nie zalał....

Godne uwagi i zastosowania są Ravenol, Valvoline, LM oczywiście ze sprawdzonego zródła (np. z Allegro bym uważał....)

Edytowane przez AndrzejK.
Opublikowano
6 godzin temu, AndrzejK. napisał:

Tak jak wspomniałem powyżej Dayco w mojej i nie tylko ocenie to najlepsze paski rozrządu (sprawdzone u mnie od wielu lat), choć ludziska różne montują np. Conti, które nie jest jakieś "be", ale ja mam zaufanie do tego co zakładam....

No i ważna kwestia - były/są montowane na pierwszy montaż.

Napiszę inaczej, Motula na pewno bym nie zalał....

Godne uwagi i zastosowania są Ravenol, Valvoline, LM oczywiście ze sprawdzonego zródła (np. z Allegro bym uważał....)

Dzięki za uwagi - następnym razem przy wymianie wrócę do tematu Deyco :)

Co do oleju - to tutaj większosc akurat polecało Motul'a X-CESS 8100  na forum i tak sie trzymam, lecz tak jak piszesz trzeba uważać na źródło. Przymierzałem się już dłuższy czas do Liqui Moly 3863 Leichtlauf High Tech 5W-40 - ale zawsze po wymianie zostaje poprzedniego lub kupuje nowego na dolewkę i się kumuluje więc wychodzi tak a nie inaczej :) Fakt trzeba dołożyć do oleju LM bo koszt 200zł - ale coraz więcej osób narzeka na lewe Motule - chociaż też jestem ciekaw jak to ludzie walidują... :eusathink:

Opublikowano (edytowane)
12 minut temu, Turc napisał:

Co do oleju - to tutaj większosc akurat polecało Motul'a X-CESS 8100  na forum i tak sie trzymam, lecz tak jak piszesz trzeba uważać na źródło.

Też się jego trzymałem i zmieniłem zdanie. Poczytaj trochę na temat oleju Motul i dowiesz się, że nie jest to olej w pełni syntetyczny tylko wykonany w technologii syntetycznej.

Zalej Ravenol VST 5W40 i będzie to najlepszy wybór w obecnych czasach. W galon oleje masz teraz dostępny w promocji za 145,99 zł za 5 litrów. W tej cenie nie kupisz lepszego oleju.

Edytowane przez pelonek1
Opublikowano
3 minuty temu, pelonek1 napisał:

Też się jego trzymałem i zmieniłem zdanie. Poczytaj trochę na temat oleju Motul i dowiesz się, że nie jest to olej w pełni syntetyczny tylko wykonany w technologii syntetycznej.

Zalej Ravenol VST 5W40 i będzie to najlepszy wybór w obecnych czasach. W galon oleje masz teraz dostępny w promocji za 145,99 zł za 5 litrów. W tej cenie nie kupisz lepszego oleju.

Dzięki, ale teraz to już 'woda po ogórkach" :decayed: wczoraj zalany został Motul - next time :)

Opublikowano
1 minutę temu, Turc napisał:

Dzięki, ale teraz to już 'woda po ogórkach" :decayed: wczoraj zalany został Motul - next time :)

Galon ma teraz bardzo dobrą cenę na ten olej. Jak dużo jeździsz to kup teraz i postaw, jak to mówią jeść nie chce. Sam nie tak dawno kupiłem tam 20 litrów na 4 wymiany (około rok jak u mnie) i zastanawiam się czy nie kupić więcej, taniej nie będzie, tylko drożej ... .

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...