ddaz67 2 Posted March 7, 2021 Share Posted March 7, 2021 Witam. Borykam się z problemem nadmiernego zużycia oleju w moim A4 allroad z 2014 z silnikiem CGLC 177. Auto zakupiłem z przebiegiem 96.000km około rok temu. Jestem drugim właścicielem ,przebieg w 100% potwierdzony. Silnik zużywa około litr oleju na 2k km. DPF sprawny, turbo suche i bez luzów, intercooler suchy, odma sprawna i silnik bez wycieków. Żadne triki z marka oleju nie przynoszą rezultatu .Zużycie na tym samym poziomie Castrol ,Valvoline;Motul. Pozostają więc tylko pierścienie lub uszczelniacze zaworowe. Szczerze mówiąc nie uśmiecha mi się remont silnika przy tak małym przebiegu i chyba oleje temat. Pytanie do uzykownikow ww. silnika. Czy mieliście podobny problem i poradziliście sobie ze zużyciem oleju? Na forum jest kilka wpisów na temat problemu ze znikającym olejem w CGLC niestety wszystkie się urywają.Pozdrawiam Link to comment Share on other sites More sharing options...
Dev 1,454 Posted March 7, 2021 Share Posted March 7, 2021 25 minut temu, ddaz67 napisał: Witam. Borykam się z problemem nadmiernego zużycia oleju w moim A4 allroad z 2014 z silnikiem CGLC 177. Auto zakupiłem z przebiegiem 96.000km około rok temu. Jestem drugim właścicielem ,przebieg w 100% potwierdzony. Silnik zużywa około litr oleju na 2k km. DPF sprawny, turbo suche i bez luzów, intercooler suchy, odma sprawna i silnik bez wycieków. Żadne triki z marka oleju nie przynoszą rezultatu .Zużycie na tym samym poziomie Castrol ,Valvoline;Motul. Pozostają więc tylko pierścienie lub uszczelniacze zaworowe. Szczerze mówiąc nie uśmiecha mi się remont silnika przy tak małym przebiegu i chyba oleje temat. Pytanie do uzykownikow ww. silnika. Czy mieliście podobny problem i poradziliście sobie ze zużyciem oleju? Na forum jest kilka wpisów na temat problemu ze znikającym olejem w CGLC niestety wszystkie się urywają.Pozdrawiam sucho w dolocie ? Link to comment Share on other sites More sharing options...
ddaz67 2 Posted March 7, 2021 Author Share Posted March 7, 2021 sucho Link to comment Share on other sites More sharing options...
ddaz67 2 Posted March 7, 2021 Author Share Posted March 7, 2021 1 godzinę temu, Dev napisał: sucho w dolocie ? Tak Link to comment Share on other sites More sharing options...
gruzin519 6 Posted March 9, 2021 Share Posted March 9, 2021 spróbuj płukanki, mogą być pierścienie zapieczone jak w tfsi ostatecznie remont Link to comment Share on other sites More sharing options...
RALF76 36 Posted March 9, 2021 Share Posted March 9, 2021 może ktoś przegrzał silnik wcześniej, przy tym przebiegu nie powinno być takich problemów, co ile km wypala się dpf? Link to comment Share on other sites More sharing options...
ddaz67 2 Posted March 9, 2021 Author Share Posted March 9, 2021 Godzinę temu, RALF76 napisał: może ktoś przegrzał silnik wcześniej, przy tym przebiegu nie powinno być takich problemów, co ile km wypala się dpf? w przegrzanie raczej wątpię a wypala się średnio co 300 km ,ostatnio tylko jazda miejska Link to comment Share on other sites More sharing options...
RALF76 36 Posted March 9, 2021 Share Posted March 9, 2021 57 minut temu, ddaz67 napisał: w przegrzanie raczej wątpię a wypala się średnio co 300 km ,ostatnio tylko jazda miejska dosyć często, u mnie 500-600km, sprawdź poziom zapełnienia dpf Link to comment Share on other sites More sharing options...
ddaz67 2 Posted March 9, 2021 Author Share Posted March 9, 2021 Godzinę temu, RALF76 napisał: dosyć często, u mnie 500-600km, sprawdź poziom zapełnienia dpf Parametry DPF-u są ok. Latam głównie po mieście z niedogrzanym silnikiem więc zapełnia się szybciej, Zużycie oleju również wpływa niekorzystnie na ilość sadzy. Latem wypala jak twój. Jutro zajrzę jeszcze raz do intercoolera. Link to comment Share on other sites More sharing options...
RALF76 36 Posted March 10, 2021 Share Posted March 10, 2021 sprawdź bo duża ilość oleju musi się gdzieś pojawiać Link to comment Share on other sites More sharing options...
ddaz67 2 Posted March 10, 2021 Author Share Posted March 10, 2021 (edited) Sprawdziłem kamera intercooler od strony turbiny i jest mokry od oleju. Wymienię dmuchawkę i będę testował Edited March 10, 2021 by ddaz67 Link to comment Share on other sites More sharing options...
RALF76 36 Posted March 10, 2021 Share Posted March 10, 2021 dużo tego oleju? Link to comment Share on other sites More sharing options...
ddaz67 2 Posted March 10, 2021 Author Share Posted March 10, 2021 4 minuty temu, RALF76 napisał: dużo tego oleju? Ciężko stwierdzić bez demontażu. Intercooler jest wewnątrz cały mokry, miejscami wiszą krople oleju.Konstrukcja nie pozwala zerknąć kamera na dno coolera.Jest szansa ze turbo pompuje olej mimo braku luzów. Link to comment Share on other sites More sharing options...
czarek76 13 Posted March 10, 2021 Share Posted March 10, 2021 3 godziny temu, ddaz67 napisał: Ciężko stwierdzić bez demontażu. Intercooler jest wewnątrz cały mokry, miejscami wiszą krople oleju.Konstrukcja nie pozwala zerknąć kamera na dno coolera.Jest szansa ze turbo pompuje olej mimo braku luzów. Trochę oleju to zawszę będzie w dolocie, spróbuj zdjąć wąż przy intercoolerze i zobacz czy się wyleje olej. Link to comment Share on other sites More sharing options...
ddaz67 2 Posted March 10, 2021 Author Share Posted March 10, 2021 5 minut temu, czarek76 napisał: Trochę oleju to zawszę będzie w dolocie, spróbuj zdjąć wąż przy intercoolerze i zobacz czy się wyleje olej. Hej.Olej się nie wyleje z węża bo konstrukcja na to nie pozwala.Oba węże idą praktycznie pionowo w dół bez żadnych zagłębień w których mógłby się zbierać olej. Zauważyłem natomiast smugi od spływającego oleju na ściankach przewodu z turbo do intercoolera. Według mnie uszczelnienie turbiny puszcza olej.Jedynym wyjściem żeby się upewnić jest demontaż intercoolera i zlanie z niego oleju. Zamówiłem już turbinę więc wkrótce to ogarnę i się przekonam. Link to comment Share on other sites More sharing options...
RALF76 36 Posted March 11, 2021 Share Posted March 11, 2021 10 godzin temu, ddaz67 napisał: Zamówiłem już turbinę więc wkrótce to ogarnę i się przekonam daj znać jaki efekt Link to comment Share on other sites More sharing options...
ddaz67 2 Posted March 11, 2021 Author Share Posted March 11, 2021 11 godzin temu, RALF76 napisał: daj znać jaki efekt Dam znać. Jestem przekonany ze to jednak turbina klęka . Przegonilem furę dość mocno dzisiaj. Po zdemontowaniu węża przy przepustnicy okazało się ze jest w nim pełno oleju. Można go było zgarniać ze ścianek paluchem.Dwa tygodnie temu dolalem litr oleju do maksimum, dzisiaj jest już pół stanu a przejechałem 500km. Odstawiam wóz na 2 tygodnie bo strach jeździć. Kto wie ile się oliwy nazbierało w inercoolerze. Link to comment Share on other sites More sharing options...
ddaz67 2 Posted March 11, 2021 Author Share Posted March 11, 2021 Może ktoś podesłać numer uszczelki pomiędzy kolektor a turbinę ? Nigdzie nie mogę znaleść. WAUZZZ8K2FA058229 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Dev 1,454 Posted March 11, 2021 Share Posted March 11, 2021 tam nie ma uszczelki, no chyba ze sie mylę..... Link to comment Share on other sites More sharing options...
ddaz67 2 Posted March 11, 2021 Author Share Posted March 11, 2021 5 minut temu, Dev napisał: tam nie ma uszczelki, no chyba ze sie mylę..... Trochę dziwne . Będę demontował to się zobaczy. W razie gdyby faktycznie nie było uszczelki smarować czymś? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Dev 1,454 Posted March 11, 2021 Share Posted March 11, 2021 14 minut temu, ddaz67 napisał: Trochę dziwne . Będę demontował to się zobaczy. W razie gdyby faktycznie nie było uszczelki smarować czymś? mozesz sobie sam wyciąc z miedzianej blachy Link to comment Share on other sites More sharing options...
Xmifal 0 Posted April 8, 2021 Share Posted April 8, 2021 i jak udało Ci się rozwiązać ten problem? Zakupiłem w marcu audice i też chce zmierzyc czy cos bierze oleju. dobije do przebigu 240tys i zmienie olej, teoretycznie poprzedni wlasciciel zmenial olej ale wkazania sa blisko minimum. Zakupilem bagnet ten uniwersalny wyszło mi że MMI dobrze pokazuje bo pokazało mi 6 kreskę. dolałem 350 ml ale nie jezdzilem wiec dzis sprawdze ile mi sie podniosło. Wie ktos ile wchodzi od minimum do max oleju CGLC? nie ogladałem jeszcze w ogole turbo wewnatrz ani odmy. na razie po wymianie chce zobaczyc ile bedzie brał. podobno był zalany Motul 5W30 i na taki tez zmienie. ale na razie do 240 brakuje mi 2tys km wiec bede dowlewał. Link to comment Share on other sites More sharing options...
RALF76 36 Posted April 8, 2021 Share Posted April 8, 2021 u mnie wchodzi około 4.8 wtedy max na MMI Link to comment Share on other sites More sharing options...
Xmifal 0 Posted April 10, 2021 Share Posted April 10, 2021 Okej. Ale ile oleju jest między minimum a max? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Dev 1,454 Posted April 10, 2021 Share Posted April 10, 2021 Litr 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
ddaz67 2 Posted April 14, 2021 Author Share Posted April 14, 2021 Wymieniłem turbinę trzy tygodnie temu.Wyglada na to ze zużycie oleju ustało. Będę testował i dam znać . Link to comment Share on other sites More sharing options...
RALF76 36 Posted April 15, 2021 Share Posted April 15, 2021 daj znać, dziwne że przy takim przebiegu wysiadła ale zdarzają się takie przypadki Link to comment Share on other sites More sharing options...
Xmifal 0 Posted June 4, 2021 Share Posted June 4, 2021 (edited) @ddaz67 i jak teraz? dalej znika Ci ten olej? sam robiłes wszystko czy masz jakiegoś sprawdzonego mechanika? Edited June 4, 2021 by Xmifal Link to comment Share on other sites More sharing options...
AudiA4uk 1 Posted June 11, 2021 Share Posted June 11, 2021 Ciekawe z tym olejem, u mnie ten sam silnik z tym, że o rok starszy, na budziku już przeszło 300 tyś i codziennie autostradą 60km od 4 lat i ani razu nie dolewałem oleju, nigdy też mi się nie zaświeciła kontrolka. Link to comment Share on other sites More sharing options...
ddaz67 2 Posted June 24, 2021 Author Share Posted June 24, 2021 W dniu 4.06.2021 o 10:09, Xmifal napisał: @ddaz67 i jak teraz? dalej znika Ci ten olej? sam robiłes wszystko czy masz jakiegoś sprawdzonego mechanika? Niestety bez zmian. Wszystko robię sam Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now