Jump to content
IGNORED

Jakie macie zużycie oleju w silniku CGLC?


ddaz67
 Share

Recommended Posts

Witam. Borykam się z problemem nadmiernego zużycia oleju w moim A4 allroad z 2014 z silnikiem CGLC 177. Auto zakupiłem z przebiegiem 96.000km około rok temu. Jestem drugim właścicielem ,przebieg w 100% potwierdzony. Silnik zużywa około litr oleju na 2k km. DPF sprawny, turbo suche i bez luzów, intercooler suchy, odma sprawna i silnik bez wycieków. Żadne triki z marka oleju nie przynoszą rezultatu .Zużycie na tym samym poziomie Castrol ,Valvoline;Motul. Pozostają więc tylko  pierścienie lub uszczelniacze zaworowe. Szczerze mówiąc nie uśmiecha mi się remont silnika przy tak małym przebiegu i chyba oleje temat. Pytanie do uzykownikow ww. silnika. Czy  mieliście  podobny problem i poradziliście sobie ze zużyciem oleju? Na forum jest kilka wpisów na temat problemu ze znikającym olejem w CGLC niestety wszystkie się urywają.Pozdrawiam

 

 

Link to comment
Share on other sites

25 minut temu, ddaz67 napisał:

Witam. Borykam się z problemem nadmiernego zużycia oleju w moim A4 allroad z 2014 z silnikiem CGLC 177. Auto zakupiłem z przebiegiem 96.000km około rok temu. Jestem drugim właścicielem ,przebieg w 100% potwierdzony. Silnik zużywa około litr oleju na 2k km. DPF sprawny, turbo suche i bez luzów, intercooler suchy, odma sprawna i silnik bez wycieków. Żadne triki z marka oleju nie przynoszą rezultatu .Zużycie na tym samym poziomie Castrol ,Valvoline;Motul. Pozostają więc tylko  pierścienie lub uszczelniacze zaworowe. Szczerze mówiąc nie uśmiecha mi się remont silnika przy tak małym przebiegu i chyba oleje temat. Pytanie do uzykownikow ww. silnika. Czy  mieliście  podobny problem i poradziliście sobie ze zużyciem oleju? Na forum jest kilka wpisów na temat problemu ze znikającym olejem w CGLC niestety wszystkie się urywają.Pozdrawiam

sucho w dolocie ?

Link to comment
Share on other sites

sucho

Link to comment
Share on other sites

1 godzinę temu, Dev napisał:

sucho w dolocie ?

Tak

Link to comment
Share on other sites

spróbuj płukanki, mogą być pierścienie zapieczone jak w tfsi 

ostatecznie remont

Link to comment
Share on other sites

może ktoś przegrzał silnik wcześniej, przy tym przebiegu nie powinno być takich problemów, co ile km wypala się dpf?

Link to comment
Share on other sites

Godzinę temu, RALF76 napisał:

może ktoś przegrzał silnik wcześniej, przy tym przebiegu nie powinno być takich problemów, co ile km wypala się dpf?

w przegrzanie raczej wątpię a wypala się średnio co 300 km ,ostatnio tylko jazda miejska

 

Link to comment
Share on other sites

57 minut temu, ddaz67 napisał:

w przegrzanie raczej wątpię a wypala się średnio co 300 km ,ostatnio tylko jazda miejska

 

dosyć często, u mnie 500-600km, sprawdź poziom zapełnienia dpf

Link to comment
Share on other sites

Godzinę temu, RALF76 napisał:

dosyć często, u mnie 500-600km, sprawdź poziom zapełnienia dpf

Parametry DPF-u są ok. Latam głównie po mieście z niedogrzanym silnikiem więc zapełnia się szybciej, Zużycie oleju również wpływa niekorzystnie na ilość sadzy. Latem wypala jak twój.

Jutro zajrzę jeszcze raz do intercoolera.

Link to comment
Share on other sites

sprawdź bo duża ilość oleju musi się gdzieś pojawiać

Link to comment
Share on other sites

Sprawdziłem kamera intercooler  od strony turbiny i jest mokry od oleju. Wymienię  dmuchawkę i będę testował

Edited by ddaz67
Link to comment
Share on other sites

dużo tego oleju?

Link to comment
Share on other sites

4 minuty temu, RALF76 napisał:

dużo tego oleju?

Ciężko stwierdzić bez demontażu. Intercooler jest wewnątrz cały mokry, miejscami wiszą krople oleju.Konstrukcja nie pozwala zerknąć kamera na dno coolera.Jest szansa ze turbo pompuje olej mimo braku luzów.

Link to comment
Share on other sites

3 godziny temu, ddaz67 napisał:

Ciężko stwierdzić bez demontażu. Intercooler jest wewnątrz cały mokry, miejscami wiszą krople oleju.Konstrukcja nie pozwala zerknąć kamera na dno coolera.Jest szansa ze turbo pompuje olej mimo braku luzów.

Trochę oleju to zawszę będzie w dolocie, spróbuj zdjąć wąż przy intercoolerze i zobacz czy się wyleje olej.

Link to comment
Share on other sites

5 minut temu, czarek76 napisał:

Trochę oleju to zawszę będzie w dolocie, spróbuj zdjąć wąż przy intercoolerze i zobacz czy się wyleje olej.

Hej.Olej się nie wyleje z węża bo konstrukcja na to nie pozwala.Oba węże idą praktycznie pionowo w dół bez żadnych zagłębień w których mógłby się zbierać olej. Zauważyłem natomiast smugi od spływającego oleju na ściankach przewodu z turbo do intercoolera. Według mnie uszczelnienie turbiny puszcza olej.Jedynym wyjściem żeby się upewnić jest demontaż intercoolera i zlanie z niego oleju.  Zamówiłem już turbinę więc wkrótce to ogarnę i się przekonam.

724145400.png

Link to comment
Share on other sites

10 godzin temu, ddaz67 napisał:

Zamówiłem już turbinę więc wkrótce to ogarnę i się przekonam

daj znać jaki efekt

Link to comment
Share on other sites

11 godzin temu, RALF76 napisał:

daj znać jaki efekt

Dam znać.  Jestem przekonany ze to jednak turbina klęka . Przegonilem furę dość mocno dzisiaj. Po zdemontowaniu węża przy przepustnicy okazało się ze jest w nim pełno oleju. Można go było zgarniać ze ścianek paluchem.Dwa tygodnie temu dolalem litr oleju do maksimum, dzisiaj jest już pół stanu a przejechałem 500km. Odstawiam wóz na 2 tygodnie bo strach jeździć. Kto wie ile się oliwy nazbierało w inercoolerze. 

 

Link to comment
Share on other sites

Może ktoś podesłać numer uszczelki pomiędzy kolektor a turbinę ? Nigdzie nie mogę znaleść.

WAUZZZ8K2FA058229

 

 

636145650.png

751253150.png

Link to comment
Share on other sites

tam nie ma uszczelki, no chyba ze sie mylę.....

Link to comment
Share on other sites

5 minut temu, Dev napisał:

tam nie ma uszczelki, no chyba ze sie mylę.....

Trochę dziwne . Będę demontował to się zobaczy. W razie gdyby faktycznie nie było uszczelki smarować czymś?

818987-5001S003.jpg

Link to comment
Share on other sites

14 minut temu, ddaz67 napisał:

Trochę dziwne . Będę demontował to się zobaczy. W razie gdyby faktycznie nie było uszczelki smarować czymś?

818987-5001S003.jpg

mozesz sobie sam wyciąc z miedzianej blachy

Link to comment
Share on other sites

i jak udało Ci się rozwiązać ten problem?

Zakupiłem w marcu audice i też chce zmierzyc czy cos bierze oleju.

dobije do przebigu 240tys i zmienie olej, teoretycznie poprzedni wlasciciel zmenial olej ale wkazania sa blisko minimum. Zakupilem bagnet ten uniwersalny wyszło mi że MMI dobrze pokazuje bo pokazało mi 6 kreskę. dolałem 350 ml ale nie jezdzilem wiec dzis sprawdze ile mi sie podniosło.

Wie ktos ile wchodzi od minimum do max oleju CGLC?

nie ogladałem jeszcze w ogole turbo wewnatrz ani odmy. na razie po wymianie chce zobaczyc ile bedzie brał. podobno był zalany Motul 5W30 i na taki tez zmienie. ale na razie do 240 brakuje mi 2tys km wiec bede dowlewał.

Link to comment
Share on other sites

u mnie wchodzi około 4.8 wtedy max na MMI

Link to comment
Share on other sites

Okej. Ale ile oleju jest między minimum a max? 

Link to comment
Share on other sites

Litr

  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

Wymieniłem turbinę trzy tygodnie temu.Wyglada na to ze zużycie oleju ustało. Będę testował i dam znać .

Link to comment
Share on other sites

daj znać,  dziwne że przy takim przebiegu wysiadła ale zdarzają się takie przypadki

Link to comment
Share on other sites

@ddaz67

i jak teraz? dalej znika Ci ten olej?

 

sam robiłes wszystko czy masz jakiegoś sprawdzonego mechanika?

Edited by Xmifal
Link to comment
Share on other sites

Ciekawe z tym olejem, u mnie ten sam silnik z tym, że o rok starszy, na budziku już przeszło 300 tyś i codziennie autostradą 60km od 4 lat i ani razu nie dolewałem oleju, nigdy też mi się nie zaświeciła kontrolka.

Link to comment
Share on other sites

W dniu 4.06.2021 o 10:09, Xmifal napisał:

@ddaz67

i jak teraz? dalej znika Ci ten olej?

 

sam robiłes wszystko czy masz jakiegoś sprawdzonego mechanika?

Niestety bez zmian. Wszystko robię sam

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...