Browiec Opublikowano 7 Marca 2021 Opublikowano 7 Marca 2021 (edytowane) Witam, mam audi a4 b6 avf quattro parę dni temu jechałem trasę i na 6 biegu na tempomacie tylko i wyłącznie podczas dodawania gazu czułem takie jakby lekkie wibracje, myślałem że to coś z tłumikiem, dziś wracałem z trasy 400km i jest gorzej, na 5 oraz 6 biegu są naprawdę mocne wibrację rozchodzące się na całe auto, szczególnie je czuć na podłodze, lokalizacja tych wibracji największa to środek auta (mniej więcej pod podłokietnik) coś mocno wibruje (bije) i lekko hałasuje, powiedzcie mi co to może być ? Czy to ta podpora quattro? Edytowane 7 Marca 2021 przez Browiec
StachowiakA4 Opublikowano 7 Marca 2021 Opublikowano 7 Marca 2021 Sprawdź w pierwszej kolejności wał.Jeśli z wałem wszystko ok to dwumas pewnie się skończył 1
Browiec Opublikowano 7 Marca 2021 Autor Opublikowano 7 Marca 2021 (edytowane) Wał na podnośniku albo na najazdach sprawdzę bez problemu ? I jakie to są koszta orientacyjnie na używkach jak co ? Bo dwumas to wiem i słabo. Tym bardziej że ostatnio wymieniłem już turbo, oleje itd. Edytowane 7 Marca 2021 przez Browiec
StachowiakA4 Opublikowano 7 Marca 2021 Opublikowano 7 Marca 2021 Najlepiej z kanału ale najazdy też będą ok tylko niewygodnie trochę.
Langista Opublikowano 7 Marca 2021 Opublikowano 7 Marca 2021 Dwumas będzie dawał oznaki zużycia na wolnych obrotach. W Twoim przypadku najpewniej padła podpora wału, nie oddawaj tego do pierwszego lepszego warsztatu tylko do kogoś, kto uzywa tego co ma w głowie, bo bardzo łatwo można posłać wał na złom przy tej wymianie. Sama wymiana podpory to nie jest łatwa rzecz, do tego mocno zalecane jest wyważenie wału przed założeniem do samochodu.
StachowiakA4 Opublikowano 7 Marca 2021 Opublikowano 7 Marca 2021 Wymieniałem sprzęgło w swoim bfb i musiałem rozpinać wał. Wcześniej miałem E46 i ta sama sytuacja. Jeśli zsznaczysz sobie miejsce na wale to nic nie trzeba wyważać od nowa. Podpora rozwalona waliła by cały czas. Moim zdaniem sprzęgło ale mogę się mylić
Langista Opublikowano 8 Marca 2021 Opublikowano 8 Marca 2021 (edytowane) Twoim zdaniem wywalone sprzęgło dawało by wibracje przy dużej prędkości obrotowej, kiedy amplituda drgań z wału korbowego jest najmniejsza? Na moje wina wału napędowego na tył. Możliwe, że gdzieś przywaliłeś i stracił wyważenie na tyle, że przy bardzo dużych prędkościach zaczyna wibrować. Aby potwierdzić tą tezę, rozpędź się do tej samej prędkości na 3 biegu i sprawdź, czy są wibracje. Najtańszym sposobem będzie jeszcze wyważenie kół, a nóż któreś jest winowajcą. Edytowane 8 Marca 2021 przez Langista
przem8 Opublikowano 8 Marca 2021 Opublikowano 8 Marca 2021 Jeśli wibracje pojawiają się w momencie maksymalnego doładowania i na wyższych biegach to dwumas do wymiany, odczuwalne bardziej w quattro.
StachowiakA4 Opublikowano 8 Marca 2021 Opublikowano 8 Marca 2021 8 godzin temu, Langista napisał: Twoim zdaniem wywalone sprzęgło dawało by wibracje przy dużej prędkości obrotowej, kiedy amplituda drgań z wału korbowego jest najmniejsza? Na moje wina wału napędowego na tył. Możliwe, że gdzieś przywaliłeś i stracił wyważenie na tyle, że przy bardzo dużych prędkościach zaczyna wibrować. Aby potwierdzić tą tezę, rozpędź się do tej samej prędkości na 3 biegu i sprawdź, czy są wibracje. Najtańszym sposobem będzie jeszcze wyważenie kół, a nóż któreś jest winowajcą. Wymieniałem sprzęgło w Galaxy 1.9tdi, BMW E46 318d i a4 1.8t. Dwumas za każdym razem inaczej dawał o sobie znać.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się