Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[A4 B6] bicie, mocne wibracje na 5,6 biegu.


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Witam, mam audi a4 b6 avf quattro parę dni temu jechałem trasę i na 6 biegu na tempomacie tylko i wyłącznie podczas dodawania gazu czułem takie jakby lekkie wibracje, myślałem że to coś z tłumikiem, dziś wracałem z trasy 400km i jest  gorzej, na 5 oraz 6 biegu są naprawdę mocne wibrację rozchodzące się na całe auto, szczególnie  je czuć na podłodze, lokalizacja tych wibracji największa to środek auta (mniej więcej pod podłokietnik) coś mocno wibruje (bije) i lekko hałasuje, powiedzcie mi co to może być ? Czy to ta podpora quattro?

Edytowane przez Browiec
Opublikowano

Sprawdź w pierwszej kolejności wał.Jeśli z wałem wszystko ok to dwumas pewnie się skończył

  • Pomoc techniczna 1
Opublikowano (edytowane)

Wał na podnośniku albo na najazdach sprawdzę bez problemu ?

I jakie to są koszta orientacyjnie na używkach jak co ? Bo dwumas to wiem i słabo. Tym bardziej że ostatnio wymieniłem już turbo, oleje itd. 

Edytowane przez Browiec
Opublikowano

Najlepiej z kanału ale najazdy też będą ok tylko niewygodnie trochę. 

Opublikowano

Dwumas będzie dawał oznaki zużycia na wolnych obrotach. W Twoim przypadku najpewniej padła podpora wału, nie oddawaj tego do pierwszego lepszego warsztatu tylko do kogoś, kto uzywa tego co ma w głowie, bo bardzo łatwo można posłać wał na złom przy tej wymianie. Sama wymiana podpory to nie jest łatwa rzecz, do tego mocno zalecane jest wyważenie wału przed założeniem do samochodu.

Opublikowano

Wymieniałem sprzęgło w swoim bfb i musiałem rozpinać wał. Wcześniej miałem E46 i ta sama sytuacja. Jeśli zsznaczysz sobie miejsce na wale to nic nie trzeba wyważać od nowa. Podpora rozwalona waliła by cały czas. Moim zdaniem sprzęgło ale mogę się mylić

Opublikowano (edytowane)

Twoim zdaniem wywalone sprzęgło dawało by wibracje przy dużej prędkości obrotowej, kiedy amplituda drgań z wału korbowego jest najmniejsza?

Na moje wina wału napędowego na tył. Możliwe, że gdzieś przywaliłeś i stracił wyważenie na tyle, że przy bardzo dużych prędkościach zaczyna wibrować. Aby potwierdzić tą tezę, rozpędź się do tej samej prędkości na 3 biegu i sprawdź, czy są wibracje. Najtańszym sposobem będzie jeszcze wyważenie kół, a nóż któreś jest winowajcą.

Edytowane przez Langista
Opublikowano

Jeśli wibracje pojawiają się w momencie maksymalnego doładowania i na wyższych biegach to dwumas do wymiany, odczuwalne bardziej w quattro. 

Opublikowano
8 godzin temu, Langista napisał:

Twoim zdaniem wywalone sprzęgło dawało by wibracje przy dużej prędkości obrotowej, kiedy amplituda drgań z wału korbowego jest najmniejsza?

Na moje wina wału napędowego na tył. Możliwe, że gdzieś przywaliłeś i stracił wyważenie na tyle, że przy bardzo dużych prędkościach zaczyna wibrować. Aby potwierdzić tą tezę, rozpędź się do tej samej prędkości na 3 biegu i sprawdź, czy są wibracje. Najtańszym sposobem będzie jeszcze wyważenie kół, a nóż któreś jest winowajcą.

Wymieniałem sprzęgło w Galaxy 1.9tdi, BMW E46 318d i a4 1.8t. Dwumas za każdym razem inaczej dawał o sobie znać. 

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...