Skocz do zawartości
IGNOROWANY

problem swiece zarowe


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam 

Mam problem z audi , zaczelo sie od falowania obrotow pod komputerem wyskoczyl blad regulatora cisnienia oraz 2 swiece spalone 1 i 4 cylinder

Po wymianie regulatora i swiec obroty uspokoily sie lecz w trakcoe jazdy zaczyna migac kontrolka grzanoa świec auto w tym czasie nie ma mocy nie kopci nie dymi po prostu nie jedzie..

Po ponownym odpaleniu jedzie normalnie nawet 30km po czym znowu sutuacja sie powtarza..

Po podpieciu komputera wyskakuje dalej blad swiec ktore oczywiscie sa nowe z tą roznicą ze jest roznica w bledzie , na starych byl blad swiec uklad elektryczny "stałe " a na  nowych blad elektryczny swiec "nieciagly" 

Ktos podpowie gdzie szukac przyczyny?

Wrzucam zdjecie z bledem , program delphi przed wymiana regulatora i swiec oraz blad po wymianie swiec i regulatora.

20210330_220512.jpg

20210413_220507.jpg

Opublikowano

Naprawde nikt nic nie pomoze?

Opublikowano

masz gdzies problem z wiązką, musisz szukac przerwy

Opublikowano

Po podpięcie VCDS taki blad.

Podczas przyspieszania wyskakuje spiralka grzania swiec auto traci moc wchodzi w tryb awaryjny ..

Czy to bedzie regulator cisnienia paliwa na listwie wtryskowej??

20210417_144314.jpg

Opublikowano (edytowane)

Kiedy był filtr paliwa wymieniany?

Do sprawdzenia czy z pompy progowej dochodzi wystarczająca ilość paliwa do pompy CR.

Do sprawdzenia pompa CR na obecność opiłków na sitku po wykręcenu regulatora ciśnienia na pompie. 

Ewntualnie nieszczelne/lejące injektory. 

To są najczęstsze przyczyny tego błędu.

Jak będziesz miał pecha, to pompa CR zatarta i puściła opiłki w obieg. Czego Ci nie życzę. Trzymam kciuki. Sprawdzaj. 

Edytowane przez Muskel1
Opublikowano

Filtr wymieniony odrazu jak zaczely sie dziac cuda , na pompie w sitku nawet okruszka nie ma opilkow .. z tego co przeczytalem w internecie na forach to stawiam na ten regulator cisnienia kupic nowy boscha i podobno problem z glowy

Opublikowano (edytowane)

Można spróbować. Jeżeli problem nie zniknie trzeba szukać dalej. I nie regulator tylko najpierw czujnik. Gdyby regulator na szynie padł miałbyś raczej błąd za wysokiego ciśnienia na szynie. 

Edytowane przez Muskel1
Opublikowano

No ok wymienie najpierw czujnik na listwie wtryskowej i zobaczymy jaki da rezultat , dam znac w poniedzialek co i jak 

Opublikowano

Predzej podlaczylem auto pod komputer z programem Delphi to odrazu wyskoczyl ze regulator cisnie ia paliwa do wymiany dlatego bije sie teraz z myslami bo troche on kosztuje a nie chce wymienic w ciemno ,a z tego co czytam to id regulatora piszą ze tez bedzie blad za niskiego cisnienia co o tym sadzisz ?

Opublikowano

Regulator dozujący siedzący na pompie CR puszcza/dozuje ciśnienie, które ma iśćć na szynę rail. Czujnik na szynie rail mierzy ciśnienie i podaje wartości jakie zmierzył. Na podstawie tych wartości działa min. zawór na szynie, którego zadaniem jest niedopusczenie do zbyt wysokiego wzrostu ciśnienia na szynie. Gdy ciśnienie jest zbyt wysokie zawór ten upuszcza je na powrót. Zawór jest w stanie spoczynku zamknięty, więc gdyby był zepsuty nie otwierałby sie i ciśnienie na szynie byłoby za wysokie. Pomimo wszystko, zaczyna się od wymiany mniej kosztownych do kosztownych komponentów. W tym przypadku są to, czujnik, regulator, wtryski/pompa. 

Opublikowano

No ma to sens ok zacznę od czujnika na szynie kosztuje okolo 100zl i zobaczymy czy cos pomoze ?

Opublikowano (edytowane)

Przed wymianą czegokolwiek musisz wykluczyć też pompę paliwa w  baku oraz progową. Były sprawdzane pod względem ilości oraz ciśnienia podawanego paliwa do pompy CR?

W jakich warunkach pracy silnika wystąpił ten błąd? Na wolnych obrotach, podczas jazdy ze stałyą prędkością i obciążeniem? Podczas przyspieszania?

Edytowane przez Muskel1
Opublikowano

Podczas przyspieszania 3 bieg lekko ponad 2 tys obrotów 

Opublikowano

Muskel a powiesz mi w ktorym bloku znakde te dane od cisnienia pompy progowej itd ?

Oraz jakie powinmo byc cisnienie na danych pompach ?

Opublikowano

Nie ma bloków pomiarowych. Pompy sprawdza się manualnie. Tą w baku, wypinając wężyk prowadzący do filtra paliwa i zapinając na niego inny wężyk o średnicy 8mm, prowadzący do naczynia z miarką. Podajesz napięcie z aku bezpośrednio na pompę przez 15 sekund i sprawdzasz ilość napompowanego paliwa. Powinno go być tyle ile na załączonym wykresie (zależne od napięcia). 

Obie pompy jednocześnie sprawdzasz wypinając wężyk doprowadzający paliwo do pompy CR i wpinasz instrument pomiarowy z zaworem i manometren. Odkręcasz korek wlewu paliwa do wyròwnania ciśnienia.  Włączasz vcds w nastawach podstawowych test podawania pompy i mierzysz najpierw ciśnienie, powinno wynosić ok 4 bar. Następnie odkręcasz zaworek wpuszczasz paliwo przez 15 sek do naczynia z miarką.  Powinno przynajmniej 630 ml/15 sek nalecieć. 

20210418_132415.jpg

20210418_132752.jpg

Opublikowano

Ale z tego co wiem to sa bloki ktore pokazuja na odpalonym silniku jakie jest cisnienia chwilowe i czy nie skacze nawet ponoc sprawdzi sie roznice na wtryskach i glownie o to mi chodziło w tych blokach , a kolego powoesz mi jak z logami ? Moze zrobic logi podczas przyspieszenia co sie dzieje ze blad wyskakuje ? Moze tu sie przyda ktorys blok tylko ktory?

Opublikowano (edytowane)

To jest odczyt z czujnika na szynie. Nie pokaże Ci ile pompy podają. Możesz go zlogować ale jak Ci nagle wyskoczy błąd i cinienie na nim spadnie, nadal nie będziesz wiedział co jest tego przyczyną. Szuka się po nitce do kłębka tak jak Ci wyżej napisałem. 

Edytowane przez Muskel1
Opublikowano

No ale teoretycznie pokaze na szynie co sie dzieje , bo wiekszosc pisze zeby wymienic regulator cisnienia i problem zniknie. Zrobie tak jak piszesz zaczne od pomp

Opublikowano

Możesz go w ciemno wymienić jak problem zniknie będzie sukces. Jak nie to i tak będziesz musiał dalej szukać. 

Opublikowano

Cos po tym mozna stwierdzić?

20210418_174824.jpg

20210418_175359.jpg

20210418_175614.jpg

20210418_175617.jpg

20210418_180414.jpg

20210418_180412.jpg

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...