Aciekk Opublikowano 14 Kwietnia 2021 Opublikowano 14 Kwietnia 2021 Witam Mam problem z audi , zaczelo sie od falowania obrotow pod komputerem wyskoczyl blad regulatora cisnienia oraz 2 swiece spalone 1 i 4 cylinder Po wymianie regulatora i swiec obroty uspokoily sie lecz w trakcoe jazdy zaczyna migac kontrolka grzanoa świec auto w tym czasie nie ma mocy nie kopci nie dymi po prostu nie jedzie.. Po ponownym odpaleniu jedzie normalnie nawet 30km po czym znowu sutuacja sie powtarza.. Po podpieciu komputera wyskakuje dalej blad swiec ktore oczywiscie sa nowe z tą roznicą ze jest roznica w bledzie , na starych byl blad swiec uklad elektryczny "stałe " a na nowych blad elektryczny swiec "nieciagly" Ktos podpowie gdzie szukac przyczyny? Wrzucam zdjecie z bledem , program delphi przed wymiana regulatora i swiec oraz blad po wymianie swiec i regulatora.
Aciekk Opublikowano 15 Kwietnia 2021 Autor Opublikowano 15 Kwietnia 2021 Naprawde nikt nic nie pomoze?
Dev Opublikowano 15 Kwietnia 2021 Opublikowano 15 Kwietnia 2021 masz gdzies problem z wiązką, musisz szukac przerwy
Aciekk Opublikowano 17 Kwietnia 2021 Autor Opublikowano 17 Kwietnia 2021 Po podpięcie VCDS taki blad. Podczas przyspieszania wyskakuje spiralka grzania swiec auto traci moc wchodzi w tryb awaryjny .. Czy to bedzie regulator cisnienia paliwa na listwie wtryskowej??
Muskel1 Opublikowano 17 Kwietnia 2021 Opublikowano 17 Kwietnia 2021 (edytowane) Kiedy był filtr paliwa wymieniany? Do sprawdzenia czy z pompy progowej dochodzi wystarczająca ilość paliwa do pompy CR. Do sprawdzenia pompa CR na obecność opiłków na sitku po wykręcenu regulatora ciśnienia na pompie. Ewntualnie nieszczelne/lejące injektory. To są najczęstsze przyczyny tego błędu. Jak będziesz miał pecha, to pompa CR zatarta i puściła opiłki w obieg. Czego Ci nie życzę. Trzymam kciuki. Sprawdzaj. Edytowane 17 Kwietnia 2021 przez Muskel1
Aciekk Opublikowano 18 Kwietnia 2021 Autor Opublikowano 18 Kwietnia 2021 Filtr wymieniony odrazu jak zaczely sie dziac cuda , na pompie w sitku nawet okruszka nie ma opilkow .. z tego co przeczytalem w internecie na forach to stawiam na ten regulator cisnienia kupic nowy boscha i podobno problem z glowy
Muskel1 Opublikowano 18 Kwietnia 2021 Opublikowano 18 Kwietnia 2021 (edytowane) Można spróbować. Jeżeli problem nie zniknie trzeba szukać dalej. I nie regulator tylko najpierw czujnik. Gdyby regulator na szynie padł miałbyś raczej błąd za wysokiego ciśnienia na szynie. Edytowane 18 Kwietnia 2021 przez Muskel1
Aciekk Opublikowano 18 Kwietnia 2021 Autor Opublikowano 18 Kwietnia 2021 No ok wymienie najpierw czujnik na listwie wtryskowej i zobaczymy jaki da rezultat , dam znac w poniedzialek co i jak
Aciekk Opublikowano 18 Kwietnia 2021 Autor Opublikowano 18 Kwietnia 2021 Predzej podlaczylem auto pod komputer z programem Delphi to odrazu wyskoczyl ze regulator cisnie ia paliwa do wymiany dlatego bije sie teraz z myslami bo troche on kosztuje a nie chce wymienic w ciemno ,a z tego co czytam to id regulatora piszą ze tez bedzie blad za niskiego cisnienia co o tym sadzisz ?
Muskel1 Opublikowano 18 Kwietnia 2021 Opublikowano 18 Kwietnia 2021 Regulator dozujący siedzący na pompie CR puszcza/dozuje ciśnienie, które ma iśćć na szynę rail. Czujnik na szynie rail mierzy ciśnienie i podaje wartości jakie zmierzył. Na podstawie tych wartości działa min. zawór na szynie, którego zadaniem jest niedopusczenie do zbyt wysokiego wzrostu ciśnienia na szynie. Gdy ciśnienie jest zbyt wysokie zawór ten upuszcza je na powrót. Zawór jest w stanie spoczynku zamknięty, więc gdyby był zepsuty nie otwierałby sie i ciśnienie na szynie byłoby za wysokie. Pomimo wszystko, zaczyna się od wymiany mniej kosztownych do kosztownych komponentów. W tym przypadku są to, czujnik, regulator, wtryski/pompa.
Aciekk Opublikowano 18 Kwietnia 2021 Autor Opublikowano 18 Kwietnia 2021 No ma to sens ok zacznę od czujnika na szynie kosztuje okolo 100zl i zobaczymy czy cos pomoze ?
Muskel1 Opublikowano 18 Kwietnia 2021 Opublikowano 18 Kwietnia 2021 (edytowane) Przed wymianą czegokolwiek musisz wykluczyć też pompę paliwa w baku oraz progową. Były sprawdzane pod względem ilości oraz ciśnienia podawanego paliwa do pompy CR? W jakich warunkach pracy silnika wystąpił ten błąd? Na wolnych obrotach, podczas jazdy ze stałyą prędkością i obciążeniem? Podczas przyspieszania? Edytowane 18 Kwietnia 2021 przez Muskel1
Aciekk Opublikowano 18 Kwietnia 2021 Autor Opublikowano 18 Kwietnia 2021 Podczas przyspieszania 3 bieg lekko ponad 2 tys obrotów
Aciekk Opublikowano 18 Kwietnia 2021 Autor Opublikowano 18 Kwietnia 2021 Muskel a powiesz mi w ktorym bloku znakde te dane od cisnienia pompy progowej itd ? Oraz jakie powinmo byc cisnienie na danych pompach ?
Muskel1 Opublikowano 18 Kwietnia 2021 Opublikowano 18 Kwietnia 2021 Nie ma bloków pomiarowych. Pompy sprawdza się manualnie. Tą w baku, wypinając wężyk prowadzący do filtra paliwa i zapinając na niego inny wężyk o średnicy 8mm, prowadzący do naczynia z miarką. Podajesz napięcie z aku bezpośrednio na pompę przez 15 sekund i sprawdzasz ilość napompowanego paliwa. Powinno go być tyle ile na załączonym wykresie (zależne od napięcia). Obie pompy jednocześnie sprawdzasz wypinając wężyk doprowadzający paliwo do pompy CR i wpinasz instrument pomiarowy z zaworem i manometren. Odkręcasz korek wlewu paliwa do wyròwnania ciśnienia. Włączasz vcds w nastawach podstawowych test podawania pompy i mierzysz najpierw ciśnienie, powinno wynosić ok 4 bar. Następnie odkręcasz zaworek wpuszczasz paliwo przez 15 sek do naczynia z miarką. Powinno przynajmniej 630 ml/15 sek nalecieć.
Aciekk Opublikowano 18 Kwietnia 2021 Autor Opublikowano 18 Kwietnia 2021 Ale z tego co wiem to sa bloki ktore pokazuja na odpalonym silniku jakie jest cisnienia chwilowe i czy nie skacze nawet ponoc sprawdzi sie roznice na wtryskach i glownie o to mi chodziło w tych blokach , a kolego powoesz mi jak z logami ? Moze zrobic logi podczas przyspieszenia co sie dzieje ze blad wyskakuje ? Moze tu sie przyda ktorys blok tylko ktory?
Muskel1 Opublikowano 18 Kwietnia 2021 Opublikowano 18 Kwietnia 2021 (edytowane) To jest odczyt z czujnika na szynie. Nie pokaże Ci ile pompy podają. Możesz go zlogować ale jak Ci nagle wyskoczy błąd i cinienie na nim spadnie, nadal nie będziesz wiedział co jest tego przyczyną. Szuka się po nitce do kłębka tak jak Ci wyżej napisałem. Edytowane 18 Kwietnia 2021 przez Muskel1
Aciekk Opublikowano 18 Kwietnia 2021 Autor Opublikowano 18 Kwietnia 2021 No ale teoretycznie pokaze na szynie co sie dzieje , bo wiekszosc pisze zeby wymienic regulator cisnienia i problem zniknie. Zrobie tak jak piszesz zaczne od pomp
Muskel1 Opublikowano 18 Kwietnia 2021 Opublikowano 18 Kwietnia 2021 Możesz go w ciemno wymienić jak problem zniknie będzie sukces. Jak nie to i tak będziesz musiał dalej szukać.
Aciekk Opublikowano 18 Kwietnia 2021 Autor Opublikowano 18 Kwietnia 2021 Cos po tym mozna stwierdzić?
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się