Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[A4 B6] Angielski czterołapny AVFant *Quattro* *320/288* *LZ5C* *FMIC* *Bi-LED* *GTC1549VZ* *Sachs Performance*+18


Ivanek

Rekomendowane odpowiedzi

Próbowałem przymierzyć zwykłą gumową uszczelkę krawędziową ale jednak ten zderzak jest dość gruby albo uszczelka zbyt wąska, ogólnie odpuściłem temat. Trzeba blisko przyjrzeć się by zobaczyć ręczną robótkę. 
W sumie to ten zderzak i tak poobijany, poszpachlowałem go i malowałem samodzielnie - zabrakło mi materiału, więc w sumie nie było szkoda aż tak. Finalnie na szczęście jestem zadowolony :D
Tymczasem kompletuje rurki i prawdopodobnie w przyszłym miesiącu polecę 2" od wysokości tylnych sanek gdzie obecnie jest nierdzewka aż po wysokość przednich foteli gdzie jest złącze wydechowe.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zmierzyłem dziś temperatury w dolocie po pomalowaniu fmic na czarno.

Temperatura otoczenia +20/21*C dzisiaj

Temperatura otoczenia bez pomalowania +10/11*C

200518308_Group002-Field0Group006-Field0Group007-Field2.thumb.png.4469a9c9e123b64a62c132a553cabe33.png

 

 

delta czarny fmic 32*C
delta ori srebrny fmic 31*C

 

Wniosek: 

Podczas jazdy różnica jest praktycznie  blędu pomiarowego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cholewcia mam problem od blisko miesiąca, od czasu jak poprawiłem mocowanie zderzaka i pomalowałem FMIC, złożyłem dziada do kupy i od tamtej pory podczas jazdy jak dodaje gaz to słyszę syczenie powietrza, najgorsze albo najlepsze jest to, że auto normalnie zapier*&la, nie dymi, nie ma żadnego laga, a świst powietrza jest taki, żeeeee jak silikon z turbo był na skraju odejścia z przyłącza turbo to było ciszej. Podejrzewam, że jakiś silikon po prostu rozerwało, obejmy wszystkie niby dobrze, po tych miejscach psikałem wodą z płynem i nic nie widziałem.... 

Czy jakieś wężyki podciśnieniowe, które byłyby uszkodzone mogłyby powodować tak głośny syk?

 

edit: dwa razy mi wydech spadł na ziemię gdy auto stało, podejrzewam że złącze elastyczne powiedziało papa, więc chyba poszukuję DP jakiegoś na rok/półtorej co by potem odsprzedać i zrobić dp pod większe turbo, jeszcze muszę to zdiagnozować na 100%.
Jeśli okaże się to złącze elastyczne to zastanawiam się czy wymieniać tylko je, czy faktycznie iść w DP z allegro np te chociaż widzę że ono niby fi 50mm, a mam takiej rury nierdzewnej ponad 5m, w teorii mógłbym to zrobić z sąsiadem ale koszta wyjdą podobne a czasu sporo by to pospawać i dopasować a w przyszłości wleci jakiś większy. Jaka jest oryginalna średnica dp ktoś wie? Jakieś propozycje jak to rozgryźć?

filmik

Edytowane przez Ivanek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zamówiłem dzisiaj downpipe 2,17" od Gruchota, ciekawe jak to się sprawdzi, plan jest taki by wymienić to jednocześnie wraz z wyspawaniem środkowego wydechu. 
Tutaj się zastanawiam czy robić Y-pipe tuż przed mostem czy tak jak ori po środku samochodu..? Rury pod dostatkiem, pytanie czy ma to jakiś wpływ?

 

Edit:

Downpipe założony, nowiutkie nakrętki miedziowane samohamowne i jest bajka, jeszcze zaraz zrzucam zderzak szukać miejsca skąd ucieka powietrze bo auto zachowuje się jakby miał blowoff. IMG_20220617_130936.thumb.jpg.457b78091910e5e2ac2a8aaf421317de.jpg

Edytowane przez Ivanek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przyjaciel namówił mnie na woskowanie auta, drugi raz na cztery lata to niezły wyczyn ?

IMG_20220702_151326.thumb.jpg.a28f89e7b6c437e3d0c35565c65d2f2e.jpg

IMG_20220702_151311.thumb.jpg.7f6fa1581e9abc12821cf9b84f3c7044.jpg

IMG_20220702_151301.thumb.jpg.6c14ecfae21b34cb69155f35b1f4e692.jpg

IMG_20220702_151252.thumb.jpg.0badf9e47c2cf6d9cee43930c26df0f0.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Elegancko:thumbup: Mojego gruzika też muszę wkońcu ogarnać 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wjechały dziś LED do przeciwmgielnych, została ostatnia halogenowa żarówka - tylna przeciwmgielna. 

IMG_20220705_162831.thumb.jpg.dffa85393d57e79043386809ec88cc9b.jpg

 

Jak na cenę to są spoko, chyba wykorzystam je jako DRL. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Półtorej roku temu wymieniłem przegub prawy zewnętrzny na Lobro.... Znowu się odzywa, dwie używane ori półosie kupię i wymieniam, pozbędę się lekkiego grzechotania przy skręcie w lewo, no i tego mocnego stukania przy tym samym skręcaniu.. Jak nie urok to sraczka. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wymiana oleju i filtrów,(474500km) ponownie Valvoline Allclimate, filtry kamoka, przed operacją wlane 500ml oleju napędowego dla rozrzedzenia oleju. Wymieniłem przy okazji uszczelkę pokrywy zaworów na elring, był klucz dynamometryczny więc zrobione zgodnie ze sztuką. Choć to zależy jaką kto ma sztukę, podobno daje się masę uszczelniającą w dwóch punktach obok vacum, inni twierdzą że wystarczy nasmarować dobrze uszczelkę i zachować odpowiedni moment i kolejność. Wybrałem tę drugą opcję. 

 

Odnośnie syczenia podczas przyspieszania to ja nadal podejrzewam uszczelkę kolektora ssącego, gdybym wiedział że ona kosztuje 8zl to bym kupił i wczoraj zmienił, tak to poczeka jeszcze chwilkę :p

Dzis kupiłem całą półoś, będzie wymieniany prawy przód, półtorej roku wytrzymał przegub Lobro... 

 

Ps:

Dokładnie wczoraj 4 lata w moim posiadaniu :)

IMG_20220716_133816.thumb.jpg.e93e086631879a89de63de22e9a38537.jpg

Edytowane przez Ivanek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Abstrakcja, dzisiaj ostatni dzień na badanie techniczne, diagnosta uświadomił mnie, że w dowodzie rejestracyjnym brakuje mi adnotacji "kierownica po prawej stronie", jeździłem tak 4 lata i nikt na to nie zwrócił uwagi. 

No ale wycieczka do urzędu i powrót na skp.  Spytałem czy zmierzy zadymienie, powiedział że jeśli chce to możemy. 

Zakręcił on, potem ja do 3000 obrotów (odcinka) i urządzenie wskazywało między 0,0 a 0,1 jednostki, gdzie dopuszczalna norma była do 1.0. Diagnosta w szoku, mówi że nie trafił mu się taki diesel na pompowtrysku żeby nie kopcił. Czekam na tych co pisali coś odnośnie wycinania tłumików i katalizatorów ;)

IMG_20220719_150247.thumb.jpg.74f304268913c36139b778ca9e39fb86.jpg

Poprawił ustawienie świateł, podniósł je - pozdrawiam miłośników LED. 

Wieczorem wybrałem się do znajomego na pomiar głośności wydechu, na 4500 odcięciu 109dB, chyba całkiem apetycznie, gdzie obok 3.0tdi na 3" przelocie do 3000 rpm miał 111 ?

 

 

 

W sobotę plan uszczelka kolektora ssącego by pozbyć się świszczenia - oby to było to. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W sobotę zmieniłem uszczelkę kolektora ssącego na nową elring, widać było, że coś bokiem tam ucieka ale niestety nadal dźwięk syczenia został, narazie to olewam - samo się pokaże.
Zdziwiony byłem jak zobaczyłem praktycznie czyściutki kolektor, jednak wywalenie EGR, częste zmiany oleju i korzystanie z całego obrotomierza chyba przynosi efekty. Jeszcze pozostaje umyć silnik bo przez lata był zakrapiany olejem cieknącym spod pokrywy...

IMG_20220723_195633.jpg.fe7ffcaa4f220ca5145f7e4712974361.jpg

 

 

 

 

IMG_20220723_195651.jpg.e1bc32c28a82e563d79cf71c93c1b7ab.jpg

 

 

 

@edit: 

Dziś Audiczka kończy 18 lat :)

Edytowane przez Ivanek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wziąłem 4 dni urlopu by coś podziałać przy aucie, pojawił się spontaniczny pomysł by zrobić konserwację podwozia bo tylne nadkola to już chrupało dobrze.
Amatorskie podejście bez prądu więc niestety zrobiłem jak potrafiłem, nie umiem zliczyć ile razy były ściągane i zakładane koła, kombinacje, obracanie auta, podnoszenie itd itp.
Ogólnie to prawym tylnym nadkolu już były dziury a tylne zaciski hamulcowe wyglądały źle:

 

IMG_20220816_121723.thumb.jpg.f743ec4b1405e131d5c6dda7c50f8c68.jpg

IMG_20220816_121703.thumb.jpg.e6c86724f66d44cb1a8030a750fc8c76.jpgIMG_20220816_135535.thumb.jpg.765c9b754a71cd505c4ce4b619c6792b.jpgIMG_20220817_170617.thumb.jpg.fe741f9eaf1972b1412019367fcef770.jpgIMG_20220818_125535.thumb.jpg.098e5acea46b2e5b54f9dc08898ef792.jpg\

 

Zostało to wszystko oczyszczone z lotnej rdzy, na wszystko co było w zasięgu ręki i pędzla zostało położone Cortanin F ( neutralizator rdzy z polecenia ),

 

IMG_20220816_135551.thumb.jpg.86cec9ad21924ea76991524ab653d841.jpg

 

Dałem temu dobę na przeschnięcie, dziury wypełnione pianką ( lepsze to niż nic :/ ), no i na to wszystko pędzlem baran z Bolla, 1kg prawie na styk, musiałem się lekko wspomóc w nadkolu konserwacją w sprayu.

 

IMG_20220818_121338.thumb.jpg.990b9dab0cace6d8e40fa1a74ffec107.jpgIMG_20220818_121350.thumb.jpg.a14d7d70c66add71938695055ac6a35f.jpgIMG_20220818_162612.thumb.jpg.84f09c0a756aba6dc92864e71d30e2c2.jpgIMG_20220818_162654.thumb.jpg.99752057be685a2e9f2ff322a20886c7.jpgIMG_20220818_162730.thumb.jpg.0834a05956ec0f7320e4d830d99018d2.jpgIMG_20220818_175612.thumb.jpg.ed80e8f7dfa583587acf02b59db9b281.jpgIMG_20220818_180958.thumb.jpg.1bfd0cfeec39a44fc48325725be62157.jpg

 

Składanie nadkoli, w międzyczasie zmieniony wąż z OCT na mniej sztywny, zdjęty zderzak w poszukiwaniu nieszczelności, okazał się pęknięty silikon kolanko z turbo, zmienione na kolanko redukcyjne 51/63 by dopasować do reszty dolotu, na turbo dwie obejmy zaciskowe.

 

IMG_20220817_113909.thumb.jpg.9a971339139db6c6303d831c4bb436df.jpgIMG_20220819_161716.thumb.jpg.b3c38b7abf7ee84c72540c48c42ade43.jpg

 

Dodatkowo zostały wyczyszczone piasty, dystanse i śruby.

Po wymianie kolanka został tylko trochę gwizd, na pewno jest to przyjemniejsze niż to okrutne syczenie powietrza, znaleziona kolejna nieszczelność, na połączeniu turbo z kolektorem jest czarny ślad, ktoś wie czy tam jest/powinna być uszczelka?

 

IMG_20220819_163144.jpg.46b31e2020f47dfc3caa7f989102931a.jpg

Edytowane przez Ivanek
  • Pomoc techniczna 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Też mi się wydawało,że sporo ale nie wiem co się kryje za moimi nadkolami ;P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

18 minut temu, Langista napisał:

Nieźle Ci złapała rdza, w porównaniu ze mną to ja nie miałem nic ?

Sam troszkę byłem w szoku co tam się podziało, no ale chcąc kiedyś zabrać się za nadwozie i lakier to musiałem zacząć od tego, żałuję że przez 4 lata tam nie zaglądałem. 

Pogoda też dawała w kość, od wtorku do piątku po 30-34 stopnie Celsjusza, ból głowy od tych środków, brak praktycznie wentylacji garażu. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 minut temu, SEV7N napisał:

Jak wyciągnąłeś materiał te nadkola ?

One są na śrubach i spinkach bodajże 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tak ale jak je wyciągnął bo maja otwor na amortyzator rozciales je? i czym zakleiles dziury?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...