Skocz do zawartości
Zdrowych i spokojnych Świąt dla Ciebie i rodzinki 🙌🎄
IGNOROWANY

Dym z wydechu


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam serdecznie,  jestem szczęśliwym posiadaczem Audi a4b6 kombi 1,8T . 

Wczoraj jadąc za żona zauważyłem z mojej audi dym z wydechu gdy dodawała gazu. Dzisiaj wyłączyłem gaz by sprawdzić czy to na gazie. Ale efekt dalej taki sam i to na zimnym gdy rusza się z wyjazdu dym leci z wydechów. Auto wcześniej jeździło po mieście Łódź.

Proszę o pomoc czy to uszczelka  głowicy czy coś innego.  Załączę filmik jak to wygląda. I prosze podpowiedzieć co sprawdzić. Co by dala jakieś podpowiedzi w rozwiązania problemu.

Ja obstawiał bym turbo, ale jak mam je sprawdzić,  bo mam wrażenie jakby nie działało. Jeździłem 307 z diesel z turbina , gdy się załączała, to jak przepaść dawało kopa. A tu nie odczuwam takiej dziury , chyba , że  przy audi inaczej to działa. 

Opublikowano

Logi pokażą czy turbo pompuje, więcej o tym w dziale diagnostyka. 

Zdejmij wąż z ic i się dowiesz czy turbo puszcza olej do dolotu. 

Opublikowano

Dziekuje za zainteresowanie tematem, ok sprawdzę. Pozdrawiam 

Opublikowano

Tak wygląda płyn chlodniczy , nie ubywa na ta chwilę.  Nie wiem gdsie jest to ic by sprawdzić turbo.

20210504_154222.jpg

20210504_154214.jpg

Opublikowano (edytowane)

Rure zdejmij z pasa przedniego po prawej stronie co idzie do turbo. Musisz miec kanał albo podnośnik, ewentualnie mocno podlewaruj samochód. Jak wyleje się olej to masz odpowiedz. Ja nie mam zamiaru Cię prowadzić za rączkę. Wujek google dziala doskonale i pełno podobnych tematów, schematów i czego jeszcze chcesz. Nie masz pojecia oddaj do mechanika. 

Edytowane przez przem8
  • Pomoc techniczna 1
Opublikowano

Witam serdecznie,  sprawdzone. Olej z turbiny nigdzie się nie dostaje, turbina działa prawidłowo, stan oleju jest w normie , plyn chlodniczy nie ubywa.  Ale jest ale niespodzianka nie ma katalizatora jest wstawione downpipe.. i na gazie kopci na postoju.  Czy wstawiać kat czy zostawić to jak jest?

Opublikowano
29 minut temu, Audia4andrzej napisał:

Czy wstawiać kat czy zostawić to jak jest?

Jak byłoby właściwie to chyba wiesz....

Opublikowano

A nie jest to zwykła para wodna? Jak jest dp, to i podejrzewam, że auto po sofcie oraz wyłączona druga sonda skoro nie sypie błędem. 

Opublikowano (edytowane)
10 godzin temu, przem8 napisał:

A nie jest to zwykła para wodna? Jak jest dp, to i podejrzewam, że auto po sofcie oraz wyłączona druga sonda skoro nie sypie błędem. 

A o jakim błędzie mówisz, muszę jutro podjechać na dokładne sprawdzenie kompem,  bo dzisiaj czasu mało było. I szybko szybko. Wyskoczyła kontrolka samochodzik.

Mam pytanie , czy w ic zawsze jest trochę oleju , czy nie powinno go tam być. Bo kolega twierdzi , że zawsze trochę tam jest oleju?

Jutro powiem co się okazało 

Pozdrawiam 

Ps szukam kat...

Edytowane przez Audia4andrzej
Opublikowano

Teoretycznie nie powinno być oleju w ic, znowu jak zleci pół kieliszka to też tragedii nie ma. Skoro nie masz kata, to powinno wyrzucić błąd B1S2 składu mieszanki, jak nie wyrzuca, możliwe że masz programowo wyłączoną 2 sondę. Podłączając kompa dowiesz się więcej

Opublikowano

Jeśli to jest po dłuższym postoju i po chwili przechodzi to obstawiam uszczelniacze zaworowe i katalizator Ci nie pomoże, bo to grubsza sprawa. 

Opublikowano

Tak to się dzieje gdy auto stoi na jalowyn i później dodam gazu to zadymi. Jaki koszt takiej naprawy. Orientujesz się , bo wiele mi mówią, że to turbina.

Opublikowano

Też stawiam na uszczelniacze zaworów, miałem te same objawy kiedyś w A6 2.8 , akurat mi wtedy pomogła podwójna płukanka silnika, zalanie cylindrów ropą na noc i wlanie odpowiedniego oleju..

Koszt wymiany uszczelniaczy to musisz w warsztatach pytać, ale poza samym kosztem robocizny (kilka set), kosztem uszczelniaczy (kilka dziesiąt), trzeba doliczyć koszt uszczelki głowicy, kolektora ssącego, wydechowego i pokrywy zaworów, obróbkę głowicy (może wyjdzie samo planowanie, a może dojść wymiana gniazd zaworowych, zaworów, może i wyjść nieszczelność głowicy)

To tak po krótce, ale lepiej nie zakładać najgorszych scenariuszy :)

Opublikowano

Sprawdź odme jeszcze i czy korek oleju podskakuje na jalowych jak odkrecisz. Może byc turbo ale pisałeś, że było sprawdzane więc odrzuciłem tą możliwość. 

Za kazdym razem dymi po odpaleniu czy tylko po dlugim postoju? 

Opublikowano

Odpalam rano bez dymu.

Dopirero jak się rozgrzeje i stoję na światłach i ruszam to wtedy zaczyna zadymiać całą okolice. 

Opublikowano

Auto ma  ori program czy czipsik amatorski był ?

Opublikowano
22 minuty temu, Audia4andrzej napisał:

Odpalam rano bez dymu.

Dopirero jak się rozgrzeje i stoję na światłach i ruszam to wtedy zaczyna zadymiać całą okolice. 

To raczej wskazuje na turbo. Jak masz wsadzone dp to i podejrzewam, że huk wie jakie turbo tam jest wsadzone, w sensie, że może po kiepskiej regeneracji albo pseudo hybryda. Logi porób to przynjamniej się dowiesz czy to seria i jak reszta osprzętu się ma.

Opublikowano

Sprawdze te logi w środę,  zobaczymy co wyjdzie.  Dam znać. Pozdrawiam miłego weekendu 

Opublikowano

Ja dalej stawiam na uszczelniacze. Zrób test - rozpędź się do 100 paru km/h, puść gaz i hamuj silnikiem do ~40km/h, zredukuj na 2/3 bieg i gaz do dechy, jak poleci chmura - uszczelniacze

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...