golobplw1 Opublikowano 27 Maja 2021 Opublikowano 27 Maja 2021 Witam posiadam audi A4 B7 1.8T 2004 r auto jest po chiptuningu moc jaką generuje na LPG to 186 koni natomiast na benzynie tylko 174 ... Pytanie skąd wynika taka różnica mocy ? Przed strojeniem rowniez auto nie posiadało mocy seryjnej ze 163 koni wypluło tylko 145 a na lpg było znowu wiecej .. Pytanie co mu dolega byla robiona diagnostyka na ktorej wyszlo ze cofa sie jej zapłon lecz zaden fachowiec nie jest w stanie stwierdzić przyczyny . Moze ktoś ma jakas rade ?
przem8 Opublikowano 27 Maja 2021 Opublikowano 27 Maja 2021 Pokaż logi, bo szklanej kuli jeszcze nie mam. Na gazie bywa, że jest większy niut. Brawo za robienie chipa na niesprawnym aucie. 1
golobplw1 Opublikowano 27 Maja 2021 Autor Opublikowano 27 Maja 2021 Tuner stwierdził że cofanie zapłonu wynika z wadliwego paliwa i nie hejtuj mnie bo daje auto do fachowca to on ma rb a ja nie wrozka
Łukasz13 Opublikowano 27 Maja 2021 Opublikowano 27 Maja 2021 (edytowane) Jesli na pb wyszło 145 znaczy auto niesprawne i nie powinien robić, a że takich mamy fachowców to potem są takie pytania na forum, jeśli chcesz się coś konkretnego dowiedzieć to zrób logi dynamiczne wtedy bedzie o czym rozmawiać. Edytowane 27 Maja 2021 przez Łukasz13 1
przem8 Opublikowano 27 Maja 2021 Opublikowano 27 Maja 2021 41 minut temu, golobplw1 napisał: a ja nie wrozka Ja tym bardziej. Zdziwiłbyś się jak niby prestiżowe firmy tunerskie walką w ciula i nie potrafią zrobić poprawnego programu w 1.8t, a cenią się srogo więc z tymi fachowcami to trzeba ostrożnie 1
pelonek1 Opublikowano 27 Maja 2021 Opublikowano 27 Maja 2021 To ja sie trochę podłączę pod temat. @Łukasz13 zapewne pamięta program u mnie. Do tej pory jeżdżę na seryjnym IC i w mieście w cieplejsze dni brakuje mu chłodnego powietrza w dolocie. Teraz pytanie czy to normalne że na LPG w cieplejsze dni spadek mocy jest znaczny i jak przełączę na benzynę to auto jedzie jakby mu dolożył z 30KM. W chłodne dni różnica pomiędzy LPG a PB jest prawie niezauważalna.
zionx Opublikowano 28 Maja 2021 Opublikowano 28 Maja 2021 (edytowane) Różnica mocy między paliwami często i gęsto jest wynikiem źle ustawionej instalacji lpg, jeżeli na benzynie moc jest znacznie niższa od książkowej, to nie powinno się robić softa, tylko opanować serię. To że tuner robi softa - klient chciał, klient ma tuner ustawia softa pod to co dostał i nie musi Ci naprawiać auta bo to z reguły nie jest mechanik, to Ty masz mu dostarczyć samochód "sprawny" Swoją drogą uczciwie jest jak powie, że silnik nie jest w dobrej kondycji, trzebaby go było ogarnąć i wtedy softować, ale nie oszukujmy się.. on z tego ma chleb @pelonek1 spróbuj jechać na pb np na 3 biegu 3-4tys obrotów, przełącz na lpg i popatrz jak się zmieni lambda, jak za dużo - wiesz że do ogarnięcia lpg Edytowane 28 Maja 2021 przez zionx
pelonek1 Opublikowano 28 Maja 2021 Opublikowano 28 Maja 2021 2 godziny temu, zionx napisał: spróbuj jechać na pb np na 3 biegu 3-4tys obrotów, przełącz na lpg i popatrz jak się zmieni lambda, jak za dużo - wiesz że do ogarnięcia lpg Gaz mam dobrze wyregulowany i jak nie jest gorąco to tak jak wyżej pisałem nie ma różnicy czy lpg czy pb, auto jedzie prawie tak samo.
zionx Opublikowano 28 Maja 2021 Opublikowano 28 Maja 2021 @pelonek1 no ale jak sam piszesz że masz seryjny ic to czego oczekujesz? To jest jak z "lekko uszkodzonymi" cewkami - na pb jako tako, a na lpg kuleje. Po prostu skutki ciepłego zasysanego Ci się nasilają na lpg, nie wiem jakie to ma chemiczne uwarunkowanie, jak widać jakieś ma
pelonek1 Opublikowano 28 Maja 2021 Opublikowano 28 Maja 2021 31 minut temu, zionx napisał: @pelonek1 no ale jak sam piszesz że masz seryjny ic to czego oczekujesz? To jest jak z "lekko uszkodzonymi" cewkami - na pb jako tako, a na lpg kuleje. Po prostu skutki ciepłego zasysanego Ci się nasilają na lpg, nie wiem jakie to ma chemiczne uwarunkowanie, jak widać jakieś ma Chciałem tylko zapytać czy tak może być czy szukać gdzieś usterki. Kiedyś na pewno wleci ic z bexa.
przem8 Opublikowano 28 Maja 2021 Opublikowano 28 Maja 2021 (edytowane) Zrób loga 2+33 z takiej jazdy i będzie widać jak wystrojone lpg. Mam drugie 1.8t z gazem i nie czuje różnicy, a w a3 co miałem wcześniej wydawało mi się, że na gazie ma lepszego kopa niz na pb ale za to turbo jakby odrobinę później wstawało niezależnie od pogody, a logi były wzór. Edytowane 28 Maja 2021 przez przem8
zionx Opublikowano 28 Maja 2021 Opublikowano 28 Maja 2021 Też miałem taką sytuację u znajomka że na gazie rwało a na pb muł, okazało się że auto było strojone na 100, a było zatankowane 95 na jakiejś wiejskiej stacji i cofało zapłony
pelonek1 Opublikowano 28 Maja 2021 Opublikowano 28 Maja 2021 @przem8@zionx dzięki za odpowiedzi w mojej sprawie. Dzisiaj jeździłem po mieście w słońcu i przy takich samych warunkach tj. stanie w korku na początek na benzynie, następnie stanie w korku na gazie. Po wyjechaniu z korków na jednym i drugim paliwie tak samo słabo przyspiesza, czytaj tak samo ujowo, no może na benzynie trochę lepiej jednak tylko trochę. Wczoraj jak pisałem to wydawało mi się, że jest duża różnica bo stojąc w korku na zasilaniu LPG i wyjechaniu z niego auto jechało słabo, później jazda bez korka (trochę wychłodzony dolot) i dopiero przełączenie na benzynę, wydaje mi się, że stąd to było. Także u mnie na 100% potrzeba tylko poprawić chłodzenie w dolocie i będzie ok.
pelonek1 Opublikowano 29 Maja 2021 Opublikowano 29 Maja 2021 (edytowane) W dniu 28.05.2021 o 10:34, przem8 napisał: Zrób loga 2+33 z takiej jazdy i będzie widać jak wystrojone lpg. Zrobiłem dzisiaj logi. Pierwszy 2+33 oraz ostatni 115+118 na LPG, reszta na PB98. Byłbym wdzięczny jakbyś mógł rzucić okiem na komplet logów i napisać czy jest ok (ja nie widzę tam problemów, jednak nie czuję się jakimś specjalistą w tym zakresie) Długoterminowo lambda przy jeździe tylko na gazie była na -4, także ok wg mnie. http://vaglogi.pl/log-002_033_nBYSeN.html http://vaglogi.pl/log-002_033_xsM0Bw.html http://vaglogi.pl/log-003_020_Jg9jF.html http://vaglogi.pl/log-115_118_h318bKL.html http://vaglogi.pl/log-115_118_0R6B2E.html Edytowane 29 Maja 2021 przez pelonek1
pelonek1 Opublikowano 29 Maja 2021 Opublikowano 29 Maja 2021 1 minutę temu, przem8 napisał: Gaz można dostroić ale dramatu nie ma. Kiedyś spróbuje to poprawić, chociaż ciężko trafić bo tylko w dwóch miejscach jest na około - 10 i to przez krótki czas. Z drugiej strony lepiej niech jest go więcej jak za mało. Tak czy inaczej to kiedyś się tym pobawię po obrotach, bo jak suwakiem zmniejszam dawkę to zaraz zmieniają się korekty na plus w większości obrotów, a to gorzej niż jest teraz.
przem8 Opublikowano 29 Maja 2021 Opublikowano 29 Maja 2021 Korekty po obrotach muszą być, bo inaczej się tego nie wystroi 1
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się