Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Audi A4 B9 2.0TFSI 252KM Quattro S-line BACK IN BLACK


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Przez ostatnie 2.5 roku jeździłem A4 Allroad B8 lift 2.0TFSI i to było genialne auto.

Później zaczęła się pandemia. Auto więcej stało niż jeździło.

Pod koniec wakacji 2020 r. zdecydowałem się je sprzedać.

 

AudiA4Allroad_31.jpg

Ze sprzedażą, nie było problemów. Poszło w 3 tygodnie. Szkoda mi tego auta ile razy o tym pomyślę.

Od września 2020 r. do teraz szukałem następcy i już prawie kupiłem A4 B9 Allroad 2.0TFSI, ale nie dogadałem się ze sprzedawcą o 2 tyś złotych. Pozdrawiam Pana Leszka :(((

Mimo, że wspomniany A4 Allroad B9 miał  2x większy przebieg niż mój B8 lift to jakoś tak mi przykro, że go nie kupiłem. 

 

Niedawno dostałem cynk, że będzie na sprzedaż sedan, sprowadzony z Kanady. Pojechałem, zobaczyłem i kupiłem.

Można powiedzieć, że przez te kilka miesięcy nie było mnie na forum, ale już wróciłem. 

I'm Back.

Back in Black :)

 

 

 

Tak się prezentowała jak przyjechałem po nią.

5.jpeg

 

 

 

4.jpeg3.jpeg

 

10.jpeg

 

9.jpeg

 

1.jpeg

 

 

a tu już w domku :)

11.jpeg

 

 

 

Więcej opiszę później :)

Kod literowy silnika :CYMC

Kod literowy skrzyni biegów: QFJ

 

04E    P    AGS    Better
0C0    L    COZ    Standard
0FA    L    FAD    Standard manufacturing sequence
0G7    L    GES    tiptronic
0JH    L    GKV    Weight category front axle weight range 8
0K0    L    ASY    Without alternative drive system
0LC    L    SIZ    With special labels safety certificates for Canada
0M2    L    KBV    Fuel tank
0NB    P    SZU    S line logo, exterior
0P0    L    AER    Rear exhaust tailpipe (standard)
0RZ    L    ZSS    Without ignition/starter switch locking system, without steering lock
0SS    L    SAU    Labels in English and French
0TD    L    ZFM    Floor mats in front and rear
0U0    L    KRQ    Fuel quality 98 RON
0VM    L    BTA    Information kit in American English
0Y3    L    KLZ    Cold zones
0YJ    L    GKH    Weight range 9 installation control only, no requirement forecast
1A2    L    KRS    Fuel system for SI engine with direct injection (FSI)
1BE    P    DAE    Sports suspension
1D0    L    AHV    Without trailer hitch
1EP    L    TYP    Special identification label (USA)
1G5    L    RER    Space-saving spare wheel
1KJ    L    BAH    Disc brakes in rear
1LF    L    BAV    Disc brakes in front
1PA    L    ABR    Standard wheel bolts
1S1    L    BOW    Tool kit and car jack
1SA    L    TWU    Without additional front underbody guard
1T0    L    VBK    Without first aid kit and warning triangle
1VG    L    TWL    Installation parts for four-cylinder engine
1X1    L    ATA    quattro
1Z6    L    KRM    Increase in initial standard fuel filling
2D0    L    CWV    Without action
2G4    L    EBB    Insert for the filling up of unleaded fuel
2H1    L    CHA    Audi drive selectŞ
2K7    P    SFS    Reinforced bumpers
2PF    P    LRA    Sport contour leather steering wheel, 3-spoke design, flattened at the with multifunction plus
2WA    L    ZBR    Without additional tires
2Z1    L    TYZ    Model designation/nameplate
3B7    L    ZKV    ISOFIX child seat anchors and top tether for outer rear seats
3FE    L    DEI    Tilting and sliding glass sunroof
3G0    L    KSI    Without child seat anchora in front (ISOFIX)
3GA    L    LBH    Without luggage/load compartment floor
3H0    L    LER    Without backrest release for front seats
3L4    P    SIE    Driver seat with memory feature, incl. power-adjustable front seats
3M3    L    SZL    Passenger car design
3NT    L    HIS    Folding rear seat backrest
3Q1    L    KOH    Rear head restraints
3S0    L    DAR    Elimination of roof rails
3Y0    L    SSR    Without roll-up sunshade
40V    P    RAD    Alloy wheels 8.5J x 19
4A3    L    SIH    Seat heaters in front
4D0    L    KMS    Without seat ventilation/massage seat
4E2    L    SDH    Luggage compartment lid, automatically opening
4F6    P    TKV    Central locking system Keyless Entry w/ SAFELOCK (NAR/two-stage unlocking)
4GF    L    WSS    Heat-insulating glass
4H3    L    KDS    Child safety lock
4KC    L    SSH    Side and rear windows in heat-insulatingglass
4L7    P    IRS    Compass feature, digital for interior rearview mirror
4UH    L    AIB    Airbag on driver and front passenger side, knee airbag on driver side, w/o front passenger airbag deactivation
4X3    L    SAB    Side airbags in front, with curtain airbags
4ZB    L    ZIE    High-Gloss Styling package
5A8    P    GRV    Luggage compartment trim (design 2)
5C1    L    KSA    Body measures for increased safety requirements
5D8    L    TRF    Carrier frequency 433.92 MHz
5K4    L    LAC    Complete protective cover (made-to-measure system)
5NC    L    FHE    Standard tailgate vent lock
5RW    L    ASR    Right exterior mirror, convex (US) large viewing field
5SG    L    ASL    Left exterior mirror, flat
5TG    P    EIH    Decorative inserts in Matte Brushed Aluminum
5XF    L    SON    Sun visors, slidable
5ZC    L    KOV    Variable head restraints for front seats
6E3    L    MAS    Comfort center armrest in front
6EP    P    ZKS    Additional stone guard body covers
6F1    P    DFO    "S line" emblem
6FA    L    BBO    Body-colored exterior mirror housings
6I0    L    SRH    Without lane keeping system
6K0    L    AWV    Without forward collision warning/ autonomous emergency braking
6NQ    P    HIM    Headliner in Black fabric
6SS    L    KBB    Luggage compartment floor mat
6V2    L    HEB    Rear trim panel
6W9    E    KZV    Front license plate carrier
6XM    P    ASE    Exterior mirrors with memory feature, auto-dimming, power-adjustable/heated
7AA    L    EDW    Electronic immobilizer
7E0    L    WSA    Without heat accumulator/auxiliary heater
7F9    L    SAG    Gearshift/selector lever knob
7G0    L    FVS    Without preparation for VTS (vehicle tracking system)
7HA    L    LUM    Without leather
7IA    L    AED    Vehicle class differentiation -8W0/8WA-
7K6    L    RDK    Tire pressure monitoring system
7L8    L    SNA    Start/stop system
7MU    L    AGM    Emission standard LEV 3/Tier 3 125
7P1    P    LOR    4-way lumbar support
7S0    L    WIN    Without wind deflector
7UG    P    NAV    MMI navigation Plus
7W1    L    ESI    Audi pre sense basic
7X2    P    EPH    Park Distance Control in front and rear
7Y0    L    SPU    Without lane change assist
8G1    P    LIA    High-beam control
8IT    P    HSW    LED headlamps
8K4    L    FLS    Separate daytime running light
8N6    L    SWS    Rain sensor
8Q3    P    LWR    Dynamic headlight range control (self-adjusting while driving)
8SP    L    SBR    LED rear combination lamps
8T2    L    GRA    Cruise control system
8X0    L    SWR    Without headlamp washer system
8Y1    L    SNH    Two-tone horn
8Z4    L    MKU    Moderate hot country
9AQ    L    HKA    3-zone climate control system
9G2    L    GEN    Alternator 100-150 A
9JA    L    RAU    Non-smoker's package
9K0    L    NAC    Without neck heating
9M0    L    ZUH    Without auxiliary heater/parking heater
9P5    L    SGK    Visual and acoustic seat belt reminder, electric contact
9S7    P    MFA    Driver information system with color display
9VD    L    LSE    Audi sound system
9WC    L    AUD    Without "Multimedia" in vehicle
9ZX    L    VTV    Bluetooth interface
A00    L    SAH    No self-collection
A51    L    HER    Audi AG
A60    L    KRR    Category 0
A8U    I    AUS    Executive US equipment
AQ0    L    QUA    Standard-production quality
AV2    L    LRV    Driving on the right (NAR)
B0A    L    BLB    Component parts set without country-specific building regulation
B35    L    TPL    Legal requirements for Canada
C01    E    COC    Operating permit, alteration
DQ5    L    MOT    4-cylinder SI engine 2.0 l/185 kW TFSI base engine is TW6/T2H/T2G/T0I/T8Y/T3T
E0A    L    AAU    No special edition
EL0    L    ONL    Without online service
ER3    L    RCO    Regional code " NAR " for radio
F0A    L    FZS    No special purpose vehicle, standard equipment
FA0    L    SVO    Control of series production
FC1    L    IND    Customised fitting by quattro GmbH
FK0    L    SCR    Without additional tank for SCR
FM0    L    MDS    Basic equipment variant
FQ1    L    QGM    Audi Sport/quattro GmbH wheels
FU0    L    LDG    Country group A
G1D    I    GSP    7-speed automatic transmission for four-wheel drive
GH1    L    HAG    Basic rear differential
GP0    L    PAM    Vehicles without special upgrade measures
HZ1    P    REI    Tires 245/35 R19 93Y xl
I8H    P    RAO    MMI Navigation plus
IT0    L    CPA    Without Audi connect Navigation & Infotainment
IU0    L    CPB    Without Connect package
IV0    L    CPC    Without Connect Plus
IW0    L    CPD    Without emergency call service / roadside assistance call
IX1    L    MOA    SI engine
J1N    L    BAT    Battery 420 A (75 Ah)
K8B    I    KAR    Notchback
KA2    P    KSU    Rear view camera system
KK1    L    KUH    Refrigerant R134a
KS0    L    HUD    Without head-up display
L0L    L    LEA    Left-hand drive
N1F    L    SIB    Leather/leatherette combination
NT1    L    TSP    Transit coating (type 2)
NY2    L    BGK    Increased battery capacity
PBE    G        Lighting package for Canada
PQY    G        "S line" package for Canada (quattro GmbH)
Q1D    P    VOS    Sports seats in front
QE1    L    ALG    Storage and Luggage Compartment package
QI4    L    SEA    Service indicator 15 000 km or 1 year ( fix )
QK0    L    KAS    Without multifunction camera
QQ1    L    LCP    Light package
QR8    L    KMP    Without dynamic road sign display
QV3    L    TVE    Digital audio broadcasting
QZ7    L    LEN    Power steering
S0B    E    SNR    Sales model year does not match production model year
T2H    I    GMO    4-cylinder SI engine 2.0 l unit 06L.E
U5D    L    INS    Instrument cluster, km/h speedometer - Canada -
UH1    L    FSB    Electromechanical parking brake
UI2    L    ESS    Electrical interface for external usage,AUX-IN and 2 x USB, ASI
V0A    L    REL    Tires without specification of tire brand
VC2    P    GRT    Garage door opener
VF1    P    FHW    Pedals and footrest in stainless steel
VL0    L    FGS    Standard pedestrian protection measures
VT5    P    EIL    Scuff plates in front
WPY    G        Premium package for Canada
X9B    G        Equipment options subset for Canada

 

Edytowane przez wampir
  • Pomoc techniczna 1
Opublikowano

Gratulacje zakupu :thumbup1: Fajna , niech cieszy jak b8 .:) 

Opublikowano

Gratulacje! Wygląda super!

Wrzuć fotki wnętrza i opisz trochę wyposażenie. 

Opublikowano

Jak pójdziesz w czerń zamiast chrom to będzie black bandit. Graty i niech jeździ bezawaryjnie.

Opublikowano

Ładny egzemplarz, gratulacje :)

Powiedz jak wrażenia po przesiadce z B8.5 na B9 ? 

Silnik, skrzynia ? Gadżety w środku to raczej inna liga, ale też jestem ciekaw opinii 

Opublikowano

Wstawiłem w pierwszym poście kody wyposażenia.

Co do skrzyni biegów to teraz jest 7 biegowy S-tronic. Jakie są moje odczucia z jazdą z tą skrzynią w porównaniu z ZF8HP55 zwaną popularnie tiptronickiem? Powiedziałbym, że dla mnie niewyczuwalne :) Nie wiem czy to wina tej półrocznej różnicy w posiadaniu obu aut czy faktycznie odczucia są identyczne. Wcześniej jeździłem głównie w trybie D.

Obecnie również jeżdżę w trybie D  (comfort). Obie skrzynie mają podobną zmułę jeśli chodzi o zwłokę po naciśnięciu na pedał gazu. Przyzwyczaiłem się do tego.

Obie potrafią tragicznie nisko schodzić z obrotami do 1200obr/min, ale to niweluję zdecydowanym (ale z wyczuciem) wciśnięciem gazu. Wtedy skrzynia redukuje bieg i podnosi obroty minimum do 1600obr/min. Ważne jest aby jechać np. równe 60km/h a nie mniej bo wtedy najczęściej dochodzi do tego schodzenia z obrotami. 

Wcześniej nie miałem manetek przy kierownicy, obecnie je mam. Użyłem ich może 3x :) 

Chyba faktycznie robię się stary i nudny.

 

Nie umiem się przyzwyczaić, że nie mogę jak normalny człowiek wjechać na krawężnik lub zaparkować dojeżdżjący przodem do krawężnika bo wtedy zniszczą felgi i przedni zderzak :/

Jeżdżę ogólnie wolniej jeśli jest podejrzenie nierówności czy dziur na drodze. Przy spowalniaczach czy innych śpiących policjantach to hamuje do zera i się przetaczam.

Jeżeli jest już równo to jazda to sama przyjemność. Auto prowadzi się jak gokart w porównaniu do A4 Allroad.

Przyśpieszenie w serii jest takie jak w A4 Allroad po sofcie :)

Nie sprawdzałem jeszcze launch control. Sprawdziłbym czy w ogóle działa, ale bez szaleństwo bo szkoda skrzyni. 

 

Opublikowano
23 minuty temu, wampir napisał:

 

Nie sprawdzałem jeszcze launch control. Sprawdziłbym czy w ogóle działa, ale bez szaleństwo bo szkoda skrzyni. 

 

Nic skrzyni to nie zaszkodzi. Bardziej ważniejsze dla tej skrzyni jest wymiana oleju w sciśle określonym czasie.

ADS w w tryb dynamic,  manetkę zmiany biegów w pozycję S, przycisk ESP w pozycję off i na przód:wink:

Opublikowano

Apropos serwisowania to sprawdziłem historię mojego auta w ASO i olej w silniku był wymieniany co 12-15k natomiast olej w skrzyni póki co raz przy 61kkm. 

Obecnie jest 89kkm i ja planuje dalej wymieniać olej w ASO aby była ciągłość.

Jedyne co chciałbym zmienić to wolałbym lać jakiegoś Millersa 5W40 niż Castrola. Chociaż przy moich przebiegach czyli 8-9kkm rocznie to pewnie nie ma znaczenia co zaleje. Tylko z drugiej strony, oni leją 5W30 a nie 5W40 :/

Co do serwisowania skrzyni to ASO wymienia tylko olej, nie zmienia filtrów. Naoglądałem się youtubów, gdzie gwiazdy mechaniki kręcą odcinki w stylu "przyjechał do nas klient, który był w ASO, a wiadomo ASO to zło" i teraz oni muszą ratować mu auto. Później w miarę oglądania człowiek dowiaduje się, że problemy właściciela auta z danego odcinka zaczęły się po wizycie u nieautoryzowanego mechanika, który to czegoś nie dopilnował i doszło do awarii. Ciekawe czy jakby serwisował skrzynie zgodnie z zaleceniami to czy doszłoby do tej awarii. 

Osobiście jeździłem B9 2.0TFSi z stronic co miało ponad 200kkm  i serwis był tylko w ASO. Skrzynia w nim pracowała idealnie, szybko i płynnie. 

 

Jakie macie doświadczenia z sewisami w ASO, olejami itp? Jakieś rady? 

Opublikowano

w A6 serwisowałem do końca w ASO, olej w skrzyni wymieniany tak samo.. a mechatronika padła przy 140 kkm czyli jakieś 4-5 kkm przed sprzedażą :decayed:

Opublikowano

o f*ck, a jaki to był kod skrzyni? Jaki silnik?

Ile wyniosła naprawa?

Opublikowano

skrzynia PXD, silnik 3.0tdi CDUD czyli 245KM. ale to nie powiedziane, że u Ciebie padnie. w drugim, które jeszcze w firmie zostało nic się ze skrzynią nie dzieje.. także to w sumie loteria, choć u każdego prędzej czy później ta mechatronika klęka.

ja robiłem mechatronikę w zaprzyjaźnionym warsztacie i wyszło chyba coś koło 6k jak dobrze pamiętam.. ale to już było ponad rok temu i mogę do końca nie pamiętać kwoty.

Opublikowano

A jak były jeżdżone oba auta? Może jedno było bardziej ciśnięte? :)

Opublikowano
48 minut temu, jedrekx napisał:

w A6 serwisowałem do końca w ASO, olej w skrzyni wymieniany tak samo.. a mechatronika padła przy 140 kkm czyli jakieś 4-5 kkm przed sprzedażą :decayed:

Niestety to najczęściej pada w s-tronicach. Z tego słyną te skrzynie. 

Opublikowano
10 minut temu, wampir napisał:

A jak były jeżdżone oba auta? Może jedno było bardziej ciśnięte? :)

to jest po prostu loteria kiedy padnie, a padnie u każdego - taka skrzynia :)

 

p.s. w tym bardziej ciśniętym i pałowanym nie padło ;) 

  • Pomoc techniczna 1
Opublikowano

Nie wiem dlaczego Audi zrezygnowało ze skrzyń ZF.

W B8 na USA czy Kanadę jeszcze szły tiptronicki ale w B9 zrezygnowali z tego :/

Opublikowano
14 godzin temu, wampir napisał:

Obie potrafią tragicznie nisko schodzić z obrotami do 1200obr/min, ale to niweluję zdecydowanym (ale z wyczuciem) wciśnięciem gazu. Wtedy skrzynia redukuje bieg i podnosi obroty minimum do 1600obr/min. Ważne jest aby jechać np. równe 60km/h a nie mniej bo wtedy najczęściej dochodzi do tego schodzenia z obrotami. 

Jak nie masz w planach zrobienia softa w silniku to chociaż zrob moda skrzyni. Chłopaki ustawia granice do której ma trzymać obroty czy tez granice przy której może zmienić bieg. Wyłączenie wbijania jak najniższego biegu po przejściu na tempomat czy tez ogarnąć zamulenie skrzyni :) 

 

BTW: graty auta i niechaj się sprawuje ?

Opublikowano

Ciekawe spostrzeżenie co do allroada i jego zachowania na drodze. Miałem B8 Allroada TDi z 2010 roku. Zrobiłem nim prawie 90K kilometrów i pod względem prowadzenia i zachowania w zakrętach niestety bije A4 B9 wg mojej opinii. Tutaj niby sportowe zawieszenie, ale to nie jest to, co było. Układ kierowniczy również. To tak nawiasem moja skromna opinia. Nie bój się o skrzynię, pewnie Cię przeżyje :-)

Opublikowano

Ja nie mówię, że Allroad był jakiś pontoniasty czy źle się prowadził. Jak na auto z podniesionym zawieszenie prowadził się niesamowicie. 

Ludziom się wydaje, że allroad jest wysoki to jest miekki. Nic z tych rzeczy, przejazd przez jakieś nierówności było mocno czuć. 

W B9 S-line czuję mniejsze przechyły budy, ale to naturalne, niższy środek ciężkości bo siedzi niżej. 

Co układu kierowniczego to nie nie wypowiem się. Nie jestem na tym levelu, żeby aż tak na to zwracać uwagę :)

Opublikowano (edytowane)
4 godziny temu, wampir napisał:

Nie wiem dlaczego Audi zrezygnowało ze skrzyń ZF.

W B8 na USA czy Kanadę jeszcze szły tiptronicki ale w B9 zrezygnowali z tego :/

Ten większy 3.0 TDI ma tipa:wink: Ogólnie oprócz tego mniejszego 3.0 TDI wszystkie V6 mają tipa.

Edytowane przez Muskel1
Opublikowano

Spalanie przy 90km/h

 

 

spalanie1.jpegspalanie2.jpeg

 

a później jazdą wioskami 60km/h i spalanie jeszcze niższe ...bo 5.9l/100km. Ciekawe czy jakbym tak dłużej jechał czy byłoby jeszcze niższe. :)

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...