wampir Opublikowano 12 Czerwca 2021 Opublikowano 12 Czerwca 2021 (edytowane) Przez ostatnie 2.5 roku jeździłem A4 Allroad B8 lift 2.0TFSI i to było genialne auto. Później zaczęła się pandemia. Auto więcej stało niż jeździło. Pod koniec wakacji 2020 r. zdecydowałem się je sprzedać. Ze sprzedażą, nie było problemów. Poszło w 3 tygodnie. Szkoda mi tego auta ile razy o tym pomyślę. Od września 2020 r. do teraz szukałem następcy i już prawie kupiłem A4 B9 Allroad 2.0TFSI, ale nie dogadałem się ze sprzedawcą o 2 tyś złotych. Pozdrawiam Pana Leszka :((( Mimo, że wspomniany A4 Allroad B9 miał 2x większy przebieg niż mój B8 lift to jakoś tak mi przykro, że go nie kupiłem. Niedawno dostałem cynk, że będzie na sprzedaż sedan, sprowadzony z Kanady. Pojechałem, zobaczyłem i kupiłem. Można powiedzieć, że przez te kilka miesięcy nie było mnie na forum, ale już wróciłem. I'm Back. Back in Black Tak się prezentowała jak przyjechałem po nią. a tu już w domku Więcej opiszę później Kod literowy silnika :CYMC Kod literowy skrzyni biegów: QFJ 04E P AGS Better 0C0 L COZ Standard 0FA L FAD Standard manufacturing sequence 0G7 L GES tiptronic 0JH L GKV Weight category front axle weight range 8 0K0 L ASY Without alternative drive system 0LC L SIZ With special labels safety certificates for Canada 0M2 L KBV Fuel tank 0NB P SZU S line logo, exterior 0P0 L AER Rear exhaust tailpipe (standard) 0RZ L ZSS Without ignition/starter switch locking system, without steering lock 0SS L SAU Labels in English and French 0TD L ZFM Floor mats in front and rear 0U0 L KRQ Fuel quality 98 RON 0VM L BTA Information kit in American English 0Y3 L KLZ Cold zones 0YJ L GKH Weight range 9 installation control only, no requirement forecast 1A2 L KRS Fuel system for SI engine with direct injection (FSI) 1BE P DAE Sports suspension 1D0 L AHV Without trailer hitch 1EP L TYP Special identification label (USA) 1G5 L RER Space-saving spare wheel 1KJ L BAH Disc brakes in rear 1LF L BAV Disc brakes in front 1PA L ABR Standard wheel bolts 1S1 L BOW Tool kit and car jack 1SA L TWU Without additional front underbody guard 1T0 L VBK Without first aid kit and warning triangle 1VG L TWL Installation parts for four-cylinder engine 1X1 L ATA quattro 1Z6 L KRM Increase in initial standard fuel filling 2D0 L CWV Without action 2G4 L EBB Insert for the filling up of unleaded fuel 2H1 L CHA Audi drive selectŞ 2K7 P SFS Reinforced bumpers 2PF P LRA Sport contour leather steering wheel, 3-spoke design, flattened at the with multifunction plus 2WA L ZBR Without additional tires 2Z1 L TYZ Model designation/nameplate 3B7 L ZKV ISOFIX child seat anchors and top tether for outer rear seats 3FE L DEI Tilting and sliding glass sunroof 3G0 L KSI Without child seat anchora in front (ISOFIX) 3GA L LBH Without luggage/load compartment floor 3H0 L LER Without backrest release for front seats 3L4 P SIE Driver seat with memory feature, incl. power-adjustable front seats 3M3 L SZL Passenger car design 3NT L HIS Folding rear seat backrest 3Q1 L KOH Rear head restraints 3S0 L DAR Elimination of roof rails 3Y0 L SSR Without roll-up sunshade 40V P RAD Alloy wheels 8.5J x 19 4A3 L SIH Seat heaters in front 4D0 L KMS Without seat ventilation/massage seat 4E2 L SDH Luggage compartment lid, automatically opening 4F6 P TKV Central locking system Keyless Entry w/ SAFELOCK (NAR/two-stage unlocking) 4GF L WSS Heat-insulating glass 4H3 L KDS Child safety lock 4KC L SSH Side and rear windows in heat-insulatingglass 4L7 P IRS Compass feature, digital for interior rearview mirror 4UH L AIB Airbag on driver and front passenger side, knee airbag on driver side, w/o front passenger airbag deactivation 4X3 L SAB Side airbags in front, with curtain airbags 4ZB L ZIE High-Gloss Styling package 5A8 P GRV Luggage compartment trim (design 2) 5C1 L KSA Body measures for increased safety requirements 5D8 L TRF Carrier frequency 433.92 MHz 5K4 L LAC Complete protective cover (made-to-measure system) 5NC L FHE Standard tailgate vent lock 5RW L ASR Right exterior mirror, convex (US) large viewing field 5SG L ASL Left exterior mirror, flat 5TG P EIH Decorative inserts in Matte Brushed Aluminum 5XF L SON Sun visors, slidable 5ZC L KOV Variable head restraints for front seats 6E3 L MAS Comfort center armrest in front 6EP P ZKS Additional stone guard body covers 6F1 P DFO "S line" emblem 6FA L BBO Body-colored exterior mirror housings 6I0 L SRH Without lane keeping system 6K0 L AWV Without forward collision warning/ autonomous emergency braking 6NQ P HIM Headliner in Black fabric 6SS L KBB Luggage compartment floor mat 6V2 L HEB Rear trim panel 6W9 E KZV Front license plate carrier 6XM P ASE Exterior mirrors with memory feature, auto-dimming, power-adjustable/heated 7AA L EDW Electronic immobilizer 7E0 L WSA Without heat accumulator/auxiliary heater 7F9 L SAG Gearshift/selector lever knob 7G0 L FVS Without preparation for VTS (vehicle tracking system) 7HA L LUM Without leather 7IA L AED Vehicle class differentiation -8W0/8WA- 7K6 L RDK Tire pressure monitoring system 7L8 L SNA Start/stop system 7MU L AGM Emission standard LEV 3/Tier 3 125 7P1 P LOR 4-way lumbar support 7S0 L WIN Without wind deflector 7UG P NAV MMI navigation Plus 7W1 L ESI Audi pre sense basic 7X2 P EPH Park Distance Control in front and rear 7Y0 L SPU Without lane change assist 8G1 P LIA High-beam control 8IT P HSW LED headlamps 8K4 L FLS Separate daytime running light 8N6 L SWS Rain sensor 8Q3 P LWR Dynamic headlight range control (self-adjusting while driving) 8SP L SBR LED rear combination lamps 8T2 L GRA Cruise control system 8X0 L SWR Without headlamp washer system 8Y1 L SNH Two-tone horn 8Z4 L MKU Moderate hot country 9AQ L HKA 3-zone climate control system 9G2 L GEN Alternator 100-150 A 9JA L RAU Non-smoker's package 9K0 L NAC Without neck heating 9M0 L ZUH Without auxiliary heater/parking heater 9P5 L SGK Visual and acoustic seat belt reminder, electric contact 9S7 P MFA Driver information system with color display 9VD L LSE Audi sound system 9WC L AUD Without "Multimedia" in vehicle 9ZX L VTV Bluetooth interface A00 L SAH No self-collection A51 L HER Audi AG A60 L KRR Category 0 A8U I AUS Executive US equipment AQ0 L QUA Standard-production quality AV2 L LRV Driving on the right (NAR) B0A L BLB Component parts set without country-specific building regulation B35 L TPL Legal requirements for Canada C01 E COC Operating permit, alteration DQ5 L MOT 4-cylinder SI engine 2.0 l/185 kW TFSI base engine is TW6/T2H/T2G/T0I/T8Y/T3T E0A L AAU No special edition EL0 L ONL Without online service ER3 L RCO Regional code " NAR " for radio F0A L FZS No special purpose vehicle, standard equipment FA0 L SVO Control of series production FC1 L IND Customised fitting by quattro GmbH FK0 L SCR Without additional tank for SCR FM0 L MDS Basic equipment variant FQ1 L QGM Audi Sport/quattro GmbH wheels FU0 L LDG Country group A G1D I GSP 7-speed automatic transmission for four-wheel drive GH1 L HAG Basic rear differential GP0 L PAM Vehicles without special upgrade measures HZ1 P REI Tires 245/35 R19 93Y xl I8H P RAO MMI Navigation plus IT0 L CPA Without Audi connect Navigation & Infotainment IU0 L CPB Without Connect package IV0 L CPC Without Connect Plus IW0 L CPD Without emergency call service / roadside assistance call IX1 L MOA SI engine J1N L BAT Battery 420 A (75 Ah) K8B I KAR Notchback KA2 P KSU Rear view camera system KK1 L KUH Refrigerant R134a KS0 L HUD Without head-up display L0L L LEA Left-hand drive N1F L SIB Leather/leatherette combination NT1 L TSP Transit coating (type 2) NY2 L BGK Increased battery capacity PBE G Lighting package for Canada PQY G "S line" package for Canada (quattro GmbH) Q1D P VOS Sports seats in front QE1 L ALG Storage and Luggage Compartment package QI4 L SEA Service indicator 15 000 km or 1 year ( fix ) QK0 L KAS Without multifunction camera QQ1 L LCP Light package QR8 L KMP Without dynamic road sign display QV3 L TVE Digital audio broadcasting QZ7 L LEN Power steering S0B E SNR Sales model year does not match production model year T2H I GMO 4-cylinder SI engine 2.0 l unit 06L.E U5D L INS Instrument cluster, km/h speedometer - Canada - UH1 L FSB Electromechanical parking brake UI2 L ESS Electrical interface for external usage,AUX-IN and 2 x USB, ASI V0A L REL Tires without specification of tire brand VC2 P GRT Garage door opener VF1 P FHW Pedals and footrest in stainless steel VL0 L FGS Standard pedestrian protection measures VT5 P EIL Scuff plates in front WPY G Premium package for Canada X9B G Equipment options subset for Canada Edytowane 1 Września przez wampir 1
mariusz36 Opublikowano 12 Czerwca 2021 Opublikowano 12 Czerwca 2021 Gratulacje zakupu Fajna , niech cieszy jak b8 .
Muskel1 Opublikowano 13 Czerwca 2021 Opublikowano 13 Czerwca 2021 Gratulacje! Wygląda super! Wrzuć fotki wnętrza i opisz trochę wyposażenie.
vvalery Opublikowano 14 Czerwca 2021 Opublikowano 14 Czerwca 2021 Jak pójdziesz w czerń zamiast chrom to będzie black bandit. Graty i niech jeździ bezawaryjnie.
michu10 Opublikowano 14 Czerwca 2021 Opublikowano 14 Czerwca 2021 Ładny egzemplarz, gratulacje Powiedz jak wrażenia po przesiadce z B8.5 na B9 ? Silnik, skrzynia ? Gadżety w środku to raczej inna liga, ale też jestem ciekaw opinii
wampir Opublikowano 15 Czerwca 2021 Autor Opublikowano 15 Czerwca 2021 Wstawiłem w pierwszym poście kody wyposażenia. Co do skrzyni biegów to teraz jest 7 biegowy S-tronic. Jakie są moje odczucia z jazdą z tą skrzynią w porównaniu z ZF8HP55 zwaną popularnie tiptronickiem? Powiedziałbym, że dla mnie niewyczuwalne Nie wiem czy to wina tej półrocznej różnicy w posiadaniu obu aut czy faktycznie odczucia są identyczne. Wcześniej jeździłem głównie w trybie D. Obecnie również jeżdżę w trybie D (comfort). Obie skrzynie mają podobną zmułę jeśli chodzi o zwłokę po naciśnięciu na pedał gazu. Przyzwyczaiłem się do tego. Obie potrafią tragicznie nisko schodzić z obrotami do 1200obr/min, ale to niweluję zdecydowanym (ale z wyczuciem) wciśnięciem gazu. Wtedy skrzynia redukuje bieg i podnosi obroty minimum do 1600obr/min. Ważne jest aby jechać np. równe 60km/h a nie mniej bo wtedy najczęściej dochodzi do tego schodzenia z obrotami. Wcześniej nie miałem manetek przy kierownicy, obecnie je mam. Użyłem ich może 3x Chyba faktycznie robię się stary i nudny. Nie umiem się przyzwyczaić, że nie mogę jak normalny człowiek wjechać na krawężnik lub zaparkować dojeżdżjący przodem do krawężnika bo wtedy zniszczą felgi i przedni zderzak :/ Jeżdżę ogólnie wolniej jeśli jest podejrzenie nierówności czy dziur na drodze. Przy spowalniaczach czy innych śpiących policjantach to hamuje do zera i się przetaczam. Jeżeli jest już równo to jazda to sama przyjemność. Auto prowadzi się jak gokart w porównaniu do A4 Allroad. Przyśpieszenie w serii jest takie jak w A4 Allroad po sofcie Nie sprawdzałem jeszcze launch control. Sprawdziłbym czy w ogóle działa, ale bez szaleństwo bo szkoda skrzyni.
Muskel1 Opublikowano 15 Czerwca 2021 Opublikowano 15 Czerwca 2021 23 minuty temu, wampir napisał: Nie sprawdzałem jeszcze launch control. Sprawdziłbym czy w ogóle działa, ale bez szaleństwo bo szkoda skrzyni. Nic skrzyni to nie zaszkodzi. Bardziej ważniejsze dla tej skrzyni jest wymiana oleju w sciśle określonym czasie. ADS w w tryb dynamic, manetkę zmiany biegów w pozycję S, przycisk ESP w pozycję off i na przód
wampir Opublikowano 15 Czerwca 2021 Autor Opublikowano 15 Czerwca 2021 Apropos serwisowania to sprawdziłem historię mojego auta w ASO i olej w silniku był wymieniany co 12-15k natomiast olej w skrzyni póki co raz przy 61kkm. Obecnie jest 89kkm i ja planuje dalej wymieniać olej w ASO aby była ciągłość. Jedyne co chciałbym zmienić to wolałbym lać jakiegoś Millersa 5W40 niż Castrola. Chociaż przy moich przebiegach czyli 8-9kkm rocznie to pewnie nie ma znaczenia co zaleje. Tylko z drugiej strony, oni leją 5W30 a nie 5W40 :/ Co do serwisowania skrzyni to ASO wymienia tylko olej, nie zmienia filtrów. Naoglądałem się youtubów, gdzie gwiazdy mechaniki kręcą odcinki w stylu "przyjechał do nas klient, który był w ASO, a wiadomo ASO to zło" i teraz oni muszą ratować mu auto. Później w miarę oglądania człowiek dowiaduje się, że problemy właściciela auta z danego odcinka zaczęły się po wizycie u nieautoryzowanego mechanika, który to czegoś nie dopilnował i doszło do awarii. Ciekawe czy jakby serwisował skrzynie zgodnie z zaleceniami to czy doszłoby do tej awarii. Osobiście jeździłem B9 2.0TFSi z stronic co miało ponad 200kkm i serwis był tylko w ASO. Skrzynia w nim pracowała idealnie, szybko i płynnie. Jakie macie doświadczenia z sewisami w ASO, olejami itp? Jakieś rady?
jedrekx Opublikowano 16 Czerwca 2021 Opublikowano 16 Czerwca 2021 w A6 serwisowałem do końca w ASO, olej w skrzyni wymieniany tak samo.. a mechatronika padła przy 140 kkm czyli jakieś 4-5 kkm przed sprzedażą
wampir Opublikowano 16 Czerwca 2021 Autor Opublikowano 16 Czerwca 2021 o f*ck, a jaki to był kod skrzyni? Jaki silnik? Ile wyniosła naprawa?
jedrekx Opublikowano 16 Czerwca 2021 Opublikowano 16 Czerwca 2021 skrzynia PXD, silnik 3.0tdi CDUD czyli 245KM. ale to nie powiedziane, że u Ciebie padnie. w drugim, które jeszcze w firmie zostało nic się ze skrzynią nie dzieje.. także to w sumie loteria, choć u każdego prędzej czy później ta mechatronika klęka. ja robiłem mechatronikę w zaprzyjaźnionym warsztacie i wyszło chyba coś koło 6k jak dobrze pamiętam.. ale to już było ponad rok temu i mogę do końca nie pamiętać kwoty.
wampir Opublikowano 16 Czerwca 2021 Autor Opublikowano 16 Czerwca 2021 A jak były jeżdżone oba auta? Może jedno było bardziej ciśnięte?
Muskel1 Opublikowano 16 Czerwca 2021 Opublikowano 16 Czerwca 2021 48 minut temu, jedrekx napisał: w A6 serwisowałem do końca w ASO, olej w skrzyni wymieniany tak samo.. a mechatronika padła przy 140 kkm czyli jakieś 4-5 kkm przed sprzedażą Niestety to najczęściej pada w s-tronicach. Z tego słyną te skrzynie.
jedrekx Opublikowano 16 Czerwca 2021 Opublikowano 16 Czerwca 2021 10 minut temu, wampir napisał: A jak były jeżdżone oba auta? Może jedno było bardziej ciśnięte? to jest po prostu loteria kiedy padnie, a padnie u każdego - taka skrzynia p.s. w tym bardziej ciśniętym i pałowanym nie padło 1
wampir Opublikowano 16 Czerwca 2021 Autor Opublikowano 16 Czerwca 2021 Nie wiem dlaczego Audi zrezygnowało ze skrzyń ZF. W B8 na USA czy Kanadę jeszcze szły tiptronicki ale w B9 zrezygnowali z tego :/
Norbas Opublikowano 16 Czerwca 2021 Opublikowano 16 Czerwca 2021 14 godzin temu, wampir napisał: Obie potrafią tragicznie nisko schodzić z obrotami do 1200obr/min, ale to niweluję zdecydowanym (ale z wyczuciem) wciśnięciem gazu. Wtedy skrzynia redukuje bieg i podnosi obroty minimum do 1600obr/min. Ważne jest aby jechać np. równe 60km/h a nie mniej bo wtedy najczęściej dochodzi do tego schodzenia z obrotami. Jak nie masz w planach zrobienia softa w silniku to chociaż zrob moda skrzyni. Chłopaki ustawia granice do której ma trzymać obroty czy tez granice przy której może zmienić bieg. Wyłączenie wbijania jak najniższego biegu po przejściu na tempomat czy tez ogarnąć zamulenie skrzyni BTW: graty auta i niechaj się sprawuje ?
vvalery Opublikowano 16 Czerwca 2021 Opublikowano 16 Czerwca 2021 Ciekawe spostrzeżenie co do allroada i jego zachowania na drodze. Miałem B8 Allroada TDi z 2010 roku. Zrobiłem nim prawie 90K kilometrów i pod względem prowadzenia i zachowania w zakrętach niestety bije A4 B9 wg mojej opinii. Tutaj niby sportowe zawieszenie, ale to nie jest to, co było. Układ kierowniczy również. To tak nawiasem moja skromna opinia. Nie bój się o skrzynię, pewnie Cię przeżyje :-)
wampir Opublikowano 16 Czerwca 2021 Autor Opublikowano 16 Czerwca 2021 Ja nie mówię, że Allroad był jakiś pontoniasty czy źle się prowadził. Jak na auto z podniesionym zawieszenie prowadził się niesamowicie. Ludziom się wydaje, że allroad jest wysoki to jest miekki. Nic z tych rzeczy, przejazd przez jakieś nierówności było mocno czuć. W B9 S-line czuję mniejsze przechyły budy, ale to naturalne, niższy środek ciężkości bo siedzi niżej. Co układu kierowniczego to nie nie wypowiem się. Nie jestem na tym levelu, żeby aż tak na to zwracać uwagę
Muskel1 Opublikowano 16 Czerwca 2021 Opublikowano 16 Czerwca 2021 (edytowane) 4 godziny temu, wampir napisał: Nie wiem dlaczego Audi zrezygnowało ze skrzyń ZF. W B8 na USA czy Kanadę jeszcze szły tiptronicki ale w B9 zrezygnowali z tego :/ Ten większy 3.0 TDI ma tipa Ogólnie oprócz tego mniejszego 3.0 TDI wszystkie V6 mają tipa. Edytowane 16 Czerwca 2021 przez Muskel1
wampir Opublikowano 16 Czerwca 2021 Autor Opublikowano 16 Czerwca 2021 Spalanie przy 90km/h a później jazdą wioskami 60km/h i spalanie jeszcze niższe ...bo 5.9l/100km. Ciekawe czy jakbym tak dłużej jechał czy byłoby jeszcze niższe.
Rekomendowane odpowiedzi