Faraon221 Opublikowano 5 Lipca 2021 Opublikowano 5 Lipca 2021 Witam. Panowie proszę o pomoc. Oddałem samochód do mechanika, ponieważ pierwszy partacz wymienił mi napinacz i łańcuch rozrządu pomimo, iż był dobry i nikt go o to nie prosił. Po tej wymianie odczuwalnie pogorszyła się praca silnika i osiagi tj. dziwne wibracje i po przejechaniu kilku kilometrow za każdym razem pojawiał się błąd P0011 tj. Nie osiągnieto nastaw podstawowych na walku A. Oddałem auto do polecanego mechanika, który stwierdził że jeden wałek był delikatnie przestawiony. Niestety teraz auto już nie odpala a błąd P0011 pojawia się od razu. Oczywiscie zaczyna się zwalanie winy na poprzednika. Według mnie sokoro silnik odpalał a teraz nie chce, to chyba dalej występuje problem z rozrzadem. Gość chce wymienić fazator rozrządu, który już był wymieniany. Myślę, że wymiana fazatora i tak nic nie da. Ale proszę o jakieś podpowiedzi. Może ktoś z Was już miał taką historię. Wiem, że na tym rozrzadzie niejeden mechanik poległ.
Langista Opublikowano 5 Lipca 2021 Opublikowano 5 Lipca 2021 Odczyty z grupy 90 powiedzą, czy rozrząd źle ustawiony.
przem8 Opublikowano 5 Lipca 2021 Opublikowano 5 Lipca 2021 (edytowane) Jeśli już to 90+93, a rozrząd to jeden z prostszych do złożenia. Edytowane 5 Lipca 2021 przez przem8
Dev Opublikowano 5 Lipca 2021 Opublikowano 5 Lipca 2021 3 godziny temu, przem8 napisał: Jeśli już to 90+93, a rozrząd to jeden z prostszych do złożenia. Wierz mi że niektórych przerasta
Faraon221 Opublikowano 5 Lipca 2021 Autor Opublikowano 5 Lipca 2021 Jak ostatnio wchodziłem w grupę 93 to miał 13.0 KW. Wtedy chociaż odpalał. Nie wiem jak teraz. Mechanik nie może go odpalić i jak na razie nie dzwoni. Obawiam się, że może już są pogięte zawory. Drugi mechanik nie może sobie poradzić z tym rozrzadem. Masakra..
przem8 Opublikowano 5 Lipca 2021 Opublikowano 5 Lipca 2021 26 minut temu, Faraon221 napisał: Jak ostatnio wchodziłem w grupę 93 to miał 13.0 KW To już miałeś przestawione o ząbek więc jeśli znowu przestawił to mogą być objawy jak u Ciebie. Ze słyszenia wiem, że ponoć do przestawienia o 2 ząbki kolizji jeszcze nie ma, a o ząbek to na 100%, bo połowa 1.8t jeździ ze źle ustawionym rozrządem
aker Opublikowano 5 Lipca 2021 Opublikowano 5 Lipca 2021 25 minut temu, przem8 napisał: To już miałeś przestawione o ząbek więc jeśli znowu przestawił to mogą być objawy jak u Ciebie. Ze słyszenia wiem, że ponoć do przestawienia o 2 ząbki kolizji jeszcze nie ma, a o ząbek to na 100%, bo połowa 1.8t jeździ ze źle ustawionym rozrządem To jaka ma być prawidłowa wartość w grupie 93 jak jest dobrze ustawiony pasek ?
przem8 Opublikowano 5 Lipca 2021 Opublikowano 5 Lipca 2021 Jak najbliżej 0, a tolerancja to -3 do +6. Przestawienie o ząbek to wartości od 11 w górę, a czujnik wałka wychwytuje wartości bodajże do 22, a powyżej nie ma żadnej wartości. U mnie po wymianie rozrządu i napinacza łańcucha zawsze było i jest 0.0.
pelonek1 Opublikowano 5 Lipca 2021 Opublikowano 5 Lipca 2021 6 minut temu, aker napisał: To jaka ma być prawidłowa wartość w grupie 93 jak jest dobrze ustawiony pasek ? -3 do +6
XsioR Opublikowano 16 Sierpnia 2021 Opublikowano 16 Sierpnia 2021 W dniu 5.07.2021 o 22:12, aker napisał: To jaka ma być prawidłowa wartość w grupie 93 jak jest dobrze ustawiony pasek ? To pasek ci zmieniał czy łańcuch? W grupie 90 aktywujesz test i wszystko jasne. Ogólne wartości możesz prześledzić od 90 do 96. Na bank będzie wywalac blacz czujnika faz rozrządu. Nie wiem po prostu z czym nie mogą sobie ci mechanicy poradzić. U mnie 3 próbowało ustawić i takiego wała ? Jeden z nich nawet mi napinacz hydrauliczny uszkodził. Jednemu dalem instrukcje z ASO i mimo tego też gówno zrobił... Jeszcze upokorzylem go na koniec bo był przekonany,że jest dobrze po podłączeniu vcds zesrał się tak,że o kasę się nawet nie upomniał... Historia skończyła się w taki sposób, że wracając z serwisu ASO już z zaklepanym terminie,korba bokiem mi zapukała i 3500zl za drugi silnik kompletny,a potem 6 dni w garażu i demontaż-montaż w pojedynkę po pracy. Dziś już wolę nie pamiętać. Wsadziłem drugi silnik zmieniłem przy okazji parę podzespólów i cieszę się jazdą. Następnym razem jadę od razu do aso kiedy przyjdzie czas na rozrząd.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się