Skocz do zawartości
IGNOROWANY

DSG, b9 2.0 190km quattro - szarpnięcia


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Witajcie, 

W marcu 2021 zakupiłem B9 z 2018r. 
Mam następujące objawy w moim aucie, przy ruszaniu z miejsca parkingowego puszczam hamulec autko powoli się toczy. Gdy dodaje gazu żeby już ruszyć jest dość mocne szarpnięcie, gdy już jadę to nie ma problemów ze skrzynią. Są szarpnięcia i takie jak by luzy tylko przy manewrowaniu na parkingach i przełączaniu z D na R itd.. 
Dość dziwny objaw występuje też z redukcji z 3 na 2, czuć taką jak by zwłokę, opóźnienie. Skrzynia redukuje jest może delikatne szarpnięcie, ale po redukcji auto zaczyna ciągnąć dopiero po chwili. 

Auto jest jeszcze na gwarancji, w ASO powiedzieli, że wszystko jest ok, zaktualizowali oprogramowanie. Oczywiście nic to nie zmieniło ;)
Co doradzicie? Poważnie to jest normalne - tak jak twierdzi ASO?

Edytowane przez dodo_1234
Opublikowano
57 minut temu, dodo_1234 napisał:

Gdy dodaje gazu żeby już ruszyć jest dość mocne szarpnięcie, gdy już jadę to nie ma problemów ze skrzynią

szarpnięcie w momencie zmiany z 1 na 2? czy na 1 szarpie?

Opublikowano (edytowane)

szarpnięcie przy ruszaniu na 1, z 1 na 2 jest OK. Na rozgrzanej skrzyni jest to mniej widoczne, ale występuje.

Przebieg 90 tys km .

Edytowane przez dodo_1234
Opublikowano

raczej nie jest to normalna praca jak twierdzi serwis, nie zauważyli tego szarpnięcia?

Opublikowano
5 godzin temu, RALF76 napisał:

raczej nie jest to normalna praca jak twierdzi serwis, nie zauważyli tego szarpnięcia?

twierdzą, że nie :) ponadto twierdzą, że po aktualizacji zniknęła zwłoka w redukcji z 3 na 2 (serwisant ewidentnie wiedział o co chodzi jak zgłaszałem usterkę i na jeździe próbnej). Ja nie zauważyłem żadnej zmiany po aktualizacji oprogramowania. 

Ogólnie objawy są bardzo podobne jak u kolegi w tym poście: 

 

Opublikowano

Ta skrzynia to jedna wielka mina, ja w nich już nawet ojeju nie wymieniam żeby nie było że coś zyebałem

Opublikowano (edytowane)
Godzinę temu, Dev napisał:

Ta skrzynia to jedna wielka mina, ja w nich już nawet ojeju nie wymieniam żeby nie było że coś zyebałem

a co myślisz o moich objawach? na biegach powyżej 2/3 nie ma żadnych objawów i jeździ się super. 

Osobiście nigdy innym DSG nie jeździłem, więc nie wiem co myśleć.  Olej wymieniony przy 60 tys w aso.

Edytowane przez dodo_1234
Opublikowano

Mam dokłądnie takie same objawy jak Ty,nauczyłem sie z tym jezdzić ten Typ tak ma poprostu....Zastanwaialem sie nad nowym softem ale nie wiem czy to coś zmieni i czy ma to sens:eusathink:

Opublikowano

Też mam podobnie, tzn przy ruszaniu jak ruszam bez gazu, auto się toczy i nacisnę na gaz to delikatnie szarpnie, ale nie jest to jakieś duże szarpnięcie i występuje raczej  tylko na zimnym silniku, staram się wtedy delikatnie wciskać gaz. Po rozgrzaniu silnika efekt prawie nie wyczuwalny. Ogólnie na mrozie przy porannym ruszaniu skrzynia jest jakaś bardziej szarpiąca i bardziej przeciąga zmianę, ale to tylko przez kilka pierwszych minut i nie jest to jakoś bardzo uciążliwe. Myślę że to raczej normalne.

Opublikowano

U mnie to samo. Nie wydaje mi się ze to do końca normalne. Dla porównania miałem jakiś czas temu auto zastępcze A4 polift z bardzo małym przebiegiem i ruszanie z miejsca jak i zmiana biegu czy redukcja były bardzo płynne. Niezależnie czy silnik był zimny czy rozgrzany. Nie znam się na budowie skrzyni/ sprzęgła ale na mój gust jest jakiś problem albo z łożyskiem dociskowym (jeżeli występuje w s-troniku) bądź samym sprzęgłem. U mnie z historii samochodu wynika ze sprzęgło ciągle fabryczne (119 000mil/ 190 000km). Ma więc prawo chyba coś się dziać.

Ciekawe tylko czy pomoże wymiana całego kompletu sprzęgła.

Wymieniał ktoś może komplet i zauważył różnicę?

Opublikowano (edytowane)

Ja również uważam ze wina za te szarpnia jest koszt sprzegłowy zużywa sie wszystko.Ciekawe czy ktos juz to robił i czy to dało jakies efekty co do pracy skrzyni.

obecnie jestem po wymianie filtrów oleji i uszczelniaczy mechatroniki i nie wiele to pomogło;) przebig u mnie to 162 tysiące.

Edytowane przez firefighter79
Opublikowano

S-troniki z większym przebiegiem chyba już tak mają.Jeżdżę już 1,5 roku i efekt cały czas taki sam. Nie szarpie przy zmianie biegu tylko jakby przy wysprzęglaniu.  Na zimnym silniku jak ruszę, gładko przełączy na 2 lub 3 bieg po czym dojeżdżam do zakrętu i spuszczę nogę z gazu tak jakby wysprzęgla, dodaję gazu i wtedy jest lekkie uderzenie. Już się nauczyłem i po odpuszczeniu gazu czekam aż zredukuje i zacznie hamować silnikiem, wtedy dodaje gazu, lub delikatnie tykam na gaz i wtedy nie szarpnie. Po rozgrzaniu (przejechaniu 1-2 km) szarpanie jest już prawie niewyczuwalne.

Opublikowano

Witam uporał się z tym problemem ? 

 

Opublikowano

U mnie bez zmian, nawet nie traktuje tego jako problem ;)

Opublikowano

Wydaje mi się że jak szarpie to coś z mechatroniką (pewnie jakiś selenoid się przycina) 

rozumiem że mowa o 0CK , zapewne takie coś prowadzi w przyśpieszonym tempie  do rozwalenia kosza .

Jakie nr softów macie ? 

Na bank wymiana filtrów i oleju nie zaszkodzi. Może warto też robić adaptację. 

Opublikowano

A co ile wymieniacie rozrząd? 

 

  • Haha 1
Opublikowano

Pytanie o rozrząd w temacie o skrzyni? Daj spokój kolego i nie mieszajmy wszystkiego do kupy. To nie grupa na FB, że wrzucamy wszystko do jednego wora

Mamy już istniejące tematy na forum o rozrządzie.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...