jawalski Opublikowano 8 Września 2021 Opublikowano 8 Września 2021 Witam Pacjent audi a4 b9 avant 2,0tdi 190ps quattro. Przebieg 150kkm. Problem : hałas, a właściwie stuki z tylnego mostu podczas ruszania przy skręconych kołach. Objawiło się to ostatnio, a efekt się pogłębia. Na początku przy skręcie było słychać dźwięk przypominający jazdę na wyząbkowanych oponach co zostało uznane jako normalne dla quattro, na wprost była cisza. Później doszły stuki, coś jakby przeskakująca zębatka. Wróciłem z urlopu przejeżdżając ok. 3,5kkm, więc zębatki po takim tripie pewnie bym ukręcił. Dodatkowo ostatnio podczas dynamicznego przyspieszania na wprost dochodzą dźwięki (dół auta, mniej więcej środek) jakby któraś poduszka nie trzymała - głuche uderzenia. Przy jeździe ze stałą prędkością cisza. Poduszki nie wylane, po obejrzeniu na kanale wydają się być w porządku. Myślałem jeszcze o łączniku elastycznym wału - nie wiem czy to dobry trop. Proszę o pomoc w sensie procedury postępowania, czyli od czego zacząć, co po kolei eliminować i w jaki sposób. Czy odkręcenie wału na tył i próby jazdy jak ośką ma sens. To moje pierwsze 4x4 i kompletnie nie wiem jak zacząć diagnozować mój problem ( który w mojej opinii jest mechaniczny). Będę wdzięczny za wszelkie sugestie lub polecenie warsztatu ogarniętego w napędzie quattro. Pozdrawiam
Langista Opublikowano 8 Września 2021 Opublikowano 8 Września 2021 Odkręcenie wału i wymiana podpory, to Cię czeka. Uprzedzę Twoje pytanie - nie możesz jeździć bez wału jak ośką. Wał oddaj do zaufanej firmy z dobrymi opiniami i gwarancją na swoją robotę, bo nie raz zdarzało się, że cała 'naprawa' wykonywana była w imadle a o wyważaniu to oni tylko w serwisie opon słyszeli.
jawalski Opublikowano 8 Września 2021 Autor Opublikowano 8 Września 2021 A i jeszcze jedno pytanie : do tylnego mostu podpięta jest wtyczka (elektryczna) , co to jest, co to robi, jakiś czujnik???
jawalski Opublikowano 8 Września 2021 Autor Opublikowano 8 Września 2021 Dziękuję za odpowiedź. Jeśli dobrze zrozumiałem to wał z podporą odpowiedzialny jest za efekty jakby uderzania podczas dynamicznego przyspieszania ? Czy gruchotanie podczas ruszania na skręconych kołach to też wał?
DarekS4 Opublikowano 8 Września 2021 Opublikowano 8 Września 2021 24 minuty temu, Langista napisał: Uprzedzę Twoje pytanie - nie możesz jeździć bez wału jak ośką. Czekaj czekaj .... nie napisał czy ma manuala czy S-Tronica
jawalski Opublikowano 8 Września 2021 Autor Opublikowano 8 Września 2021 Cytat Odkręcenie wału i wymiana podpory, to Cię czeka Chwilę trwało zanim pomyślałem. Miałem usterkę - haczący na lewarku 2 bieg, źle wchodził. Diagnoza - do wymiany element plastikowy w którym osadzony jest lewarek. Aby to wymienić (a można tylko od dołu) trzeba było opuścić wał - odkręcic i przykręcić. Czy taki zabieg mógł spowodować moje kłopoty. Gdzie przy takiej robocie można popełnić błąd? Pozdrawiam
Langista Opublikowano 8 Września 2021 Opublikowano 8 Września 2021 Zależy w jaki sposób opuściłeś ten wał, mogłeś uszkodzić podporę.
jawalski Opublikowano 8 Września 2021 Autor Opublikowano 8 Września 2021 30 minut temu, Langista napisał: Zależy w jaki sposób opuściłeś ten wał, mogłeś uszkodzić podporę. Od razu powiem że nie ja to robiłem. Pojadę do tego warsztatu, ale nie wiem jak zweryfikować ową podporę. Czy kolejny raz odkręcić wał, czy będzie tam jakiś luz, co tam sprawdzić i czy da się to zrobić ręką. Generalnie jak stwierdzić lub wykluczyć uszkodzenie.
Langista Opublikowano 8 Września 2021 Opublikowano 8 Września 2021 Wizualnie, jak tulejka będzie naderwana to wiadomo, że do wymiany. Druga sprawa, to czy ten, kto to wcześniej zdejmował wiedział co robi i samego wału nie uszkodził..
jawalski Opublikowano 17 Września 2021 Autor Opublikowano 17 Września 2021 Problem rozwiązany. Okazało się, że Audi zna temat (znajomy z serwisu mi pomógł). Powodem odgłosów dochodzących z tyłu nie jest dyfer, ale stary, nie wymieniany olej w sprzęgle wielotarczkowym. Wg instrukcji nie wymienia się go. Zrobiłem dwukrotną wymianę oleju w tym sprzęgle (wchodzi 0,5 l) i zalany został po raz trzeci. Pierwsze zlanie - olej czarny, po pierwszej wymianie bursztynowy, po drugiej praktycznie jak nowy. Trzecie zalanie i po problemach. Napęd nie tłucze, nie chrobocze, chodzi cicho jak należy. Należy jeszcze wykonać adaptację sterownika do nowego oleju. Da się wymienić nie odkręcając wału. Może się komuś przyda ten post. 2
piotrek1988101 Opublikowano 3 Stycznia 2022 Opublikowano 3 Stycznia 2022 Witam. A to sprzęgło wieloplytkowe masz w tylnym moście czy jak w napędzie quattro ultra za skrzynią? Bo mam podobne objawy do opisanych A nalot to 170 tyś km 2018. A4 b9 2.0 tdi quattro manual
patryciusz Opublikowano 4 Stycznia 2022 Opublikowano 4 Stycznia 2022 Sprzęgło od centralnego dyfra masz przy skrzyni.
mariozurek Opublikowano 2 Czerwca Opublikowano 2 Czerwca Panowie podnoszę swój problem jestem od nowości właścicielem Audi A4 ultra quattro 8WH 0B9 rocznik 2018 150 KM diesel 2,0 manual przebieg niecałe 65000km Auto serwisowane w ASO. Ostatni przegląd w sierpniu ubiegłego roku -jeżdżę nim sam -senior i przeżyłem już problem z 6 biegiem a obecnie przy tak małym przebiegu pojawia się problem chyba dyfra, bo objaw jest podobny jak wcześniej pisał któryś z Was mianowicie przy pełnym skręcie w lewo czy prawo i ruszaniu pojawia się dziwne zachowanie i odgłosy z tylnej osi jakby gruchotanie czy jakby opony były dziwnie zużyte. Po przeprowadzeniu jazdy próbnej razem z znajomym mechanikiem potwierdził te moje spostrzeżenia- głośnego zachowania przy skręcie i ruszaniu z miejsca , przeprowadziliśmy oględziny opon pomiary długości obwodów opon/opony w dobrym stanie i jednakowe/ oględziny od skrzyni biegów do dyferencjału sprawdzenie luzów na kolach, przegubach sprawdzenie wału i nic nie wykryliśmy optycznie żadnych wycieków itp. Sprawdzenie błędów elektroniki tez nic nie wykryło. Podejrzenie pada na mechaniczne uszkodzenia na dyferencjału. Czy to możliwe przy takim przebiegu? A może coś innego może jakaś wymiana oleju jest gdzieś potrzebna i pomoże?
mariozurek Opublikowano 10 Czerwca Opublikowano 10 Czerwca kol duzy616 w czym /w ktorej czesci napedu/wymienic ten olej?
mariozurek Opublikowano 10 Czerwca Opublikowano 10 Czerwca Kol.duzy616 Dzieki za info i schemat dodam tylko ze ja mam skrzynie RJS i tego podesłanego schematu wg mnie mam wymienić olej w sprzęgle za skrzynia oznaczenie nr( 2 )i ma to byc olej z nr 4 czyli G 055 515 A2 czy tak ? Dodam tylko ze w opisie auta mam słowa ultra Quattro ale jeden ze znajomych mówił mi ze mam torsena wiec juz całkiem zgłupiałem i czy mogę na Prv przesłać kod auta z cała tabliczka by się upewnić jak to rzeczywiście u mnie jest. Pozdrawiam
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się