Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[1.9 AWX] Nierówna praca silnika po odpaleniu.


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam. Od dłuższego czasu nie mogę się uporać z nierówną pracą silnika po odpaleniu, po dłuższym postoju poniżej +10st..

Przeczytałem setki tematów i robiłem wszystko co sugerowali na forum, ale niestety nie mogę się pozbyć tego problemu.

A więc, gdy próbuję uruchomić samochód po nocy, przy temp. poniżej +10st, odpala praktycznie od strzała natomiast strasznie nierówno pracuje silnik przez jakieś 10-20 sekund.

Rzeczy, które już zostały zrobione:

- Wymieniony wałek rozrządu na Kolbemschmidt, panewki i szklanki.

- Zregenerowana głowica oraz wstawione mosiężne tuleje pd (ponieważ były wyrobione gniazda),

- wymieniona tandem pompa na boscha

- sprawdzone świece żarowe

Teraz zastanawiam się nad wymianą pompowtryskiwaczy, ale boję się, że wtopie kolejne pieniądze bez efektu.

W linku wrzucam logi z grupy 013,018 i 023 robione podczas odpalania. Może ktoś będzie w stanie coś podpowiedzieć?

LOG.TUNEZILLA.COM

Pozdrawiam

Opublikowano

Korekcja 4 cylindra, jeśli pompowtrysk był włożony zgodnie ze sztuką to on jako pierwszy podejrzany...

Opublikowano
3 minuty temu, kamil-vag napisał:

Korekcja 4 cylindra, jeśli pompowtrysk był włożony zgodnie ze sztuką to on jako pierwszy podejrzany...

A jeżeli pompki były zamieniane miejscami, a korekcje i tak były złe na 4 cyl.? Zostaly założone nowe uszczelniacze oraz śruby, wszystko zrobione zgodnie ze sztuką. Dodam, że oleju silnikowego nie ubywa.

Opublikowano

Jeśli korekcja na 4 garze była równie zła przed tą operacją to problemu trzeba szukać raczej w cylindrze...

Sprawdzałeś kompresję ? ? ? Bo nic innego mi na mysl nie przychodzi...

 

Opublikowano (edytowane)

W poniedziałek będę sprawdzał, tylko nie wiem, kiedy sprawdzać. Na zimnym silniku zaraz po odpaleniu czy na ciepłym? Po 10-20 sekundach od odpalenia objawy ustępują. Nie ma utraty mocy, nie dymi, nie bierze oleju. Dziwne, że tylko poniżej 10st. Gdyby coś było z cylindrem to chyba zawsze byłby ten problem.

Edytowane przez Tucholek
Opublikowano

@kamil-vag a czy mógłbyś sprawdzić logi z dnia dzisiejszego, bo po kilkudniowych obserwacjach wychodzi coś dziwnego. Dodam, że podczas tych obserwacji pompki nie były zamieniane miejscami. Czy coś CI przychodzi do głowy?

LOG.TUNEZILLA.COM

 

Opublikowano

Jeśli korekcje są złe zaraz po odpaleniu i po chwili się normują, to wskazywałoby to na zły montaż, być może podkładka miedziana nie dolega dobrze do spodu gniazda, być może oring przepuszcza lekko paliwo... Niby masz wstawione tuleje, ale może gdzieś się podwija oring... 

Próbowałeś może czyścić pompki na krótkim obiegu + potem dodatek do smarowania układu paliwowego ? ? ? 

@piotrsob1 wspomóż w temacie. Bo nie mam innego pomysłu na te wędrujące korekcje jak zły montaż.

Opublikowano

Dolewałem tylko preparat czyszczacy Liqui Moly do baku, ale nie na krótkim obiegu. Dziwi mnie, że jednego dnia szwankują 1 i 2 cylinder, 3 i 4 jest ok. Natomiast na drugi dzien szwankuje 3 i 4, a 1 i 2 jest ok (bez przekladania pd). 

Opublikowano
9 godzin temu, Tucholek napisał:

Dolewałem tylko preparat czyszczacy Liqui Moly do baku, ale nie na krótkim obiegu. Dziwi mnie, że jednego dnia szwankują 1 i 2 cylinder, 3 i 4 jest ok. Natomiast na drugi dzien szwankuje 3 i 4, a 1 i 2 jest ok (bez przekladania pd). 

Problem wczoraj był tylko na czwartym cylindrze, dzisiaj jest tylko na pierwszym...

Problem wskazują tylko wysokie dodatnie korekcje, minusowe są tylko odpowiedzią na te dodatnie .

Te dodatnie to zwiększone czasy wysterownia pompek, ujemne świadczą o skróceniu tych czasów. Sterownik tak modyfikuje czas wtrysku by moc uzyskiwana z każdego cylindra na biegu jałowym i do 1800 obr/min była podobna .

Powyżej tych obrotów już nie jest w stanie na bieżąco aktualizować korekcji .

Suma korekcji powinna być zbliżona do zera i sterownik je przelicza by tak było, oczywiście  zakres tej regulacji jest +/- trzy jednostki, większe korekcje są już nie do ogarnięcia przez sterownik.

Z praktyki to już powyżej 1,5 na plusie na którymś z cylindrów da się wyczuć lekko nierówną pracę silnika.

Co do konkretnej sytuacji u Ciebie to mam kilka pytań :

- kiedy były tulejowane gniazda pompek ?

- ile km. po tulejowaniu przejechał silnik ?

Zwróć uwagę że te korekcje nie świadczą o stanie pompowtryskiwaczy tylko są odzwierciedleniem warunków jakie podczas pracy silnika panują w poszczególnych cylindrach.

Najczęstszą przyczyną wysokich korekcji jest przedostawanie się spalin z cylindrów do szyny paliwowej w głowicy.

Jeżeli zakłócenia korekcji występują zaraz po odpaleniu silnika i powoli zanikają to mogą też świadczyć o opróżnieniu z paliwa i zapowietrzeniu szyny paliwowej głowicy, trzeba szukać nieszczelności.

Jeżeli na przykład tulejowanie gniazd pompek nie zapewniło szczelności pomiędzy tulejkami a głowicą to mogą być takie właśnie objawy , powinno też zacząć przybywać oleju w misce olejowej.

W tym konkretnie przypadku przy tak nietypowych objawach nic innego mi do głowy nie przychodzi .

 

 

Opublikowano (edytowane)

@piotrsob1

A więc, gniazda byly tulejowane jakos w styczniu na poczatku tego roku. Potem zrobiło się cieplo i objawy byly nie zauważalne. Dopiero okazalo się jak znów przyszedł okres jesienny i temperatury spadly. Przez ten czas zrobilem niecale 5tys km. Glowica byla sprawdzana na szczelność i wszystko było okej. Oleju w misce nie przybywa ani nie ubywa. Od wymiany oleju w styczniu poziom na bagnecie caly czas taki sam. 

Edytowane przez Tucholek
Opublikowano

Mam takie same objawy jak kolega wyżej opisuje w sumie już chyba z 3 lata. Gdy temperatura powietrza nie spada niżej 10 stopni ,wszystko jest okej jak spadnie, to kilka sekund po odpaleniu silnika przerywa i pracuje nie równo, później wszytko się normuje. Głowice również posiadam z tulejami, przy okazji zmiany głowicy zakupiłem też 4 używane pompowtryski(moje juz niedomagały) a problem z nie równa praca występował przed wymiana tego wszystkiego i występuje nadal.

Opublikowano

Ja teraz biore pod lupę calutki układ dostarczania paliwa. Wszystkie przewody, pompe w baku, jeszcze raz tandem pompe, zaworek zwrotny, filtr paliwa i wszystko co jest po drodze. Jak juz wszystko sprawdze dam znac jaki efekt.

Opublikowano

Szukaj wlasnie nieszczelnosci bo bipy szaleja a tak wlasnie sie dzieje jak do pd dostaje sie powietrze. Oczywiscie moga to byc rowniez spaliny. 

Kazdemu z takimi objawami polecam zlac paliwo z filtra do szklanki w celu sprawdzenia jego barwy. Najlepiej jak w baku juz prawie sucho. Widac wtedy czy paliwo nie jest brudne od spalin.

Opublikowano
23 godziny temu, nadybek napisał:

Szukaj wlasnie nieszczelnosci bo bipy szaleja a tak wlasnie sie dzieje jak do pd dostaje sie powietrze. Oczywiscie moga to byc rowniez spaliny. 

Kazdemu z takimi objawami polecam zlac paliwo z filtra do szklanki w celu sprawdzenia jego barwy. Najlepiej jak w baku juz prawie sucho. Widac wtedy czy paliwo nie jest brudne od spalin.

A spaliny w jakim miejscu wtedy by się przedostawały do paliwa?

Opublikowano

Na podkladkach termicznych pompowtrysków. 

Przy kazdym wyciagnieciu PD powinno sie zweryfikowac i ewentualnie przefrezowac jego gniazdo.

Gniazdo przed:

IMG_20210914_120626.jpg

 

Gniazdo po:

IMG_20210928_064926.jpg

  • Pomoc techniczna 3
Opublikowano

Świetny przykład, jak to powinno być przygotowane do montażu, a bardzo wiele osób twierdząc, że było to zrobione zgodnie ze sztuką jest w błędzie... 

Ważne jest przygotowanie powierzchni, ważne odpowiednie dokręcenie śruby trzymającej pompo-wtrysk. 

Ile to już przeleciało tematów na forum, gdzie po wymianie uszczelnień na PD było jeszcze gorzej niż przed...

Opublikowano

Jak nie ma wżerów można pasta do docierania zaworów wypolerować i daje radę na długi czas. 

Opublikowano (edytowane)

Jak glowica w rekach to mozna wszystko. Ja to robie frezem a nastepnie naklejajac na superglue papier scierny 180 na dopasowany trzpien. Do tego tulejka prowadzaca na gorze zeby wszystko bylo w osi.

W przypadku 16V mozna kombinowac ze starym wtryskiem i pasta do docierania.

Edytowane przez nadybek
Opublikowano (edytowane)
2 godziny temu, nadybek napisał:

Na podkladkach termicznych pompowtrysków. 

Przy kazdym wyciagnieciu PD powinno sie zweryfikowac i ewentualnie przefrezowac jego gniazdo.

Gniazdo przed:

IMG_20210914_120626.jpg

 

Gniazdo po:

IMG_20210928_064926.jpg

To jeszcze jakbyś napisał jak to i czyn wypolerowałeś.

 

Aha już napisałeś. Dzięki.

Edytowane przez Pieterb
Opublikowano
W dniu 13.11.2021 o 13:35, nadybek napisał:

Jak glowica w rekach to mozna wszystko. Ja to robie frezem a nastepnie naklejajac na superglue papier scierny 180 na dopasowany trzpien. Do tego tulejka prowadzaca na gorze zeby wszystko bylo w osi.

W przypadku 16V mozna kombinowac ze starym wtryskiem i pasta do docierania.

A jeżeli głowica zamontowana? To jak to przygotować, żeby jakieś opiłki nie poleciały w dół? Wszystko zostało zrobione zgodnie ze sztuką, jedynie co to właśnie nie mam 100% pewności co do tej podkładki. Jutro będzie wyciągany filtr więc zobaczę, czy paliwo jest brudne od spalin. Ogólnie dziękuje bardzo za te cenne podpowiedzi. Mam nadzieję, że uda się rozwiązać ten męczący problem. Pozdrawiam

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...