Tucholek Opublikowano 6 Listopada 2021 Opublikowano 6 Listopada 2021 Witam. Od dłuższego czasu nie mogę się uporać z nierówną pracą silnika po odpaleniu, po dłuższym postoju poniżej +10st.. Przeczytałem setki tematów i robiłem wszystko co sugerowali na forum, ale niestety nie mogę się pozbyć tego problemu. A więc, gdy próbuję uruchomić samochód po nocy, przy temp. poniżej +10st, odpala praktycznie od strzała natomiast strasznie nierówno pracuje silnik przez jakieś 10-20 sekund. Rzeczy, które już zostały zrobione: - Wymieniony wałek rozrządu na Kolbemschmidt, panewki i szklanki. - Zregenerowana głowica oraz wstawione mosiężne tuleje pd (ponieważ były wyrobione gniazda), - wymieniona tandem pompa na boscha - sprawdzone świece żarowe Teraz zastanawiam się nad wymianą pompowtryskiwaczy, ale boję się, że wtopie kolejne pieniądze bez efektu. W linku wrzucam logi z grupy 013,018 i 023 robione podczas odpalania. Może ktoś będzie w stanie coś podpowiedzieć? TuneZilla Log Viewer LOG.TUNEZILLA.COM Pozdrawiam
kamil-vag Opublikowano 6 Listopada 2021 Opublikowano 6 Listopada 2021 Korekcja 4 cylindra, jeśli pompowtrysk był włożony zgodnie ze sztuką to on jako pierwszy podejrzany...
Tucholek Opublikowano 6 Listopada 2021 Autor Opublikowano 6 Listopada 2021 3 minuty temu, kamil-vag napisał: Korekcja 4 cylindra, jeśli pompowtrysk był włożony zgodnie ze sztuką to on jako pierwszy podejrzany... A jeżeli pompki były zamieniane miejscami, a korekcje i tak były złe na 4 cyl.? Zostaly założone nowe uszczelniacze oraz śruby, wszystko zrobione zgodnie ze sztuką. Dodam, że oleju silnikowego nie ubywa.
kamil-vag Opublikowano 6 Listopada 2021 Opublikowano 6 Listopada 2021 Jeśli korekcja na 4 garze była równie zła przed tą operacją to problemu trzeba szukać raczej w cylindrze... Sprawdzałeś kompresję ? ? ? Bo nic innego mi na mysl nie przychodzi...
Tucholek Opublikowano 6 Listopada 2021 Autor Opublikowano 6 Listopada 2021 (edytowane) W poniedziałek będę sprawdzał, tylko nie wiem, kiedy sprawdzać. Na zimnym silniku zaraz po odpaleniu czy na ciepłym? Po 10-20 sekundach od odpalenia objawy ustępują. Nie ma utraty mocy, nie dymi, nie bierze oleju. Dziwne, że tylko poniżej 10st. Gdyby coś było z cylindrem to chyba zawsze byłby ten problem. Edytowane 6 Listopada 2021 przez Tucholek
Tucholek Opublikowano 7 Listopada 2021 Autor Opublikowano 7 Listopada 2021 @kamil-vag a czy mógłbyś sprawdzić logi z dnia dzisiejszego, bo po kilkudniowych obserwacjach wychodzi coś dziwnego. Dodam, że podczas tych obserwacji pompki nie były zamieniane miejscami. Czy coś CI przychodzi do głowy? TuneZilla Log Viewer LOG.TUNEZILLA.COM
kamil-vag Opublikowano 7 Listopada 2021 Opublikowano 7 Listopada 2021 Jeśli korekcje są złe zaraz po odpaleniu i po chwili się normują, to wskazywałoby to na zły montaż, być może podkładka miedziana nie dolega dobrze do spodu gniazda, być może oring przepuszcza lekko paliwo... Niby masz wstawione tuleje, ale może gdzieś się podwija oring... Próbowałeś może czyścić pompki na krótkim obiegu + potem dodatek do smarowania układu paliwowego ? ? ? @piotrsob1 wspomóż w temacie. Bo nie mam innego pomysłu na te wędrujące korekcje jak zły montaż.
Tucholek Opublikowano 7 Listopada 2021 Autor Opublikowano 7 Listopada 2021 Dolewałem tylko preparat czyszczacy Liqui Moly do baku, ale nie na krótkim obiegu. Dziwi mnie, że jednego dnia szwankują 1 i 2 cylinder, 3 i 4 jest ok. Natomiast na drugi dzien szwankuje 3 i 4, a 1 i 2 jest ok (bez przekladania pd).
piotrsob1 Opublikowano 7 Listopada 2021 Opublikowano 7 Listopada 2021 9 godzin temu, Tucholek napisał: Dolewałem tylko preparat czyszczacy Liqui Moly do baku, ale nie na krótkim obiegu. Dziwi mnie, że jednego dnia szwankują 1 i 2 cylinder, 3 i 4 jest ok. Natomiast na drugi dzien szwankuje 3 i 4, a 1 i 2 jest ok (bez przekladania pd). Problem wczoraj był tylko na czwartym cylindrze, dzisiaj jest tylko na pierwszym... Problem wskazują tylko wysokie dodatnie korekcje, minusowe są tylko odpowiedzią na te dodatnie . Te dodatnie to zwiększone czasy wysterownia pompek, ujemne świadczą o skróceniu tych czasów. Sterownik tak modyfikuje czas wtrysku by moc uzyskiwana z każdego cylindra na biegu jałowym i do 1800 obr/min była podobna . Powyżej tych obrotów już nie jest w stanie na bieżąco aktualizować korekcji . Suma korekcji powinna być zbliżona do zera i sterownik je przelicza by tak było, oczywiście zakres tej regulacji jest +/- trzy jednostki, większe korekcje są już nie do ogarnięcia przez sterownik. Z praktyki to już powyżej 1,5 na plusie na którymś z cylindrów da się wyczuć lekko nierówną pracę silnika. Co do konkretnej sytuacji u Ciebie to mam kilka pytań : - kiedy były tulejowane gniazda pompek ? - ile km. po tulejowaniu przejechał silnik ? Zwróć uwagę że te korekcje nie świadczą o stanie pompowtryskiwaczy tylko są odzwierciedleniem warunków jakie podczas pracy silnika panują w poszczególnych cylindrach. Najczęstszą przyczyną wysokich korekcji jest przedostawanie się spalin z cylindrów do szyny paliwowej w głowicy. Jeżeli zakłócenia korekcji występują zaraz po odpaleniu silnika i powoli zanikają to mogą też świadczyć o opróżnieniu z paliwa i zapowietrzeniu szyny paliwowej głowicy, trzeba szukać nieszczelności. Jeżeli na przykład tulejowanie gniazd pompek nie zapewniło szczelności pomiędzy tulejkami a głowicą to mogą być takie właśnie objawy , powinno też zacząć przybywać oleju w misce olejowej. W tym konkretnie przypadku przy tak nietypowych objawach nic innego mi do głowy nie przychodzi .
Tucholek Opublikowano 7 Listopada 2021 Autor Opublikowano 7 Listopada 2021 (edytowane) @piotrsob1 A więc, gniazda byly tulejowane jakos w styczniu na poczatku tego roku. Potem zrobiło się cieplo i objawy byly nie zauważalne. Dopiero okazalo się jak znów przyszedł okres jesienny i temperatury spadly. Przez ten czas zrobilem niecale 5tys km. Glowica byla sprawdzana na szczelność i wszystko było okej. Oleju w misce nie przybywa ani nie ubywa. Od wymiany oleju w styczniu poziom na bagnecie caly czas taki sam. Edytowane 7 Listopada 2021 przez Tucholek
djmesiu Opublikowano 8 Listopada 2021 Opublikowano 8 Listopada 2021 Mam takie same objawy jak kolega wyżej opisuje w sumie już chyba z 3 lata. Gdy temperatura powietrza nie spada niżej 10 stopni ,wszystko jest okej jak spadnie, to kilka sekund po odpaleniu silnika przerywa i pracuje nie równo, później wszytko się normuje. Głowice również posiadam z tulejami, przy okazji zmiany głowicy zakupiłem też 4 używane pompowtryski(moje juz niedomagały) a problem z nie równa praca występował przed wymiana tego wszystkiego i występuje nadal.
Tucholek Opublikowano 8 Listopada 2021 Autor Opublikowano 8 Listopada 2021 Ja teraz biore pod lupę calutki układ dostarczania paliwa. Wszystkie przewody, pompe w baku, jeszcze raz tandem pompe, zaworek zwrotny, filtr paliwa i wszystko co jest po drodze. Jak juz wszystko sprawdze dam znac jaki efekt.
nadybek Opublikowano 11 Listopada 2021 Opublikowano 11 Listopada 2021 Szukaj wlasnie nieszczelnosci bo bipy szaleja a tak wlasnie sie dzieje jak do pd dostaje sie powietrze. Oczywiscie moga to byc rowniez spaliny. Kazdemu z takimi objawami polecam zlac paliwo z filtra do szklanki w celu sprawdzenia jego barwy. Najlepiej jak w baku juz prawie sucho. Widac wtedy czy paliwo nie jest brudne od spalin.
Tucholek Opublikowano 12 Listopada 2021 Autor Opublikowano 12 Listopada 2021 23 godziny temu, nadybek napisał: Szukaj wlasnie nieszczelnosci bo bipy szaleja a tak wlasnie sie dzieje jak do pd dostaje sie powietrze. Oczywiscie moga to byc rowniez spaliny. Kazdemu z takimi objawami polecam zlac paliwo z filtra do szklanki w celu sprawdzenia jego barwy. Najlepiej jak w baku juz prawie sucho. Widac wtedy czy paliwo nie jest brudne od spalin. A spaliny w jakim miejscu wtedy by się przedostawały do paliwa?
nadybek Opublikowano 13 Listopada 2021 Opublikowano 13 Listopada 2021 Na podkladkach termicznych pompowtrysków. Przy kazdym wyciagnieciu PD powinno sie zweryfikowac i ewentualnie przefrezowac jego gniazdo. Gniazdo przed: Gniazdo po: 3
kamil-vag Opublikowano 13 Listopada 2021 Opublikowano 13 Listopada 2021 Świetny przykład, jak to powinno być przygotowane do montażu, a bardzo wiele osób twierdząc, że było to zrobione zgodnie ze sztuką jest w błędzie... Ważne jest przygotowanie powierzchni, ważne odpowiednie dokręcenie śruby trzymającej pompo-wtrysk. Ile to już przeleciało tematów na forum, gdzie po wymianie uszczelnień na PD było jeszcze gorzej niż przed...
Lu-Gi Opublikowano 13 Listopada 2021 Opublikowano 13 Listopada 2021 Jak nie ma wżerów można pasta do docierania zaworów wypolerować i daje radę na długi czas.
nadybek Opublikowano 13 Listopada 2021 Opublikowano 13 Listopada 2021 (edytowane) Jak glowica w rekach to mozna wszystko. Ja to robie frezem a nastepnie naklejajac na superglue papier scierny 180 na dopasowany trzpien. Do tego tulejka prowadzaca na gorze zeby wszystko bylo w osi. W przypadku 16V mozna kombinowac ze starym wtryskiem i pasta do docierania. Edytowane 13 Listopada 2021 przez nadybek
Pieterb Opublikowano 13 Listopada 2021 Opublikowano 13 Listopada 2021 (edytowane) 2 godziny temu, nadybek napisał: Na podkladkach termicznych pompowtrysków. Przy kazdym wyciagnieciu PD powinno sie zweryfikowac i ewentualnie przefrezowac jego gniazdo. Gniazdo przed: Gniazdo po: To jeszcze jakbyś napisał jak to i czyn wypolerowałeś. Aha już napisałeś. Dzięki. Edytowane 13 Listopada 2021 przez Pieterb
Tucholek Opublikowano 14 Listopada 2021 Autor Opublikowano 14 Listopada 2021 W dniu 13.11.2021 o 13:35, nadybek napisał: Jak glowica w rekach to mozna wszystko. Ja to robie frezem a nastepnie naklejajac na superglue papier scierny 180 na dopasowany trzpien. Do tego tulejka prowadzaca na gorze zeby wszystko bylo w osi. W przypadku 16V mozna kombinowac ze starym wtryskiem i pasta do docierania. A jeżeli głowica zamontowana? To jak to przygotować, żeby jakieś opiłki nie poleciały w dół? Wszystko zostało zrobione zgodnie ze sztuką, jedynie co to właśnie nie mam 100% pewności co do tej podkładki. Jutro będzie wyciągany filtr więc zobaczę, czy paliwo jest brudne od spalin. Ogólnie dziękuje bardzo za te cenne podpowiedzi. Mam nadzieję, że uda się rozwiązać ten męczący problem. Pozdrawiam
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się