Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Pomocy, jak usunąć chip box 1.8T bfb?


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam, 

Kilka miesięcy temu kupilem A4B6 BFB, poprzedni właściciel powiedział, że w aucie był robiony program na podniesienie mocy, dał mi do tego tylko wykres. Po jakims czasie założyłem w aucie instalacje LPG. Fachowiec od gazu powiedzial ze nie jest w stanie wystroić gau na100% bo samochód ma cos wgrane i głupieje na wysokich obrotach.  Samochód do 4 tyś obrotów chodzi dobrze i na PB i na LPG. Powyżej 4tys na LPG czuć szarpanie a na PB lekkie zawirowania. Mechanik stwierdził, że powyżej 4tys obr zapętlają się wtryski i jest duże opóźnienie wtrysku. >24ms 

Proponował żeby udać się do tunera i wgrać seryjny soft i wtedy szukać przyczyny , chcialem tak zrobić lecz większość tunerów mnie zbywa. Niby stary samochód i dużo zabawy bo trzeba wylutować box.  Macie może kogoś kto nie boi sie takiej zabawy i bedzie mi w stanie pomóc? Albo wiecie jak to wyciąć samemu?. Najlepiej woj. Mazowieckie. 

Opublikowano (edytowane)

A  masz box czy poprostu wgrany soft do seryjnego ecu, bo to różnica. Z resztą boxy nie są lutowane tylko wpinane pod fabryczną wiązkę. 

Tunerów jest sporo co to ogarną bez problemu, a seryjny wsad jak zdobędziesz to możesz wgrać samemu za pomocą mpps. Jakbyś miał vcds to możesz porobić logi i sprawdzić czy to rzeczywiście wina programu, a nie gazownika, który sobie nie radzi z wystrojeniem.

Edytowane przez przem8
Opublikowano

Zgłoś się do @Łukasz13 może opisze Ci co masz zrobić żebyś mógł wgrać serię samemu. A jak nie to na przykład Tune Up z Gdańska robi tuningi również zdalnie, więc też powinni pomóc.

Na pewno potrzebowałbyś jakiś stary zasilacz z komputera, kabel do OBD2, trochę kabelków no i program mpps. No i seryjną mapę.

Opublikowano
9 minut temu, przem8 napisał:

A  masz box czy poprostu wgrany soft do seryjnego ecu, bo to różnica. Z resztą boxy nie są lutowane tylko wpinane pod fabryczną wiązkę. 

Tunerów jest sporo co to ogarną bez problemu, a seryjny wsad jak zdobędziesz to możesz wgrać samemu za pomocą mpps. Jakbyś miał vcds to możesz porobić logi i sprawdzić czy to rzeczywiście wina programu, a nie gazownika, który sobie nie radzi z wystrojeniem.

Pod maską jest podpięta jakaś kostka owinięta izolacją. Mechanik mówił, ze to jest jakoś wlutowane. Bylem już u 5 tunerów w Warszawie i wszedzie to samo. Zeby podpiąć kompa wgrac mape nie ma sprawy ale żeby grzebać w tym i usunąć problem to juz im szkoda czasu. Jeden mi powiedział wprost, że mu sie to nie opłaca bo on w tym czasie co bedzie grzebal w moim samochodzie moze zrobić 5 map w innych autach. 

Opublikowano
17 minut temu, george napisał:

@adrian998998 bywa w Warszawie, może pomoże Ci. ;)

Napisałem mam nadzieję, że sie odezwie. Dzięki za pomoc ;)

Opublikowano
Godzinę temu, Unf napisał:

Na pewno potrzebowałbyś jakiś stary zasilacz z komputera, kabel do OBD2, trochę kabelków no i program mpps. No i seryjną mapę.

A po co ten zasilacz? Potrzebny interfejs (kabel) po OBD np MPPS v 13 i oryginalny wsad i tyle. A może potrzeba tylko usunąć tego boxa i nic nie trzeba wgrywać.

@Krystian961 zrób logi jak masz czym i będzie coś widać.

Godzinę temu, Unf napisał:

Tune Up z Gdańska robi tuningi również zdalnie

Może i robi zdalnie, nie wiem, wiem na pewno (takie info uzyskałem przez tel.) że z BFB robią 200KM, na ORI gratach łącznie z wtryskami :polew:

Opublikowano (edytowane)
7 minut temu, pelonek1 napisał:

Może i robi zdalnie, nie wiem, wiem na pewno (takie info uzyskałem przez tel.) że z BFB robią 200KM, na ORI gratach łącznie z wtryskami 

Ze zdrowej serii BEX zrobili 222 KM/323 Nm na wtryskach S3. Patrząc na kreski np. @dayd_4/ @R4xx wygląda to rozsądnie.

Dla totalnej serii BFB 180 KM bezpieczny maksimum z drobną odchyłką na plus.

Edytowane przez george
Opublikowano
2 minuty temu, george napisał:

Dla totalnej serii BFB 180 KM bezpieczny maksimum z drobną odchyłką na plus.

Dlatego na końcu mojego zdania było :polew:

Opublikowano
5 minut temu, george napisał:

Ze zdrowej serii BEX zrobili 222 KM/323 Nm na wtryskach S3. Patrząc na kreski np. @dayd_4/ @R4xx wygląda to rozsądnie.

Dla totalnej serii BFB 180 KM bezpieczny maksimum z drobną odchyłką na plus.

345Nm jakby co:cygaro: 

Opublikowano
1 minutę temu, dayd_4 napisał:

345Nm jakby co:cygaro: 

Masz DP i wydech Militeka, ale moc taka sama. ;)  @R4xxma 335 Nm dla ścisłości.

Opublikowano
Teraz, george napisał:

Masz DP i wydech Militeka, ale moc taka sama. ;)  @R4xxma 335 Nm dla ścisłości.

Tak jest. 222KM, ale właściwie to te niutonometry jadą a nie konie. I jak po 2 latach nie narzekam, mam LPG i lata jak wściekły cały czas.:dancing:

 

Opublikowano
1 minutę temu, dayd_4 napisał:

Tak jest. 222KM, ale właściwie to te niutonometry jadą a nie konie.

W sprincie "konie", z rolki "niutony". ;) 

Opublikowano

@Krystian961 przerabiałem taki sam problem jak twój kilka lat temu. Kosztowało mnie to dużo pieniędzy i nerwów, ale znalazłem przyczynę. Jeżeli zapętlają ci wtryski, to nie ma co usuwać żadnego "boxa", tylko wymień filtr paliwa (benzyny), żebyś miał prawidłowe ciśnienie paliwa na wtryskach. Wtryski zapętlają, bo mają duże obciążenie przy tych około 4000 obrotów, a za mało paliwa, więc wydłużają czasy wtrysków, żeby nadrobić stratę.

Tylko tyle i aż tyle.

Pozdrawiam:hi:

Opublikowano
4 minuty temu, george napisał:

W sprincie "konie", z rolki "niutony". ;) 

Nie zgodzę się z tobą. Dwa lata jeżdżę na programie od Gregora i niuty startują od około 2000z hakiem a kończą się na 4500. Dalej brakuje przepustowości na seryjnym turbo i niuty spadają na wykresie, za to moc rośnie dalej. I to właśnie czuć w aucie. Jest start, i gniecienie w fotel do 4500 obrotów, nie ważne czy od zera czy podczas jazdy. Później kiedy spada moment, a  zaczynają ciągnąć konie, to jest już tylko płaskie przyspieszenie. Niuty spadają, spada ciśnienie doładowania i to jest ten moment, kiedy @HOLMATRO mnie dopada swoim DTMem:( :brzydkibanan:

Opublikowano
10 minut temu, dayd_4 napisał:

@Krystian961 przerabiałem taki sam problem jak twój kilka lat temu. Kosztowało mnie to dużo pieniędzy i nerwów, ale znalazłem przyczynę. Jeżeli zapętlają ci wtryski, to nie ma co usuwać żadnego "boxa", tylko wymień filtr paliwa (benzyny), żebyś miał prawidłowe ciśnienie paliwa na wtryskach. Wtryski zapętlają, bo mają duże obciążenie przy tych około 4000 obrotów, a za mało paliwa, więc wydłużają czasy wtrysków, żeby nadrobić stratę.

Tylko tyle i aż tyle.

Pozdrawiam:hi:

Wymienię go w pierwszej kolejności i zobacze czy jest poprawa. Jednak chcialem dołożyć do tej A4 kilka gratów typu intercooler większy i downpipe zamiast kata i podnieść moc na jakies 190KM tylko do tego i tak musze boxa wyciąć i wgrać serie 

Opublikowano
2 minuty temu, Krystian961 napisał:

Wymienię go w pierwszej kolejności i zobacze czy jest poprawa. Jednak chcialem dołożyć do tej A4 kilka gratów typu intercooler większy i downpipe zamiast kata i podnieść moc na jakies 190KM tylko do tego i tak musze boxa wyciąć i wgrać serie 

O podnoszeniu mocy nie będę ci pisał, bo jest milion wpisów tutaj na tym forum. Załóż nowy, dobry filtr paliwa, ewentualnie jak masz możliwość to posprawdzaj ciśnienia paliwa, i porównaj z danymi "książkowymi". Często jest tak, że wszyscy zapominają o filtrze paliwa, bo po co go wymieniać, do tego jeżdżą na niskim stanie paliwa i tak to się kończy. Koniecznie napisz tutaj na forum czy będzie jakaś poprawa.

Opublikowano
1 minutę temu, dayd_4 napisał:

Dalej brakuje przepustowości na seryjnym turbo i niuty spadają na wykresie, za to moc rośnie dalej.

Moc rośnie tylko dlatego, że zmiana prędkości obrotowej jest większa niż momentu obrotowego. Moc jest skalarem, więc nie czujemy jej "fizycznie", ale moment jak wspomniałeś tak.

Porównaj sobie 0-100 km/h czas w B6 ALT vs AVF. Wyjdzie na to samo. Gdy mieć silniki o podobnej wartości momentu obrotowego to bez redukcji diesel jest szybszy, ale z redukcją prawdopodobnie benzyna. 

4 minuty temu, dayd_4 napisał:

Jest start, i gniecienie w fotel do 4500 obrotów, nie ważne czy od zera czy podczas jazdy.

Widziałeś mój wykres, jest dokładnie tak samo.
 

5 minut temu, dayd_4 napisał:

Później kiedy spada moment, a  zaczynają ciągnąć konie, to jest już tylko płaskie przyspieszenie. Niuty spadają, spada ciśnienie doładowania i to jest ten moment, kiedy @HOLMATRO mnie dopada swoim DTMem:( 

222/345 vs 344/410 to jednak różnica. ;) Poza tym te silniki mają różną charakterystykę.

Opublikowano
2 godziny temu, pelonek1 napisał:

A po co ten zasilacz? Potrzebny interfejs (kabel) po OBD np MPPS v 13 i oryginalny wsad i tyle. A może potrzeba tylko usunąć tego boxa i nic nie trzeba wgrywać.

Może i robi zdalnie, nie wiem, wiem na pewno (takie info uzyskałem przez tel.) że z BFB robią 200KM, na ORI gratach łącznie z wtryskami :polew:

Zasilacz po to żeby zasilić ECU jak już go wyjmiesz z auta... no chyba że ktoś się bawi z komputerem w aucie.

Nie wiem co tam wyczyniają ale autor pytał o wgranie serii - tego by chyba nie spieprzyli ^^

Opublikowano
34 minuty temu, Unf napisał:

no chyba że ktoś się bawi z komputerem w aucie.

Ja się bawię i pewnie większość też tak robi :wink:

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...