monopollo Opublikowano 19 Listopada 2021 Opublikowano 19 Listopada 2021 (edytowane) Witam. Kupiłem 2 tygodnie temu A4 b7 1.8t bfb quattro i mam problem ze świstem/terkotaniem z okolic turbiny/przodu auta w zakresie 2-4 tysiące obrotów. Turbina była regenerowana 2 miesiące temu to na razie zakładam że jest sprawna. Podmieniłem zawór DV i zmieniłem uszczelkę turbo-kolektor. Test szczelności zrobiony po założeniu TIP z nierdzewki.(guma przy wejściu do turbo była rozdarta przy kupnie) co może powodować takie dźwięki? Co sprawdzić na początku? Wydaje mi się że auto trzyma moc, nie przerywa. 2 dni temu nagrałem jakiś film, nie wiem czy to pomoże. VID_20211118_141745.mp4 VID_20211118_141524.mp4 Edytowane 19 Listopada 2021 przez monopollo
przem8 Opublikowano 19 Listopada 2021 Opublikowano 19 Listopada 2021 (edytowane) Zrób logi, może turbo przeładowuje, ewentualnie może to być efekt tipa z kwasiaka. Edytowane 19 Listopada 2021 przez przem8 1
monopollo Opublikowano 19 Listopada 2021 Autor Opublikowano 19 Listopada 2021 36 minut temu, przem8 napisał: Zrób logi, może turbo przeładowuje, ewentualnie może to być efekt tipa z kwasiaka. Wcześniej też był podobny dźwięk z gumowym tipem. Nie ma przeładowania.
monopollo Opublikowano 19 Listopada 2021 Autor Opublikowano 19 Listopada 2021 Ogarniałem kabel i mogę robić logi. Które grupy polecacie zrobić ? W grupie 32 mam wartości lambdy 2.4% i -18% co mnie zaniepokoiło. Dodatkowo czujnik temperatury pokazuje wartość 380stopni.. wymienię go za niedługo. Co oznacza te -18%?
przem8 Opublikowano 19 Listopada 2021 Opublikowano 19 Listopada 2021 MAsz wszystko w dziale diagnostyka... 2+33, 3+20, 115+118, a na gazie tylko 2+33. Kasuj błędy nawet jak ich nie ma przed logami. 1
monopollo Opublikowano 19 Listopada 2021 Autor Opublikowano 19 Listopada 2021 (edytowane) Brak lpg. Podczas robienia 3 logów wyskoczył błąd: 16683 - Boost Pressure Regulation: Control Range Not Reached P0299 - 002 - Lower Limit Exceeded - Intermittent oczywiście po każdym logowaniu usuwałem błędy nawet jeśli ich nie było. Widać że auto ma mniej mocy, jest zdławione. Jeśli by uszczelka kolektora wydechowego lub kolektor by był uszkodzony mogły by się takie rzeczy dziać? Dodam że auto jest po programie który będe zmieniał jak ogarnę te błędy.. http://vaglogi.pl/log-090_093_4dFU98.html http://vaglogi.pl/log-115_118_Q65u5ua.html http://vaglogi.pl/log-003_020_3603j.html http://vaglogi.pl/log-090_093_28jZk.html http://vaglogi.pl/log-001_003_fUF4N2.html http://vaglogi.pl/log-002_033_G9HnC.html http://vaglogi.pl/log-002_033_46EuP.html Edytowane 20 Listopada 2021 przez monopollo
przem8 Opublikowano 20 Listopada 2021 Opublikowano 20 Listopada 2021 Auto masz po sofcie. Przepływka zaniża, stuki na granicy uszkodzenia silnika, turbo nie ładuje tego co chce program. Dramat. 1
monopollo Opublikowano 20 Listopada 2021 Autor Opublikowano 20 Listopada 2021 7 minut temu, przem8 napisał: Auto masz po sofcie. Przepływka zaniża, stuki na granicy uszkodzenia silnika, turbo nie ładuje tego co chce program. Dramat. Co proponujesz najpierw? Soft do serii przywrócić a później ogarnąć temat?
przem8 Opublikowano 20 Listopada 2021 Opublikowano 20 Listopada 2021 Sprawdzić szczelność dolotu komoresorem, zajrzeć do kata, podmienić przepływomierz. Na pewno nie jeździć z dużym obciążeniem. 1
monopollo Opublikowano 20 Listopada 2021 Autor Opublikowano 20 Listopada 2021 1 minutę temu, przem8 napisał: Sprawdzić szczelność dolotu komoresorem, zajrzeć do kata, podmienić przepływomierz. Na pewno nie jeździć z dużym obciążeniem. Jak kupiłem auto to rura turbo-przepływka byla uszkodzona przy wlocie i wleciał TIP z nierdzewki. Szczelność sprawdzałem już kompresorem i nie ma nieszczelności. Przepływkę mogę podmienić z a6 c5 1.8t bo jeszcze ją mam.
monopollo Opublikowano 20 Listopada 2021 Autor Opublikowano 20 Listopada 2021 Byłem u znajomego który zajmuje się softami i wszystko ogarnął. Zawór DV był wpięty na odwrót, sondy były wyłączone w programie, ogólnie soft to był jakiś gotowiec. Teraz wgrana seria i w przyszłym tygodniu podnoszę moc.
przem8 Opublikowano 20 Listopada 2021 Opublikowano 20 Listopada 2021 To pochwal się logami tej serii. Sonda akurat działała więc tak nie do końca...
monopollo Opublikowano 24 Listopada 2021 Autor Opublikowano 24 Listopada 2021 Nie miałem jak zrobić logów :/ po podniesieniu mocy dalej słychać świadczenie/terkotanie. Klapka jest sztywna i dolega w 100%, tak ma być? Kat wygląda okej. Co mogę jeszcze sprawdzić? Uszczelkę kolektora wymienię.
monopollo Opublikowano 27 Listopada 2021 Autor Opublikowano 27 Listopada 2021 (edytowane) Tutaj wrzucam logi po programie a następnie wycięciu katalizatora i wymienie uszczelek kolektor-blok kolektor-turbo turbo-kat kat-wydech Dalej słychać ten dźwięk. Coś mogę jeszcze sprawdzić czy to turbo do regeneracji? Grupy 003, 020: http://vaglogi.pl/log-003_020_F14l0.html Grupy 002, 033: http://vaglogi.pl/log-002_033_Au772.html Grupy 090, 093: http://vaglogi.pl/log-090_093_94Ywvy8.html Grupy 001, 003: http://vaglogi.pl/log-001_003_ghQrGD.html Grupy 002, 033: http://vaglogi.pl/log-002_033_K2o6WP5.html Grupa 032: http://vaglogi.pl/log-032_K9BbO0.html Grupy 090, 093: http://vaglogi.pl/log-090_093_f4Q9lSc.html Grupy 115, 118: http://vaglogi.pl/log-115_118_F64F4.html VID_20211127_114111.mp4 VID_20211127_114209.mp4 Edytowane 27 Listopada 2021 przez monopollo
przem8 Opublikowano 27 Listopada 2021 Opublikowano 27 Listopada 2021 (edytowane) Ten program jest za mocny na tą turbinę. Na maksa wysterowane n75 i ledwo dmucha 0,6b górą. Z tym dzwiękiem daj sobie spokój. Miałem to na seryjnej turbinie przez kilka lat i nic się nie działo, a jak założyłem fmica to o dziwo dzwięk zniknął. NIe wiem co ma jedno do drugiego, może gdzieś jednak było nieszczelność. Strasznie cofa zapłony, to na 98 i korekty za bogate więc chyba jest coś nie halo ze szczelnością. Edytowane 27 Listopada 2021 przez przem8 1
Łukasz13 Opublikowano 27 Listopada 2021 Opublikowano 27 Listopada 2021 Twoim problemem są fachowcy którzy grzebia w tym aucie i nie potrafią trafnie zdiagnozować, a logów na serii jakoś do tej pory nie wrzuciłes, więc możesz sponsorować kolejnych tunerów i mechaników.
monopollo Opublikowano 27 Listopada 2021 Autor Opublikowano 27 Listopada 2021 Godzinę temu, Łukasz13 napisał: Twoim problemem są fachowcy którzy grzebia w tym aucie i nie potrafią trafnie zdiagnozować, a logów na serii jakoś do tej pory nie wrzuciłes, więc możesz sponsorować kolejnych tunerów i mechaników. Na serii przepływ był okej doładowanie 0.6bar książkowo. Nie miałem czasu właśnie zrobić logów na serii bo w sobotę miałem przywróconą serie a w poniedziałek na program poszło auto :/
Łukasz13 Opublikowano 27 Listopada 2021 Opublikowano 27 Listopada 2021 Ok, jeśli wyznacznikiem sprawnej serii jest tylko doładowanie to ja nie mam nic do dodania.
monopollo Opublikowano 27 Listopada 2021 Autor Opublikowano 27 Listopada 2021 (edytowane) 18 minut temu, Łukasz13 napisał: Ok, jeśli wyznacznikiem sprawnej serii jest tylko doładowanie to ja nie mam nic do dodania. No oczywiście że nie jest. Gość zna się na rzeczy ale nie zawsze idzie postawić trafną diagnozę. Zdiagnozował ale podpięty zawór DV. On stawiał na katalizator żeby wykluczyć turbinę jak na razie. Dużo mi chyba nie zostało do sprawdzenia, okolice kolektora i za turbem szczelne, dolot szczelny, DV sprawny, czyli pewnie turbina została. N75 może powodować takie problemy ? Edytowane 27 Listopada 2021 przez monopollo
Łukasz13 Opublikowano 27 Listopada 2021 Opublikowano 27 Listopada 2021 Ja odnoszę się tylko do tego jak wyglądają logi, nie pisze o hałasie z turbiny bo tego nikt Ci nie zdiagnozuje na odległość, hałasy z turbiny po regeneracjach słyszałem już rózne od cichego świstu do głośnego wycia przy doładowaniu, nie wiadomo co tam fachowcy od turbin nagrzebali ale zdarzają się takie problemy, kwestia na ile uciązliwy jest ten dzwięk.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się