Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Drgania samochodu od 130km/h w górę


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam,
Dodawałem kiedyś temat o drganiu auta, po roku posiadania A4 B8 po lifcie w sedanie i przejeżdżaniu 130 km dziennie autostradą zaobserwowałem co i kiedy następuje, jednak w rozwiązaniu problemu nikt nie jest w stanie pomóc...
Myślę, że gdybym jeździł do 120 km/h to problemu bym pewnie nie zaobserwował.
Problem zaczyna się od 130 km/h w górę, przy 150-160 jest najgorzej, trzęsie się wszystko, telefon w uchwycie, fotel pasażera, jazda jest wtedy bardzo niekomfortowa.
Powyżej 160 jest wrażenie jakby drgania ulegały załagodzeniu, ale nadal jest to odczuwalne.
Z początku myślałem że to wina kół, były to 18 Rondell i opony Dębica Presto UHP2 235/40. Najpierw że krzywe felgi - okazały się proste, następnie, że winne są pierścienie centrujące - próbowałem 3 rodzajów - to samo, później wina opon - okazało się, że na innych to samo.
Pomyślałem, dobra, zmienię koła na zimę na oryginalne i się zobaczy. Na zimowym zestawie to samo (17" 225/50 Continental ContiWinterContact), już bez pierścieni.
Kwestia wyważania u może 5 wulkanizatorów nie dała rezultatu, test drogowy- bez skutku.
Po powrocie od co niektórych było o wiele gorzej u innych jakby trochę lepiej, ale nadal trzęsie.
Już nawet myślałem, że codziennie jeżdżę tą samą trasą i że asfalt jest tak wylany - nic z tego, na innych drogach z tą prędkością to samo.
Ogólnie mam wrażenie jakby drgania docierały z tyłu samochodu, kierownicą nic nie trzęsie, największe prawdopodobieństwo stawiałbym na tylne prawe koło.
Wymieniałem tarcze z tyłu + klocki - bez zmian.
Jadąc też, mam odczucia że nieraz drgania są słabsze a nieraz mocniejsze, czasem mam wrażenie na kilkudziesięciu metrach jakby wcale ich nie było
Ostatnio jechałem z dosyć bardzo załadowany, dużo bagażu i 2 osoby z tyłu, i odczułem że wibracje były jeszcze jeszcze silniejsze.
Spotkałem się w internecie z wieloma wątkami tego typu właśnie dla tego modelu, nie chcę wymienić pół samochodu żeby znaleźć przyczynę tylko zdiagnozować co do cholery jest przyczyną tych wibracji.
Powoli mam dość jazdy tym autem, przez te wibracje mam co raz większą ochotę go się pozbyć...

Opublikowano

dwa wewnetrzne przeguby plus  łożyska na mechanizmie różnicowym do wymiany

Opublikowano

I to jest na 100% pewne? Dodam, że dzieje się to niezależnie od tego czy mam wrzucony bieg, czy jadę na luzie, czy na sprzęgle.

Opublikowano
Teraz, Bdziq napisał:

I to jest na 100% pewne? Dodam, że dzieje się to niezależnie od tego czy mam wrzucony bieg, czy jadę na luzie, czy na sprzęgle.

jo

Opublikowano

dzięki za odpowiedź, dam znać po wymianie co się zmieniło :)

Opublikowano
3 minuty temu, Bdziq napisał:

dzięki za odpowiedź, dam znać po wymianie co się zmieniło :)

daj VIN to Ci wrzuce nr czesci jakich potrzebujesz

Opublikowano

WAUZZZ8K5DN020953

 

Opublikowano

olej skrzynia - G 052 532 A2 - 4 litry

1. łożysko - 0B1 409 422 D

2. łożysko - 0B1 409 123 A

3. łożysko - 0B4 409 294 D

uszczelniacz pokrywy - 0B4 409 400 D

uszczelniacz wewnetrzny - 0B4 409 399 C

oring pokrywy - WHT 004 074 A

przegub wewnętrzny - 4H0 498 103 A x 2

Opublikowano

Witam Panów

Mam podobny, wręcz identyczny problem w swoim B7 2.0 TDI 

Czy udało się rozwiązać ten problem, czy wiadomo co było przyczyną tych drgań ?

Z góry dziękuję za odpowiedź. 

Pozdrawiam ?

Opublikowano

A czy już cokolwiek z poprzednich informacji zweryfikowałeś na podstawie swoich objawów? Czy może czekasz na gotowe rozwiązanie tylko dla Ciebie?

Opublikowano

Zweryfikowałem między innymi:

- Posiadam 2 kpl. oryginalny alufelg z oponami 205/55/16 (letnie i zimowe) po wyważaniu letnich oraz zimowych - bez zmian.

- wymieniłem 2 przeguby wewnętrzne prawa i lewa strona  - bez zmian

- wymieniłem 2 poduszki silnika na oryg. oraz poduszkę skrzyni biegów - bez zmian.

- miesiąc temu byłem na przeglądzie, poprosiłem zaprzyjaźnionego diagnostę aby sprawdził na szarpakach luzy na elementach przedniego zawieszenia - nie stwierdził żadnych poważnych luzów z przodu. 

Przeczytałem post powyżej o wymienie łożyska na mechanizmie różnicowym.

Odnoszę wrażenie, że te wibracje pochodzą z układu napędowego, zależnie od prędkości auta. Do 100-110 km/h auto prowadzi się wzorowo, po przekroczeniu tych prędkości zaczynają się drgania na kierownicy oraz całej karoserii. Na luzie czy na biegu jest to samo. 

 

Opublikowano
13 godzin temu, Jasiek2232 napisał:

Zweryfikowałem między innymi:

- Posiadam 2 kpl. oryginalny alufelg z oponami 205/55/16 (letnie i zimowe) po wyważaniu letnich oraz zimowych - bez zmian.

- wymieniłem 2 przeguby wewnętrzne prawa i lewa strona  - bez zmian

- wymieniłem 2 poduszki silnika na oryg. oraz poduszkę skrzyni biegów - bez zmian.

- miesiąc temu byłem na przeglądzie, poprosiłem zaprzyjaźnionego diagnostę aby sprawdził na szarpakach luzy na elementach przedniego zawieszenia - nie stwierdził żadnych poważnych luzów z przodu. 

Przeczytałem post powyżej o wymienie łożyska na mechanizmie różnicowym.

Odnoszę wrażenie, że te wibracje pochodzą z układu napędowego, zależnie od prędkości auta. Do 100-110 km/h auto prowadzi się wzorowo, po przekroczeniu tych prędkości zaczynają się drgania na kierownicy oraz całej karoserii. Na luzie czy na biegu jest to samo. 

 

Jeśli tuleje banana nie pęknięte to weź pod lupę łożysko amortyzatora

Opublikowano
5 godzin temu, Rabbi napisał:

Jeśli tuleje banana nie pęknięte to weź pod lupę łożysko amortyzatora

Skąd tam łożysko? To nie macpherson

Opublikowano
7 godzin temu, pila24 napisał:

Skąd tam łożysko? To nie macpherson

ALLEGRO.PL

:decayed:

Opublikowano (edytowane)
7 godzin temu, Rabbi napisał:
ALLEGRO.PL

:decayed:

To bardziej poduszka niż łożysko,amorek nie jest zamocowany w wielowahaczu do zwrotnicy i nie obraca sie wraz z nią jak w macphersonie.

 

Screenshot_20220618-074826_Drive.jpg

Edytowane przez pila24
Opublikowano (edytowane)

Po przeczytaniu kilku podobnych tematów, koledzy opisują, że te drgania mogą pochodzić z koła dwumasowego lub przyczyną może być uszkodzony któryś z pomopowtryskiwaczy. 

Tylko pytanie czy te elementy mogą powodować drgania w zależności od prędkości a nie obrotów silnika ?

Edytowane przez Jasiek2232
Opublikowano

Prędkość idzie wraz z obrotami, więc ciężko to wykluczyć ale według mojeg myślenia jak rośnie tylko z prędkością to przegub lub zawieszenie, ewentualnie wał napędowy (przy quattro) ale nie wiem jak musiała by być podpora wału uszkodzona, żeby powodowała drgania, które czuć na kierownicy.

 

Opublikowano
5 minut temu, Langista napisał:

Prędkość idzie wraz z obrotami, więc ciężko to wykluczyć ale według mojeg myślenia jak rośnie tylko z prędkością to przegub lub zawieszenie, ewentualnie wał napędowy (przy quattro) ale nie wiem jak musiała by być podpora wału uszkodzona, żeby powodowała drgania, które czuć na kierownicy.

 

Tyle, że drgania występują niezależnie od obrotów. Jeśli wrzucę na luz przy prędkości około 120-140 km/h ( 1k obr./min.) to drgania nadal występują. Gdy wytracę prędkość poniżej 110 km/h na biegu czy na luzie, drgania ustają. Dlatego dwumas czy pompki chyba mogę wykluczyć ?

Przyjemniej tak mi się wydaje...

Napęd tylko przód, bez quattro. 

Opublikowano

A jak z oponami, ciśnienie prawidłowe, nie biją?

Opublikowano
W dniu 17.06.2022 o 11:18, Rabbi napisał:

Jeśli tuleje banana nie pęknięte to weź pod lupę łożysko amortyzatora

Hej - mam podobny problem u siebie:

Skąd ta sugestia odnośnie tego łożyska?

To jak rozumiem ta część:

1749792563_lozyskoamora.jpg.45b0f8e4092588a22363c42a8c6a4163.jpg

Masz rozumiem jakieś doświadczenia z uszkodzeniem tego łożyska? - jak to sprawdzić?

Mój wątek z podobnym problemem drgań:

 

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...