Panewa Opublikowano 18 Marca 2022 Udostępnij Opublikowano 18 Marca 2022 4 godziny temu, Brynieq napisał: Podpinam się delikatnie a mianowicie mam brembo 17z, orientuje sie ktoś jakie tarcze podchodza pod te zaciski do a4 b7? Cos krąży że 330mm volvo v70r lub ML w164? Ktoś zna temat czy aby napewno? Obawiam się, że ta od W164 nie zmieści się o zwrotnicę, trzeba by to pomierzyć, jeśli chodzi to te tarcze od volvo to obiło mi się o uszy, że trzeba zmieniać rozstaw śrub. Taki właśnie jest tuning, zawsze pod górkę. Napisz na PW możemy coś wspólnie pokminić. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dev Opublikowano 18 Marca 2022 Udostępnij Opublikowano 18 Marca 2022 Trzeba szlifować zwrotnice do tych zacisków Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Elhape Opublikowano 18 Marca 2022 Udostępnij Opublikowano 18 Marca 2022 4 godziny temu, Panewa napisał: 2. Zbyt cienka tarcza również jest jak najbardziej słusznym argumentem, aczkolwiek (tutaj znów wyrażam swoją opinię) myślę, że te 2 mm różnicy nie spowodują, że nagle tłoczki będą wypadać/przeciekać (lub cokolwiek). Oczywiście jest to czynnik ryzyka, jednakże opierając się na wielu materiałach na ten temat to ma prawo działać. Zmartwię Cie, kiedyś dobrali mi źle tarcze w sklepie i zamiast 21mm grubości miały 19mm( w danym modelu występowały 2 różne rozmiary a ja nie sprawdziłem tylko szybko zamontowałem) i po paru tygodniach wypadły mi klocki z jednego zacisku ale fakt tłoczek nie wypadł tylko płyn zaczął wyciekać Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Panewa Opublikowano 18 Marca 2022 Udostępnij Opublikowano 18 Marca 2022 6 godzin temu, Dev napisał: Trzeba szlifować zwrotnice do tych zacisków Nic z tych rzeczy, wszystko pasuje bez przeróbek zwrotnicy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dev Opublikowano 18 Marca 2022 Udostępnij Opublikowano 18 Marca 2022 trzeba bo tarcza obciera Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Brynieq Opublikowano 18 Marca 2022 Udostępnij Opublikowano 18 Marca 2022 No to miarka do lapy i się dowiemy dam cyne co i jak Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Brynieq Opublikowano 23 Marca 2022 Udostępnij Opublikowano 23 Marca 2022 Brembo 17z i tarcza volvo v70r 3,5mm do zwrotnicy także nie trzeba nic szlifować ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Panewa Opublikowano 23 Marca 2022 Udostępnij Opublikowano 23 Marca 2022 W dniu 18.03.2022 o 13:26, Dev napisał: trzeba bo tarcza obciera Nie wprowadzaj ludzi w błąd, nie wiem skąd masz takie informacje, ale ja na własnym aucie przymierzałem tarcze i nic nie obciera. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dev Opublikowano 24 Marca 2022 Udostępnij Opublikowano 24 Marca 2022 9 godzin temu, Panewa napisał: Nie wprowadzaj ludzi w błąd, nie wiem skąd masz takie informacje, ale ja na własnym aucie przymierzałem tarcze i nic nie obciera. Jaka tarcza była zakładana? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Brynieq Opublikowano 24 Marca 2022 Udostępnij Opublikowano 24 Marca 2022 12 godzin temu, Dev napisał: Jaka tarcza była zakładana? W moim przypadku do 17z volvo v70r s60r. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Panewa Opublikowano 26 Marca 2022 Udostępnij Opublikowano 26 Marca 2022 W dniu 24.03.2022 o 07:23, Dev napisał: Jaka tarcza była zakładana? Przednia z w163 ml500 o której autor pisał Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dev Opublikowano 27 Marca 2022 Udostępnij Opublikowano 27 Marca 2022 1 godzinę temu, Panewa napisał: Przednia z w163 ml500 o której autor pisał Pisaliśmy o tarczy do ZR/ZL17 nie 18 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kangar0 Opublikowano 27 Marca 2022 Udostępnij Opublikowano 27 Marca 2022 (edytowane) W dniu 17.03.2022 o 00:23, Dev napisał: Róbcie, zakładajcie, jeździjcie, cieszcie się z hamulców. Skoro jest to taki zayebisty swap to czemu całe forum na tym nie jeździ, hm ? Z tego co wiem to kilkunastu jeździło ale nie przypominam sobie żeby ktoś do tego wracał, może ktoś mi to wyjaśni ? Może jednak doszli do słusznego wniosku że to jest gniot i lepiej założyć fabryczny zestaw ale z mocniejszego pojazdu ? Jak mało kto na tym forum (sorry za zarozumiałość) ponadprzeciętnie znam temat układów hamulcowych, przerabiałem setki zestawów w różnych Markach samochodów i co jak co ale pomysł z zaciskami od prosiaka jest chybiony. wady tego zestawu to: - sposób mocowania do zwrotnicy (śruba + nakretka) nigdzie nie ma czegoś takiego, co generuje spore wibracje podczas hamowania, a to może spowodować odkręcenie Sie srub. - tarcza od innej marki, w nominale już 2 mm za cienka, czyli praktycznie zużyta do tego zacisku, brak odpowiedniej grubości - problem z montażem czujnika zużycia, brak uchwytu - problem z przewodem hamulcowym który musi być odpowiedniej długości i prawidłowo poprowadzony aby się nie przecierał, oplot odpada w zupełności, zbyt duże ryzyko "złamania" przewodu. - ustawienie zacisku względem ruchu tarczy, zacisk jest montowany odwrotnie jak w prosiaku, tłoczki mają w rzędzie narastające średnicę, klocek zużywając się idzie w klin, nie zużywa się równo Może i fajnie wygląda ten "klocek" pod felgą ale nie.ma tutaj żadnej większej skuteczności w porównaniu z seryjnymi hamulcami tej wielkości. 1. Dlatego owe nakretki sie przyspawuje do zwrotnicy. Wtedy masz montaz jak cayenne. Sruby warto potraktorac loctite. Poza tym znam osoby ktore jezdza na sidowych srubach i tez nic im sie nie odkreca 2. Wieksze wysuniecie tloczkow na nic nie wplywa, polecam sie zapoznac z podstawami prawa archimedesa i dynamiki plynow a takze budowy pompy hamulcowej Klocki tez ci nie wypadna bo 1 sa zablokowane sruba 2 tloczki dociskaja klocek nawet jak jest starty na 0. 3. Wystarczy zrobic zworke i blad nie bedzie swiecial po oczach. No chyba ze ktos tego koniecznie potrzebuje bo zaglada do auta raz w roku, no ale moze wtedy niech zostanie przy serii 4. Przewody HEL przystosowane do rs4 b7 sa odpowiedniej dlugosci wyprofilowane tak zeby sie nie giac. Maja nawet fabryczne mocowanie do zwrotnicy. U mnie po 6 latach dalej wygladaja jak nowe. Zobacz na mocowanie w rs4, jest blizniacze. Jak ktos dokreci przewod w sposob ze sie skreci jak swinski ogon to nie dziwne ze mu sie cos zgielo 5. Wzgledem ruchu tarczy jest identycznie jak w cayenne. Odwrotnei bedziesz mial sie jak pomylisz i zalozysz zl na prawa stronie a zr na lewa. No chyba ze czegos nie wiem i b7 ma 6 biegow do tylu Problem z montazem do b6 jest taki ze duzo osob nie ze aby zamienic stronami laczniki z odpowietrznikami. Jak sie tego nie zrobi wtedy nie da rady odpowietrzyc odpowiednio zacisku i faktycznie hamowania jak to mowisz nie ma Jak zobaczysz jak wyglada zacisk w srodku i polaczysz to z podstawami dynamiki plynu zobaczysz ze bedzie to dzialac identycznie jak w cayenne. 6. Jak widzisz wszystko rozchodzi sie o montaz, o ktorym widocznie nie masz zbytniego pojecia, piszac takie bzdury. Nie dziwne ze nie odczuwales roznicy. Montuje te zaciski od paru lat i nikt nigdy zadnego problemu nie mial. Żadnych łamań, odkrecań o których mowisz. Hamowanie tez bez porowanania, zwlaszcza do hamulcow z q5 ktore polecales (i ktore swoja droga tez mialem na jednym z moich aut). W dniu 17.03.2022 o 09:36, Muskel1 napisał: Ładnie zaczynasz karierę na tym forum, w skali którego istnienia jesteś w dosłownym znaczeniu tych słów muchą jednodnodniówką. Drogi Panie, to ze nie spedzam calego zycia na wymierajacym forum nie znaczy ze wiem mniej niz ludzie z milionem postow tutaj Mam wiele ciekawszych rzeczy do roboty, konto zalozylem tak na prawde tylko dla tego jednego postu. Edytowane 27 Marca 2022 przez Kangar0 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dev Opublikowano 27 Marca 2022 Udostępnij Opublikowano 27 Marca 2022 (edytowane) Do czego chcesz przyspawać nakretki ? Do aluminiowej zwrotnicy czy Do żeliwnej ? Dobrze się zastanów zanim ponownie napiszesz coś równie głupiego, nawet w jednym poście na tym "umierającym forum" Reszty już nie komentuje, szkoda atramentu Edytowane 27 Marca 2022 przez Dev Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kangar0 Opublikowano 27 Marca 2022 Udostępnij Opublikowano 27 Marca 2022 (edytowane) Godzinę temu, Dev napisał: Do czego chcesz przyspawać nakretki ? Do aluminiowej zwrotnicy czy Do żeliwnej ? Dobrze się zastanów zanim ponownie napiszesz coś równie głupiego, nawet w jednym poście na tym "umierającym forum" Reszty już nie komentuje, szkoda atramentu Do aluminiowej A no tak zapomnialem. Jestesmy w 18 wieku i nikt nie umie przyspawac aluminiowej nakretki Tym bardziej ze wystarczy ja w 2/3 miejscach smarknac Edytowane 27 Marca 2022 przez Kangar0 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dev Opublikowano 27 Marca 2022 Udostępnij Opublikowano 27 Marca 2022 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Muskel1 Opublikowano 28 Marca 2022 Udostępnij Opublikowano 28 Marca 2022 (edytowane) Chłopie zastanów się trochę co robisz. Takie grzebanie jak Ty to robisz przy układzie hamulcowym pachnie prokuratorem. Nie jesteś sam na drogach, jak masz myśli samobójcze to zrób to tak aby nie narażać innych. Edytowane 28 Marca 2022 przez Muskel1 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Panewa Opublikowano 28 Marca 2022 Udostępnij Opublikowano 28 Marca 2022 W dniu 27.03.2022 o 22:08, Kangar0 napisał: 1. Dlatego owe nakretki sie przyspawuje do zwrotnicy. Wtedy masz montaz jak cayenne. Sruby warto potraktorac loctite. Poza tym znam osoby ktore jezdza na sidowych srubach i tez nic im sie nie odkreca 2. Wieksze wysuniecie tloczkow na nic nie wplywa, polecam sie zapoznac z podstawami prawa archimedesa i dynamiki plynow a takze budowy pompy hamulcowej Klocki tez ci nie wypadna bo 1 sa zablokowane sruba 2 tloczki dociskaja klocek nawet jak jest starty na 0. 3. Wystarczy zrobic zworke i blad nie bedzie swiecial po oczach. No chyba ze ktos tego koniecznie potrzebuje bo zaglada do auta raz w roku, no ale moze wtedy niech zostanie przy serii 4. Przewody HEL przystosowane do rs4 b7 sa odpowiedniej dlugosci wyprofilowane tak zeby sie nie giac. Maja nawet fabryczne mocowanie do zwrotnicy. U mnie po 6 latach dalej wygladaja jak nowe. Zobacz na mocowanie w rs4, jest blizniacze. Jak ktos dokreci przewod w sposob ze sie skreci jak swinski ogon to nie dziwne ze mu sie cos zgielo 5. Wzgledem ruchu tarczy jest identycznie jak w cayenne. Odwrotnei bedziesz mial sie jak pomylisz i zalozysz zl na prawa stronie a zr na lewa. No chyba ze czegos nie wiem i b7 ma 6 biegow do tylu Problem z montazem do b6 jest taki ze duzo osob nie ze aby zamienic stronami laczniki z odpowietrznikami. Jak sie tego nie zrobi wtedy nie da rady odpowietrzyc odpowiednio zacisku i faktycznie hamowania jak to mowisz nie ma Jak zobaczysz jak wyglada zacisk w srodku i polaczysz to z podstawami dynamiki plynu zobaczysz ze bedzie to dzialac identycznie jak w cayenne. 6. Jak widzisz wszystko rozchodzi sie o montaz, o ktorym widocznie nie masz zbytniego pojecia, piszac takie bzdury. Nie dziwne ze nie odczuwales roznicy. Montuje te zaciski od paru lat i nikt nigdy zadnego problemu nie mial. Żadnych łamań, odkrecań o których mowisz. Hamowanie tez bez porowanania, zwlaszcza do hamulcow z q5 ktore polecales (i ktore swoja droga tez mialem na jednym z moich aut). Drogi Panie, to ze nie spedzam calego zycia na wymierajacym forum nie znaczy ze wiem mniej niz ludzie z milionem postow tutaj Mam wiele ciekawszych rzeczy do roboty, konto zalozylem tak na prawde tylko dla tego jednego postu. 1. No chyba nie koniecznie jak w Cayenne, bo z tego co widzę to tam były żeliwne zwrotnice (jeśli się mylę to mnie poprawcie), a tutaj wkręcasz śrubę w aluminium. 2. Przy różnicy 1mm na tłoczek raczej nie powinno być problemu (pomierzę to z ciekawości i napiszę, jeśli nie zapomnę), ale w skrajnym przypadku zbyt wysunięty tłoczek może wyskoczyć z gumki i płyn zacznie wyciekać. Klocki co prawda trzymają się na śrubie, ale mocno zużyte mogą minąć się z bolcami które je trzymają i mogą się "przekosić", no ale nadal mówię tutaj o skrajnym przypadku. 3. Albo włożyć czujniki od q5, a jak już idziemy po taniości, to można przełożyć wtyczkę od starych klocków z audi. W dniu 27.03.2022 o 03:04, Dev napisał: Pisaliśmy o tarczy do ZR/ZL17 nie 18 Racja, nie ogarnąłem Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kris185 Opublikowano 27 Marca 2023 Udostępnij Opublikowano 27 Marca 2023 Czy mogę się udzielić w temacie bo też jestem na pewnym etapie montażu brembo z18 w passacie b7. ( tak wiem to nie audi). Może ktoś mi coś doradzi/ podpowie czy te zaciski wejdą? Bo tak tarcza 350mm x 32mm + pierścień, zacisk z18 i jak próbowałem to nie za bardzo to pasuje i nie wiem czy jest potrzebny jakiś adapter czy coś jest do przerobienia. Passat b7 ma alu zwrotnica. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dev Opublikowano 27 Marca 2023 Udostępnij Opublikowano 27 Marca 2023 W passacie B7 jest problem z wysokością tarczy, nic nie dopasujesz do tego zacisku w tym aucie. Osobiście proponuję Ci założyć tarcze 340mm z golfa 7R a na to zaciski z A6 C7 na jednotloku lub 4tłok Brembo. Jedyne co to musisz mieć do tego odpowiedni przewód hamulcowy no i musisz przelutować wtyczkę od czujnika zużycia. W piątek robiłem taką przekładkę koledze z forum w passacie B7 alltrack 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się