Skocz do zawartości
IGNOROWANY

1.9 tdi avf 130km nie odpala


czkawka2012

Rekomendowane odpowiedzi

Samochód stał z 2 dni bez odpalania a przed zgaszeniam działał bez problemu. Teraz rozrusznik kręci ale nie odpala. Brak błędów na liczniku.

Sprawdziłem:

Pompa podaje paliwo przez filtr

Na VCDSie brak błędów

Próbowałem odpalić po zaciśnięciu powrotu z pompowtrysków jak na filmie z YT "Dlaczego 1.9tdi na pompowtryskiwaczach nie odpala? Dlaczego diesel długo kręci?" i też nic.

Macie jeszcze jakiś pomysł ? To może być wina wywalonego pompowtrysku? Chce wszystko sprawdzic zanim pojedzie do mechanika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak nie daje zadnych oznak- kreci bez paliwa to w pierwszej kolejnosci przesledz wiazke do czujnika polozenia walu. Moze kuna sie tym przewodem zainteresowała.

Podlaczyc pod kompa jak masz mozliwosc

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Plakiem go delikatnie myźnij może się zapowietrzył. Jak masz vcdsa to od razu popatrz korekcję jak by odpalił, może się uszczelnienie wydyndało i paliwo z szyny zeszło 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odpalił na plaka ale nie pisałem dla pewności kilka dni. Ogólnie w zimę zmieniłem kąt wtrysku na około  0/-0,5 ,bo niby miał ciszej chodzić, a teraz sprawdziłem i jest 0,5 to zmieniłem na -1.5/-2 tak jak w tamtym roku miałem. W dodatku po tej "awarii" ciężej odpala za pierwszym razem. Zaraz poszukam gdzie w vcdsie są te dawki i jak znajdę chwilę to sprawdzę

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W aucie zamontowałem z tydzień temu zaworek zwrotny paliwa i wszystko wróciło do normy, odpalał za pierwszym razem rano po postoju. A dziś po 15 powtórka i odpaliłem go na plaka... Dodam że wczoraj koło 10 odpalił normalnie. Zrobiłem teraz logo statyczne i oto one:

Statyczny:
Grupa 001

Grupa 003

Grupa 004

Grupa 011

Grupa 013

Grupa 018

Grupa 023

Nie znam się na logach, ale dziwnie wygląda kąt synchronizacji skacze -1,7/-2,2 a czasem odskakuje na -2,8. A podobno poprawnie to różnica 0,5

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdziłem na bloku 007 temp jak jest zimny i jest podobna co na dworze. Jutro zdejmę dolot i zobacze pompe tandemowa czy z niej cieknie bo widać że coś się poci po silniku ale myślałem że tam puszcza uszczelka od pokrywy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Forum a4 chyba jest trupem bo sam do siebie pisze :P 

Obejrzałem pompe i jest jak nowa sucha i raczej szczelna bo ktoś wsadził Bosch-a V200 wygląda jak nowa. Teraz też nie odpalił a dokładniej już chciał załapać i zonk. Chyba zostają uszczelki na pompkach :/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Problem jest tylko na zimnym? Czy jak już załapie to jaki masz dym? Dobrze by było wyciągnąć wtryski i sprawdzić, czy nie leją/puszczają, stąd ciężkie odpalanie na zimnym.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Spróbuj zrobić grupę 013 w momencie startu silnika.

Edytowane przez Pieterb
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szukam wszędzie odpowiedzi i jedyne co mi przychodzi to uszczelki pompek. Przy okazji zapomniałem że w zime podczas odpalania trochę ciężej zapalał i robił dymek, ale ON + ZIMA to chyba norma. 

Na dniach zamówię uszczelki bosha i uszczelke pokrywy tylko najważniejsze czy wymieniać też śruby mocujące pompki ? Czy nie koniecznie ? I jest na forum jakiś dobry manual z momentami na śruby ? A i czy muszę kręcić dołem żeby ustawić pompki czy mogę górnym kołem ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mozesz krecic gora jak wykrecisz swiece zarowe. Mozesz tez podciagac auto na 5/6 biegu. Sruby nowe do walkow dzwigienek i pompek. Te do pompek tylko i wylacznie z pewnego zrodla najlepiej aso. 

Kategoryczny zakaz czyszczenia rozpylacza szczotka druciana!!!

Po demontazu sprawdzic dokladnie gniazda PD- rowniez w miejscu podkladki termicznej. Wzery na bokach gniazd delikatnie wygladzic papierem sciernym ( oczywiscie wsadzic jakas szmatke)

Radze nie montowac nowych gniazd i samych popychaczy kulowych naciskajacych na pompke- czesto wydaja dziwny dzwiek przez kilkaset kilometrow i wypada je znowu regulowac po pierwszym wytarciu sie.

Wyssac olej z gniazd srub przed montazem. Sprobowac wyssac/ wydmuchac rope z cylindra.

Posmarowac delikatnie gwinty i lby srub od spodu- szczegolnie te 4 dociskajace pompki.

Sruby dzwigienek 20Nm+90°

Sruby PD 13Nm+270° - bardzo wazne. Bez sprawnego klucza dynamometrycznego z takim zakresem nawet nie zaczynaj pracy.

Ustawienie PD do krawedzi glowicy zaleznie od rodzaju cewki:

1651171213058..thumb.jpg.eede15d05ef136a0e55501117accda52.jpg

Regulacja dzwigni naciskajacej do delikatnego oporu minus 180°.

Nakretka sruby regulacji 30Nm.

Mam nadzieje ze wszystko zrozumiale :)

  • Pomoc techniczna 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki @nadybek wpis na pewno pomoże :)  . Dziś na wszelki wypadek wymieniłem filtr paliwa po półtorej roku, bo może serio syf był jak ceny paliwa szły do góry. Odpaliłem na plaka pochodził z 5 min, zagasiłem, znów odpaliłem przejechałem z 1,5km do sklepu. Po postoju około 20min lekko pod górkę ledwo odpalił po 300 metrach zgasł i odpaliłem zanim stanął wtedy wywalił błąd  czujnika położenia wału 16706 - Engine Speed Sensor (G28): No Signal P0322 już skasowałem i po postoju pod domem 5min odpalił. A i wywaliłem zaworek zwrotny za filtrem. Wydaje mi się że ten błąd spowodowany odpalaniem auta jak jeszcze sie toczył, dobrze myśle ? :) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 minuty temu, czkawka2012 napisał:

wału 16706 - Engine Speed Sensor (G28): No Signal P0322

Wymień ten czujnik.

  • Pomoc techniczna 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@przem8 jesteś pewny ? skoro wcześniej nie było błędu czujnika ? nie chce wymieniać na chybił trafił, a można go jakoś sprawdzić ?

Edytowane przez czkawka2012
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

24 minuty temu, czkawka2012 napisał:

jesteś pewny ?

Masz błąd, z niczego się nie wziął. Objawy też pasują. Pal dalej na plaka, wyjdzie mu na zdrowie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...