Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Klima nie chłodzi co może być przyczyną


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Jakie oringi ? Jakie dysze? Co wy q...a wymyślacie ? W układzie jest ciśnienie 4 bary,  czyli ten warunek jest spełniony do "odpalenia" klimy. Sprzęgło "teoretycznie" jest ok, czyli ten warunek również jest sprawdzony. Pozostaje nam jeszcze sprawdzenie zaworu w kompresorze a do tego potrzebny jest VAG. 

I teraz, jeżeli po wciśnięciu guzika AC wartość zmieni się z 0.000A na 0.820A znakiem tego uwalone jest sprzęgło, jeżeli wartość się nie zmieni uwalony jest zawor

 A Autor postu nie zadał sobie do tej pory trudu żeby to sprawdzić.

Opublikowano

Dev nie jest to takie proste niestety. Jest wiele przyczyn że pomimo wysterowania zaworu prawidłowym prądem, klimatyzacja nie działa (np. Zbyt duża ilość oleju w układzie, uszkodzenie zaworu(zablokowanie mechaniczne, wilgoć w układzie) uszkodzenie samego kompresora) oczywiście w sytuacji gdy zawór jest wysterowany, a reakcji klimy brak to szukamy dalej i wtedy warto odciągnąć czynnik i sprawdzić kondycję dyszy dławiącej gdyż jest to najprostsze do zrobienia, a wiele może powiedzieć o stanie kompresora bez jego otwierania.

Opublikowano (edytowane)

Przecież autor wymieniał uszczelnienia więc było widać w jakim jest stanie kompresor i jak wyglądał z niego spuszczony olej. Poza tym przy takim zabiegu obowiązkowo wymienia się dyszę i osuszacz. 

Edytowane przez przem8
Opublikowano
5 minut temu, przem8 napisał:

Przecież autor wymieniał uszczelnienia więc było widać w jakim jest stanie kompresor i jak wyglądał z niego spuszczony olej. Poza tym przy takim zabiegu obowiązkowo wymienia się dyszę i osuszacz. 

Jak robisz fachowo to tak, autor nic w tym temacie nie wspomniał po za tym że zmienił jakieś uszczelnienia i nabił czynnik, więc można by obstawiać że robił to u wulkanizatora czy innego operatora maszyny do nabijania.

Opublikowano

To niech doprecyzuje o co chodzi i jakie uszczelnienia dokladnie, bo nikt tu szklanej kuli nie ma.

 

Opublikowano
W dniu 20.04.2022 o 21:35, Dev napisał:

Jakie oringi ? Jakie dysze? Co wy q...a wymyślacie ? W układzie jest ciśnienie 4 bary,  czyli ten warunek jest spełniony do "odpalenia" klimy. Sprzęgło "teoretycznie" jest ok, czyli ten warunek również jest sprawdzony. Pozostaje nam jeszcze sprawdzenie zaworu w kompresorze a do tego potrzebny jest VAG. 

I teraz, jeżeli po wciśnięciu guzika AC wartość zmieni się z 0.000A na 0.820A znakiem tego uwalone jest sprzęgło, jeżeli wartość się nie zmieni uwalony jest zawor

 A Autor postu nie zadał sobie do tej pory trudu żeby to sprawdzić.

Wartość zmienia się z 0 na 0.644a

Opublikowano

A przy podłączeniu urządzeniu do klimatyzacji i wciśnięciu guzika zmieniają się wartości na zegarach  ? Czy wszystko stoi w miejscu  ?

Opublikowano
Teraz, Dev napisał:

A przy podłączeniu urządzeniu do klimatyzacji i wciśnięciu guzika zmieniają się wartości na zegarach  ? Czy wszystko stoi w miejscu  ?

Tak , na auto nawiew rośnie czy nie o to chodzi?, Aktualnie wykonuję pomiary vcds więc co sprawdzić

Opublikowano
Teraz, Kamilb6.5 napisał:

Tak , na auto nawiew rośnie czy nie o to chodzi?, Aktualnie wykonuję pomiary vcds więc co sprawdzić

Chodzi o zegary na stacji klimatyzacji

Opublikowano
1 minutę temu, Dev napisał:

Chodzi o zegary na stacji klimatyzacji

A to nie wiem bo auto było na większym serwisie nie było mnie przy tym

Opublikowano

To ważne bo po reakcji zegarów będzie wiadomo czy kompresor faktycznie pompuje.

Opublikowano
2 minuty temu, Dev napisał:

To ważne bo po reakcji zegarów będzie wiadomo czy kompresor faktycznie pompuje.

A vcds da radę to sprawdzić?

Opublikowano
16 minut temu, Kamilb6.5 napisał:

A vcds da radę to sprawdzić?

Jo. Powinna wartość 4 bar wzrosnąć do ok 8

Opublikowano
27 minut temu, Dev napisał:

Jo. Powinna wartość 4 bar wzrosnąć do ok 8

Ogólnie po wyłączeniu klimy i ponownym włączeniu wartości bar pokazała 11 i spadała do 6 , czy tak powinna być ?

Opublikowano

Tak. To właściwą reakcja. Dalej nie chłodzi  ?

Opublikowano
1 minutę temu, Dev napisał:

Tak. To właściwą reakcja. Dalej nie chłodzi  ?

Otóż nie, czy przyczyną może być ta dysza rozprężna w takiej sytuacji?

Opublikowano
3 minuty temu, Kamilb6.5 napisał:

Otóż nie, czy przyczyną może być ta dysza rozprężna w takiej sytuacji?

Wymien dysze i osuszacz

Opublikowano

Zanim wymienisz zobacz jaką będzie temperatura na parowniku po kilku minutach pracy klimy na LO, może tylko klapy się nie przestawiają i w kabinie ciepło, a klimą chłodzi jak trzeba. Temp parownika jest chyba w bloku pomiarowym 010. Z angielskiego Evaporator jak coś.

Opublikowano
16 minut temu, MaTeo85 napisał:

Zanim wymienisz zobacz jaką będzie temperatura na parowniku po kilku minutach pracy klimy na LO, może tylko klapy się nie przestawiają i w kabinie ciepło, a klimą chłodzi jak trzeba. Temp parownika jest chyba w bloku pomiarowym 010. Z angielskiego Evaporator jak coś.

Dzięki , ale robiłem test klap i pracują dobrze w całym zakresie ... Czy to nie ma znaczenia?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...