Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B7 BNA] Siwy dym z otworu bagnetu - jaka może być przyczyna ?


Paweł_cr

Rekomendowane odpowiedzi

Cytat z forum passata

W pokrywie zaworów silnika PD znajduje się ("zamiast" odmy) coś w rodzaju zawora ciśnieniowego, który zaczyna działać prawidłowo dopiero powyżej obrotów biegu jałowego. Mówiąc prościej - rolę odpowietrzania skrzyni korbowej PDków spełnia pokrywa silnika z "podwójnym dnem", systemem kanalików i wspomnianym zaworem - stąd w chwili wyjęcia korka wlewowego następuje spadek ciśnienia i zamknięcie się wspomnianego zaworka. Co w konsekwencji nazywamy przedmuchami lecz w tym silniku możemy powiedzieć ze jest to normalne zjawisko

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja też z ciekawości wyciągnalem dzisiaj bagnet i szzerze pwoiedziawszy jestem mile zaskoczony bo na zimnym jak i na goracym silniku nie b ylo zadnego dymku, dmuchania czy innych tego typu zachowan. Takze juz w sumie nie wiem jak o jest bo niby powyzej napisane ze to normalne te przedmuchy i delikatne puszczanie dymka - i tu zaczynam sie zastanawiac czy ja czasme nie mam cos zle bo nawet nie dmucha za bardzo z bagnetu. Korka nieodkrecalem bo sie ba lem ze mnie pochlapie :)

pozdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja też z ciekawości wyciągnalem dzisiaj bagnet i szzerze pwoiedziawszy jestem mile zaskoczony bo na zimnym jak i na goracym silniku nie b ylo zadnego dymku, dmuchania czy innych tego typu zachowan. Takze juz w sumie nie wiem jak o jest bo niby powyzej napisane ze to normalne te przedmuchy i delikatne puszczanie dymka - i tu zaczynam sie zastanawiac czy ja czasme nie mam cos zle bo nawet nie dmucha za bardzo z bagnetu. Korka nieodkrecalem bo sie ba lem ze mnie pochlapie :)

pozdr

z bagnetu nie ma dmuchać tylko lecieć delikante opary rozgrzanego oleju

rozgrzej porzadnie silniczek troche po butowaniu i zobaczysz że coś tam poleci :naughty:

jakiekolwiek podmuchy czy przedmuchy świadczą o problemie silnika

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

z bagnetu nie ma dmuchać tylko lecieć delikante opary rozgrzanego oleju

rozgrzej porzadnie silniczek troche po butowaniu i zobaczysz że coś tam poleci :naughty:

jakiekolwiek podmuchy czy przedmuchy świadczą o problemie silnika

Nic takiego nie ma miejsca :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja też z ciekawości wyciągnalem dzisiaj bagnet i szzerze pwoiedziawszy jestem mile zaskoczony bo na zimnym jak i na goracym silniku nie b ylo zadnego dymku, dmuchania czy innych tego typu zachowan. Takze juz w sumie nie wiem jak o jest bo niby powyzej napisane ze to normalne te przedmuchy i delikatne puszczanie dymka - i tu zaczynam sie zastanawiac czy ja czasme nie mam cos zle bo nawet nie dmucha za bardzo z bagnetu. Korka nieodkrecalem bo sie ba lem ze mnie pochlapie :)

pozdr

z bagnetu nie ma dmuchać tylko lecieć delikante opary rozgrzanego oleju

rozgrzej porzadnie silniczek troche po butowaniu i zobaczysz że coś tam poleci :naughty:

jakiekolwiek podmuchy czy przedmuchy świadczą o problemie silnika

czyli co może być z silnikiem nie tak,można to vagiem zdiagnozować?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tego co kojarze to problemy z "imbusikiem" występowały jedynie w silniku diesla w B7 o oznaczeniu BLB. U ciebie w profilu oznaczenie silnika to BNA. Więc albo masz pomyłke w profilu albo nie musisz wymieniac imbusika

Coś źle kojarzysz kolego bo imbusik jest też w B8 :wink4:

Przeciez nienapisalem ze go nie ma tylko ze problemy z nim zwiazane sa w silnikach diesla o oznaczeniu BLB. No chyba ze sie myle to mnie poprawcie. :mysli:

pozdrawiam

problem moze wystepowac w kazdym sillniku 2.0 tdi w ktorym wystepuja walki wyrownazajace, wiec nie tylko blb, rowniez bpw, bre, brd, bna,

tyle ze wieksze prawdopodobienstwo wystepowania problemow dotyczy silnikow przed 11.2005 w ktorych naped walkow realizowany jest lancuchem. a to dotyczy blb, bpw, bna[br]Dopisany: 13 Czerwiec 2009, 12:11_________________________________________________a co do dymienia, skoro zuzycie paliwa i moc jest w normie czym sie przejmowac :cool1:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wszystko juz zostalo chyba napisane w silnikach pd mozna zauwazyc dymek i nie swiadczy to o zadnym zuzyciu co innego jak jest w silnikach starszych z pompa vp , ale to inna bajka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wszystko juz zostalo chyba napisane w silnikach pd mozna zauwazyc dymek i nie swiadczy to o zadnym zuzyciu co innego jak jest w silnikach starszych z pompa vp , ale to inna bajka

kolego odzim, wytłumacz jaka jest róznica pomiędzy przedmuchami w motorze pd a vp bo nie rozumiem o co chodzi :confused4: Zasada działania chyba ta sama - sprężanie w cylindrze i wtrysk gnojówki, tylko realizowany inaczej i pod większym ciśnieniem niż vp

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wszystko juz zostalo chyba napisane w silnikach pd mozna zauwazyc dymek i nie swiadczy to o zadnym zuzyciu co innego jak jest w silnikach starszych z pompa vp , ale to inna bajka

kolego odzim, wytłumacz jaka jest róznica pomiędzy przedmuchami w motorze pd a vp bo nie rozumiem o co chodzi :confused4: Zasada działania chyba ta sama - sprężanie w cylindrze i wtrysk gnojówki, tylko realizowany inaczej i pod większym ciśnieniem niż vp

w przedmuchach nie ma żadnej , jak sa , jezeli chodzi o dymek to wytlumaczyl kolega jacomir1 wyzej nie bede sie powtarzał , z autopsji wiem ze nie jednego pedeka z walacym dymkiem bralem i auta grama oleju nie baraly na trasie i do tej pory lataja , tak samo jest w silnikach diesla fordowskich tam z miarki i korka jak lokomotywa leci i silniki sa zdrowe ,
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no bo wydaje mi się, że jeśli mocno dmucha spalinami z bagnetu to nie ma znaczenia jaki silnik. A z korka wlewu oleju po odkręceniu zawsze dmucha powietrze bo musi. Ważne, żeby spalinami nie waliło. I nie ma znaczenia czy to silnik VP, PD czy CR

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no bo wydaje mi się, że jeśli mocno dmucha spalinami z bagnetu to nie ma znaczenia jaki silnik. A z korka wlewu oleju po odkręceniu zawsze dmucha powietrze bo musi. Ważne, żeby spalinami nie waliło. I nie ma znaczenia czy to silnik VP, PD czy CR

przeciez nikt nie mowi tu o spalinach , spaliny to przez wydech maja sie wydobywac :), ale ze zdrowych silnikow vp nie leci nic ani z korka ani z bagnetu a o pd nie da sie tego powiedziec
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w subaru outback z silnikiem diesla dzisiaj jak sprawdzałem po wyciągnieciu bagnetu unosił sie nie wielki dymek silnik o przebiegu 20kkm

silnik rozgrzany

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no wychodzi z tego calkiem niezłe OT :naughty:. Ja tam sie niczego ani nikogo nie chcę czepiać. Nie jest to w mej naturze. Tylko zastanowiło mnie to co napisałeś, że dym z bagnetu w silniku PD = OK, a w silniku VP = NOK. Mija się to raczej prawdą i tyle. A chciałem tylko wytłumaczenia tej tezy.

A co do tego co napisałeś o definicjach - wiesz, dla mnie wikipedia jest słabym źródłem wiedzy i ta definicja jest lekko mówiąc średnia. Natomiast zgadza się, że dym to zawiesina w powietrzu drobnych cząstek stałych, które jednak w tym konkretnym przypadku muszą powstać ze spalania niecałkowitego. W tym przypadku może być ON a może być oleum silnikowe :wink4:

koniec OT i PEACE (coś taki drażliwy :)) bo jeszcze czekają nie nowe logi i liczę na twoja pomoc :wink4: za co z góry :hi:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...