Falafel123 Opublikowano 15 Maja 2022 Opublikowano 15 Maja 2022 Hejka, Mam problem audi a4 b6 2.5 TDI, a mianowicie auto jakby przestawało podawać paliwa albo zaciągać? Wygląda to tak, odpowietrzam auto, odpala, chodzi sporo czasu aż nagle przerywa i w wężu do pompy paliwa do połowy auto gaśnie, komputer wyrzuca błąd typu wtrysk wstępny wyłączony. Po ponownej próbie dzieje się to samo. Wymieniona została pompka w baku na używkę (według zapewnień dobra), nowy przekaźnik, ale nadal to samo. Raz zdarzyło się, że komputer wychwycił błąd 01318- brak komunikacji z sterownikiem pompy -sporadyczny, po skasowaniu się już nie pojawił. Auto jak zapala chodzi normalnie, nie kopci, nie szarpie, nie telepie, normalnie się wkręca na obroty tylko gaśnie po czasie, jakby coś blokowało, wyłączało podawanie paliwa, ew zaciąganie przez pompę wtryskową. Dodam że pompa z zbiornika podłączona do bezpiecznikami pompuje paliwo, mocno . Proszę o jakieś sugestie, co go może boleć.. Czujnik g210 nie wyrzuca błędu. Czy to może oznaczać padnięty sterownik pompy? Łączność z ECU bez problemu więc to wykluczam.
Muskel1 Opublikowano 15 Maja 2022 Opublikowano 15 Maja 2022 Pojawiają się bańki powietrza w przeźroczystym wężyku paliwa idącego do pompy?
Falafel123 Opublikowano 15 Maja 2022 Autor Opublikowano 15 Maja 2022 Jak chodzi chodzi to na początku owszem delikatne, później już nie, w momencie kiedy gaśnie w wężu jest połowa reszta pusta. Pominąłem już filtr paliwa itp nic nie dało.
Muskel1 Opublikowano 15 Maja 2022 Opublikowano 15 Maja 2022 Skoro w wężyku jest powietrze to jak ma auto palić? Znajdź i usuń przyczynę cofania się paliwa lub dostawania się powietrza.
Falafel123 Opublikowano 15 Maja 2022 Autor Opublikowano 15 Maja 2022 Napisałem, że auto było odpowietrzane kilkukrotnie, po odpaleniu przez dosłownie 2 minuty lecą drobne, prawie niezauważalne bąble, potem już nic, zero powietrza i tak chodzi i chodzi aż w pewnym momencie gaśnie. Po tym po prostu jest wąż pusty do połowy patrząc od strony filtra. Potrafi chodzić tak 3godziny i zgaśnie. Raczej jakby to była wina nieszczelności to by auto trochę inaczej się zachowywało, typu że chodziłoby cały czas a po nocy byłby problem czy coś.. a tu chodzi o to, że nie widać by była nieszczelność, po prostu gaśnie jakby przestawało podawać paliwo.
Falafel123 Opublikowano 15 Maja 2022 Autor Opublikowano 15 Maja 2022 1 godzinę temu, Muskel1 napisał: Skoro w wężyku jest powietrze to jak ma auto palić? Znajdź i usuń przyczynę cofania się paliwa lub dostawania się powietrza. Nie chodzi o to, że auto nie pali, bo pali, ale po czasie gaśnie, jakby odcięło paliwo.
Muskel1 Opublikowano 16 Maja 2022 Opublikowano 16 Maja 2022 Skoro gaśnie to nie pali/nie pracuje jak należy.
Falafel123 Opublikowano 16 Maja 2022 Autor Opublikowano 16 Maja 2022 16 godzin temu, Muskel1 napisał: Skoro gaśnie to nie pali/nie pracuje jak należy. Właśnie pracuje normalnie itd, nie kuleje, normalnie na obroty wchodzi, również równo pracuje, po czasie gaśnie z błędem że wtrysk wstępny wyłączony.
Muskel1 Opublikowano 17 Maja 2022 Opublikowano 17 Maja 2022 Kolego jakby pracował normalnie to by nie gasł. Skoro gaśnie to masz usterkę. Szukaj przyczyny zapowietrzania układu paliwowego.
nadybek Opublikowano 17 Maja 2022 Opublikowano 17 Maja 2022 Quattro? Jak tak to zatankuj do pelna i zobacz wtedy.
Falafel123 Opublikowano 19 Maja 2022 Autor Opublikowano 19 Maja 2022 W dniu 17.05.2022 o 19:18, nadybek napisał: Quattro? Jak tak to zatankuj do pelna i zobacz wtedy. Tak Quattro
Falafel123 Opublikowano 19 Maja 2022 Autor Opublikowano 19 Maja 2022 W dniu 17.05.2022 o 11:30, Muskel1 napisał: Kolego jakby pracował normalnie to by nie gasł. Skoro gaśnie to masz usterkę. Szukaj przyczyny zapowietrzania układu paliwowego. Eh chyba się nie dogadamy, układ sprawdzałem pod względem szczelności, pomijając filtr, przeglądem przewodów paliwowych, przelewy przy wtryskach etc. przy odpowietrzaniu paliwo leci ciągiem bez powietrza, samochód pali na strzała po odpowietrzaniu, pracuje normalnie, w układzie 0 powietrza,tylko gaśnie po jakimś czasie.. po tym wyrzuca błąd "wtrysk wstępny wyłączony" Gdyby to był problem nieszczelności, to przy odpowietrzaniu nie uzyskał bym paliwa płynącego strumieniem bez powietrza, po nocy paliwo by się cofało a tu nie ma takich objawów, auto da się odpowietrzyć, odpalić, pracuje równo, wkręca się normalnie na obroty, zero jakichkolwiek błędów.
Falafel123 Opublikowano 19 Maja 2022 Autor Opublikowano 19 Maja 2022 2 minuty temu, nadybek napisał: Zatankuj do pelna i sprawdz! Pewnie o g210 chodzi?
nadybek Opublikowano 19 Maja 2022 Opublikowano 19 Maja 2022 Chodzi o pompke w baku ktora przerzuca paliwo z jednej komory do drugiej.
Falafel123 Opublikowano 19 Maja 2022 Autor Opublikowano 19 Maja 2022 4 minuty temu, nadybek napisał: Chodzi o pompke w baku ktora przerzuca paliwo z jednej komory do drugiej. Ta pompka była zmieniana 2x, na krótko chodzi, paliwo szybko przepompowuje. Pytanie co nią steruje?
nadybek Opublikowano 19 Maja 2022 Opublikowano 19 Maja 2022 (edytowane) Jak zatankujesz do pelna to ja wyeliminujesz lub potwierdzisz. Sterowanie z ecu. Wysterowuje przekaźnik pompy masą a plus jest wziety z przekaznika glownego ecu. Za przekaznikiem pompy po drodze jest bezpiecznik F28. Po podaniu + na ten bezpiecznik pompa powinna pracowac. Do sprawdzenia wiec 2 przekazniki w puszce ecu i jeden bezpiecznik w kabinie. Edytowane 19 Maja 2022 przez nadybek
Falafel123 Opublikowano 19 Maja 2022 Autor Opublikowano 19 Maja 2022 2 godziny temu, nadybek napisał: Jak zatankujesz do pelna to ja wyeliminujesz lub potwierdzisz. Sterowanie z ecu. Wysterowuje przekaźnik pompy masą a plus jest wziety z przekaznika glownego ecu. Za przekaznikiem pompy po drodze jest bezpiecznik F28. Po podaniu + na ten bezpiecznik pompa powinna pracowac. Do sprawdzenia wiec 2 przekazniki w puszce ecu i jeden bezpiecznik w kabinie. Wiesz może które to dokładnie przekaźniki? Jeden był wymieniany aczkolwiek nic to nie dało. Po podaniu + na prawą nóżkę bezpiecznika 28 pracuje.
nadybek Opublikowano 20 Maja 2022 Opublikowano 20 Maja 2022 Jeden maly na skrajnym miejscu i jeden duzy przedostatni chyba bo pisze z pamieci. Czyli XxxxXx. Czesto pada przekaznik glowny czyli ten duzy ale wtedy komp sypie bledami.
Falafel123 Opublikowano 20 Maja 2022 Autor Opublikowano 20 Maja 2022 5 godzin temu, nadybek napisał: Jeden maly na skrajnym miejscu i jeden duzy przedostatni chyba bo pisze z pamieci. Czyli XxxxXx. Czesto pada przekaznik glowny czyli ten duzy ale wtedy komp sypie bledami. A czy jakby padł ten główny to nie byłoby problemów z połączeniem ECU? Bo ja nie mam żadnego problemu. Może to ten mniejszy o którym wspomniałeś, chodzi o takie coś mniej więcej?
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się