Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Black heban - czyli LZ9W! *FMIC*SOFT*BBS*EXHAUST*SLINE


Koziar993

Rekomendowane odpowiedzi

Hej !

Postanowiłem przywitać się raz jeszcze i przedstawić swój samochód A4 B6 1.8t BFB obecnie 211KM 335Nm 2002r Avant , przed modami / naprawami i po .

 

  • Silnik - Kompletna regeneracja głowicy , nowy rozrząd, nowe większe wtryski saab 2.3T , Intercooler FMIC+ silikony i alu , sztywny dolot , wkładka KN, świece platyna , malowanie kolektora + pokrywy , nowe wiązki , dostawka filtra oleju FMIC , wyrzucenie SAI i podciśnień, soft . ( Pewnie o paru rzeczach zapomniałem :) )
  • Podwozie i zawieszenie - Stabilizatory s4 + poliuretan , komplet ORI wahaczy przód , częściowa konserwacja podwozia , kompletny układ wydechowy od kolektora do końca wydechu , amortyzatory boge + sprężyny s line + talerzyki z b5 na przód.
  • Wnętrze - Obszycie kierownicy , obszycie mieszka lewarka biegów , obszycie ręcznego , dołożenie dodatkowych zegarów + flokowanie boczka , oklejenie dekorów w czarny połysk
  • Karoseria - Dołożenie zderzaka przód i tył s line ( wkrótce wleci cały pakiet ) , przyciemnienie szyb 85% tył i ( wkrótce 50% przód) , zaślepienie tylnej wycieraczki .
  • Hamulce - Swap z 288/255 na 320/288 + malowanie proszkowe zacisków.
  • Felgi - BBS RA517 18" + opony 225/40 
  • AUDIO - Wygłuszenie przednich drzwi + montaż głośników AudioSystem EVO 165

 

Plany na przyszłość : Dołożenie kompletu s-line , przerobienie car audi , włożenie turbiny k04+ sprzęgło AVX  ,  pozbycie się rdzy , pakiet recaro + czarny środek , kompletna konserwacja podwozia , dołożenie bi-led .

Zapraszam również na instagram @black_heban_b6

 

Poniżej zdjęcia przed / po i trochę ciekawostek i film na YT do dźwięku wydechu.

 

230694818_880197352593382_342555431061011212_n.jpg

184195585_918560578932431_8838807523914151319_n.jpg

228206998_515724899510987_61207645309117841_n.jpg

284839422_605810803810121_5910720911247984410_n.jpg

P1150656.jpg

P1150662m.jpg

P1150663.jpg

P1150669.jpg

P1150683m.jpg

P1150688.jpg

P1150707m.jpg

Edytowane przez Koziar993
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No no, a mówili że aktywnego wydechu do tego wozu się nie zmieści a tu proszę :) Ładne wozidło, kolejny temat do obserwowania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sporo modyfikacji, fajnie działasz ale

21 godzin temu, Koziar993 napisał:

211 km 335NM

te jednostki kłują w oczy niemiłosiernie.

  • Pomoc techniczna 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 godzin temu, afroo. napisał:

Sporo modyfikacji, fajnie działasz ale

te jednostki kłują w oczy niemiłosiernie.

Hej, mógłbyś powiedzieć więcej ? Coś jest źle zrobione ? Będę wdzięczny:) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 godzin temu, Ivanek napisał:

No no, a mówili że aktywnego wydechu do tego wozu się nie zmieści a tu proszę :) Ładne wozidło, kolejny temat do obserwowania.

Dziękuję ? w rzeczywistości na zdjęciach wygląda ładniej , wiadomo retusz ?. Ale cały czas walczę żeby na żywo też robił robotę :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

15 godzin temu, Koziar993 napisał:

Hej, mógłbyś powiedzieć więcej ? Coś jest źle zrobione ? Będę wdzięczny:) 

Jednostki w sensie, że konie mechanicznie piszemy z wielkich KM.

Edytowane przez Ivanek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, Koziar993 napisał:

Hej, mógłbyś powiedzieć więcej ? Coś jest źle zrobione ? Będę wdzięczny:) 

Jednostka mocy oraz jednostka momentu siły zgodnie z Międzynarodowym  Układem Jednostek Miar (SI) oraz zgodnie z pozaukładowymi jednostkami miary piszemy odpowiednio KM oraz Nm:wink:

 

  • Pomoc techniczna 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jako, że podglądnąłem inne posty naszych kolegów postanowiłem dodać co , nie co z prac zaraz po kupnie auta .

 

  • 6 październik 2020r - Wycieki z króćca przy termostacie , dołożenie termostatu bo okazało się , że go tam nie ma , gumowe kolano , poduszka centralna, świece , do tego wymiana oleju i czyszczenie pokrywy zaworów .
  • 15 listopada 2020r - Wymiana DV-ki na nową ORI ASO
  • 29 Grudzień 2020r- Wymiana ezektora ORI ASO
  • 16 stycznia 2021r - Regeneracja głowicy , malowanie proszkowe pokrywy zaworów , malowanie proszkowe kolektora , wymiana rozrządu , filtrów itp
  • 29 czerwca 2021r- Swap hamulców na 320/288 + nowe przewody hamulcowe

INNE : Nowa linka maski + dźwignia otwierania ( ASO ) , ustawianie zbieżności, regulacje drzwi , wyjące wspomaganie , nowe kostki cewek zapłonowych , wymiana talerzyków b5 , przerobiony lewarek na short shifter , wymiana wszystkich płynów , przewód odpowietrzający skrz. korbową , odbój amortyzatora , zbiorniczek wyrównawczy, gumy drążka stabilizatora , n75 pierburg , pompy wspomagania , wymiana maglownicy , przeguby napędowe wewnetrzne tył itp.

Obecnie do naprawy :

Pojawiły się wycieki z tyłu silnika , wyciek z uszczelniacza skrzyni , wyciek czynnika chłodniczego , kierownica nie wraca do swojej pozycji .

 

20201006_151937.jpg

20201008_190627.jpg

229025965_922524568303717_2525486505287457200_n.jpg

IMG-20201001-WA0005.jpg

IMG_20170902_124044.jpg.111cc5e6152af8667021a8433fea4324.jpg

206961390_615966326002260_607124497516985875_n.jpg

210881920_2961902430749982_2896631521017683104_n.jpg

214715491_1189149418269006_3228024195615465935_n.jpg

237216500_1040868553324870_5986572226114636567_n.jpg

219456302_193892582598755_6956655116476532564_n.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Lecimy dalej z tematem , właśnie przyszedł do mnie gwint z AP i tuleje tylnego wózka.

Na dniach będzie zrzucany cały tył , piaskowanie i malowanie w jakiś ciekawy kolor . Niedługo wrzucę foty z postępów :)

IMG_20220802_114521.jpg

IMG_20220802_114453.jpg

  • Pomoc techniczna 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chcąc nie chcąc , zamiast bawić się w robienie blacharki przymusem było ponowne rozebranie silnika .

Wypadanie zapłonu na 2 cylindrze - kompresja 7.5. Nie bawiąc się w półśrodki została zrzucona głowica , wyjęta miska olejowa i tłoki do góry.

Na chwilę obecną to co udało się zdiagnozować to : brudne ( ale nie zapieczone ) pierścienie olejowe na tłokach i przepuszcza jeden zawór .

Smog czysty , zawory czyste - głowica , blok nie pęknięte . Więc czyszczę zamawiam uszczelki , części i składam.

Na dniach jeszcze pomiar cylindrów ( niestety nie miałem średnicówki i musiałem zamówić ) .

 

Turbo jako że miało już luzy poszło do Geremiego na Hybryde .

Przy okazji zacząłem już montować gwint i zrzucać tylną belke na montaż nowych gum zawiesznia.

Jeśli chodzi o wnętrze to jeden z zegarów wyleciał i wleciało AutoGage + demontaż podstawki FMIC ( cały czas wyciekał olej) i wkręcę czujnik w ORI zaślepke.

305675348_1277170973122633_5436348615036781385_n.jpg

306053326_1301128647295866_3657850764949651492_n.jpg

306268637_1254247731991445_7499896904982159627_n.jpg

306020425_5399886913398276_7994147788458177969_n.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 2.08.2022 o 11:48, Koziar993 napisał:

Lecimy dalej z tematem , właśnie przyszedł do mnie gwint z AP i tuleje tylnego wózka.

Na dniach będzie zrzucany cały tył , piaskowanie i malowanie w jakiś ciekawy kolor . Niedługo wrzucę foty z postępów :)

IMG_20220802_114521.jpg

IMG_20220802_114453.jpg

Jaki koszt tych tulei i gdzie kupowałeś...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na allegro jest cały zestaw do wahaczy za ok 500 zł ale brakuje w nim tych tulei z wózka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Właśnie te kupielm, chyba za 600 zł ale już z tulejami wózka , 4 duże nie ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To lecimy dalej z tematem.

Jako , że na 2 cylindrze brakło kompresji , postanowiłem ściągnąć głowice , miskę , tłoki , pierścienie panewki itp.

Do wymiany na nowe poszły pierscienie i tłoki  , głowica została raz jeszcze sprawdzona , cylindry zostały zhonowane .

Przyczyną braku kompresji okazały się pierścienie , duży nagar.

Do tego tylna belka poszła do malowania , wymienione zostały śruby i nowe gumy.

Przy okazji wleciał gwint z AP .

Obecnie czekam na turbo Hybryde od Geremiego - zalewam olej i płyny i docieram silnik :)

308355162_1188359038410273_2176052682301465067_n.jpg

308633258_813401913181866_8579740047464812743_n.jpg

309193456_956785065288442_2635777653047068299_n.jpg

309300042_1137714076832707_7394119057431148013_n.jpg

309302433_5538243972961897_3548735614370281623_n.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niestety. Nie ma kucizny , sprzęgło również nie da rady a $$ już brak :D 270 powinno wyjść .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

12 godzin temu, Koziar993 napisał:

Niestety. Nie ma kucizny , sprzęgło również nie da rady a $$ już brak :D 270 powinno wyjść .


 

 

23 godziny temu, dekiel 13 napisał:

Roboty w huk , oczekiwać należałoby że 300KM.

Fakt że inne oznaczenie silnika i inna turbawa K04-064 miałem, ale u mnie wypluło 310 i 360-380 (musiałbym poszukać wykresu)

…potem było hamowane na innym sprzęcie i w innych warunkach ale nadal 3xx

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...