Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Uciekający płyn chłodniczy.


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
7 minut temu, pelonek1 napisał:

Świece wyglądają normalnie.

Czyli jak wkoncu ? 

Opublikowano
28 minut temu, Langista napisał:

Widać, że coś je przemywa i nie jest to paliwo.

Już sam nie wiem, co mam robić od czego zacząć 

Opublikowano (edytowane)
25 minut temu, MarcinA418T napisał:

Czyli jak wkoncu ? 

W końcu tak, że świec nic nie myje tylko od LPG tak wyglądają, czyli normalnie.

Edytowane przez pelonek1
Opublikowano
Godzinę temu, MarcinA418T napisał:

Podczas sprawdzania szczelności UPG. Chodził z 2 minuty rozgrzany i płyn nie zmieniał koloru, po kolejnej minucie woda wyrzuciła czynnik z rurki.

@Langista

@Muskel1

 

DB617DA8-1233-4ED1-9682-DD93865B90A1.jpeg

Co to za tester? Normalnie ciecz testowa ma kolor niebieski i po reakcji z CO² zmienia barwę na zielony. Skoro wypchało Ci ciecz testową z testera to znaczy, że ciśnienie w układzie urosło, a to może oznaczać, że pcha gdzieś spaliny w układ. Oczywiście w sprawnym silniku i układzie chłodzenia panuje także pewne ciśnienie. 

Opublikowano

Z drugiej strony jeżeli temp. cieczy chłodzącej urosła to i ciśnienie w układzie wzrosło i wypchało ciecz testową. Myślę,vże przez te 2 min. ciecz testowa powinna zmienić kolor jeżeli spaliny przedostają się do układu. Być może masz gdzieś nieszczelność i ciecz ścieka na blok silnika i odparowywuje.

Opublikowano

Są dwa wyjścia albo upg albo głowica (zwykle pęka między zaworami) ale litr czy dwa na 200 km to powinien kopcić strasznie na biało. Zbyt wysokie ciśnienie w układzie to objawy uszczelki bądź właśnie głowicy. Zagrzej auto do 90 stopni i odstaw na parę godzin wtedy odkrec świece i zajrzyj z latarka do cylindra jeżeli będzie mokro masz odpowiedź. Możesz nawet bez świec zrobić obrót wałem tłoki wyrzucą ewentualną wodę przez otwór od świec.

Opublikowano

Gaz nie ma czasem wymiennika ciepła z płynem chłodzącym? Nic tam nie puszcza?

Opublikowano
3 godziny temu, Langista napisał:

Gaz nie ma czasem wymiennika ciepła z płynem chłodzącym? Nic tam nie puszcza?

Niby sucho 

Opublikowano
4 godziny temu, Patrykbfb napisał:

Są dwa wyjścia albo upg albo głowica (zwykle pęka między zaworami) ale litr czy dwa na 200 km to powinien kopcić strasznie na biało. Zbyt wysokie ciśnienie w układzie to objawy uszczelki bądź właśnie głowicy. Zagrzej auto do 90 stopni i odstaw na parę godzin wtedy odkrec świece i zajrzyj z latarka do cylindra jeżeli będzie mokro masz odpowiedź. Możesz nawet bez świec zrobić obrót wałem tłoki wyrzucą ewentualną wodę przez otwór od świec.

Wyjąc cewki i zakręcić ? 

Opublikowano

Już tłumaczę i objaśniam. Zagrzej auto do 90 stopni po czym go zgaś. Przyjdź za godzinę wykręć świece i przez otwór od świec zajrzyj z latarką jeżeli gdzieś będzie mokro to jest problem. Jeżeli nic nie zobaczysz możesz odłączyć kostki od wtrysków położyć jakiś ręcznik papierowy na pokrywę i zakręcić rozrusznikiem. Jeżeli jakaś woda będzie w cylindrze wypchnie ją przez otwór od świecy i zostanie na reczniku papierowym. Ja w ten sposób zdiagnozowalem problem u mnie. Wysłałem głowice na sprawdzenie szczelności. Pęknięcie było tak małe że dopiero po podgrzaniu wody do 45 stopni głowica zaczynała puszczać. 

Opublikowano
18 godzin temu, Patrykbfb napisał:

Już tłumaczę i objaśniam. Zagrzej auto do 90 stopni po czym go zgaś. Przyjdź za godzinę wykręć świece i przez otwór od świec zajrzyj z latarką jeżeli gdzieś będzie mokro to jest problem. Jeżeli nic nie zobaczysz możesz odłączyć kostki od wtrysków położyć jakiś ręcznik papierowy na pokrywę i zakręcić rozrusznikiem. Jeżeli jakaś woda będzie w cylindrze wypchnie ją przez otwór od świecy i zostanie na reczniku papierowym. Ja w ten sposób zdiagnozowalem problem u mnie. Wysłałem głowice na sprawdzenie szczelności. Pęknięcie było tak małe że dopiero po podgrzaniu wody do 45 stopni głowica zaczynała puszczać. 

Dzięki jutro zrobię jak piszesz.

A drugie pytanko czy sam zdejmowałeś i montowałeś głowice ? Duzo z tym roboty ? Dałbyś jakieś wskazówki jak to zrobić ?

Opublikowano

Roboty dość dużo trzeba rozebrać cały przód zderzak lampy chłodnice, żeby dostać się do rozrządu. Później kolektory wydechowy dolotowy, węże wodne itd. auto uziemione dwa tygodnie. Kompletowanie części termin sprawdzenia głowicy później znaleźć drugą głowice bo tej nie chciałem spawać. Od razu wrzuciłem cała nowa odmę dwa nowe rozrzady ogólnie cały koszt części około 4 tyś.

Opublikowano
2 godziny temu, Patrykbfb napisał:

Roboty dość dużo trzeba rozebrać cały przód zderzak lampy chłodnice, żeby dostać się do rozrządu. Później kolektory wydechowy dolotowy, węże wodne itd. auto uziemione dwa tygodnie. Kompletowanie części termin sprawdzenia głowicy później znaleźć drugą głowice bo tej nie chciałem spawać. Od razu wrzuciłem cała nowa odmę dwa nowe rozrzady ogólnie cały koszt części około 4 tyś.

Ile dałeś za głowice ? Kupiłeś już regenerowaną ? Ile dałeś za nastawnik łańcuszka ? 

Opublikowano

Głowica z wolnossaka oznaczenie APT po kompletnej regeneracji 1700. Napinacz z łańcuchem autlog cena ok 1400 ja kupiłem na autodoc w promocji za 1100.

Opublikowano
6 godzin temu, Patrykbfb napisał:

Głowica z wolnossaka oznaczenie APT po kompletnej regeneracji 1700. Napinacz z łańcuchem autlog cena ok 1400 ja kupiłem na autodoc w promocji za 1100.

Napinacz z zaworem ? Ori ? 
zrobiłem co pisałeś, sucho w silniku.

Co dalej ? Skąd szarpanie i wyciek wody ? 
mozliwe ze woda idzie w wydech ? 

Opublikowano
12 godzin temu, MarcinA418T napisał:

Napinacz z zaworem ? Ori ? 

Tak, nie Ori. Firma Autlog. 

Opublikowano

Sprawdź dobrze czy nie masz wycieków podłóż jakiś karton pod auto na noc. Przy takim poborze wody miałbyś wymyte tłoki a po postoju mokro.

15 godzin temu, MarcinA418T napisał:

Zakładam nowy temat, bo nie wiem co robić dalej 

 

Opublikowano
17 godzin temu, Patrykbfb napisał:

Sprawdź dobrze czy nie masz wycieków podłóż jakiś karton pod auto na noc. Przy takim poborze wody miałbyś wymyte tłoki a po postoju mokro.

 

@Patrykbfb może przez wydech wyrzucać podczas obciążenia ? 

Opublikowano

Przez wydech to co leci to woda ale nie płyn chłodniczy. Wiele aut tak ma oparty się skraplają i jak wzrośnie ciśnienie w wydechu to wylatuje. 

Opublikowano

Sprawdź czy nie cieknie z termostatu i sprawdź też kruciec z tyłu głowicy przy ścianie grodziowej tam jest czujnik temperatury g62. Często tam cieknie, z tego kućca wychodzi przewód do nagrzewnicy jest tam szybkozkacze które po latach rozpada się w rękach. Być może się ukryszylo jak ktoś przewodami od nagrzewnicy ruszał.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...