Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B5 AHH] Parę fachowych pytań do osób będących w temacie


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam.

Mam pare pytań dotyczących silnika AHH (1.9TDI 90 KM) jednego z nielicznych TDI seryjnie wyposażanych w pompe 11.

1. Czy może ktoś mi udzielić konkretnej informacji, jakie jest ciśnienie na oryginalnych wtryskach w tym silniku ??? (wtryski "216" są ustawiane na 220/300 barów)

2. Drugie pytanie, na forum passata znalazłem informacjie odnośnie tego silnika "ahh - to taki dziwoląg był też montowany w audi i poza kiepskimi wtryskami to seryhna 110 jak afn - choć ma ten gift od fabryki w postaci pompy 11, którego inne v-peki nie mają i turbo ze zmienną geometrią"

Czy naprawdę jest tak jak ktoś powyżej napisał, jak rozpozać że turbina jest VGT i czy oby jest tak samo sterowana jak w AFNie?

np. jak dzisiaj sie przygladałem AHU to turbina tam jest dużo wyżej umiejscowiona niż u mnie w AHH, całkowicie to inaczej wyglada

Jak tam jest z tą turbiną??

Z góy dziękuje za wszelkie odpowiedzi.

Opublikowano

Witam, w AFN jest turbina ze zmienna geometria a w twoim przypadku nie. Ciśnienie chyba 195/220, ale nie jestem pewien, niech ktoś mnie poprawi. Pozdrawiam

Opublikowano

w AHH 90 KM turbina jest ze zmienną geometrią, turbinę VNT łatwo rozpoznać bo ma sztangę sterującą kątem natarcia łopatek ustawioną prostopadle do osi turbiny a w turbinie WG równolegle do osi, różni się też flanszą mocującą rurę wydechową do turbiny :

sztanga ustawiona prostopadle do osi turbiny (turbina VNT) :

a0663e7a9e2bc157m.jpg

sztanga ustawiona równolegle do osi (turbina WG) :

229f6a85becd1f00m.jpg

poza tym turbina VNT jest sterowana podciśnieniowo przez taki elektrozawór N75 :

e424fb6dbdbe9500m.jpg

a turbina WG przez taki :

e37014e2a42b20eem.jpg

w AFN również jest turbo VNT, w każdym silniku z VNT jest takie samo sterowanie ciśnieniem doładowania turbiny

co do ciśnienia otwarcia wtrysków to różne źródła różnie podają ale najbliżej prawdy jest chyba tomek 1880

Opublikowano

Dzieki koledzy za odpowiedzi :)

Różene źródła mówią inaczej, jest dość spora różnica.

Dzisiaj zajżałem pod maske swojej A4 (AHH) jak i kolegi A6 (AFN), oba silniki mają te same turbiny, bynajmniej wszystko wyglada identycznie.

Trochę się ździwiłem, gdyż myślałem, że u mnie będzie turbo takie same jak w AHU, czy 1z, a tu zoonk i mam tubo ze zmienną geometrią :grin:

Poniżęj pare fotek turbin w AHH i AFN

Turbo z AHH

1ahh.jpg

2ahh.jpg

Turbo z AFN

1afn.jpg

2afn.jpg

Teraz moje pytanie brzmi, czy jeżeli do AFN montują mocniejsze turbiny z AWX bez większych przeróbek to czy do mnie też da sie taką zamontować bez wielkich kombinacji z orurowaniem i zmiana komputera (czytałem że AHU, 1z wymagają już sporo dłubania aby wrzucić AWX)???

Odnośnie wtrysków to problem z wyborem jakie wsadzić bede musiał jeszcze skonsultować, bo nie chcę większej mocy kosztem zadymiarki ulicznej z rury wydechowej :jezor: , ale obstawiam że 216 będą najodpowiedniejsze, pozatym mamy kolegę na forum golfa co sie tym zajmuje, więc... :wink4:

Planuję silnik wymodzić na ok 150-160KM przy założeniu, że wtryski 216+fmic+soft, ale teraz dodatkowy problem to turbina, jak sie da wsadzić z AWX to mocy może być jeszcze więcej.

kolega sokolnh kiedyś wspomniał, że "0,216 + chip + fmic + ewentualnie turbo AWX moc około 170KM " lub inna wersja "wtryski 0,230 + turbo BRD+fmic+chip to juz moc rzędu 190 KM"

Co sądzicie o temacie turbiny AWX czy BRD w silniku AHH

Proszę o jakieś rady, bo chęci i kasa odnoście moda mojej audiczki są tylko jak zwykle jakieś niejasności.

Jak już robić to niech to ma ręce i nogi.

Opublikowano

do wykorzystania potencjału pompy "11" lepiej jak włożysz wtryski 230 i większe turbo aby z programem było w przedziale 190-200 KM, upewnij się jednak, że masz u siebie pompę "11" bo przypuszczam, że samochodu nie masz od nowości a nigdy nie wiadomo kto w nim wcześniej grzebał i co wymieniał, "jedenastka" ma nr 038 130 107 J" widoczny z boku jej korpusu :

http://www.buytdi.com/images/TDI_injection_pump_automatic.jpg

Opublikowano

do wykorzystania potencjału pompy "11" lepiej jak włożysz wtryski 230 i większe turbo aby z programem było w przedziale 190-200 KM, upewnij się jednak, że masz u siebie pompę "11" bo przypuszczam, że samochodu nie masz od nowości a nigdy nie wiadomo kto w nim wcześniej grzebał i co wymieniał, "jedenastka" ma nr 038 130 107 J" widoczny z boku jej korpusu :

http://www.buytdi.com/images/TDI_injection_pump_automatic.jpg

jest na 100% taka pompka u mnie, sprawdzałem osobiście, pozatym historia auta jest mi znana od jego pierwszych km po wyjeździe z salonu :wink4:

Opublikowano

Bez zmiany turbiny montując wtryski i fmic nie osiagniesz 160km na tej turbince co tam masz :cool1: turbina jest za mało wydajna :gwizdanie:

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...