Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Luz na wahaczu od ustawienia kąta


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam problemem jest u mnie to że ciacha z tyłu opony po zewnętrznej stronie obydwie. Chcę ustawić zbieżność i kąty koła - rozruszałem dziś śruby odkręcają się i wychodzą bez problemu.

Nie podobają mi się tuleje z tej strony gdzie są śruby od regulacji , z drugiej strony są sztywne. Wrzucę film i proszę o rady. 

Czy jest opcja żeby wymienić tylko tą stronę od regulacji , bez demontażu elementu czy się nie da i trzeba cały?? 

 

 

Opublikowano

Pacjent A4 B6 avant

Opublikowano

można wymienić same tuleje

OE 8E0 501 541 S lub LEMFÖRDER 26619 01

Opublikowano

Da się wykonać to bez wyciągania wahacza , czy konieczny jest demontaż - nie ma w necie informacji o wymianie zawieszenia tył.

Opublikowano

na moje jest szansa zrobić to na aucie, odpowiednio mały ściągacz do tulei lub jakaś samoróbka i ogarniesz. jak rozepniesz śrubę regulacyjną i opuścisz cały wahacz dolny z piasta to będziesz widział ile miejsca zostało. 

Opublikowano
3 minuty temu, MaTeo85 napisał:

na moje jest szansa zrobić to na aucie, odpowiednio mały ściągacz do tulei lub jakaś samoróbka i ogarniesz. jak rozepniesz śrubę regulacyjną i opuścisz cały wahacz dolny z piasta to będziesz widział ile miejsca zostało. 

Ok, dzięki za pomoc - pozdrawiam.

Opublikowano

Porada jak będziesz robił sam.

Jak wykręcisz śrubę mocującą, to widać że wyjdzie z tuleją, a w wahaczu zostanie zewnętrzna tuleja aluminiowa i na niej pewnie trochę gumy. Wytnij gume w jednym miejscu.  Weź brzeszczot i przetnij poprostu tą tuleje w jednym albo dwuch miejscach. Wtedy bez problemu wybijesz przecinakiem.  Jest temat podwieszony  wymiana zawieszenia w a4 b6 gdzie opisałem sytuacje z wymianą tych wahaczy i ogólnie z wymianą tuleji w wahaczach.

Jak coś to mogę wyjaśnić jak to zrobić tanim kosztem.

Opublikowano
7 godzin temu, troleslaw napisał:

Porada jak będziesz robił sam.

Jak wykręcisz śrubę mocującą, to widać że wyjdzie z tuleją, a w wahaczu zostanie zewnętrzna tuleja aluminiowa i na niej pewnie trochę gumy. Wytnij gume w jednym miejscu.  Weź brzeszczot i przetnij poprostu tą tuleje w jednym albo dwuch miejscach. Wtedy bez problemu wybijesz przecinakiem.  Jest temat podwieszony  wymiana zawieszenia w a4 b6 gdzie opisałem sytuacje z wymianą tych wahaczy i ogólnie z wymianą tuleji w wahaczach.

Jak coś to mogę wyjaśnić jak to zrobić tanim kosztem.

Jak możesz to opisz tą wymianę?,

 

Opublikowano

Nie ma żadnej filozofii, odkręcisz śrubę mimośrodową i : jak masz mega pordzewiałą to masz dwie opcje, kupno nowej (z drugiej strony będzie to samo to kup dwie od razu, śruba, specjalna podkładka z wycięciem i nakrętka) lub oddaj to co masz do jakiegoś zakładu, gdzie to wyczyszczą i nałożą nowy ocynk bądź chrom. Składasz do kupy, skręcasz na gotowo dopiero na opuszczonym aucie i to tyle.

Podczas samej wymiany, zapamiętaj sobie jak wystawały tuleje, zmierz suwmiarką np. Po wyciśnięciu starej tulei oczyść dokładnie środek i go nasmaruj smarem, z tuleją zrób to samo, nie wciskaj na sucho bo zniszczysz tuleję.

 

Potrzebujesz 10, 9, 4 po dwie sztuki i tuleję 8, kup najlepiej 4, jakbyś miał komplet na wahaczu do wymiany.

2022-08-05 14_29_29-ETKA - Audi.png

 

 

 

Opublikowano

A więc zbieżność i kąty ustawione.

Śruby poszły nadzwyczaj ładnie bez problemu i tuleje są ok.  

  Dziekuje za porady i pomocne rady,- pozdrawiam.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...