kostef Opublikowano 2 Listopada 2022 Opublikowano 2 Listopada 2022 Taki sam temat założyłem na forum A6, gdyż nie wiem jeszcze co kupię, ale jestem ciekawy opinii właścicieli A6 jak i A4 gdyż oba modele mam na celowniku. Od długiego czasu podoba mi się Audi A6 C7 (głównie po liftingu) oraz Audi A4 B9. Oba są w moim realnym zasięgu finansowym. Widziałem, że jest nota techniczna na silniki CRTC, CRTD. Mają jakąś wadę wałka rozrządu rzekomo. Oglądałem dwie A4 w mojej okolicy i jedną A6 C7 (jakiś czas temu). A4 miało silnik 218ps. W każdym z tych trzech silników, było słychać pukający wałek, w tej 218ps najmniej. W jednej z A6, właściciel mówił że podniósł w sofcie ciśnienie oleju. Przeszukałem internet i powiem wprost, nie znalazłem za dużo przypadków uszkodzonych w.w silników. Owszem zdarzają się zatarte - tak jak każde inne, ale tutaj niby pomaga olej 5w30/5w40 zamiast 0w20 oraz modyfikacja softu zwiększająca ciśnienie pompy oleju. A co z tym wałkiem wydechowym? Na niemieckim forum ktoś zrobił 60 tys km z pukającym wałkiem. I co dalej? Przecież to jest niesłyszalne z odległości pół metra, a przy zamkniętej masce już w ogóle (chyba że to nie było to - co słyszałem). Mam na oku dwa auta - jedno A6 C7 i drugie A4 B9 - A6 ma CRTC bodajże, A4 ma CSWB - to same, zdławione softem. I pytanie - czy jest czego się bać? Nie chce 2.0TDI bo jest za słaby, no i co V6 to V6 - dźwięk - jeśli można o tym mówić w przypadku diesla, to tak czy inaczej w V6 będzie lepszy niż w R4. 2.0TDI ma bardzo dużo wątków związanych z awaryjnością - są to róźne rzeczy, może wynika też z tego że jest ich więcej? Więc pytanie, jakie skutki mogą być jazdy z pukającym wałkiem wydechowym, Jaka jest żywotność silnika ze zmodyfikowanym softem. Planuje zakup auta z około 100 tys km.
Muskel1 Opublikowano 2 Listopada 2022 Opublikowano 2 Listopada 2022 CSWB to nie jest obcięty softem CRTC. Są różnice w budowie tych silników. Zarówno CSWB jak i CRTC mają problemy ze stukającymi wałkami. Różnica między CSWB a CRTC w A4 B9 to montowana skrzynia biegów. W CSWB masz s-tronic i moment tego silnika ograniczono dlatego do 400 NM. W CRTC masz Tiptronic i moment obrotowy 600 i możesz spokojnie na 700-750 chipować, gdzie przy s-tronicu jest to problematyczne, gdyż skrzynia ta przy 700 Nm rozsypie się na kawałki.
kostef Opublikowano 4 Listopada 2022 Autor Opublikowano 4 Listopada 2022 Co może spowodować jazda na stukającym wałku? Jak czytałem na niemieckim forum, są ludzie, którzy tak jeżdzą długo. Inna część ludzi, którzy nie czytają for takich jak to - nawet nie wiedzą o problemie i mają 200-250tkm przebiegu?
puczyl1990 Opublikowano 10 Listopada 2022 Opublikowano 10 Listopada 2022 Rozmawiałem kiedyś z mechanikiem, robi dużo 3.0 tdi, stwierdził że jeśli Ci to przeszkadza i masz za dużo kasy to możesz wymienić. Poza stukami nic się tam nie może stać, nic się tam nie urwie nie ukręci/zatrze.
Muskel1 Opublikowano 10 Listopada 2022 Opublikowano 10 Listopada 2022 Zbyt duży luz może doprowadzić do zniszczenia koła zębatego.
RALF76 Opublikowano 27 Listopada 2022 Opublikowano 27 Listopada 2022 (edytowane) W dniu 10.11.2022 o 13:44, Muskel1 napisał(a): Zbyt duży luz może doprowadzić do zniszczenia koła zębatego. jest jakiś 3.0 tdi bezproblemowy po 2016 roku? poprawiony rozrząd czy stukające wałki ? Edytowane 27 Listopada 2022 przez RALF76
Muskel1 Opublikowano 27 Listopada 2022 Opublikowano 27 Listopada 2022 (edytowane) EA897evo2 i EA897evo3 mają podobno mniej problemów z wałkami ale rozrząd zawsze będzie stanowił problem, bo łańcuchy mają to do siebie, że z czasem pojawiają się na nich luzy, poprzez co łańcuch staje się dłuższy. Edytowane 27 Listopada 2022 przez Muskel1
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się