Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B5 1.6 ADP] hałasujące wisko


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

przy odpaleniu i gaszeniu silnika pojawia się hałas tak jakby łożysko pracowało na sucho, poza tym są luzy na owym łożysku ruszając wiatrakiem poprzecznie

teraz pytania, czy to łożysko w sprzęgiełku wybija sie i podlega wymianie czy wymienić trzeba całe sprzęgiełko, no i czy trzeba wyjeżdżać z przodem jak do rozrządu żeby tam się dostać :question:

ile kosztuje to sprzęgiełko w oryginale i zamienniku ?

1.jpg

Opublikowano

100zl uzywane na allegro, 166zl nowy zamiennik na allegro, 460zl ASO, byłem wczoraj sie pytac bo u mnie to samo... siada... :-( Da sie to rozebrać bez rozmontowywania przodu.

Opublikowano

w etka nr. części to 058121350 ale na allegro widzę ori używane o nr. 058121347 którego w etka nie mogę znaleźć, dlaczego :question:

i napewno nie trzeba z przodem wyjerzdżać no to by było super :wink:

Opublikowano

ja własnie jestem po wymianie sprzęgła wiskotycznego - niestety trzeba było odjeżdzać z przodem:

demontaż:

-zderzak

-chłodnica

-chłodnica klimy

-alternator

-pompa wody

Informacja od mechanika, który to robił. dodam, że ten sam mechanik wymieniałm i 3 m-ce temu rozrząd, paski i wszystkie rolki i udało mu się to zrobić bez demontażu przodu natomiast w przypadku wiska twierdził, że inaczej nie można.

Koszt wisko to 300PLN w zaprzyjaźnionym sklepie a w Intercars i Focie około 330PLN

Opublikowano
demontaż:

-alternator

-pompa wody

a te elementy to po jakiego grzybka :eek:

pompa jest na dole silnika, alternator też oddalony od śmigła nie widzę powodu ich demontażu :wink:

[ Dodano: 04-04-2007, 23:31 ]

samo wisko 150-200zł np.firmy behr

no to dobra cena zwłaszcza że tej firmy jest część do pierwszego montażu :wink:

[ Dodano: 04-04-2007, 23:32 ]

w Intercars i Focie około 330PLN

toż oryginał kosztuje 420, baardzo drogo w tym "zaprzyjaźnionym" sklepie

Opublikowano

samo wisko 150-200zł np.firmy behr

no to dobra cena zwłaszcza że tej firmy jest część do pierwszego montażu

Jakiś rok temu za BEHR'a do mojego 2.8 zapłaciłem niecałe 220zł.

ja własnie jestem po wymianie sprzęgła wiskotycznego - niestety trzeba było odjeżdzać z przodem

W życiu nie widziałem jak wygląda B5-tka z ADP pod maską :redface: ale w 2.8 wymienia się bezproblemowo, bez odkręcania, odsuwania, czy odjeżdżania czymkolwiek (jedyna rzecz która wymaga demontażu to pasek wielorowkowy) :exclaim:

Dziwna sprawa :rolleyes:

Pozdrawiam!

Opublikowano

wentylator w którym jest wisko jest bardzo blisko chłodnicy i sruby mocujące wisko do śmigła sa od strony chłodnicy gdzie łapki nie wsadzisz, ale nie będe się upierał bo nie mam o tym pojęcia, a czy to wisko to kupowałes w zamienniku bo świadczy o tym cena i dobrze sie sprawuje :question:

Opublikowano

Macie jakis namiar na to tanie wisko? bo to z allegro za 166 okazało sie ze do mnie nie podejdzie :confused:

Opublikowano
W życiu nie widziałem jak wygląda B5-tka z ADP pod maską ale w 2.8 wymienia się bezproblemowo, bez odkręcania, odsuwania, czy odjeżdżania czymkolwiek
wentylator w którym jest wisko jest bardzo blisko chłodnicy i sruby mocujące wisko do śmigła sa od strony chłodnicy gdzie łapki nie wsadzisz

Dopiero dziś przyjrzałem się dokładniej rys. z etki który zamieściłeś wyżej, no i mocowanie wiska w AAH i ADP znacząco się różni.

Tak więc wychodzi, że w ADP trzeba jednak :arrowr: "odkręcac, odsuwac, i odjeżdżac" :frown:

czy to wisko to kupowałes w zamienniku bo świadczy o tym cena i dobrze sie sprawuje

Tak w zamienniku, i jak narazie nie ma z nim problemu.

Oryginał też zresztą był BEHR'a.

Macie jakis namiar na to tanie wisko?

Ja kupowałem w Intercars'ie, nie wiem jakie ceny są obecnie.

A dokładniej to kupowałem u gościa, który zamawia w Intercars'ie, ale niestety obecnie nie ma go w kraju :frown:

Pozdrawiam!

Opublikowano

no kupiłem oryginalne nowe wisko VW/Audi, o takim nr. jak ETKA pokazuje czyli 058121350 za 220 zł. :eek: , ukazało się na Allegro i spadło mi wręcz z nieba :rotfl:

180969241.jpg

180969241_1.jpg

tylko wywalanie przodu mi się nie podoba z powodu takiej "pierdoły"

Opublikowano
tylko wywalanie przodu mi się nie podoba z powodu takiej "pierdoły"

Kurcze już sam nie wiem co myślec o tym wywalaniu przodu :confused:

Ze zdjęc które wkleiłeś wynika, że od przodu to tylko wiatrak można odkręcic, a wisko jest przykręcone od d..y strony trzema śrubami.

W takim razie w jakim celu trzeba z tym przodem odjeżdżac :question: i co to ułatwia :rolleyes:

Pozdrawiam!

Ps. tak z ciekawości pytam i drążę, bo w A4-ce z ADP pod maską zupełnie się nie rozeznaję :wink:

Opublikowano

A nie wystarczy tylko zderzak i chłodnicę ewentualnie chłodnice klimy na bok jak ktoś posiada. Wisko będzie wtedy na wierzchu i pasa przedniego tak jak do rozrządu nie trzeba wywalać.

5537a00a9f0aa5bf.jpg

Zdjęcie oczywiście z demontazu posuniętego nieco dalej ale wyobraź sobie lampy na swoim miejscu :wink:

Opublikowano

no i wymieniałem samodzielnie to wisko, po wcześniejszym zaciagnieciu porad u mojego mechanika, a więc nie demontowałem przodu, wszystko na swoim miejscu:

- kluczem 17 popuściłem napinacz i zdjołem pasek tylko z alternatora

- zblokowałem koło pasowe wiska, jest tam kilka dziurek i odkreciłem imbusem 8 całosć

- odkreciłem 4 śrubki mocujące plastykowy pas przedni po dwie na stronę

- druga osoba odchyla delikatnie pas (niewiele)i górny wąż od chłodnicy a druga wyjmuje całe śmigło z wisko i kołem pasowym - nie jest łatwo ale wyjdzie po małej gimnastyce

-wymieniamy wisko odkrecając śmigło i koło pasowe od sprzęgiełka wiskotycznego

montaż w odwronej kolejnosci :wink:

no i teraz cisza i brak luzów, a to stare chrobocze nawet jak je ręka obracam

stare wisko ma nr. 058121347 i nie jest już produkowane z tym numerem teraz jest dostepne tylko 058121350 i tak zresztą ETKA pokazuje - czyżby ulepszona wersja :rotfl:

no ale bez ofiar się nie obyło, pękło mi delikatnie w jednym miejscu obramowanie śmigła (ta zewnętrzna otoczka łopatek), ale dobry klej odporny na temp. (Patex Extreme) i po sprawie :wink:

[ Dodano: 13-04-2007, 23:31 ]

ja własnie jestem po wymianie sprzęgła wiskotycznego - niestety trzeba było odjeżdzać z przodem:

demontaż:

-zderzak

-chłodnica

-chłodnica klimy

-alternator

-pompa wody

Informacja od mechanika, który to robił. dodam, że ten sam mechanik wymieniałm i 3 m-ce temu rozrząd, paski i wszystkie rolki i udało mu się to zrobić bez demontażu przodu natomiast w przypadku wiska twierdził, że inaczej nie można.

Koszt wisko to 300PLN w zaprzyjaźnionym sklepie a w Intercars i Focie około 330PLN

a czy ty kolego nie masz starszego typu silnika (podaj symbol) i nie masz termostatu u góry :question: bo tak mi mówił mój spec że ja mam nowszy typ bo mam termostat z pompa na spodzie silnika i w moim przypadku nie potrzeba wyjeżdżać przodem a w twoim tak :confused:

Opublikowano

Jak już piszecie o wisko, to mam pytanie czy ono jednak się kręci w czasie temperatury normalnej silnika do 90st.

U mnie strasznie huczało, ale szum powietrza bo się kręciło dośc szybko.

Odkręciłem sam wentylator i jest cichutko.

Zrobiłem to jeszcze w sierpniu tamtego roku i też były upalne dni, temperatura nie przekroczyła 90st.

Opublikowano

Powinno sie cały czas krecic ale niezaleznie od obortów powoli (po to jest to sprzegło wisko) dopiero jak chłodnica sie nagrzeje to wisko wyrownuje obroty wiatraka z obrotami silnika, wiec moze amsz wisko tez padniete i kreci ci sie cały czas rowno z obrotami silnika.... ja tak mam ...i szumi ostro im wyzsze obroty na zime polecam to zrobic.... bo w lecie nie ebdzie to maiało tak duzego wpływu na spalanie.

Opublikowano

wiki: mój silnik to 1.6 ADP (taki sam jak twój):):):)

gratulacje że udało Ci się to zrobić samemu - ja bym się chyba nie podjął (głównie ze względu na brak czasu) - a z alternatorem i pompą to ja coś popieprzyłem:):):) nie były demontowane przy wymianie wiska

Co do ceny wiska to to była najlepsza w Kielcach:) (ostatecznie staneło na 250zł) Intercars i fota proponowały ok 330zl.

Opublikowano

Witam! :a4fan:

Czy jest mozliwość sprawdzenia tego sprzęgła(wisko) na wentylatorze na przykład przez podgrzanie opalarką? Czy temperatura silnika 90 stopni na wskaźniku (miasto 15km) wystarczy do załączenia tego sprzęgła. Ja po takiej trasie gdy sprawdzę wentylator to porusza się on bez żadnego oporu.

Opublikowano

wiska nie sprawdzisz, powodem do jego wymiany jest : głosna praca, luzy poprzeczne i wzdłużne, a z tym nie ma żartów mój mechanik widział jak śmigło z wiska się urwało i spustuszenia trochę narobiło włącznie z maską no ale w koncu co tu się dziwić przecież tam konkretne obroty są zwłaszcza w upały ;)

Opublikowano

Tak jak pisałem mam zdjęty wentylator z wiska.

Auto mam już rok i jak narazie nie mam zamiaru wymieniać wiska.Audi ma tak dużą chłodnicę że daję radę schłodzić nawet w upały.

Jeden tylko raz wskazówka tem. przekroczyła nieznacznie 90st.-korek w upał i to pod górę.

Jak bedzie się to zdażało częściej to owszem wtedy pomyślę

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...