Langista Opublikowano 11 Lutego 2023 Opublikowano 11 Lutego 2023 No tak, zapomniałem że jak planuje się głowice to nie zbiera się w ogóle materiału i zawory nie zbliżają się do tłoków.
oneskypemen Opublikowano 11 Lutego 2023 Opublikowano 11 Lutego 2023 (edytowane) 41 minut temu, Langista napisał(a): No tak, zapomniałem że jak planuje się głowice to nie zbiera się w ogóle materiału i zawory nie zbliżają się do tłoków. Jak planujesz głowice to robisz też przylgnie zaworową. Czyli podczas frezowania gniazd, zawór wchodzi głębiej przez co zawory nie wystają. To samo tyczy się zaworów, ponieważ gdy zawór wchodzi głębiej w gniazdo to trzonek zaworu idzie bardziej w górę. Więc zawory się również skraca. Ale tym zajmuje się już osoba która robi kompleksowo głowice. PS. Nie obrażaj się bo nie ma o co, ale po prostu jeśli nie masz dość wiedzy w tym temacie to doczytaj i udziel komuś konkretnej i solidnej pomocy. Edytowane 11 Lutego 2023 przez oneskypemen 1
Langista Opublikowano 11 Lutego 2023 Opublikowano 11 Lutego 2023 Nie obrażam się. Temat był odnośnie głowicy i moim zdaniem, zastosowanie najgrubszej uszczelki może mieć również miejsce kiedy głowica była mocno zebrana, a my chcemy zachować stopień sprężania. Są ekstra grubsze uszczelki + pierścienie wzmacniające na odprężanie, co pozwala na większe doładowanie turbiną. Zebranie powierzchni z bloku silnika uznałem za analogiczny temat jednak autorowi tego tematu niewiele by to wniosło. Nie mniej jeżeli zebranie powierzchni jest minimalne, jak w moim przypadku 0,07 z głowic i 0,06 z bloku, dobieranie ekstra grubszej uszczelki na takie wymiary mija się z celem.
oneskypemen Opublikowano 11 Lutego 2023 Opublikowano 11 Lutego 2023 49 minut temu, Langista napisał(a): Nie obrażam się. Temat był odnośnie głowicy i moim zdaniem, zastosowanie najgrubszej uszczelki może mieć również miejsce kiedy głowica była mocno zebrana, a my chcemy zachować stopień sprężania. Są ekstra grubsze uszczelki + pierścienie wzmacniające na odprężanie, co pozwala na większe doładowanie turbiną. Zebranie powierzchni z bloku silnika uznałem za analogiczny temat jednak autorowi tego tematu niewiele by to wniosło. Nie mniej jeżeli zebranie powierzchni jest minimalne, jak w moim przypadku 0,07 z głowic i 0,06 z bloku, dobieranie ekstra grubszej uszczelki na takie wymiary mija się z celem. Zastosowanie grubszej uszczelki nic Ci nie da. Tak jak mówię przy planowaniu głowicy nie zmienia się również stopień sprężania jeśli uszczelka zostaje taka jaka była wcześniej założona. Chyba, że planujesz blok to wtedy z automatu stopień sprężania się zmienia ponieważ tloki będą wystawać więcej o płaszczyznę która została zebrana z bloku. Przyjmując, że planujesz głowice i nie planujesz bloku, to gdy założysz wyższa uszczelkę czyli grubszą zwiększa się powieszchnia pomiędzy głowica a tłokiem. Tym samym zmienieszasz stopień sprężania. Ponieważ, silnik diesla posiada komorę spalania wewnątrz tłoka. A nie tak jak w przypadku silnika benzynowego, gdzie komora spalania jest w głowicy.
kubabkb Opublikowano 11 Lutego 2023 Opublikowano 11 Lutego 2023 cos jest na rzeczy Panowie bo jednak odczulem troche spadek mocy po wymianie uszczelki na grubsza, ale nigdy nie wiazalem tego spadku z zastosowaniem grubszej uszczelki. Zawsze ten maly spadek mocy zwalalem na inne rzeczy. No nic teraz juz nic nie zrobie, mienelo 6 lat od wymiany uszczelki. Zrobiony mam program na 160 KM z ciekaowci pojade kiedys na hamownie i zobacze jaka aktualnie ma moc.
nik23 Opublikowano 11 Lutego 2023 Opublikowano 11 Lutego 2023 Pomiar sprężania i będziesz wiedział ile brakuje. Ale to będzie niewiele. Raczej to coś inne.
oneskypemen Opublikowano 11 Lutego 2023 Opublikowano 11 Lutego 2023 Dos sprawdzenia synchronizacja wałka rozrządu. Plus sprawdził bym korekcje pompowtryskow. Czy gniazda pompek były regenerowane?
Dev Opublikowano 11 Lutego 2023 Opublikowano 11 Lutego 2023 grubosc uszczelki w dieslu nie ma nic wspólnego z planowaniem głowicy przed montażem nowej uszczelki nalezy wyrównac przylgnie bloku, najlepiej frezując go ale jak motor jest w aucie to o to bedzie bardzo cięzko ja mam kamien szlifierski którym przecieram blok wzdłuż, juz po kilku ruchach wyraznie widac w jakim stanie jest blok, czasami trzeba go trzec tak z godzine zeby był w miare równy po tym wszystkim sprawdzam ile wystaja tłoki i na podstawie pomiaru dobieram grubosc uszczelki i jeszcze jedna uwaga, zmiana grubosci uszczlki nr 2 na nr 3 nie wpływa na moc silnika jeżeli jednak ta moc jest niższa znakiem tego coś jest nie halo z osprzetem silnika N75, turbo, podcisnienia itd itp
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się