valokuvaaja Opublikowano 28 Kwietnia 2009 Opublikowano 28 Kwietnia 2009 Witam, Wlasnie zalozylem do mojego 2.4 V6 zawieszenie Koni Sport. Poprzednio bylo 1BE, wiec jakas namiastka sportowego i utwardzonego zawieszenia byla. Pisze celowo namiastka, bo teraz mam porownanie i roznica jest wprost kolosalna. Po pierwsze prowadzenie auta przy wiekszych predkosciach nabralo zupelnie innego wymiaru. Zadnej nerwowosci, precyzja i kontrola na najwyzszym poziomie. Auto sunie jak po sznurku.Dalej, zakrety. Mam taki ulubiony (ostry i dosc wymagajacy) gdzie bralem go najszybciej 50 km/h. Wtedy juz czulem na kierownicy duza sile, ktora wymagala silnego trzymania kolka. Dzisiaj jadac rano przejechalem ten odcinek z predkoscia okolo 75 km/h....i nic. Zupelny luz, auto jak po szynach, zadnych przechylow, no nic. Wiedzialem, ze jest to dobra zawiecha ale to juz mnie zaskoczylo. Nastepna sprawa to ruszanie spod swiatel. Zdecydowanie szybciej samochod reaguje na gaz. Nie ma typowego zjawiska "nose diving", powodujacego unoszenie sie przodu pojazdu i dopiero ruszanie po chwili. Tak samo sprawa wyglada z zatrzymywaniem, samochod nie nurkuje. Oczywiscie zapytacie jak sprawa komfortu. Tutaj tez szok, komfort lepszy niz w 1BE, auto jest twardsze to fakt (skrecone na 25/50) ale finskie drogi nie maja dziur i czucie drogi jest znacznie lepsze niz w poprzednim ustawieniu. Jutro testow ciag dalszy, wiec sprawa bedzie uaktualniana na biezaco o nowe fakty. pozdrawiam, valo
krzysiek23 Opublikowano 28 Kwietnia 2009 Opublikowano 28 Kwietnia 2009 jak to sie prezentuje 25/50 ,z tego wynika ze jest koza i przod stoi wyzej niz tyl a raczej tak nie masz wzuc foty jak auto sie prezentuje..i ile za zawieche dales kompletna
valokuvaaja Opublikowano 28 Kwietnia 2009 Autor Opublikowano 28 Kwietnia 2009 25/50 to ustawienie twardosci. koni sport nie ma regulacji wysokosci. Cala zawiecha z montazem i dodatkowymi czesciami wyszla 1500€.
krzysiek23 Opublikowano 28 Kwietnia 2009 Opublikowano 28 Kwietnia 2009 a to sry zle skojazylem ten model ........koni marka sama w sobie wiec musi byc dobrze
paulo77 Opublikowano 29 Kwietnia 2009 Opublikowano 29 Kwietnia 2009 Może wrzuć jakies foto jak fura wygląda na tym zawiasie :gwizdanie:
Cristoforo Opublikowano 29 Kwietnia 2009 Opublikowano 29 Kwietnia 2009 jaki dokładnie model koni sport?
valokuvaaja Opublikowano 30 Kwietnia 2009 Autor Opublikowano 30 Kwietnia 2009 model zawiasu Koni Sport 1130-1117, foty wrzuce juz niedlugo jak tylko znajde odrobine czasu. pozdrawiam
domelq Opublikowano 30 Kwietnia 2009 Opublikowano 30 Kwietnia 2009 model zawiasu Koni Sport 1130-1117, foty wrzuce juz niedlugo jak tylko znajde odrobine czasu. pozdrawiam Czekamy, wrzucaj foty też całego auta, polukamy jak siedzi
valokuvaaja Opublikowano 30 Kwietnia 2009 Autor Opublikowano 30 Kwietnia 2009 witam, oto obiecane foty, pozdrawiam auto stoi na etabeta tettsut 8.5x18 (opony Nokian NRY 225/40/18)
Cristoforo Opublikowano 30 Kwietnia 2009 Opublikowano 30 Kwietnia 2009 ciekawe czy taki zestaw koni bedzie u Ciebie tanszy niż u nas w kraju kozackie felgi i ładnie siedzi ku ziemi robią też w 17 calowe
valokuvaaja Opublikowano 21 Maja 2009 Autor Opublikowano 21 Maja 2009 czy tanszy nie wiem, za wszystko zaplacilem 1500€ (ale byla koniecznosc wymiany 2 dodatkowych elementow zawieszenia, gdyby nie to to wychodzi 1050). Sam zestaw Koni kosztuje u nas 700euro. A felgi na pewno w 17tkach znajdziesz, polecam polska strone:http://www.etabetawheels.pl/ [br]Dopisany: 21 Maj 2009, 11:06_________________________________________________jestem juz okolo miesiaca po zmianie zawiasu. teraz chyba przyszla pora na zmiane wahaczy. Usztywnienie i obnizenie zawieszenia + wieksze kola obnazyly zmeczenie wahaczy. Przod zaczal trzeszczec przy ruszaniu, taki dzwiek jak ze starego tapczanu. Po nacisnieciu przodu dzwiek ten sam, skrzypi jak nienaoliwione drzwi. Mysle, ze to ktorys z wahaczy, dobrze kombinuje? Sprawdzilem je i wszystkie orginalne chyba jeszcze niezmieniane od nowosci!!! Gdybym jezdzil na 1BE jak dotychczas to pewnie jeszcze by pohulaly jakis czas...
Cristoforo Opublikowano 21 Maja 2009 Opublikowano 21 Maja 2009 jesli tylko wachacz skrzypi a nie jest wybity to można za pomoca strzykawki z igłą wcisnac troche specjalnego smaru i przestanie wydawac dziwne odgłosy
valokuvaaja Opublikowano 21 Maja 2009 Autor Opublikowano 21 Maja 2009 wydaje mi sie, ze luzow nie ma. Nie slysze stukania, raczej trzaski, chrupanie i skrzypienia. Daja mocno popalic na prostych kolach i niewielkich predkosciach. Po docisnieciu prawego przodu mocny zgrzyt. Wyprobuje pomysl ze strzykawka, ale pewnie czas pomyslec o wymianie kompletu wahaczy, bo te maja zrobione 202k km.
razk Opublikowano 24 Maja 2009 Opublikowano 24 Maja 2009 Nie ma typowego zjawiska "nose diving", powodujacego unoszenie sie przodu pojazdu na odwrot: nose diving to nie unoszenie przodu przy ruszaniu tylko "nurkowanie" przodu przy hamowaniu :gwizdanie: a wracajac do tematu to autko slicznie teraz stoi
valokuvaaja Opublikowano 27 Maja 2009 Autor Opublikowano 27 Maja 2009 Racja, w lotnictwie jest to samo. Jutro jade na sprawdzenie zawiasu , bo przod trzeszczy niemilosiernie. Najgorzej jest jak jade powoli, tak do 30 km/h, na wyprostowanych kolach po rownym terenie to slysze trzaski i stukoty. Szybsza jazda pewnie zaglusza te odglosy. To samo przy ruszaniu z miejsca, trzeszczy i puka gdzies na prawo. Ja obstawiam, ktorys z wahaczy, ale kaze im sprawdzic cala zawieche. Jeden z warsztatow juz polecil mi zmienic caly przod na nowy, ale wywalic prawie 1k € to zadna przyjemnosc.[br]Dopisany: 24 Maj 2009, 17:47_________________________________________________juz po naprawie. Bylem u trzech roznych mechanikow/warsztatow i wszyscy zgodnie stwierdzili, ze musi to byc ktorys z wahaczy i zaproponowali wymiane calosci. Inny warsztat to samo, ktorys z wahaczy stuka, trzeba wymienic.........W niedziele samochod trzeszczal i tlukl sie strasznie podczas jazdy. Pomyslalem, ze w poniedzialek rano sprawdze jeszcze w Audi Center. Pojechalem i zostawilem im auto na inspekcje. Co sie okazalo, przeguby zewnetrzne do wymiany i lozyska kol przednich. Tutaj uklon do panow z serwisu bo przeswietlili auto bardzo dokladnie a nie wymieniali na czuja, bo moze sie uda. zawias sprawdzony, mocowanie skrzyni, silnika, wydechu itp. Zaplacilem tylko za czesci i robocizne potrzebna do wymiany. Auto stalo 3 dni w serwisie, gdzie sprawdzali mozliwe przyczyny. Za kazdym razem gdzy cos wykluczyli/potwierdzili telefon. Na koniec telefon co jest do wymiany i koszt. Teraz najlepsze....koszt nizszy niz w warsztatach nieautoryzowanych (100-200€ roznicy). Nie mam doswiadczenia z serwisami audi w pl wiec nie wiem jak jest u nas.
GRAF Opublikowano 28 Maja 2009 Opublikowano 28 Maja 2009 z wlasnych doswiadczen wiem ze luzy w wachaczach daja wyrazne czeste stuki, na nierownej nawierzchni ale odglosu trzestrzenia nie ma
valokuvaaja Opublikowano 6 Czerwca 2009 Autor Opublikowano 6 Czerwca 2009 ...no i jeszcze byl do wymiany wahacz prawy dolny, ten dlugi. I teraz to jazda jest :gwizdanie:. Kazdy zakret to przyjemnosc Wczoraj moim B5 pojezdzil kumpel, ktory ma od nowosci B6 na zawiasie/pakiecie sportowym s-line.....w przyszlym tygodniu jest umowiony na zmiane na KONI :>
Arek956 Opublikowano 12 Października 2011 Opublikowano 12 Października 2011 odgrzeję trochę kotleta. valokuvaaja ile dałeś za całą zawieche Koni Sport? Pytam z ciekawości bo i ja się za czymś rozglądam.... No i czy te prowadzenie auta naprawdę aż tak się poprawiło? Rozumiem że miałeś standardowo 1BE. Ja mam 1BA i też jestem ciekaw czy róźnica byłaby tak kolosalna
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się