Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[email protected] Quattro/Pulsar g25 550 493KM/630NM Hampel 390mm


przemolll

Rekomendowane odpowiedzi

Temat z wydechem ruszył wraz z nauką spawania tigiem ? cudów nie ma ale coraz lepiej idzie.

Niestety trzeba bylo przerobić 2 runery od kolektora wydechowego bo opierały się o łapę silnika.

Następnie poprawiamy wyjście na zewnetrzy wg gdyż wychidzi on z jednego runera a powinien z wszystkich. Przesuwamy go pod falsze od Turbo 

IMG_20230228_175128.jpg

IMG_20230228_175134.jpg

IMG_20230301_203435.jpg

IMG_20230308_191013.jpg

IMG_20230308_191144.jpg

IMG_20230309_170721.jpg

IMG_20230309_160150.jpg

IMG_20230309_160146.jpg

IMG_20230313_205451.jpg

IMG_20230313_161420.jpg

IMG_20230315_202725.jpg

IMG_20230316_121357.jpg

IMG_20230318_111236.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ciężko z czasem ale coś udało się porobić przy aucie.

Przymiarka nowego  adaptera na przód do akebono na tarczę 390x36 w 19 się mieści.

Myślałem ze złożę auto do majówki ale niestety szlifmot Białystok dał d*py z obróbką bloki. Pasowanie mialo być 9 setek a było 6.5-9prawie.

Blok na poprawkę jedzie.

 

IMG_20230331_200646.jpg

IMG_20230401_110549.jpg

IMG_20230329_200052.jpg

IMG_20230329_200059.jpg

IMG_20230329_195313.jpg

IMG_20230327_171338.jpg

IMG_20230327_191040.jpg

  • Super 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, _małyTM_ napisał(a):

Wydech na „sztywno”, czy gdzieś będą v-bandy?

Jeden zrobiłem 3 cale przed rozejściem na 2x60 ? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Coś tam ruszyło w temacie a mianowicie wrócił blok po obróbce i zmianie stóp podpór wału na tfis + śruby ori aso 12.9

Powoli zaczynam składać 

received_1339689189926621.jpeg

received_4429799733911782.jpeg

IMG_20230520_122202.jpg

IMG_20230520_093140.jpg

IMG_20230520_120515.jpg

IMG_20230520_122213.jpg

IMG_20230520_122218.jpg

IMG_20230523_195758.jpg

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 29.05.2023 o 07:16, PiterA4 napisał(a):

ja się pytam gdzie przeyebałeś blokadę z stojaka na silnik :D

Jest jest ? ale ta się lepiej wyciągq?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 godzin temu, przemolll napisał(a):

Jest jest ? ale ta się lepiej wyciągq?

Wszędzie musisz poprawić fabrykę :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Siema. 

Z nowości coś ruszyło w temacie.

Mianowicie silnik siedzi w Budzie już.

Założone zostalo dwutarczowe sprzęgło 240mm + nowy wysprzęglik sachs+ łożysko oporowe+ nowe sruby ASO

Włożony nowy zaworek zwrotny odmy+grzybek 

W dodatku z osprzętu założony został aletelnator 150a fabrycznie nowy  oraz nowa pompa wspomagania mayle. Zarząd spięty na pasku Kevlar oraz na napinaczu hydraulicznym slizgi Mehenker.

Zmieniłem też WG z FMIC na Ori TIAL.

Dodana kierownica powietrza do coolera by górą też chłodził. Orurowanie 3->2.5. aluminium

Niestety mialem tiga tylko dc i trzeba bylo zmienić na AC/DC 😁

Pierwszeg spawy ok

W dolocie będzie przepływomierz 90mm z s4 b7 

Otulina kolektora i muszli turbo wykonana samodzielnie.

 

IMG_20230626_211054.jpg

IMG_20230626_211103.jpg

IMG_20230626_211108.jpg

IMG_20230626_211110.jpg

IMG_20230626_211115.jpg

IMG_20230626_211112.jpg

IMG_20230626_202011.jpg

IMG_20230626_202011.jpg

IMG_20230626_201413.jpg

IMG_20230624_100816.jpg

IMG_20230623_174043.jpg

IMG_20230620_181044.jpg

IMG_20230620_181047.jpg

IMG_20230620_220015.jpg

IMG_20230617_231059.jpg

IMG_20230617_162217.jpg

IMG_20230617_143320.jpg

IMG_20230617_143317.jpg

IMG_20230617_140340.jpg

IMG_20230617_143311.jpg

IMG_20230616_114616.jpg

IMG_20230615_060731.jpg

IMG_20230612_205421.jpg

IMG_20230611_143455.jpg

IMG_20230610_211120.jpg

IMG_20230608_083006.jpg

IMG_20230603_131745.jpg

IMG_20230603_154949.jpg

IMG_20230524_202033.jpg

IMG_20230626_211036.jpg

received_648900070129390.jpeg

IMG_20230609_205739.jpg

Edytowane przez przemolll
  • Lubię to 4
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Siema. Coś ruszyło w temacie ale to po kolei.

 

1.Z nowości to skończony kpl dolot i tip 90mm 8 przeplywka z s4 b6.

Niestety filtr musiał wylądować za halogenem. Będzie trzeba to przerobić 

 

Oraz long dp w otulinie.

 

2. Dołożona chłodnica wspomagania.

 

3. Z racji że stara chlodnica wody wyglądała jakby już puszczała to założyłem nową grubsza. Ori ma 24mm nowa 32mm a że brzydko przy tym wyglądała chłodnica klimy też wpadła nowa. + Osuszacz+ dławik.

 

4. Na auto wleciał już gwint Ap + nowe amory tył MTS.

 

5. Nowy układ paliwowy oparty na pompie walbro 450l/h +filtr a4 b5+ guma w stalowym oplocie fi8 + nowe gniazda wtrysków na szeroki kanał z którymi było najwięcej problemu+ nowy regulator 4b+ wtryski 630cc.

 

6. Nowy gril adoptowany z a6 c6. Plaster miodu nie jest pusty w środku a sztywny jedynie co mysle czy znaczek 0000czarny czy chrom zostawić 

 

7. Nowa przednia szyba bo niestety na stara spadł mi klucz 😂

 

8. Z racji że wcześniej w aucie nie było kpl podszybia zakupił nowe z ASO i jakos to wygląda

9.Przy próbie odpalenia okazało się że trzeba dać nowy  akumulator. Wybór padł na centre 🙂

 

A teraz z cyklu meandry tuningu.

Po złożeniu motoru i uzbrajaniu go puścił przy dokręcaniu zakuty wąż zasilania oleju do turbo. Zakówki byly aluminiowe. Nowy zakuty waz na nierdzewce 316.

2 tygodnie trwało dorwanie gniazd wtryskiwaczy a jak juz doszły okazło sie że wtryskiwacz wpada po za gniazdo. Trzeba było przerobić listwę wtryskową 

Po odpaleniu był problem z wypadaniem zaplonu i spalaniem stukowym na poziomie -11.

Po wymianie czujników na nowe temat ucichł.

Zrobiona mapa wstępną więc można docierać ale podczas logowania przy dodawaniu gazu coś trykotalo w silniku okazało się że po odłączeniu kostki z napinacza temat ucichł. Aktualnie byl założony stary z b5 jeszcze Vika albo FAI.

Wpada teraz Ori używka na nowym łańcuchu Jwis i ślizgach.

Po przespawywaniu WG w kolektorze wygięło flanszę i pierdzialo więc płaski pilnik w łapę i ogień. W dodatku za piekła si3 tulejką od sondy EGT i trzeba było wyspawać nową 

Docieranie planuje na jakies 1400km

Odpalenie zagrzanie oleju i zmiana filtra oleju po 300 zmiana oleju + filter po 500 zmiana oleju i filtra i przy 1500 juz ostatnia zmiana oleju przed strojeniem.

Problem był także z zawieszeniem z tylo po skręceniu d*pa piała jak głupia 😁😂 zostały poluzowanie wszystkie śruby wraz z tymi od geometrii. Po zluzowaniu śrub i dociążeniu tyłu ok 100kg przejechałem się z 10km i usiadło dosyć sporo ale jeszcze z 1cm mogło by usiąść. Zobaczymy może się uklepie lub ewentualnie wywali się całkowicie regulację.

Z planów aktualnie to poprawic połączenie przewodów paliwowych z listwą. Pomysł jest by zrobić swoją listwę z profila 20/20 i połączenie przewodów zrobić na złączkach AN.

Czekam na adaptery na tyl do hamulcy 8 niedługo wpada weczekiwany set 390/356🙂

 

IMG_20230630_090140.jpg

IMG_20230701_132332.jpg

IMG_20230630_163811.jpg

IMG_20230701_151503.jpg

IMG_20230707_194129.jpg

IMG_20230701_202550.jpg

IMG_20230706_132346.jpg

IMG_20230706_132358.jpg

IMG_20230706_212519.jpg

IMG_20230706_212521.jpg

IMG_20230706_212948.jpg

IMG_20230706_213148.jpg

IMG_20230708_184301.jpg

IMG_20230708_213348.jpg

IMG_20230708_213352.jpg

IMG_20230708_213354.jpg

IMG_20230708_230139.jpg

IMG_20230709_004503.jpg

IMG_20230709_203920.jpg

IMG_20230710_144525.jpg

IMG_20230712_181815.jpg

IMG_20230712_204350.jpg

IMG_20230712_204355.jpg

IMG_20230713_222154.jpg

IMG_20230714_091943.jpg

IMG_20230714_091805.jpg

IMG_20230714_094542.jpg

IMG_20230720_074907.jpg

IMG_20230720_204752.jpg

IMG_20230722_080829.jpg

IMG_20230722_100225.jpg

IMG_20230722_114649.jpg

IMG_20230722_111133.jpg

IMG_20230724_221407.jpg

IMG_20230724_225842.jpg

IMG_20230725_194101.jpg

IMG_20230725_205057.jpg

IMG_20230725_212306.jpg

IMG_20230726_212047.jpg

IMG_20230727_183657.jpg

IMG_20230727_183701.jpg

IMG_20230727_224335.jpg

IMG_20230728_161010.jpg

IMG_20230801_183446.jpg

IMG_20230803_163646.jpg

IMG_20230802_163424.jpg

IMG_20230803_183753.jpg

IMG_20230803_184430.jpg

IMG_20230803_183759.jpg

Edytowane przez przemolll
  • Pomoc techniczna 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

13 godzin temu, przemolll napisał(a):

2. Dołożona chłodnica wspomagania

zapytam z ciekawości ma to jakieś konkretne zastosowanie? domyślam się że oryginalna chłodniczka (ten pręt idący przed chłodnicami) został zastąpiony? przewody zostają oryginalne te od zbiorniczka czy też potrzeba inwencja twórcza?

Sam zastanawiałem się by wrzucić w jego miejsce np. chłodniczkę wspomagania z S4 , lecz nie wiem czy będzie to miało większe znaczenie poza większą ilości płynu w układzie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 4.08.2023 o 13:31, cinshot napisał(a):

zapytam z ciekawości ma to jakieś konkretne zastosowanie? domyślam się że oryginalna chłodniczka (ten pręt idący przed chłodnicami) został zastąpiony? przewody zostają oryginalne te od zbiorniczka czy też potrzeba inwencja twórcza?

Sam zastanawiałem się by wrzucić w jego miejsce np. chłodniczkę wspomagania z S4 , lecz nie wiem czy będzie to miało większe znaczenie poza większą ilości płynu w układzie.

Auto będzie tez jeździć na tor wiec u mnie wskazana była chlodnica. Orginalna chłodnica to śmiech na sali. Nie raz zagotowałem płyn tak ze aż wspomaganie nie chodziło 😁

Edytowane przez przemolll
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pierwsze 300km za nami i nic nie puka nic nie stuka 👍

Wymiana oleju i dalej docieram. 

IMG_20230804_115846.jpg

Edytowane przez przemolll
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Włożony  oryginalny sprawny napinacz i problem nie ustał. Gdy się załącza zmienna faza trykanie.

Najprawdopodobniej tłok dogania zawór. Będzie  próba pokręcenia regulowanym kolem. Wina leży najprawdopodobniej w tłokach z TFSI gdyż o ile dobrze pamiętam miały szersza ścianke w komorze spalania w porównaniu do tłoka do 1.8t. W b5 tego problemu nie było ale wałek wydechowy był z turbo a teraz jest J z adr 

 W dodatku zauważyłem ze aktualny włożony napinacz nie trzyma ciśnienia oleju. Podszedłem na zakupy z 15min wróciłem odpalam a tam przez 2s trykocze.

 

IMG_20230808_143207.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...