Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Olej silnikowy do Audi A4 B9 2.0 TDI


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
24 minuty temu, ELLIOTT napisał(a):

Motul to zwykły przeciętniak, gdyby cenowo był na poziomie 150zł, nie byłoby tematu

jak rozumiem dobry olej tylko przepłacam

 

24 minuty temu, ELLIOTT napisał(a):

Także do 200zł Eurol syntence XT, powyżej 200zł Eurol FS 0w30, chociaż osobiście w cenie tego drugiego kupuję Ravenola VSW 0w30

Ravenol to już chyba ponad 300

 

19 minut temu, Lovely Man napisał(a):

A tu proszę gośc bada na żywca ten olej na youtube i wychodzą różnice z deklarowanymi parametrami: Zastanawiająca różnica w lepkości oleju Eurol FS 0W30 #shorts

niepokojące to troche

Opublikowano
1 minutę temu, Lovely Man napisał(a):

A tu proszę gośc bada na żywca ten olej na youtube i wychodzą różnice z deklarowanymi parametrami: Zastanawiająca różnica w lepkości oleju Eurol FS 0W30 #shorts

I tu ewidentnie pokazuje, że brak podstaw olejowych u Ciebie. Ludzie łapią się na takie filmiki jak ostatnia nagonka na różnicę u LM.. Niestety Twój film nie wyświetla mi się na forum, ale coś kojarzę o który filmik chodzi. Akurat FS 0w30 prywatnie poddałem próbie, w bardzo ciężkich warunkach z badaniem laboratoryjnym na końcu. Spisał się bardzo dobrze, obecnie VSW czeka na swoją kolej, aby zestawić prywatną topkę jakościową w moim silniku. A lekko nie mają oleje. Co najważniejsze, warunki testów są powtarzalne i miarodajne. Na koniec dodam, nie czerpię żadnych korzyści finansowych z polecenia dobrego oleju w uczciwej cenie. 

Opublikowano

To dlaczego nie podzielisz się wynikami? tajne są? ;)

Opublikowano
6 minut temu, RALF76 napisał(a):

jak rozumiem dobry olej tylko przepłacam

 

Ravenol to już chyba ponad 300

pod koniec listopada zakupiłem 3 bańki po 5l w cenie ok 236zł za sztukę. W normlanej cenie, nie widzę sensu zakupu produktów Ravenola w normie 504-507. Dlatego, druga alternatywa również dobra to dwa produkty Eurola o których wspomniałem wcześniej, w zależności od budżetu i posiadają najlepszy stosunek jakości do ceny. Z fanatykami motula jest zasadniczy jeden problem, na przestrzeni lat. 5% tylko nie jest ograniczona umysłowo na prawdę.

Opublikowano

Buachacha dobre, to gdzie te badania, dalej nie ma?  :)  Najbardziej bawią mnie na forach właśnie goście z działów marketingu, którzy nie mają nic na potwierdzenie swoich naplotów marketingowych ale próbują zalać temat potokiem słów i oskarżaniem innych że się nie znają. :) Kończę tą nierówną walkę bo jak widać konkretów nie ma i nie będzie ;) 

  • Haha 1
Opublikowano (edytowane)
31 minut temu, Lovely Man napisał(a):

To dlaczego nie podzielisz się wynikami? tajne są? ;)

Przy barkiem podstaw jakie widzę u Ciebie, nie ma to najmniejszego sensu. Badania udostępniłem zaprzyjaźnionym mechanikom oraz konkretnym zainteresowanym z podstawami. Tak, należysz do tych większości o których wspomniałem wcześniej. To jest główny powód dlaczego nie zobaczysz badań. O czym piszę publicznie możesz zweryfikować, jest bardzo dużo badań zużytego oleju dostępnych na oilclubach, producent również udostępnił swoje świeżego(moje badanie to kolejne potwierdzenie jakości). Dlatego jest dla Ciebie zbędne i Twojego myślenia nie zmieni. Innym naprawdę zainteresowanym z podstawami, chętnie pokażę w prywatnej wiadomości. Nie widzę problemu.

Pozdrawiam serdecznie.

Edytowane przez ELLIOTT
Opublikowano

Rozumiem, ściśle tajne/poufne i obraza majestatu eksperta :) Dawno się tak nie ubawiłem :)

 

Myślę że powinieneś iść do łóżka, jest już po dobranocce i zaraz przyjdzie mamusia, zgasi światło i wyłączy komputerek ;)

A najgorsze na wszystkich pseudofachowych forach jest właśnie to co zaprezentował sobą kolega czyli logiczną i techniczną mizerię :)

Prosty fizyk jądrowy chce się czegoś nauczyć od starszych i mądrzejszych, a w odpowiedzi dostaje reprymendę na poziomie szkoły podstawowej. Nic tylko gratulować poziomu mentalnego rozwoju, co niniejszym czynię ;) 

  • Haha 1
Opublikowano

Próbując obrazić moją skromną osobę, nie przyćmisz swojej niewiedzy w podstawach olejowych(dlaczego to klasyk u fanatyków motula). Mam tylko nadzieję, że w końcu opanujesz wspomniane podstawy. Za to trzymam kciuki z całego serca. Do tego czasu, trzymaj się Ciepło. 

Opublikowano
33 minuty temu, Lovely Man napisał(a):

Rozumiem, ściśle tajne/poufne i obraza majestatu eksperta :) Dawno się tak nie ubawiłem :)

A może pokaż sam skoro taki   "ekspert" jesteś czemu ten motul wg. Ciebie taki super jest bo może też się przestawię na niego skoro nie ma lepszego w tej normie.

  • Pomoc techniczna 1
Opublikowano

Przeczytaj moje posty powyżej to się dowiesz czemu wybrałem akurat ten olej, zamiast zamiast tworzyć rzeczywistość i domagać się tłumaczenia z słów, których nigdy nie użyłem :) 

Dyskusja z osobami nie umiejącymi czytać ze zrozumieniem i logicznie myśleć jest bezprzedmiotowa :)

A teraz do łóżek drogie dzieci ;)

  • Haha 1
Opublikowano (edytowane)
15 minut temu, Lovely Man napisał(a):

Przeczytaj moje posty powyżej to się dowiesz czemu wybrałem akurat ten olej

Bo normę akceptowalną przez grupę VW spełnia, dobre.

 

15 minut temu, Lovely Man napisał(a):

A teraz do łóżek drogie dzieci ;)

Dobranoc , dużo konkretów napisałeś w tym temacie, a już myślałem że "najlepszego" motula kupię na następną wymianę, jednak nie przekonałeś mnie
😛

Edytowane przez pelonek1
  • Lubię to 1
Opublikowano

Wrzucam kij w mrowisko, ja mogę polecić Millersa z czystym sumieniem. Nie mam żadnych badań w laboratorium a jedynie porównanie jak różne silniki pracują na ich olejach. Zauważalne mniejsze zużycie elementów + dużo lepiej myje silnik między wymianami. Nie, nie stosuję płukanek bo to moim zdaniem największy kit odkąd to wyszło, zwykłe naciąganie ludzi na efekt wow, którego brak.

Opublikowano

znalezione w necie charakterystyki 3 olejów dla porównania oczywiście to co na papierze:

 

Motul 0w30 x-clean+ FE

Viscosity grade SAE J 300 0W-30

Density at 20°C (68°F) ASTM D1298 0.842

Viscosity at 40°C (104°F) ASTM D445 63.7 mm²/s

Viscosity at 100°C (212°F) ASTM D445 12.3 mm²/s

HTHS viscosity at 150°C (302°F) ASTM D4741 3.5

Viscosity Index ASTM D2270 190.0

Pour point ASTM D97 -50.0 °C / -58.0 °F

Sulfated Ash ASTM D874 0.77 % weight

TBN ASTM D2896 8.1 mg KOH/g

Flash point ASTM D92 227.0 °C / 440.0 °F

 

Eurol Syntence FS 0W-30

Masa właściwa w 20°C 0.841 kg/l ASTM D 1298

Lepkość, kinematyczny w 40°C 65.3 cSt ASTM D 445

Lepkość, kinematyczny w 100°C 12.4 cSt ASTM D 445

Wskaźnik Lepkości 192 ASTM D 2270

Lepkość, dynamiczna (CCS) 6116 cP ASTM D 2602

Liczba zasadowa 8.3 mg KOH/g ASTM D 2896

Popioły siarczanowe 0.78 wt% ASTM D 874

Temperatura zapłonu 197 °C ASTM D 93

Temperatura krzepnięcia -48 °C ASTM D 97

 

MILLERS EE PERFORMANCE 0W30

Ciężar właściwy przy 15 C, g/ml:…0,844
Lepkość kinematyczna przy 100 C:…10,2 cSt
Lepkość kinematyczna przy 40 C:…56 cSt
Indeks lepkości:…173
Temperatura krzepnięcia:… -48 C
Temperatura zapłonu:…220 C
TBN:…10 mg KOH / g

HTHS:…3,0 mPa s

Opublikowano
18 godzin temu, ELLIOTT napisał(a):

Wyraziłem się jasno panowie, nie będę uczył podstaw olejowych(parametrów, składu formulacji, gdzie wszystko jest dostępne online). Deklasujące jakościowo oleje bez ryzyka zakupu Eurol FS 0W30 lub 5w30 Syntence XT. To oleje na zupełnie innym poziomie jakościowym niż to co lejecie.

A jesteś w stanie zaproponować inną markę oleju ?

Opublikowano
2 godziny temu, Lukaa5 napisał(a):

A jesteś w stanie zaproponować inną markę oleju ?

Shel AVL 0w30 = Ori Vaga 0w30 oparty na bazach glt. Tylko w przypadku propozycji moich, różnica temperatury oleju sięga nawet do 15C miedzy nimi. Millers w normie 504-507 to kolejna obecnie przereklamowana marka i jedynie seria NT+ jest godna uwagi.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...